بهترین فیلم های شبیه میان ستاره ای ؛ 7 فیلم مشابه Interstellar

بهترین فیلم های شبیه میان ستاره ای ؛ 7 فیلم مشابه Interstellar


منبع: فیگار

3

1402/6/30

20:59


فیلم Interstellar یکی از برترین و تاثیرگذارترین فیلم‌‌های کریستوفر نولان بود که در ادامه می‌خواهیم بهترین فیلم های شبیه میان ستاره ای را به شما معرفی کنیم.

بهترین فیلم های شبیه میان ستاره ای ؛ 7 فیلم مشابه Interstellar

فیلم Interstellar یکی از برترین و تاثیرگذارترین فیلم‌‌های کریستوفر نولان بود که در ادامه می‌خواهیم بهترین فیلم های شبیه میان ستاره ای را به شما معرفی کنیم.

وقتی کریستوفر نولان فیلم Interstellar را در سال 2014 ساخت، این اثر به یکی از برترین و تاثیرگذارترین فیلم‌های او تبدیل شد و جزء بهترین فیلم های جهان قرار گرفت. توانایی او در دسیسه کردن و درهم ریختن افکار بیننده به یک چالش تبدیل شد. روایت فیلم Interstellar دارای عناصر درام، فضایی و روانشناختی است و در آینده‌ای اتفاق می‌افتد که زمین غیرقابل سکونت می‌شود.

یک فیزیکدان ناسا (مایکل کین) راهی ابداع می‌کند تا انسان‌ها را از طریق یک کرم چاله به جستجوی سیاره جدیدی بفرستد که بتوانند خانه خود را بسازند. این تیم توسط یک کشاورز و خلبان سابق ناسا، جوزف کوپر (متیو مک کانهی) هدایت می‌شود. او خانواده‌اش را به خاطر این ماموریت رها می‌کند تا فرزندانش در دنیایی بهتر بزرگ شوند.

کوپر همزمان به عنوان یک دانشمند و یک پدر، طیف گسترده‌ای از تجربیات را بررسی خواهد کرد که روایت این فیلم را حساس و دلنشین‌تر می‌سازد. حال می‌خواهیم با توجه به بررسی‌های بسیار زیادی که تیم تحریریه‌ی فیگار به نسبت امتیازهای IMDB و نظرات بینندگان و همچنین با در نظر گرفتن نظر منتقدان لیستی از بهترین فیلم های شبیه میان ستاره ای را به شما معرفی کنیم تا بار دیگر از تماشای این سبک از فیلم لذت ببرید.

بهترین فیلم های شبیه میان ستاره ای

  • فیلم شبیه میان ستاره ای

شما می‌توانید فهرستی از بهترین فیلم های شبیه میان ستاره ای را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های شبیه میان ستاره ای

با حضور بازیگرانی همچون مک‌کانهی، کین، آن هاتاوی، جسیکا چستین، کیسی افلک و مت دیمون، این اثر از نولان حسی واقعی و جدیدی را به شما می‌بخشد. Interstellar فیلمی است که با تئوری‌های علمی عمیق و احساسات شدید انسانی ساخته شده و همچنین دارای یک داستان علمی بی‌نظیر بوده که هر بار شما را در ماجراجویی عجیب و جذاب در طول زمان و فضا قرار می‌دهد.

فیلم‌های علمی تخیلی دیگری با اهداف و انگیزه‌های مشابه با Interstellar ساخته شده‌اند که بیشتر مخاطبین این سبک از فیلم با آن آشنا نیستند. اگر Interstellar را تماشا کرده‌اید و آن را دوست داشته‌اید، در این نوشتار هفت تا از بهترین فیلم های شبیه میان ستاره ای وجود دارد که مطمئناً مغز شما را درگیر می‌کند و شما را به سفری دور و فراتر از این سیاره می‌برد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های سینمایی 2024 [لیست مورد انتظارترین فیلم های سال 2024]

Gravity

بهترین فیلم های مشابه میان ستاره ای

فیلم Gravity که توسط آلفونسو کوارون ساخته شده که جزء اعصاب خردکن‌ترین و بهترین فیلم های مشابه میان ستاره ای در دهه 2010 قرار گرفته است. داستان دو فضانورد به نام‌های رایان استون (ساندرا بولاک) و مت کوالسکی (جرج کلونی) را دنبال می‌کند که وضعیت بدی را در یک ماموریت معمولی نشان می‌دهد. از آنجایی که در دوردست‌های فضا گیر افتاده‌اند، حداقل امیدی به بازگشت به خانه و زمین دارند، مگر اینکه یکی از آن‌ها جان خود را فدا کند تا برای دیگری منابع کافی برای نجات دادن خود باشد.

یک فضانورد انفرادی که در غم و اندوه در تضاد با نیاز به جدایی عاطفی در نیستی سرد فضا قرار دارد، باید برای زنده ماندن بجنگد. جاذبه بصری درخشان و از نظر احساسی شدید، یکی از الهام‌بخش‌ترین اجراهای بولاک بود. همچنین این فیلم دارای عناصر عاشقانه درام‌های فضایی است که علاقه‌مندان به این سبک نمی‌توانند آن را از دست بدهند.

The Martian

مشابه ترین آثار به فیلم میان ستاره ای

نمونه دیگری از درخشش فیلمسازی ریدلی اسکات، فیلم The Martian با بازی مت دیمون و جسیکا چستین است. اگرچه هر دوی آن‌ها در Interstellar نیز حضور دارند، اما این فیلم علمی تخیلی کاملاً از لحاظ داستانی با فیلم میان ستاره ای تفاوت دارد. گفته می‌شود، به همان اندازه دارای تصاویر و داستان سرایی خیره کننده است.

The Martian، داستان فضانورد مارک واتنی (دیمون) را دنبال می‌کند که در مریخ تنهاست. در حالی که مارک برای زنده ماندن در سیاره سرخ تلاش می‌کند، مجموعه‌ای از تجربیات ناراحت کننده را پشت سر می‌گذارد، برخی از آن‌ها خنده دار و برخی دیگر بسیار برایش دلهره‌آور و غم انگیز بود. از تلاش برای پرورش غذا تا تماس با زمین، The Martian اساساً داستانی بسیار نزدیک به بقا انسان در فضا دارد که با بسیاری از مفاهیم علمی جدی ترکیب شده است. اکشن، طنز و بسیاری از لحظات احساسی وجود دارد که این یک فیلم را عالی می‌سازد.

Ad Astra

بهترین فیلم های شبیه میان ستاره ای

Ad Astra به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی مشترک جیمز گری خلق شده که یک فیلم شبیه میان ستاره ای است که برد پیت در آن نقش یک فضانورد را بازی می‌کند. فیلم داستان روی مک‌براید (پیت) را دنبال می‌کند که برای یافتن پدرش اچ. کلیفورد مک‌براید (تامی لی جونز) که حدش می‌زنند در یک ایستگاه فضایی در مدار نپتون مرده است، راهی ماموریت می‌شود. کلیفورد در جستجوی حیات در فضا است که عملکرد او به تهدیدی برای زندگی روی زمین و کل منظومه شمسی تبدیل می‌شود.

روی باید با او ارتباط برقرار کند و دنیا را نجات دهد. در این فیلم علاوه بر برد پیت و تامی لی جونز، روث نگا، لیو تایلر و دونالد ساترلند نیز نقش‌های برجسته‌ای را ایفا می‌کنند. اگرچه عنصر علمی تخیلی در هسته اصلی فیلم، با بسیاری از عناصر مشابه آثار Interstellar و Ad Astra است، همچنین داستان عاطفی پدر و پسر و سوالات مهمی را بررسی می‌کند که مطمئناً مغز شما را کمی درگیر خواهد کرد.

Sunshine

فیلم شبیه میان ستاره ای

این فیلم که در سال 2007 اکران شد و حداقل تئوری‌های مفهومی که در Interstellar وجود داشت را الهام برداری کرده است که می‌توانید این اثر را با فیلم میان ستاره ای مقایسه کنید. این فیلم توسط الکس گارلند، سازنده فیلم‌های Ex Machina و Annihilation ساخته شده است، داستان تیمی از فضانوردان بین‌المللی را در یک ماموریت برای احیای خورشید در نظر می‌گیرد که باید با قراردادن یک بارگذاری هسته‌ای در نقطه کانونی  خورشید، آن را دوباره زنده کنند؛ اما همانند بسیاری از برنامه‌های چنینی، این ماموریت نیز به سرعت شکست میخورد.

فیلم “Sunshine” با حضور بازیگرانی همچون کیلیان مورفی، کریس اوانز، رز برن، میشل یئو، کلیف کورتیس، تروی گریتی، هیرویوکی سانادا، بندیکت وانگ و چیپو چانگ، به صورت گروهی ساخته شد. این فیلم توسط دنی بویل کارگردانی شده و دارای عناصر علمی تخیلی فراوان، جلوه‌های بصری منحصر به فرد و داستانی بسیار جذاب بوده است. در این فیلم، تنها یک فرد در تلاش برای نجات جهان نیست، بلکه یک تیم از افراد از سراسر جهان در حال انجام آنچه باید به آن رسیدگی کنند هستند. داستان آن به طور کلی ساده بوده و تماشای آن تجربه‌ای خوب را به ارمغان می‌آورد.

Moon

بهترین فیلم های مشابه میان ستاره ای

فیلم “Moon” یک درام فضایی است؛ در این فیلم از عناصر ترسناک و هیجان روانی استفاده شده است که این عوامل باعث شد تا این اثر را تبدیل به یک فیلم کلاسیک کالت کند. مهم‌تر از همه، روایت این فیلم علمی تخیلی کاملاً غیرعادی است. روایت پنج یا شش شخصیت را دنبال می‌کند؛ اما داستان حول محور دو شخصیت می‌چرخد که آن‌ها سم بل ( سم راکول )، فضانورد و رباتش، GERTY (با صدای کوین اسپیسی ) هستند.

بل یک کارگر انرژی در آینده نزدیک زمین است، جایی که یک شرکت بزرگ انرژی، از ماه برای استخراج انرژی پاک استفاده می‌کند، کار خواهد کرد. در یکی از سفرهای روزمره خود با خودروی فضایی، بل درگیر یک حادثه‌ی نزدیک به مرگ می‌شود. او وقتی بهبود می‌یابد، محیط اطرافش دیگر همانند قبل نبود.

جزئیات بیشتر از داستان می‌تواند جذابیت تماشای این فیلم از بین ببرد، بنابراین ما بهم ادامه آن نمی‌پردازیم. تنها می‌توانیم بگوییم که این داستان اولین فیلم کارگردانی دانکن جونز، کارگردان بریتانیایی است که همچنین برای سایر عناوین محبوب و جالب مانند Source Code (2011)، Warcraft (2016) و اخیراً Mute (2018) شناخته شده است. اگر عاشق Interstellar هستید، قطعاً باید تماشا کنید.

Oblivion

مشابه ترین آثار به فیلم میان ستاره ای

اگر به دنبال مشابه ترین آثار به فیلم میان ستاره ای می‌گردید و از طرفداران فیلم‌های علمی تخیلی دهه 70 هستید، Oblivion باید در لیست بعدی شما قرار گیرد. این فیلم به کارگردانی جوزف کوسینسکی بر اساس رمان گرافیکی ساخته شده که این کارگردان به همین نام اثر خود را خلق کرده است و تام کروز در نقش اصلی به همراه اولگا کوریلنکو، آندریا رایزبورو، مورگان فریمن و نیکولای کاستر والداو و دیگران ایفای نقش می‌کنند.

داستان در سال 2077 اتفاق می‌افتد، جایی که بیننده با زمینی روبرو می‌شود که در نتیجه جنگی بین انسان‌ها و موجودات بیگانه‌ای به نام “Scavengers”، “unlivable” رخ داده است و بشریت را مجبور به نقل مکان به تایتان، بزرگترین قمر زحل می‌کند.

در صحنه‌های فیلم، مشاهده خواهید کرد که بخش‌هایی از ماه در آسمان جدا شده و حلقه‌ای از باقیمانده آن در دو طرف شکل قرار گرفته است. همچنین نابود شدن ماه باعث ایجاد رویدادهای بزرگی مانند زلزله و سونامی در زمین شده است.

اگرچه ممکن است چیزی شبیه فیلم میان ستاره ای به نظر نرسد؛ اما Oblivion چشم اندازی از آینده زمین و نژاد بشر در فضا است، جایی که آن‌ها باید نجات یابند. این باعث می‌شود تا فیلم یکی از بهترین توصیه‌های تیم تحریریه‌ی فیگار برای طرفداران Interstellar باشد.

Inception

بهترین فیلم های شبیه میان ستاره ای

فیلم “Inception” داستان یک گروه از افرادی است که با ورود به رؤیاهای دیگران، آن‌ها را مجاب می‌کنند تا کاری را که آن‌ها می‌خواهند، انجام دهند. این تعامل بین شخصیت‌ها و رؤیا و واقعیت، روند داستان را پیچیده می‌کند؛ اما به تدریج گره‌هایی را از سوی کارگردان کریستوفر نولان ارائه میشود که ذهن بیننده را درگیر می‌کند. برخی از آثار کریستوفر نولان مانند آهنگ میان ستاره ای ، موسیقی متن‌های پرمخاطبی را دارند که فیلم Inception نیز بهترین موزیک‌ها را برای بینندگان ارائه داده است.

دومینیک “دام” کاب (لئوناردو دی کاپریو) و آرتور (جوزف گوردون-لویت) دزدان خواب هستند. آن‌ها تخصص خاصی در استخراج اسرار مهم سازمان‌های جاسوسی و شرکت‌های تجاری دارند. روش آن‌ها بسیار منحصر به فرد است؛ آن‌ها با نفوذ به ذهن افراد در حال خواب، اسرار کلیدی را از رویاهایشان استخراج می‌کنند و سپس این اطلاعات را به افراد متقاضی می‌فروشند.

آخرین ماموریت آن‌ها بسیار سخت و چالش برانگیز به نظر می‌رسد. آن‌ها باید برای یک تجار ژاپنی به نام سایتو (کِن واتانابِ) چالش جدید را پذیرفته و یک فکر خلاقانه را در ذهن ناآگاه روبرت فِیشَِشََر (کیلین مورفی) تلقین کنند. سایتو قصد دارد رابرت را متقاعد کند که شرکت پدرش را منحل کند. در عوض، او قول می‌دهد که پس از انجام این کار، از نفوذ خود استفاده کند و سابقه‌ی دام را پاک کرده و او را به خانه نزد فرزندانش بازگرداند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های شبیه میان ستاره ای سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو