راهنمای جامع انتخاب رنگ میز تلویزیون + ۶ رنگ محبوب امسال

راهنمای جامع انتخاب رنگ میز تلویزیون + ۶ رنگ محبوب امسال


منبع: آرگا

5

1402/6/29

22:24


انتخاب رنگ میز تلویزیون می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای در افزایش جذابیت فضای داخل خانه داشته باشد. برای همین، علاوه بر توجه به مشخصاتی مانند اندازه، ابعاد، جنس و مدل میز تلویزیون، باید به رنگ آن نیز اهمیت بدهید. با توجه به ساخت و عرضه این محصولات در رنگ‌های سفید، استخوانی، بژ، طوسی، صدفی یا مشکی، باید با در نظر گرفتن رنگ مبلمان و سایر عناصر مورد استفاده در دکوراسیون داخلی منزل بهترین رنگ انتخاب شده باشد.

راهنمای جامع انتخاب رنگ میز تلویزیون + 6 رنگ محبوب امسال

ممکن است رنگ سفید برای برخی از فضاها بهترین گزینه باشد. این در حالی است که بژ، طوسی یا مشکی نیز جذابیت خاص خود را در ترکیب با رنگ‌های متضاد در دکوراسیون مدرن دارند. برای دکوراسیون کلاسیک و سلطنتی نیز از رنگ‌های طلایی و قهوه ای به وفور استفاده می‌شود. جنس این میزها ممکن است از چوب یا ام دی اف با روکش‌های طرح چوب باشد.

میز تلویزیون چه رنگی بخرم؟

هر ساله بیش از چند صد هزار میز تلویزیون با مدل‌های مختلف در داخل کشور تولید و به بازار عرضه می‌شود. هر یک از این محصولات دارای جنس، رنگ و مشخصات متفاوتی هستند. برای همین، هر یک از مشتریان می‌تواند با توجه به سلیقه خود یکی از آن‌ها را برای خرید انتخاب کند.

به طور حتم، اندازه میز تلویزیون یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید در زمان خرید به آن توجه داشته باشید. همچنین، به شیوه نصب آن که می‌تواند دیواری یا روی زمین قرار گیرد نیز باید توجه داشته باشید. اما انتخاب رنگ تلویزیون چالش بزرگ دیگری است که برخی از مشتریان در بازار دارند. به طور کلی انتخاب رنگ باید با در نظر گرفتن مولفه‌های زیر باشد:

سبک دکوراسیون خانه

اگر با طراحان داخلی مشورت کنید، به شما خواهند گفت که رنگ میز تلویزیون با توجه به سبک دکوراسیون منزل می‌تواند تفاوت زیادی داشته باشد. برای مثال، رنگ قهوه ای (تیره یا روشن)، زرد یا طلایی از جمله رنگ‌هایی هستند که در دکوراسیون کلاسیک و سلطنتی به آن‌ها توجه می‌شود. سایر رنگ‌ها که در طیف روشن یا تیره قرار دارند، مانند رنگ سفید یا مشکی بیشتر در دکوراسیون مدرن مورد توجه قرار می‌گیرند. در سبک نئوکلاسیک (neo-classic) نیز ممکن است از رنگ‌های خاص و متفاوتی در چیدمان داخل منزل استفاده شود.

راهنمای جامع انتخاب رنگ میز تلویزیون + 6 رنگ محبوب امسال

از نظر ظاهری، میز تلویزیون های کلاسیک شکل و ظاهری سلطنتی و با شکوه دارند در صورتیکه میز تلویزیون های مدرن دارای ظاهری ساده و مینیمال هستند. همچنین میز تلویزیون های مدرن اغلب برای خانه های کوچک طراحی شده اند و فضای کمتری را نسبت به میز تلویزیون های کلاسیک اشغال می‌کنند.

رنگ مبلمان، ویترین و ….

یک مولفه مهم دیگر برای انتخاب بهترین رنگ میز تلویزیون، رنگ بندی سایر عناصر در داخل منزل است. برای مثال، رنگ مبل‌ها، ویترین یا میز جلو مبلی و عسلی هر یک می‌تواند در انتخاب رنگ میز تلویزیون تاثیر داشته باشد.

رنگ دیوارها یا کاغذ دیواری و پوشش سرامیکی کف اتاق یا فرش و موکت که در داخل پذیرایی استفاده شده‌اند نیز باید با رنگ میز تلویزیون همخوانی داشته باشند.  شما می‌توانید با مقایسه رنگ‌های مختلف و آشنایی با نحوه چیدمان عناصر در خانه یکی از آن‌ها که با سبک دکوراسیون و رنگ سایر عناصر در داخل منزل جذابیت بیشتری ایجاد می‌کنند را برای خرید انتخاب کنید.

ما در ادامه به چند رنگ پرفروش که در چند سال اخیر توانسته‌اند نظر مشتریان را به خود جلب کنند اشاره کرده‌ایم:

  • میز تلویزیون رنگ استخوانی

رنگ‌های سفید و استخوانی در طیف رنگ‌های روشن قرار می‌گیرند. برای همین، می‌توانند در بسیاری از دکوراسیون‌ها استفاده شوند. شما هم در صورت علاقه به رنگ‌های روشن می‌توانید رنگ میز تلویزیون خود را سفید، استخوانی یا کرم روشن و رنگ‌های مشابه انتخاب کنید.

  • میز تلویزیون رنگ بژ

رنگ بژ یکی از رنگ‌های خاص است که از سال ۲۰۲۰ میلادی به یک رنگ ترند تبدیل شد و برای همین مورد توجه برخی از مشتریان در داخل کشور قرار گرفته است. در اروپا نیز در چند سال اخیر از رنگ بژ در دکوراسیون مدرن در ترکیب با سایر رنگ‌ها استفاده می‌شود. برای همین، می‌توانید با خرید یک میز تلویزیون با رنگ بژ شما هم از جذابیت و زیبایی این رنگ در ترکیب با سایر رنگ‌ها بهره‌مند کنید.

  • میز تلویزیون رنگ چوب

اگر دکوراسیون منزل شما به سبک کلاسیک است، رنگ میز تلویزیون بهتر است به رنگ چوب یا قهوه ای تیره یا قهوه ای روشن متمایل به زرد باشد. خرید میزهای ساخته شده با چوب که دارای نمای طبیعی با رنگ چوب هستند بهترین گزینه است. اما اگر خرید میزهای ام دی اف ارزان‌تر تمام می‌شود، می‌توانید از مدل‌هایی که از ورق ام دی اف با روکش دارای طرح چوب ساخته شده‌اند برای چیدمان داخل منزل خود استفاده کنید.

راهنمای جامع انتخاب رنگ میز تلویزیون + 6 رنگ محبوب امسال

  • میز تلویزیون رنگ طوسی

رنگ طوسی انتخاب دیگری است که در یک دهه گذشته در بسیاری از منازل ایرانی مورد توجه قرار گرفته بود. به خصوص، میزهای به رنگ طوسی که دارای درب شیشه ای بوده و برای قرار دادن تلویزیون‌های قدیمی استفاده می‌شدند، قبل از عرضه تلویزیون‌های ال سی دی و ال ای دی به بازار داخل کشور، فروش بالایی را تجربه کردند.

البته در حال حاضر ممکن است بسیاری از افراد خرید رنگ‌های ترند را ترجیح بدهند. اما هنوز هم رنگ طوسی برای برخی از مشتریان جذاب است.

  • میز تلویزیون رنگ فیلی

اگر رنگ سفید، استخوانی، مشکی، قهوه ای یا بژ با سلیقه شما جور درنمی‌آید و مورد علاقه شما نیست، می‌توانید به رنگ‌های دیگر مانند رنگ فیلی فکر کنید. شاید این رنگ نیز بتواند باعث ایجاد یک رنگ بندی زیبا در چیدمان عناصر در منزل شود. البته در دکوراسیون مدرن انتخاب شما محدود به گزینه‌های ذکر شده نیست. برای مثال شاید میز تلویزیون صدفی رنگ نیز بتواند در این دکوراسیون استفاده شود.

راهنمای جامع انتخاب رنگ میز تلویزیون + 6 رنگ محبوب امسال

لیست قیمت میزهای تلویزیون پر فروش فروشگاه میزان دکور (https://mizandecor.com/pcat/tv-stand/)

جمع بندی

در آخر مقاله را با یک متن از مجله دکوراسیون داخلی منزل میزان دکور تمام می کنم.

اگر اکثر وسایل دکوراسیون منزل شما روشن است، بهتر است رنگ میز تلویزیون را سفید یا روشن انتخاب کنید و اگر رنگ تم خانه شما تیره است، میزتلویزیون با رنگ مشکی یا تیره انتخاب هوشمندانه خواهد بود. هم‌چنین  شما می‌توانید رنگ میز تلویزیون را  با دیوار یا کاغذ دیواری پشت آن هماهنگ کنید که باعث جذابیت بیشتر فضا می‌شود. به عنوان مثال اگر میز تلویزیون شما‌ رنگ کرمی یا سفید دارد  می توانید دیوار پشت آن را  کاغذ دیواری بژ یا طلایی  کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو