بهترین روش های مهاجرت به استرالیا در سال 2023 کدامند؟

منبع: خبرنما

3

1402/6/22

12:20


اگر بخواهیم مهاجر پذیر ترین کشور های جهان را بررسی کنیم، استرالیا همواره در میان این کشور ها قرار می گیرد. آب و هوای معتدل، کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی بسیار بالا و داشتن دانشگاه های تراز اول جهانی، از مهم ترین دلایل افراد برای مهاجرت به استرالیا می باشد. پروسه های مهاجرتی استرالیا در […]

بهترین روش های مهاجرت به استرالیا در سال 2023 کدامند؟

اگر بخواهیم مهاجر پذیر ترین کشور های جهان را بررسی کنیم، استرالیا همواره در میان این کشور ها قرار می گیرد. آب و هوای معتدل، کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی بسیار بالا و داشتن دانشگاه های تراز اول جهانی، از مهم ترین دلایل افراد برای مهاجرت به استرالیا می باشد.

پروسه های مهاجرتی استرالیا در 3 دسته بندی کلی قرار می گیرند که در میان آن ها بهترین پروسه از لحاظ زمانی و هزینه ای، روش های کاری می باشد.

در این مقاله ما به بررسی تعدادی از محبوب ترین ویزای استرالیا ، می پردازیم. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در خصوص تمام روش های مهاجرت به استرالیا کسب کنید، می توانید به وبسایت رویال اپلای مراجعه کنید.

کشور استرالیا: بهشت مهاجران

استرالیا که هم یک کشور است و هم یک قاره، در نیم کره جنوبی کره زمین قرار گرفته و همواره یکی از مقاصد پرطرفدار مهاجرین بوده است. دلایل بیشماری وجود دارد که استرالیا را به یکی از بهترین کشور های جهان برای زندگی و بهشتی برای مهاجران تبدیل کرده است. اگر بخواهیم به مهم ترین دلایل آن بپردازیم به موارد زیر می رسیم:

  1. رفاه اجتماعی و کیفیت زندگی بسیار بالا : از لحاظ کیفیت زندگی، جایگاه 4 ام جهان بنا بر گزارش وبسایت US news.
  2. آب و هوای فوق العاده : بر خلاف بسیاری از کشور های جهان مانند کانادا، آب و هوای استرالیا بسیار معتدل و مطلوب است به طوریکه در شهری مثل سیدنی، دمای هوای در گرم ترین روز سال به 27 و در سردترین روز سال به 9 درجه سانتیگراد می رسد.
  3. موقعیت های شغلی زیاد : وجود بیش از 430 هزار فرصت شغلی خالی در استرالیا.
  4. دانشگاه های برتر جهانی : 9 دانشگاه کشور استرالیا در لیست 100 دانشگاه اول دنیا قرار گرفته اند. دانشگاه ملبورن رتبه 14 جهان را دارد که نشان دهنده تراز بسیار بالای این دانشگاه است.
  5. در آمد های بالا : از لحاظ حقوق دریافتی، استرالیایی ها یکی از بیشترین میانگین درآمد را در میان کشور های جهان داشته و به طور متوسط 4200 دلار در ماه درآمد دارند.

روش های مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت دائم آن از طریق 3 روش انجام پذیر است؛

1) از طریق داشتن بستگان نزدیک در استرالیا

2) از طریق پروسه های کاری

3) از طریق سرمایه گذاری

در روش اول، فرد نیاز به داشتن بستگان مقیم دائم و یا شهروند استرالیا دارد که معمولا برای همه این شرایط وجود ندارد. از طرفی پروسه های خانوادگی بسیار زمان بر بوده و معمولا چندین سال به طول می انجامد.

در روش های اقامت از طریق سرمایه گذاری نیز، افراد باید سرمایه بسیار زیادی داشته باشند و حداقل دارایی آن ها باید 1.5 میلیون دلار باشد که مبلغ بسیار بالایی است.

پس اگر بخواهیم سریع ترین، کم هزینه ترین و به طور کلی بهترین راه برای مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت دائم این کشور را معرفی کنیم، پروسه های کاری تنها انتخاب ما خواهند بود. در میان پروسه های کاری، 3 ویزای اقامتی محبوب استرالیا را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

پر طرفدارترین ویزای استرالیا (ویزای 189)

ویزای سابکلاس 189 که به ویزای مهارتی مستقل نیز معروف است، محبوب ترین ویزای اقامتی استرالیا است که در کمترین زمان ممکن به اقامت دائم و شهروندی این کشور، منجر می گردد. شما از طریق این ویزا می توانید برای خود، همسر و فرزندان زیر 23 سالتان، اقامت دائم استرالیا را در مدت زمان کمتر از 8 ماه اخذ کنید.

هزینه های این ویزا نیز نسبت به دیگر مسیر های مهاجرتی پایین است و برای متقاضی اصلی 4640 دلار استرالیا و برای هر عضو خانواده بالای 18 سال نیز 2320 دلار استرالیا خواهد بود. دلیل به وجود آمدن این ویزا، کمبود نیروی کار متخصص و ماهر در کشور استرالیا است و این کشور به افرادی که شرایط تحصیلی و کاری خوبی دارند، اقامت دائم داده تا در استرالیا کار و زندگی کنند.

برای اخذ این ویزا شما نیاز به کار کردن در استرالیا ندارید و اگر شما منتخب این برنامه شوید، اقامت دائمتان را در بدو ورود دریافت می کنید و پس از آن تصمیم با خودتان است. هنگامیکه اقامت دائم دریافت کنید، می توانید آزادانه در کشور استرالیا کار، تحصیل و زندگی کنید و از تمام حقوق شهروندان آن نیز برخوردار شوید. بعد از 3 سال زندگی در این کشور، می توانید پاسپورت استرالیایی را دریافت کنید و رسما یک شهروند استرالیایی شوید.

برای اینکه واجد الشرایط این برنامه شوید، باید بتوانید امتیاز لازم را برای شرکت در این پروسه کسب کنید. معیار های امتیاز دهی این ویزا، سن افراد، سطح تحصیلات، سطح زبان انگلیسی، سابقه کار تخصصی و موارد دیگر می باشد. اگر شما قادر به دریافت 65 امتیاز شوید، می توانید در این پروسه شرکت کنید و اقامت دائم استرالیا را اخذ کنید.

بهترین روش های مهاجرت به استرالیا در سال 2023 کدامند؟

ویزای 190

ویزای 190 استرالیا، در واقع همان ویزای 189 است اما یک تفاوت جزئی دارد. افرادی که متقاضیانی به 65 نمی رسد و یا می خواهند امتیاز خود را افزایش دهند، می توانند از طریق این ویزا اقدام کنند.

در این ویزا افراد باید توسط یک استان یا منطقه در استرالیا، نامزد شوند و از طرفی باید مدتی در آن استان زندگی کنند. در این پروسه با اسپانسر شدن یک استان، 5 امتیاز به امتیاز شما اضافه خواهد شد. هزینه های این ویزا نیز مشابه ویزای 189 می باشد و از لحاظ زمانی، شما در کمتر از 6 ماه به اقامت دائم این کشور خواهید رسید.

ویزای 491

این ویزا شرایط راحت تری نسبت به دو ویزای قبل دارد چرا که بر خلاف دو ویزای قبلی مستقیما به اقامت دائم تبدیل نمی شود. با این ویزا افراد یک اقامت موقت 5 ساله دریافت می کنند که می توانند در طول آن، در کشور استرالیا، کار، تحصیل و زندگی کنند.

بعد از گذشت 3 سال از صدور ویزا، فرد می تواند درخواست اقامت دائم دهد و آن را اخذ کند. این یعنی از لحاظ زمانی نسبت به دو ویزای دیگر طولانی تر است. سیستم امتیاز بندی این ویزا نیز مانند دو ویزای قبلی است اما با این تفاوت که اسپانسر شما می تواند هم یک استان باشد و هم یکی از بستگانتان.

از طرفی امتیاز داشتن اسپانسر نیز بر خلاف ویزای 190 که 5 بود، در این ویزا این امتیاز به 15 افزایش می یابد که این موضوع بیانگر راحت تر بودن شرایط اخذ این ویزا می باشد.

سخن آخر

استرالیا یکی از بهترین کشورهای انگلیسی زبان برای کسانی است که در مسیر مهاجرت قرار گرفته اند. آب و هوای دلپذیر و کیفیت زندگی بسیار بالای این کشور زیبا، یکی از مهم ترین دلایل تصمیم این افراد برای مهاجرت به استرالیا است. برنامه های مهاجرتی این کشور که با عنوان ویزای سابکلاس وجود دارند، در سه دسته بندی کلی قرار می گیرند. ما در این مقاله 3 تا از بهترین و محبوب ترین ویزا های اقامتی استرالیا که زیر مجموعه دسته پروسه های کاری بود را بررسی کردیم. اگر می خواهید درباره ی آخرین روش های مهاجرت به این کشور فوق العاده اطلاعات کامل کسب کنید، موسسه رویال اپلای یکی از بهترین موسسات فعال در این حوزه است.

با مراجعه به وبسایت RoyalApply.com میتوانید از مشاوره رایگان با کارشناسان و وکلای مجرب این موسسه بهره مند شوید .

تلفن های تماس

۲۲۴۰۹۱۹۱ – ۲۲۴۰۸۱۸۱ – ۲۲۴۰۷۱۷۱

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو