معرفی و بررسی فیلم ارفاق ؛ فیلمی کوتاه با حضور هوتن شکیبا

معرفی و بررسی فیلم ارفاق ؛ فیلمی کوتاه با حضور هوتن شکیبا


منبع: پلازا

5

1402/6/27

10:57


معرفی و بررسی فیلم ارفاق ؛ فیلمی کوتاه با حضور هوتن شکیبا

فیلم ارفاق یکی از جدیدترین آثار منتشر شده محسوب می‌شود که به صورت فیلم کوتاه با بازی هوتن شکیبا ساخته شده است. در ادامه این مقاله با معرفی فیلم کوتاه ارفاق همراه شما هستیم.

یکی از کارهای دشواری که در صنعت فیلم‌سازی می‌توان انجام داد، ساخت یک فیلم کوتاه پرمعنا است. اگرچه فیلم کوتاه دردسرهای یک اثر سینمایی و یا سریال را ندارد و زمان خیلی کوتاهی برای ساخت آن لازم است، اما فیلمنامه باید آنقدر قوی باشد که بتواند مخاطب را جذب خود کند و در انتها مفهوم درستی را به او انتقال دهد. در ادامه یک فیلم کوتاه جدید را به شما معرفی می‌کنیم.

فیلم ارفاق به نویسندگی و کارگردانی رضا نجاتی ساخته شده است و تهییه‌کنندگی این اثر را سولماز وزیرزاده برعهده دارد. این فیلم محصول سال 1400 است و چندی پیش از طریق پلتفرم نماوا برای مخاطبان نمایش داده، شد. در ادامه مقاله‌ پیش‌رو پلازا با معرفی فیلم ارفاق هوتن شکیبا همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران فیلم ارفاق

ژانر فیلم ارفاق درام است. این اثر در تاریخ 7 شهریور 1402 بر روی بستر نماوا قرار گرفت. همچنین مدت زمان فیلم ارفاق بسیار کوتاه و 18 دقیقه است. آیا شما تریلر فیلم ارفاق را تماشا تماشا کرده‌اید؟

داستان فیلم ارفاق

داستان فیلم ارفاق

در این بخش با خلاصه فیلم ارفاق همراه شما هستیم. داستان این اثر درباره دبیر ریاضی موجه و وظیفه‌شناسی روبه‌رو هستیم که برخلاف میل شاگردش، نمره مردودی او را در کلاس اعلام می‌کند و دانش‌آموز نیز از او می‌رنجد. حال او با نفرتی که از معلم خود در دل دارد، با صحنه‌سازی کاری می‌کند که موقعیت شغلی دبیر ریاضی که عاشق کارش است، به خطر بیافتد. حال او برای حفظ موقعیت خود یا باید باج بپردازد و گناهکار بود را قبول کند و یا از روش دیگری برای اثبات خود کمک بگیرد.

بازیگران فیلم ارفاق

بازیگر اصلی و کلیدی این اثر آقای هوتن شکیبا است و در کنار او هنرپیشه‌های دیگر نیز حضور دارند. با معرفی بازیگران فیلم همراه شما هستیم.

هوتن شکیبا در نقش دبیر ریاضی

معرفی فیلم ارفاق هوتن شکیبا

هوتن شکیبا بازیگر و صداپیشه ایرانی متولد 24 خرداد 1363 است. او بازیگری را از سال 1392 با فیلم شب بیرون شروع کرد. سپس علاوه بر حضور در چند فیلم، صداپیشگی شخصیت‌های کلاه قرمزی و سریال ابله را در کارنامه خود ثبت کرد تا اینکه با کاراکتر حبیب در سه‌گانه لیسانسه‌ها شهرت پیدا کرد. از آن به بعد این بازیگر در سینما آثار موفقی همچون شبی که ماه کامل شد، ابلق، تی تی و ملاقات خصوصی در کارنامه هنری خود ثبت کرد و جدیدا نیز با سریال رهایم کن به خوبی درخشید. او نقش کلیدی و اصلی فیلم را برعهده دارد.

سیاوش چراغی پور در نقش مدیر مدرسه

بازیگران فیلم ارفاق

سیاوش چراغی پور در 1 فروردین 1342 به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 1375 با سریال دوقلوها شروع کرد و در سال 1380 با فیلم من، ترانه 15 سال دارم وارد سینما شد. آقای چراغی پور تا کنون نقش‌های مکمل و به یاد ماندنی مختلفی ایفا کرده است که از جمله آنان می‌توانیم به سریال‌های سفر سبز، لیسانسه‌ها، بچه مهندس 1 تا 4، سال‌های دور از خانه، فیلم‌های ورود آقایان ممنوع، استرداد، لانتوری، جهان با من برقص، لب خط و ملاقات خصوصی اشاره کنیم.

اصغر پیران در نقش پدر دانش آموز

هنرپیشه های فیلم ارفاق

اصغر پیران هنرپیشه اهل ایران در 4 اردیبهشت 1359 متولد شد و در حوزه خوانندگی نیز فعالیت می‌کند. آقای پیران دانش‌آموخته رشته تئاتر است و به همین دلیل سال‌ها بر سر صحنه تئاتر حضور داشت و نمایش‌های عجایب‌المخلوقات و مکبث ماحصل تلاش‌های او در تئاتر هستند. او خواننده گروه اتاق نیز محسوب می‌شود و سینما را در سال 1393 با فیلم سینما نیمکت شروع کرد. از آثار شاخص این بازیگر باید به رگ خواب، تمارض، متری شیش و نیم و سریال نوبت لیلی اشاره کنیم.

مهیار راحت طلب در نقش دانش آموز

تاریخ اکران فیلم ارفاق

مهیار راحت طلب بازیگر اهل ایران متولد دهه 80 است و بازیگری را از سال 1396 با فیلم مغزهای کوچک زنگ زده شروع کرد و مطرح شد. او در آثار دیگری همچون فانفار و گردن‌گیر نیز حضور داشته و جز بااستعداد‌ترین هنرپیشه‌های نوجوان ایران محسوب می‌شود.

سایر هنرپیشه های فیلم ارفاق عبارتند از:

  • محمد شاکری
  • منصور نصیری
  • علی راد
  • شایان پناهی

نقد فیلم ارفاق

قوی‌ترین نقطه این فیلم کوتاه، بازی جذاب و حساب شده هوتن شکیبا است. مردی که می‌تواند یک کاراکتر روی اعصاب مثل حبیب، یک شخصیت کودکانه مثل بچه، فردی سنگدل مثل عبدالحمید ریگی و این بار یک دبیر ریاضی متشخص و با‌اخلاق باشد. هوتن شکیبا در این نقش تمام ویژگی‌های باورپذیری نقش خود را دارد. او دانش‌ آموز خود را درک نمی‌کند و دانش آموز نیز که گویی ارفاق معلم را وظیفه او می‌داند، از تمام هوشش استفاده می‌کند تا دست روی نقطه ضعف او یعنی حیثیت شغلی‌اش بگذارد. راستش را بخواهید فیلمنامه ارفاق شایستگی یک اثر بلند را نیز داشت، همچنین سایر بازیگران نیز کاملا به جا به ایفای نقش می‌پردازند. این بازیگران دقیقا گلچین شده از کارهای پرافتخار پیشین خود هستند.

فیلم در 18 دقیقه به آغاز و انجام می‌رسد و نمرات فیلم ارفاق نیز درخور آن هستند. به طور کلی این اثر کاملا ارزش تماشا دارد اما باید توجه شود که برای افراد‌ بالای 15 سال مناسب است. این اثر همچنین موفق شد تا در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه شود.

کلام آخر

نقد فیلم ارفاق

در این مقاله با معرفی و بررسی فیلم ارفاق همراه شما بودیم و پیشنهاد می‌کنیم شما نیز این اثر از بهترین فیلم های 1402 خوش ساخت و آموزنده را تماشا کنید چون وقت زیادی از شما نخواهد گرفت. لطفا پس از دانلود فیلم ارفاق و تماشای آن نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو