متقاضیان خرید ملک در ترکیه در حال افزایش هستند

منبع: همگردی

2

1402/6/30

12:05


ایرانیان بسیاری در سال های اخیر به دلایلی مانند اخذ اقامت و شهروندی ترکیه یا سرمایه گذاری اقدام به خرید آپارتمان در ترکیه کرده اند. با توجه به مزایای خرید ملک در این کشور علاقمندان به خرید آپارتمان در ترکیه روزبه روز در حال افزایش هستند؛ با این حال دغدغه مشترک این افراد، آگاهی از قیمت آپارتمان در شهرهای مختلف ترکیه و همچنین مناطق مختلف شهر استانبول است. به همین دلیل در این مطلب میانگین قیمت خرید ملک در این شهرها را بررسی می کنیم.

متقاضیان خرید ملک در ترکیه در حال افزایش هستند

چرا ایرانیان، ترکیه را برای خرید آپارتمان انتخاب می کنند؟

دلایل بسیاری وجود دارند که باعث می شوند ایرانیان، ترکیه را برای خرید ملک انتخاب کنند. کشورهای ترکیه و ایران دارای مرز و مشترک هستند و ایرانیان می توانند برای سفر به ترکیه از قطار، اتوبوس و هواپیما استفاده کنند. از طرفی امکان اخذ شهروندی و اقامت ترکیه با این روش وجود دارد.

برخی از دیگر مزایای خرید آپارتمان در ترکیه را مرور می کنیم:

  • هزینه های جاری زندگی از جمله خورد و خوراک در ترکیه نسبت به کشورهای اروپایی پایین تر است.
  • در ترکیه پروژه های مسکونی فراوانی با بالاترین امکانات رفاهی در دسترس هستند.
  • شهرهای بزرگ ترکیه دارای گزینه های متعددی برای حمل و نقل می باشند.
  • قیمت آپارتمان در ترکیه همواره رو به افزایش است و سود مناسبی را نصیب سرمایه گذاران می کند.
  • امکان پرداخت قسطی هزینه خرید آپارتمان در ترکیه وجود دارد.
  • شهرهای بزرگ ترکیه دارای مراکز خرید مدرن و مراکز تفریحی فراوان هستند.

قوانین جدید خرید ملک که ایرانیان باید بدانند!

قوانین خرید ملک در ترکیه هرازگاهی دارای تغییراتی هستند. اما در بین قوانین جدید، آگاهی از چند مورد برای ایرانیان اهمیت بیشتری دارد. اول این که اگر هدف شما، اخذ اقامت ترکیه است، حداقل مبلغ خرید آپارتمان در شهرهای بزرگ، 75 هزار دلار و در شهرهای کوچک، 50 هزار دلار است. قانون دوم این که اگر هدف شما دریافت شهروندی ترکیه است، مبلغ خرید ملک باید حداقل 400 هزار دلار باشد. از طرف دیگر اگر می خواهید شهروندی این کشور را با خرید آپارتمان دست دوم دریافت کنید، دست کم 3 مالک قبلی آن آپارتمان باید ترک بوده باشند.

ارزان ترین و گران ترین شهرهای ترکیه

استانبول به عنوان بزرگ ترین شهر ترکیه با مساحتی در حدود 7 برابر تهران، گران ترین شهر ترکیه نیز به شمار می آید. از دیگر شهرهای ترکیه که میانگین قیمت خرید ملک در آن ها بالاتر از شهرهای دیگر است می توانیم از شهرهای ازمیر و آناکارا نام ببریم.

برخی از شهرهای ارزان ترکیه برای خرید آپارتمان نیز عبارتند از:

  • آلتینکوم
  • ترابزون
  • دالامان

میانگین قیمت آپارتمان در شهرهای مختلف ترکیه چقدر است؟

بهترین روش مقایسه قیمت آپارتمان در شهرهای ترکیه این است که میانگین قیمت آپارتمان برای هر متر مربع در شهرهای مختلف را مقایسه کنیم. البته توجه داشته باشید که قیمت ها روزبه روز در حال افزایش هستند. به همین دلیل هم اگر آپارتمانی با قیمت مناسب پیدا کردید، بهتر است زیاد تردید نکنید زیرا امکان افزایش قیمت کاملا منطقی است.

میانگین قیمت خرید آپارتمان در برخی از شهرهای ترکیه عبارتند از:

25 هزار لیر استانبول
20 هزار لیر بدروم
18 هزار لیر ازمیر
18 هزار لیر آنتالیا
15 هزار لیر آنکارا
15 هزار لیر دنیزلی

عوامل موثر بر قیمت خرید آپارتمان در ترکیه

قبل از آن که بخواهیم به میانگین قیمت خرید آپارتمان در شهرهای مختلف ترکیه بپردازیم ابتدا باید با عوامل موثر بر قیمت آپارتمان در ترکیه آشنا باشید، تا بر اساس این عوامل بتوانید بهترین واحدها را متناسب با نیازها و بودجه خود انتخاب کنید.

عوامل موثر بر قیمت خرید آپارتمان در ترکیه

برخی از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت خرید آپارتمان در ترکیه عبارتند از:

  • نوساز یا دست دوم بودن ملک
  • نزدیکی به مراکز خرید، جاده های اصلی و مراکز تفریحی
  • شهری که ملک در آن قرار دارند
  • کیفیت تاسیسات در آپارتمان
  • میزان و نوع امکانات رفاهی در مجتمع مسکونی
  • محله ای که ملک در آن قرار دارد
  • تعداد طبقات ملک و طبقه ای که واحد در آن قرار دارد
  • تعداد واحدها در هر طبقه
  • نزدیکی به مراکز درمانی، بانک ها و مدارس

قیمت خرید آپارتمان مناطق مختلف استانبول چقدر است؟

استانبول شهری بسیار گسترده و با جمعیتی بیش از 15 میلیون نفر و 39 منطقه است. اگرچه از این شهر با عنوان گران ترین شهر ترکیه نام بردیم اما نکته عجیب اینجا است که به خاطر تنوع بسیار بالای املاک و تفاوت بالای قیمت املاک در مناطق مختلف این شهر، شما می توانید آپارتمان هایی بسیار ارزان نیز در این شهر خریداری کنید که دارای امکانات رفاهی مناسبی نیز باشند. در ادامه قیمت خرید آپارتمان در برخی از مناطق مشهور استانبول و محله های آن ها را با هم مرور می کنیم.

قیمت آپارتمان در بشیکتاش

بشیکتاش منطقه ای قدیمی و زیبا از شهر استانبول است که برخی از لوکس ترین و گران ترین پروژه های مسکونی این شهر را در خود جای داده است. شما می توانید در این منطقه آپارتمان هایی را در بازه قیمتی 50 تا 170 هزار لیر برای هر متر مربع خریداری کنید. در واقع این منطقه معمولا جزو فهرست گران ترین مناطق استانبول قرار دارد.

متوسط قیمت خرید آپارتمان در محله های مختلف بشیکتاش عبارت است از:

165 هزار لیر لوازیم
105 هزار لیر ببک
97 هزار لیر اتیلر
80 هزار لیر لونت
60 هزار لیر ییلدیز

قیمت آپارتمان در شیشلی

شیشلی یکی دیگر از مناطق اروپایی استانبول با حدود 300 هزار نفر جمعیت و خانه های مدرن و لوکس و همین طور خانه های با قیمت بسیار ارزان است. در واقع تفاوت قیمت بین محله های لوکسی مانند هاربیه و محله های ارزانی مانند گلبهار، چیزی در حدود 130 هزار لیر برای هر متر مربع است.

متوسط قیمت خرید آپارتمان در محله های مختلف شیشلی را با هم مرور می کنیم:

155 هزار لیر هاربیه
80 هزار لیر جمهوریت
60 هزار لیر فولیا
35 هزار لیر مشروطیت
19 هزار لیر گلبهار

قیمت آپارتمان در ساریر

ساریر یکی از زیباترین و لوکس ترین مناطق اروپایی شهر استانبول است. جنگل بلگراد، خط ساحلی دریای سیاه و کاخ های دوران عثمانی از جمله مراکز دیدنی این منطقه از استانبول هستند. شما در این منطقه می توانید آپارتمان هایی در بازه قیمتی 50 تا 100 هزار لیر برای هر متر مربع خریداری کنید.

قیمت آپارتمان در ساریر

متوسط قیمت خرید آپارتمان در محله های مختلف ساریر نیز عبارت است از:

105 هزار لیر روملی حصار
100 هزار لیر امیرگان
100 هزار لیر ایستینیه
85 هزار لیر ایازآقا
77 هزار لیر ینی کوی
65 هزار لیر ماسلاک

قیمت آپارتمان در کادیکوی

در بین مناطق آسیایی استانبول، کادیکوی یکی از محبوب ترین مناطق برای خرید آپارتمان است. بسیاری از محله های این منطقه در نزدیکی دریا قرار دارند و مراکز تفریحی مشهوری نیز در منطقه واقع شده اند. شما می توانید با پرداخت 35 تا 85 هزار لیر برای هر متر مربع در کادیکوی، آپارتمان های شیک را خریداری کنید.

متوسط قیمت خرید آپارتمان در محله های مختلف کادیکوی عبارت است از:

84 هزار لیر فنرباهچه
60 هزار لیر سوآدیه
53 هزار لی ارنکوی
40 هزار لیر بستانجی
35 هزار لیر اینونو

خرید آپارتمان در ترکیه یک سرمایه گذاری سودآور است

همانطور که گفتیم، امکان دریافت اقامت و شهروندی ترکیه از طریق خرید آپارتمان وجود دارد. اما هدف شما هرچه که باشد باید به خاطر داشته باشید که خرید ملک در این کشور در عین حال نوعی سرمایه گذاری است و بهتر است از دید یک سرمایه گذار نیز به ملک مورد نظر نگاه کنید و افزایش قیمت ملک در آینده را نیز در نظر بگیرید.

همچنین بهتر است برای خرید آپارتمان در ترکیه از مشاوره های موسسه roots capital استفاده کنید که سابقه طولانی در مشاوره برای خرید و فروش ملک در ترکیه و مشاورانی دلسوز، پاسخگو و قابل اعتماد دارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو