فیلم قاتل و وحشی : داستان، بازیگران و بررسی

فیلم قاتل و وحشی : داستان، بازیگران و بررسی


منبع: فیگار

2

1402/6/24

10:01


قاتل و وحشی به کارگردانی حمید نعمت‌اللّه محصول سال 1398، با گذر چهار سال  هنوز توقیف است. با معرفی فیلم قاتل و وحشی همراه فیگار بمانید.

فیلم قاتل و وحشی : داستان، بازیگران و بررسی

قاتل و وحشی به کارگردانی حمید نعمت‌اللّه محصول سال 1398، با گذر چهار سال  هنوز توقیف است. با معرفی فیلم قاتل و وحشی همراه فیگار بمانید.

فیلم سینمایی قاتل و وحشی آخرین اثر سینمایی حمید نعمت‌الله است. حمید نعمت‌الله قبلاً آثاری مانند “آرایش غلیظ” و “رگ خواب” که علاوه بر بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی جز بهترین فیلم های ایرانی تاریخ سینما است، را در کارنامه‌اش دارد. تولید فیلم سینمایی قاتل و وحشی در اواسط سال ۱۳۹۸ آغاز شد، اما به دلیل مشکلات مالی، ساخت فیلم برای مدتی به تعویق افتاد. در سال ۱۳۹۹ با تأمین بودجه مورد نیاز، پروژه دوباره آغاز شد و مراحل تدوین، صداگذاری و ساخت موسیقی فیلم به پایان رسید.

قبل از آغاز جشنواره فجر و در اکران‌های خصوصی، فیلم “قاتل و وحشی” نقدهای بسیار مثبتی از سینماگران و کارگردانان برجسته ایرانی دریافت کرد. حتی برخی این فیلم را به عنوان متفاوت‌ترین اثر یک دهه اخیر سینمای ایران توصیف کردند. ژانر فیلم قاتل و وحشی ترسناک و یک اثر متفاوت در سینمای ایران است.

با این حال، به غیر از انتظارات، به دلایلی ساخته جدید حمید نعمت‌الله توقیف شد و مجوز برای اکران عمومی دریافت نکرد. به همین دلیل، این فیلم فرصت حضور در جشنواره فجر سال ۱۳۹۹ را از دست داد. در ادامه با معرفی فیلم قاتل و وحشی همراه فیگار بمانید.

فیلم قاتل و وحشی

داستان، بازیگران، و بررسی

فیلم قاتل و وحشی

از پایان ساخت فیلم سینمایی “قاتل و وحشی” چند سالی میگذرد، اما هنوز این فیلم مجوز نمایش نگرفته و در توقیف قرار دارد. به همین دلیل، تاریخ اکران و تیزر فیلم سینمایی قاتل و وحشی نیز منتشر نشده است. طبق گفته‌های اعضای تیم ساخت، از بازیگران فیلم سینمایی قاتل و وحشی می‌توان به لیلا حاتمی که  نقش اصلی در این فیلم است، اشاره کرد. او برای بازی در این فیلم موهای خود را تراشیده و طبق تصاویر منتشر شده، در فیلم موها و گوش‌هایش دیده می‌شود.

اگرچه قبلاً بازیگرانی مانند فریماه فرجامی نیز با موهای تراشیده و بدون حجاب در فیلم ظاهر شدند، اما به نظر می‌رسد موهای تراشیده لیلا حاتمی مانعی بزرگ برای دریافت مجوز نمایش “قاتل و وحشی” شده است. البته گروهی دیگر از مدیران سینمایی گوش‌های حاتمی را به عنوان دلیل توقیف فیلم قاتل و وحشی عنوان کرده‌اند. در هر صورت، هنوز علت دقیق توقیف این فیلم مشخص نشده است و به همین دلیل تیزر رسمی آن نیز منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم ها و سریال های لیلا حاتمی تا سال 1402

معرفی و داستان فیلم قاتل و وحشی

فیلم قاتل و وحشی

در آخرین مصاحبه خود، حمید نعمت‌الله درباره فیلم سینمایی “قاتل و وحشی” صحبت و اعلام کرده که هدف اصلی او از ساخت این فیلم، نمایش داستانی درباره خیر و شر بوده است. او قصد داشته تا قهرمانی را که با شروران مقابله می‌کند و جنگ و قیامی در برابر افراد بد با رفتار نادرست را به تصویر بکشد. داستان فیلم قاتل و وحشی حول محور زنی به نام زیبا با بازی لیلا حاتمی شکل می‌گیرد. مدت زمان فیلم قاتل و وحشی 100 دقیقه است.

خلاصه داستان فیلم قاتل و وحشی :

موضوع فیلم سینمایی قاتل و وحشی در خصوص دختری به نام زیبا است. زیبا در حال آماده شدن برای رفتن به عروسی دخترش است، اما به طور ناگهانی در روز عروسی با یک باند خلافکار روبرو می‌شود زیبا در خانه‌اش به اسارت این باند خلافکاران درمی‌آید و داستان به زمانی حساس‌تر می‌رسد که می‌فهمیم دختر زیبا در حال حرکت به سمت خانه مادرش برای برداشتن وسایل خود است. حالا زیبا برای نجات جان دخترش و حفظ امنیت او، باید با یک گروه قاتل مبارزه کند. باید منتظر اکران فیلم بمانیم تا ببینیم آیا زیبا می‌تواند جان خود و فرزندش را نجات دهد و در مواجهه خیر و شر، کدامیک پیروز خواهد شد؟

بررسی فیلم قاتل و وحشی

فیلم قاتل و وحشی

“قاتل و وحشی” به عنوان یکی از برجسته‌ترین دستاوردهای سینمای ایران در دهه نود، که پر از آشوب و شرایط نامساعد برای صنعت سینما بود، به ایفای نقش پررنگی پرداخت. این فیلم توانست با القای واقع‌گرایی، به طور دقیق داستانی از جنون و فساد را به تصویر بکشد.

نقد فیلم قاتل و وحشی 

توانایی بی‌بدیل فیلم‌ساز در ایجاد یک زیبایی‌شناسی منحصر به فرد و بی‌نظیر، به سطح بالایی رسیده که در حدود محدودی از سینمای ایران، تجربه‌ای استثنایی و نادر است. لحن و مودی که در این فیلم به کار رفته، در سینمای ایران به طور کمی یافت می‌شود و نگاه رادیکال و متفاوت فیلم‌ساز به مسئله خشونت علیه زنان، شبیه به «رگ خواب» است.

علاوه بر این، فیلم با اشاره‌های آشکار به تاریخ سینمایی، می‌تواند یک منبع جذاب برای علاقه‌مندان به سینما باشد. ظاهر منحصر به فرد لیلا حاتمی با سر تراشیده و بازی برجسته‌اش، از درد و تحقیر در سکوت به “مصایٔب ژاندارک” ارتباط می‌یابد و استتیک خشونت، اکشن و گنگسترهای روان‌پریش ماجرا، به یاد نوآوری‌های سینمای این دوران می‌اندازد.

ذهن منحصر به فرد و نگاه ویژه فیلم‌ساز به همراه فیلمبرداری استثنایی و جسورانه یک استعداد جدید، تصاویری ترسناک و کابوس‌باز تدریجی را به تصویر می‌کشند که با رنگ و نور و کلوزاپ آن، تماشاگر را به عمق اضطراب و کلاستروفوبیای جمعی می‌برد و تأثیر حسی و عاطفی قابل انکاری را به جا می‌گذارد.

در “قاتل و وحشی”، موضوع  متفاوت “بردگی جنسی” به طرز واقعی و واضحی بیان شده است. این واقعیت در جامعه ما وجود دارد ولی تاکنون به شکل مستقیم مورد بحث قرار نگرفته است. به نظر می‌رسد که “قاتل و وحشی” به صورت مستقیم‌تر و روشن‌تر به این معضل اجتماعی پرداخته است، و این موضوع برای مخاطبان جذابیت دارد.

عوامل فیلم قاتل و وحشی عبارتند از:  

  • تهیه‌کننده و کارگردان: حمید نعمت‌الله
  • نویسندگان: معصومه بیات، حمید نعمت‌الله
  • فیلمبردار: سعید براتی
  • گریم: بابک اسکندری
  • تدوین: هائده صفی یاری
  • جلوه‌های ویژه: آرش آقابیک
  • عکاس: امیرحسین شجاعی
  • طراح صحنه و لباس: محمد حسین کرمی، مهرنوش شاه حسینی
  • صداگذار: احسان افشاریان
  • صدابردار: بابک اخوان

بازیگران فیلم قاتل و وحشی

فیلم قاتل و وحشی

از هنرپیشه های فیلم قاتل و وحشی می‌توان به لیلا حاتمی، امین حیایی، شهرام حقیقت‌دوست، ستاره اسکندری، عزت‌اللّه رمضانی‌فر، شهرام قائدی، علی علائی، سام‌ نوری و…  اشاره کرد.

لیلا حاتمی:

فیلم قاتل و وحشی

لیلا حاتمی، بازیگر مشهور ایرانی، همسر علی مصفا و فرزند کارگردان فقید علی حاتمی است. او در سال ۱۳۵۱ به دنیا آمد و از دوران کودکی با بازی در فیلم‌های پدرش، به بازیگری علاقه مند شد. نقش اولین خود را در فیلم سینمایی “کمال‌الملک” ایفا کرد. شهرت عمده او به خاطر بازی در نقش سیمین در فیلم سینمایی “جدایی نادر از سیمین” است که توانست در جشنواره‌های جهانی جوایز زیادی را به دست آورده و او را در مرکز توجه قرار دهد. آثار دیگر او شامل “چهل سالگی”، “پرسه در مه”، “نارنجی پوش”، “سعادت آباد” و “سالاد فصل” می‌شود. قبلاً حاتمی در دو فیلم دیگر با نعمت‌الله همکاری موفق داشته است. “بی پولی” و “رگ خواب” دومین همکاری‌های موفق و پربیننده لیلا حاتمی و نعمت‌الله هستند.

امین حیایی:

فیلم قاتل و وحشی

امین حیایی، بازیگر ایرانی، در سال ۱۳۴۹ به دنیا آمد و با بازی در فیلم سینمایی “دو همسفر” فعالیت هنری خود را آغاز کرد. تاکنون دو بار برای بازی در فیلم‌های “شب” (۱۳۸۶) و “برف آخر” (۱۴۰۰) موفق به کسب جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد از جشنواره فجر شده است. نقش مردی معتاد در فیلم سینمایی “شعله‌ور” از جمله برجسته‌ترین بازی‌های وی است. بسیاری از منتقدان معتقدند که نعمت‌الله توانسته است از امین حیایی به بهترین شکل ممکن در فیلم “شعله‌ور” بهره‌برداری کند و بازی وی تا حدی درخشان بود که در جشنواره فجر ۱۳۹۶، دیپلم افتخار بازیگر نقش اول مرد به وی اهدا شد. امین حیایی در سال‌های اخیر به دلیل حضور در هیئت داوران مسابقه استعدادیابی عصر جدید، توجه بینندگان را به خود جلب کرده است.

شهرام حقیقت دوست:

فیلم قاتل و وحشی

شهرام حقیقت دوست، یکی از کم‌کارترین و برجسته‌ترین بازیگران ایرانی در سال‌های اخیر است. او در سال ۱۳۵۱ به دنیا آمده است و اصلی‌ترین شهرت خود را با بازی در سریال “خط قرمز” در اوایل دهه ۸۰ به دست آورد. “چند میگیری گریه کنی”، “زیر سقف دودی”، “معکوس” و “زرد” از جمله آثار دیگر حقیقت دوست هستند. در ۵ سال اخیر، تمایل قوی‌ای به بازی در فیلم‌ها نداشته و بیشتر در حوزه تئاتر فعالیت می‌کند. بدون شک، “قاتل و وحشی” می‌توانند نقاط عطفی در کارنامه هنری وی باشند.  شهرام حقیقت دوست تنها بازیگری که در این فیلم ایفای نقش می‌کند که تاکنون سابقه همکاری با نعمت‌الله را نداشته است.

تریلر فیلم قاتل و وحشی

دانلود فیلم قاتل و وحشی

شما می‌توانید برای دانلود قاتل و وحشی به کانال دانلود فیلم و سریال فیگار مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار فیلم سینمایی قاتل و وحشی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو