بیوگرافی سارا شاهی مدل ایرانی معروف؛ از دختر شایسته شدن تا گلوله به سر خوردن!

بیوگرافی سارا شاهی مدل ایرانی معروف؛ از دختر شایسته شدن تا گلوله به سر خوردن!


منبع: تاپ ناز

3

1402/6/26

21:20


بیوگرافی سارا شاهی مدل ایرانی معروف؛ از دختر شایسته شدن تا گلوله به سر خوردن!

سارا شاهی یکی از زیباترین و جذاب‌ترین مدل‌های ایرانی است که ریشه او به شاهان قاجار برمی‌گردد. ما امروز در مجله اینترنتی تاپ ناز زندگی شخصی و هنری این بازیگر و مدل را زیر ذره‌بین خواهیم برد، پس در ادامه متن همراه ما باشید.

تولد و اوایل زندگی

سارا شاهی یا با نام شناسنامه‌اش آهو جهانسوز در 20 دی سال 1358 در تگزاس آمریکا به دنیا آمد.

خانواده پدری او دو سال پیش از انقلاب اسلامی ایران این کشور را ترک کردند. البته شاید برای شما جالب باشد تا بدانید که آهو جهانسوز یکی از نوادگان فتحعلیشاه قاجار که دومین شاه از دودمان قاجار بود، می‌باشد.

فتحعلی شاه قاجار که بود؟

فتحعلی شاه قاجار که بود؟

دومین شاه ایران قاجاری بود که از 1797 تا 1834 میلادی حکومت کرد. مهم‌ترین اتفاقاتی که در زمان حکومت فتحعلی‌شاه روی داد، وقوع دو جنگ میان ایران و روسیه بود که ارتش ایران در آن، شکست خورد.

 نتیجه این جنگ‌ها امضای عهدنامه‌های ترکمانچای و گلستان بود که به موجب آن، بخش‌های بزرگی از قلمروهای شمال غربی ایران از جمله کشورهای امروزی ارمنستان، گرجستان، داغستان، جمهوری آذربایجان و نخجوان که توسط آقامحمدخان به ایران الحاق شده بودند، مجدداً از ایران جدا و به روسیه ملحق شدند.

 سلطنت فتحعلی‌شاه، به‌جز گسترش خانواده سلطنتی، با روابطش با قدرت‌های اروپایی و تحمیل این دو معاهده، تعریف می‌شود.

 مورخ جوزف ام. آپتون می‌گوید که او «در میان ایرانیان به سه چیز مشهور است: ریش بسیار بلندش، کمر زنبور مانندش و فرزندآوری‌هایش.

کودکی

کودکی

سارا از سن 5 سالگی بنا به اجبار پدرش زبان فارسی را یاد گرفت. اکنون سارا به هر دو زبان انگلیسی و فارسی به خوبی مسلط است.

 او با فرهنگ و تاریخ ایران به طور کامل آشنایی دارد اما تا به حال حرفی از سفر و یا بازگشتش به ایران نزده است. زمانی که سارا 8 ساله بود پدر و مادر سارا او را دائما در مسابقات زیبایی و دختران شایسته ثبت نام میردند.

 سارا دوران تحصیلش را در مدرسه ای به نام تثلیث گذراند. او تصمیم گرفت رشته اپرا را در دانشگاه متدودیست دالاس جنوبی بخواند.

 علاوه بر رشته اپرا، سارا در رشته انگلیسی نیز گواهی از همین دانشگاه را دارد. سارا از همان دوران نوجوانی علاقه زیادی به دنیا بازیگری و مد داشت و این علاقه رفته رفته بیش تر خودش را در زندگی سارا نشان داد.

مطلب مشابه: بیوگرافی طلا گلزار مدل معروف ایرانی؛ درباره زندگی شخصی، ازدواج و خودکشی او!

دختر شایسته

والدین وی از سن 8 سالگی او را وارد مسابقات دختران شایسته کردند شاهی به دبیرستان ترینیتی رفت و در آنجا کاپیتان تیمهای والیبال و بسکتبال مدرسه بود.

سارا در سال 1997 برنده مسابقه دختر شایسته شهر “فورت وورث” ایالت تگزاس شد.

بازیگری

بازیگری

آهو شاهی زمانی که در تگزاس به عنوان سیاهی لشگر در سریال دکتر تی و خانمها فعالیت می‌کرد با رابرت آلتمن کارگردان دیدار کرد، رابرت آلتمن اورا به رفتن به هالیوود تشویق کرد، جایی که او بعدها نقشهای متعددی در سریالهای تلویزیونی، از جمله ایلییس، داوسون کریک، ریبا، سوپر نچرال و ال وورد ایفا کرد.

ازدواج

ازدواج

سارا در تاریخ 7 فوریه سال 2009 با استیو هاوی ازدواج کرد.

استیو از بازیگران محبوب آمریکایی است و تا کنون در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی بازی کرده است. سارا شاهی و همسرش در تاریخ 8 ژوئیه در سال 2009 صاحب فرزند شدند. ویلیام وولف هاووی نام پسر این دو است و اکنون 12 سال سن دارد.

شاهی و هاوی در ماه مه 2020، درخواست طلاق دادند. طلاق آنها در ماه ژانویه 2021، نهایی شد

اینستاگرامِ سارا

فعالیت سارا شاهی اینستا و یوتیوب را شامل می‌شود. سارا این روز‌ها بیش تر در پیج اینستاگرامش تصاویر و ویدیو‌های مربوط به کار حرفه‌ای که دارد را منتشر می‌کند.

 اینستاگرام و یوتیوب سارا شاهی مملو از کلیپ‌هایی از فیلم‌ها و سریال‌های سارا می‌باشند.

سارا در اینستاگرام تصاویر زیادی با بازیگران مختلف که در فیلم‌ها با آن ها همبازی بود را منتشر کرده است.

 اینستاگرام سارا شاهی بیش از 2/1 میلیون نفر فالوور دارد. او با کامنت‌ها و پست‌های جنجالی ای که در اینستاگرام با آدام دموس داشت، باعث شد رابطه اشان را به تیتر یک رسانه‌ها تبدیل کند.

مطلب مشابه: بیوگرافی مه لقا جابری مدل زیبای ایرانی؛ درباره زندگی شخصی و رابطه با بازیگر ترک

دیگر پلتفرم‌ها

سارا شاهی در برنامه‌هایی مانند کلاب هاوس نیز حضور فعالی دارد. او سعی می‌کند تا با شرکت در روم‌های مختلف این اپلیکیشن، با مردم بیش تری معاشرت داشته باشد.

 سارا برای بازی در نقشی که در آخرین فیلمش داشت، در روم‌های زیادی در این برنامه شرکت کرد و با دقت به حرف‌های روانشناسان و متخصصان گوش می‌داد.

زیباترین زن جهان

زیباترین زن جهان

شاهی در سال 2012 به عنوان سی و ششمین نفر در فهرست 100 زن جذاب مجله مشهور  Maxim انتخاب شد و عکسش بر روی جلد شماره اکتبر سال 2012  همین مجله چاپ شد.

تحصیلات

سارا در دوران مدرسه و دانشگاه، علاقه زیادی به بازیگری و ورود به این صنعت داشت. اما رشته اول دانشگاهی او با این علاقه تا حدودی متفاوت بود.

او در دانشگاه متدودیست دالاس جنوبی، رشته اپرا را خواند. پس از آن تصمیم گرفت در رشته انگلیسی نیز از این دانشگاه مدرک تحصیلیش را کسب کند. سارا دوره های بازیگری را بعد از تمام شدن درسش در دانشگاه آغاز کرد. 

فیلم و سریال‌های سارا

سارا شاهی تا به امروز در فیلم ها و سریال های زیادی بازی کرده است. برخی از نقش های او برای سارا جوایز و ماندگاری را به همراه داشتند.

 سارا در فیلم‌های اولی که بازی می کرد، بیش تر نقش سیاهی لشگر را داشت. سریال جدید سارا شاهی را نیز در سال گذشته با آدام دموس پخش شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

دکتر تی و زنان

دکتر تی و زنان

این فیلم در سال 2000 با محتوا کمدی تولید شد. کارگردان این فیلم نقش تاثیر گذاری در زندگی سارا داشت و او را تشویق به ادامه مسیر بازیگری کرد. سارا در این فیلم یکی از نقش‌های نه چندان مهم داستان را بازی می‌کرد.

گلوله به سر

گلوله به سر

در این فیلم سارا افتخار این را داشت که با بازیگران توانمند دنیا هالیوود، از قبیل جیسون موموآ و سیلوستر استالونه همبازی شود. سارا در این فیلم به خوبی درخشید و هواداران بسیاری را به دست آورد. بازی در این فیلم اکشن برای سارا در کارنامه هنری اش، افتخاری است.

مطلب مشابه: بیوگرافی ایرینا شایک مدل روسی زیبا؛ درباره زندگی شخصی و رابطه او با بازیگر معروف

مظنون

مظنون

یکی دیگر از نقش آفرینی‌های زیبا سارا در این سریال بود. این سریال با موضوعی اکشن و جنایی در سال 2011 از شبکه CBS پخش شد. آخرین فصل از این سریال نیز در سال 2016 منتشر شد. بازیگران این سریال همه پس از بازی در آن پیشنهادات زیادی دریافت کردند.

سوپرنچرال

سوپرنچرال

این مجموعه، نام یکی از مجموعه‌های پر طرفدار تلویزیونی است. موضوع این سریای غیر واقعی و ماوراء طبیعی است. این سریال در فصل‌های مختلفی ساخته شده است و تا به امروز بازیگران مطرح زیادی در آن ایفای نقش داشته‌اند.

خیال

خیال

این سریال درام و تا حدی تخیلی در سال 2018 از شبکه NBC پخش شد. سارا در این سریال نقش اصلی را بازی می کرد و شغل رفتار شناسی را ایفا کرد. یکی از پر افتخار ترین فیلم های سارا، همین سریال خیال است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو