برترین جاهای تفریحی اردبیل کدامند؟ | راهنمای کامل تفریح در اردبیل

برترین جاهای تفریحی اردبیل کدامند؟ | راهنمای کامل تفریح در اردبیل


منبع: پلازا

7

1402/6/29

22:23


برترین جاهای تفریحی اردبیل کدامند؟ | راهنمای کامل تفریح در اردبیل

تا به حال به اردبیل سفر کرده‌اید؟ در اردبیل برای تفریح کجا بریم؟ شهر اردبیل از شهرهای مهم و باستانی ایران است که در شمال غربی کشور در ارتفاع ۱۵۰۰ متری از سطح دریا و در میان دشتی با همین نام قرار گرفته است. این شهر دارای قدمتی بالغ بر ۳۰۰۰ سال می‌باشد و به خاطر موقعیت جغرافیایی که در آن قرار گرفته از گذشته دارای تاریخ پراهمیتی بوده است و جاذبه‌های تفریحی بسیاری را در دل خود نگه داشته است. استان اردبیل که از جمله استان‌های کوهستانی ایران به شمار می‌آید به خاطر موقعیت جغرافیایی دارای آب و هوای مطبوع، طبیعتی بکر و زیبا می‌باشد. اردبیل دارای تفریحات بسیار متنوع و وسیع است که شما با هر نوع علایق و سلایقی می‌توانید بهترین لحظات را در این استان سپری کنید. اگر می‌خواهید سفری به اردبیل داشته باشید و اطلاعات بیشتری در مورد بهترین جاهای تفریحی اردبیل بدست آورید با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید.

شهر اردبیل از جمله شهرهایی است که از لحاظ تاریخی و فرهنگی جز غنی‌ترین شهرهای ایران به حساب می‌آید. در واقع با سفر به این استان می‌توانید یک تیر و چند نشان بزنید هم می‌توانید از بهترین جاذبه‌های دیدنی این شهر دیدن کنید و هم با رفتن به مراکز تفریحی اردبیل اوقات خوشی را برای خود و همراهانتان فراهم کنید.

فهرست مطالب

لیست بهترین جاهای تفریحی اردبیل

لیست بهترین جاهای تفریحی اردبیل

لیست بهترین جاهای تفریحی اردبیل

اردبیل شهر اسرارآمیزی است که در طی چند سال آخر با گسترش توان گردشگری خود توانست در حوزه مراکز تفریحی پیشرفت چشمگیری داشته باشد و مورد استقبال بسیاری از گردشگران قرار گیرد. اگر قصد سفر به این استان زیبا را دارید مطمئن باشید که در کنار جاذبه‌های طبیعی و گردشگری می‌توانید مراکز تفریحی متنوع و دوست داشتنی را نیز پیدا کنید و خاطرات و لحظات خوشی را به ارمغان آورید.

در ادامه لیستی از بهترین جاهای تفریحی اردبیل همراه آدرس را در اختیارتان قرار داده و شما را با آنها آشنا خواهیم کرد.

1- پارک آبی شهر آفتاب

آشنایی با بهریت تفریحات آبی اردبیل

آشنایی با تفریحات آبی اردبیل

اگر اهل شنا کردن هستید و استخر رفتن را دوست دارید در اردبیل می‌توانید به مرکز تفریحی پارک آبی شهر آفتاب بروید برای حضور در این مرکز تفریحی نیازی به مهارت شنا کردن ندارید چرا که می‌توانید فقط از تفریح و آب تنی در این مجموعه لذت ببرید.

پارک آبی شهر آفتاب در دل مجموعه تفریحی و آب درمانی سرعین قرار دارد. این مجموعه تفریحی در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ متر و زیربنای ۳۵۰۰ متر قرار دارد که از ۴ طبقه با بخش‌های مختلفی تشکیل شده است.

در واقع می‌توان گفت مجموعه پارک آبی شهر آفتاب اردبیل یک مجموعه تفریحی کامل برای وقت گذرانی در این شهر می‌باشد که هم برای آقایان و هم برای بانوان امکانات تفریحی رفاهی متنوعی را ارائه می‌دهد.

راه‌های دسترسی

  • آدرس: اردبیل، سرعین، خیابان مسیر سلامت، بعد از مسجد
  • سانس آقایان: همه‌روزه از ساعت ۸ صبح الی ۲ بامداد
  • سانس بانوان: همه‌روزه از ساعت ۸ الی ۲ بامداد

امکانات تفریحی

  • استخر بزرگسالان
  • استخر کودکان
  • سونای خشک
  • سونا بخار
  • جکوزی
  • تونل آب سرد
  • انواع سرسره آبی
  • شهر بازی

امکانات رفاهی

  • رستوران
  • سفره‌خانه سنتی
  • غرفه محصولات صنایع‌دستی
  • فروشگاه سوغات
  • کافی‌شاپ
  • گیم نت
  • کافی نت

2- قایق‌سواری دریاچه شورابیل

تفریح در دریاچه شورابیل

از دیگر تفریحات مهیجی که در استان اردبیل می‌توانید انجام دهید قایق سواری در دریاچه معروف شورابیل می‌باشد. این دریاچه در واقع یک دریاچه‌ای طبیعی است که درون شهر زیبای اردبیل قرار دارد و علاوه بر قایق سواری دارای امکانات تفریحی متنوعی نیز می‌باشد.

قایق سواری در این دریاچه یکی از مفرح‌ترین تفریحات اردبیل است که با پرداخت یک هزینه متناسب برای دقایقی می‌توانید از ازدحام و شلوغی به دور بوده و با سوار شدن قایق‌های پدالی اطراف دریاچه را گشت بزنید و از طبیعیت زیبای اطراف آن لذت ببرید.

از دیگر امکانات تفریحی که در اطراف دریاچه شورابیل وجود دارد و می‌توانید از آنها استفاده کنید زیپ لاین، کشتی دو طبقه تفریحی آنداک، جت اسکی، پیست دوچرخه سواری و زمین بازی کودکان است.

  • آدرس: اردبیل، بزرگراه میلاد، بعد از میدان پلیس، دریاچه شورابیل

3- پاراگلایدر

بهترین جاهای تفریحی هوایی اردبیل

تفریحات هوایی اردبیل

علاقمندان به تفریحات هوایی می‌توانند در پل معلق مشکین شهر اردبیل پرواز با پاراگلایدر را تجربه کنند.

این تفریح هوایی مهیج یکی از جذاب‌ترین امکانات تفریحی و مراکز تفریحی اردبیل است که بر روی پل معلق مشکین شهر انجام می‌شود و طرفداران زیادی هم دارد. برای پرواز با پاراگرایدر که ورزشی مهیج و پرطرفدار است در این منطقه از استان اردبیل توسط خلبان‌ کارکشته آموزش خواهید دید و از پرواز پاراگلایدرها بر روی پل معلق این شهر لذت خواهید برد.

در ضمن در این مجموعه تفرحی و دیدنی علاوه بر پرواز با پاراگلایدر می‌توانید از تفریحات دیگری همچون: اسب سواری، شترسواری و اسکیت تدارک نیز لذت ببرید.

  • آدرس: اردبیل، مشگین شهر، منطقه نمونه گردشگری نور سبلان

4- تله کابین

تله کابین اردبیل - از جذاب ترین مراکز تفریحی اردبیل

تله کابین

تله کابین مجموعه تفریحی حیران که در حد فاصله جاده گیلان به اردبیل قرار دارد یکی از جاذبه‌های تفریحی مهم به شمار می‌آید. این تله کابین از شرق به دریای خزر، جنگل‌ زیبای گردنه حیران و شهرستان آستارا، از جنوب و غرب به جنگل زیبای فندقلو و از شمال به منطقه مرزی کشور آذربایجان و قلعه باستانی گور بابک محدود می‌شود.

تله کابین مجموعه تفریحی حیران که در فاصله ۶۰ کیلومتری آستارا و ۳۰ کیلومتری اردبیل قرار دارد دارای طول مسیر ۱۵۰۰ متری است و دارای ۳۰ کابین ۶ نفره معمولی و سه کابین ویژه وی‌آی‌پی است و ایستگاه‌های آن از استانداردترین ایستگاه‌های موجود در تله کابین‌های کشور می‌باشد.

  • آدرس: جاده اصلی آستارا – اردبیل، روستای ونه بین، گردنه حیران
  • ساعات کاری: همه روزه ساعت ۸ تا ۲۲
  • شماره تماس: ۰۴۵۳۲۳۲۷۷۷۰
احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید

thumbnail

بهترین جاهای دیدنی در اردبیل کدامند؟ | معرفی دیدنی‌های ...
محمد غیاثیان24 مرداد 1402 18:00

thumbnail

راهنمای سفر به اردبیل | صفر تا صد سفر به شهر اردبیل
fereshteh beheshti05 مرداد 1402 13:00

5- سورتمه سواری

سورتمه سواری

یکی دیگر از مفرح‌ترین امکانات تفریحی دهکده گردشگری حیران سورتمه ریلی آن است که با ۱۵۰۰ متر طول از بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین سورتمه ریلی کشور محسوب می‌شود.

واگن‌های این سورتمه برای دو بزرگسال وجود ندارد و به‌صورت انفرادی است اما بزرگسالان می‌توانند همراه کودکان خردسال خود به طور همزمان از یک واگن استفاده کنند.

  • آدرس: جاده اصلی آستارا – اردبیل، روستای ونه بین، گردنه حیران
  • ساعات کاری: همه روزه ساعت ۸ تا ۲۲
  • شماره تماس: ۰۴۵۳۲۳۲۷۷۷۰

6- زیپ لاین دریاچه شورابیل

آشنایی با زیپ لاین دریاچه شورابیل

در پاراگراف‌های قبلی اشاره کردیم که در دریاچه شورابیل علاوه بر قایق سواری تفریحات متنوع بسیار دیگری نیز وجود دارد که یکی از این تفریحات مهیج زیپ لاین این دریاچه است.

زیپ لاین دریاچه شورابیل یکی از پرطرفدارترین تفریحات این مجموعه تفریحی و دیدنی است که طول ۴۷۵ متر و سرعت ۶ متر در ثانیه دارد.

این تفریح مهیج در دریاچه شورابی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های توریستی اردبیل است که سالانه افراد زیادی برای لذت بردن از این تفریح به دریاچه شورابیل می‌روند.

  • آدرس: اردبیل، بزرگراه میلاد، بعد از میدان پلیس، دریاچه شورابیل

7- پیست اسکی آلوارس

پیست اسکی اردبیل - از بهترین و معروفترین تفریحات اردبیل

تفریحات برفی در اردبیل

یکی از مدرن‌ترین و مجهزترین پیست‌های اسکی در ایران که می‌توانید تجربه تفریحات زمستانی را در آنجا به دست آورید پیست اسکی آلوارس در اردبیل است. پیست اسکی مهرگان آلوارس از جمله جاذبه‌های تفریحی سرعین در فاصله ۱۲ کیلومتری روستای آلوارس و ۲۴ کیلومتری سرعین است.

این مجموعه تفریحی که یکی از بهترین جاهای تفریحی اردبیل برای نوجوانان، بزرگسالان و کودکان می‌باشد دارای ارتفاع ۳۲۰۰ متری از سطح دریا می‌باشد که به علت بارندگی فراوان برف در طول پاییز و زمستان شش الی هشت ماه از سال مورداستفاده قرار می‌گیرد.

در مجموعه تفریحی آلوارس علاوه بر پیست اسکی امکانات تفریحی رفاهی متنوع دیگری نیز وجود دارد. در این در مجموعه تفریحی ورزشی آلوارس علاوه بر پیست اسکی می‌توانید از تله سیژ و زمین بازی این مجموعه تفرحی نیز استفاده کرده و لذت ببرید.

همچنین امکانات رفاهی همچون: غرفه فروش صنایع دستی، رستوران و کافی شاپ نیز برای گردشگران در این مجموعه فراهم است.

  • آدرس: اردبیل، شهرستان سرعین، جاده پیست اسکی آلوارس
  • ساعت فعالیت: همه‌روزه  ۹:۰۰ تا ۱۶:۰۰
  • تلفن: ۰۴۵۳۳۷۵۰۷۷۸

8- کارتینگ

پیست کارتینگ حیران

از جمله جذاب‌ترین مراکز تفریحی که در نزدیکی استان اردبیل قرار دارد و باعث جذب گردشگران بسیاری شده است منطقه حیران است که یک دهکده توریستی به شمار می‌آید در این دهکده توریستی می‌توانید لذت کارتینگ سواری را تجربه کنید.

پیست کارتینگ این مجموعه تفریحی ۱۰۰۰ متر است و با دارا بودن ۵۰ کارتینگ برای سنین بزرگسال و نوجوانان طراحی شده است. برای انجام این تفریح مهیج هیچ محدودیت جنسیتی وجود ندارد و آقایان و خانم‌ها می‌توانند از انجام این تفریح مهیج لذت ببرند.

انجام این تفریح تنها برای کودکان زیر 11 سال محدودیت دارد. خوبی انجام این تفریح هیجان‌انگیز این است که نیاز نیست حتما دارای گواهینامه باشید. شما می توانید بدون تمرین‌های قبلی رانندگی هم این ماشین‌ها را برانید و لذت ببرید.

اگر علاقمند به بازی‌های دسته جمعی و هیجان انگیز هستید پیشنهاد ما کارتینگ مجموعه تفریحی حیران در استان اردبیل است.

  • آدرس: جاده اصلی آستارا – اردبیل، روستای ونه بین، گردنه حیران

9- شهربازی الماس شهر

شهربازی الماس شهر

از جمله بهترین جاهای تفریحی اردبیل برای کودکان شهربازی الماس شهر است. این مجموعه تفریحی سرپوشیده در واقع یک مجتمع تجاری خدماتی با همین نام می‌باشد.

شهربازی الماس به انواع وسایل و تجهیزات بازی مدرن و با کیفیت بالا مجهز است. مساحت مجموعه تفریحی سرپوشیده الماس شهر حدود ۱۲ هزار متر مربع است و از فضای داخلی بسیار مهیج و زیبایی برخوردار می‌باشد.

از جمله دستگاه‎‌های تفریحی که در شهربازی سرپوشیده الماس شهر در مجموعه تجاری-تفریحی الماس وجود دارد می‌توان به دستگاه ماشین، دستگاه بسکتبال، هلی کوپتر طرح فانوس، فوتبال دستی، تکان دهنده، پیست ماشین شارژی، دربی هشت نفره، پیست اسب سواری و سفینه ۹ نفره اشاره کرد که با کیفیت بالا و هیجان بسیار زیاد زمان خوبی را برای تفریح و گردش فراهم می‌کنند.

  • آدرس: اردبیل، میدان شریعتی، شهربازی الماس شهر
  • تلفن: 04533248149

10- باشگاه پینت بال تیرگان

باشگاه پینت بال تیرگان

از جمله تفریحات مهیج که می‌توانید آنرا به صورت گروهی و دسته جمعی هم انجام دهید، پینت بال در باشگاه معروف تیرگان اردبیل است. این بازی که از جمله جدیدترین بازی‌های گروهی و هیجان انگیزه است ساعت‌ها می‌تواند شما را سرگرم کند.

در باشگاه پینت بال تیرگان اردبیل می‌توانید به صورت گروهی اسلحه به دست گرفته و تیم حریف را شکست دهید تیرهایی که در این اسلحه‌ها وجود دارند واقعی نیستند بلکه گلوله‌های رنگی هستند پس آسیبی به کسی وارد نمی‌کنند.

باشگاه پینت بال تیرگان، اولین و مجهزترین باشگاه پینت بال در اردبیل می‌باشد.

  • آدرس: اردبیل، شهرک زرناس، باشگاه پینت بال تیرگان
  • شماره تماس: ۰۹۱۴۸۸۰۳۴۴۱
  • ساعت کار: ۱۰ صبح الی ۲۴ بامداد

سوالات متداول بهترین جاهای تفریحی اردبیل کدامند؟

بهترین جاهای تفریحی اردبیل کدامند؟

پارک آبی شهر آفتاب، قایق‌سواری دریاچه شورابیل، پاراگلایدر، تله کابین، سورتمه سواری، زیپ لاین دریاچه شورابیل، پیست اسکی آلوارس، کارتینگ، شهربازی الماس شهر و باشگاه پینت بال تیرگان

پارک آبی شهر آفتاب اردبیل دارای چه امکانات تفریحی است؟

استخر بزرگسالان، استخر کودکان، سونای خشک، سونا بخار، جکوزی، تونل آب سرد، انواع سرسره آبی و شهر بازی

دریاچه شورابیل اردبیل علاوه بر قایق سواری دارای چه امکانات تفریحی می‌باشد؟

زیپ لاین، کشتی دو طبقه تفریحی آنداک، جت اسکی، پیست دوچرخه سواری و زمین بازی کودکان

طول زیپ لاین دریاچه شورابیل چقدر است؟

زیپ لاین دریاچه شورابیل یکی از پرطرفدارترین تفریحات این مجموعه تفریحی و دیدنی است که طول ۴۷۵ متر و سرعت ۶ متر در ثانیه دارد.

جمع بندی

اگر تا به حال به اردبیل سفر نکرده‌اید و برای اولین بار است که می‌خواهید سفری به استان اردبیل و شهر اردبیل داشته باشید باید بدانید که این شهر علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و دیدنی سرشار از مراکز تفریحی مفرحی است که می‌توانید اوقات خوشی را در آنجا سپری کنید از جمله بهترین تفریحات اردبیل می توان به پارک آبی شهر آفتاب، قایق‌سواری دریاچه شورابیل، پاراگلایدر، تله کابین، سورتمه سواری، زیپ لاین دریاچه شورابیل، پیست اسکی آلوارس، کارتینگ، شهربازی الماس شهر و باشگاه پینت بال تیرگان اشاره کرد که برای هر سلیقه‌ای مناسب می‌باشند.

در این مقاله از پلازا تفریحات اردبیل را بررسی کرده و آنها را به شما معرفی کردیم تا اگر قصد دارید سفری به این استان زیبا و جذاب داشته باشید با تفریحات اردبیل آشنایی نسبی پیدا کرده باشید و از این فرصت به دست آمده نهایت استفاده را ببرید. پیشنهاد ما برای سفر و گردش به استان اردبیل فصل‌های گرم سال است که می‌توانید از آب و هوای خنک و مطبوع بهره‌مند شوید. نگران تفریحات برفی در فصول گرم سال هم در استان اردبیل نباشید چرا که حتی در فصل تابستان هم در برخی از قسمت‌های پیست اسکی آلوارس برف می‌بارد و می‌توانید تجربه تفریحات برفی را هم در این استان زیبا بدست آورید و لذت ببرید.

اگر تا به حال به این استان زیبا سفر کرده‌اید یا در اردبیل زندگی می‌کنید برایمان بگویید که این استان دارای چه مراکز تفریحی دیگری می‌باشد که ما، در این مطلب به آنها اشاره نکرده ایم. همچنین برای خوانندگان پلازا بگویید که کدام یک از مراکز تفریحی اردبیل را بیشتر دوست دارید؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو