جشنواره طلای سرخ قائنات در سالنامه رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید

منبع: همگردی

3

1402/6/26

15:08


ایرنا/ براساس آخرین گزارشهای منتشر شده، جشنواره طلای سرخ قائنات در سالنامه رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید.

هادی شاهوردی افزود: این جشنواره در فهرست رویدادهای گردشگری ایران با شماره 20209360 ثبت و به استان ابلاغ شد.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت معرفی محصول راهبردی زعفران در شاخه گردشگری کشاورزی و علاقه گردشگران به آشنایی با مراحل کاشت، داشت و برداشت آن و کیفیت زعفران قائنات به عنوان محصولی با استانداردهای بالا برای عرضه در کشور و صادرات، کمیته ثبت رویدادهای گردشگری استان، ثبت جشنواره طلای سرخ را در اولویت برنامه های ثبتی رویدادهای گردشگری خراسان جنوبی قرار داد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: آشنایی با فرآوری، بسته بندی همچنین کاربردهای دارویی گیاه زعفران از دیگر اهداف ثبت این جشنواره بوده است.

وی افزود: شهرستان قائنات خاستگاه زعفران است و به عنوان پایتخت زعفران ایران به همگان معرفی می شود.

شاهوردی بیان کرد: با تلاش معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، ثبت سایر رویدادهای گردشگری استان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور در دست اقدام است.

پیش از این مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از ثبت جشنواره انار و زعفران شهرستان فردوس در تقویم رویدادهای گردشگری کشور خبر داده بود.

شاهوردی گفت: جشنواره انار و زعفران فردوس می تواند در بازه زمانی اول تا 30 آبان به منظور معرفی توانمندی های شهرستان بویژه شناساندن محصول منحصر بفرد مانند انار فردوس توسط دستگاه های اجرایی متولی و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شود.

جشنواره طلای سرخ قائنات در سالنامه رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو