راهنمای کامل سفر به تفلیس | هر آنچه در سفر به تفلیس باید بدانید

راهنمای کامل سفر به تفلیس | هر آنچه در سفر به تفلیس باید بدانید


منبع: پلازا

2

1402/6/31

18:22


راهنمای کامل سفر به تفلیس | هر آنچه در سفر به تفلیس باید بدانید

هزینه سفر به تفلیس چقدر است؟ برای سفر به تفلیس نیازی به ویزا داریم؟ چه فصلی از سال برای سفر به تفلیس مناسب است؟ در سفر به تفلیس چه غذاهایی بخوریم؟ چطور بهترین هتل را برای اقامت خود انتخاب کنیم؟ سوالات مطرح شده تنها چند مورد از سوالاتی هستند که برای گردشگرانی که تصمیم دارند برای اولین بار سفر خارجی داشته باشند و می‌خواهند از کشورهای همسایه سفر خود را آغاز کنند به وجود می‌آید. بدون شک کسب اطلاعات اولیه درباره شهر یا کشوری که قصد سفر به آنجا را دارید کمک خواهد کرد تا بهتر و راحتر خود را برای سفر آماده کنید. در راهنمای سفر به تفلیس، هرآنچه در سفر به تفلیس باید بدانید را برایتان خواهیم گفت و علاوه برآنها شما را با بهترین و دیدنی‌ترین جاهای شهر تفلیس و مراکز خرید آن نیز آشنا خواهیم کرد.

از آنجایی که هر سفر موضوعات مختلفی را در بر می‌گیرد و با وجود مشغله‌های امروزی امکان تحقیق درباره یک به یک آنها وجود ندارد بدون شک سفر به تفلیس هم فوت و فن‌های خاص خود را دارد که باید قبل از هر اقدامی برای سفر به این کشور نسبت به آنها مطلع باشید. از این رو در راهنمای سفر به تفلیس سعی کرده‌ایم که همه جوره شما را برای سفر به این کشور آماده کنیم و برایتان بگوییم که بهترین راه برای سفر به تفلیس چه راهی است. همچنین خواهیم گفت برای اقامت خود می‌توانید در کدام هتل‌ها اقامت داشته باشید و بهترین رستوران‌ها و مراکز تفریحی تفلیس را نیز همراه با آدرس به شما معرفی کرده‌ایم.

فهرست مطالب

راهنمای کامل سفر به تفلیس

راهنمای کامل سفر به تفلیس

راهنمای کامل سفر به تفلیس

تفلیس پایتخت زیبای کشور گرجستان است که به خاطر خیابان‌های سنگ فرش شده، کلیساهای زیبا و کافه‌های دنج شهرت بسیاری پیدا کرده است. تفلیس که بزرگترین شهر کشور گرجستان است در سواحل رودخانه کورا با جمعیتی حدود یک و نیم میلیون نفر واقع شده است و به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد در تقاطع اروپا آسیا و نزدیکی به جاده ابریشم در طول تاریخ محل قدرت‌های مختلف جهانی بوده است.

گرجستان از جمله کشورهایی است که در منطقه اوراسیایی قرار دارد. از شرق و جنوب شرق با آذربایجان، از جنوب با ارمنستان، از جنوب غرب با ترکیه و دریای سیاه و از شمال با روسیه همسایه است. مردم این کشور مسیحی ارتدوکس و پیرو کلیسای ارتدوکس گرجی هستند و به زبان گرجی سخن می‌گویند. وجود جاذبه‌های کم نظیر در تفلیس باعث شده برگزاری تورهای مختلفی برای این کشور رونق خوبی داشته باشد. به طور کلی یکی از زیباترین شهرهای گرجستان از نظر آب و هوایی، جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی شهر تفلیس است که مورد توجه توریست‌های بسیاری است.

این شهر دارای جاذبه‌های دیدنی و مراکز تفریحی بسیار متنوعی است. با سفر به آنجا می‌توانید علاوه بر اقامت در بهترین هتل‌های شهر تفلیس با گشت و گذار در شهر از خوردن غذاهای محلی و خوشمزه در بهترین رستوران‌های تفلیس نیز لذت ببرید.

آب و هوای تفلیس

آب و هوای تفلیس در سفر

آب و هوای تفلیس

تفلیس در فصل بهار از آب و هوای مطبوعی برخوردار است.  فصل بهار در تفلیس کوتاه و گرم است.روزهای آفتابی تا اواخر آوریل به ماه‌های گرم تابستان تبدیل می‌شوند. با از راه رسیدن فصل بهار مراکز گردشگری تفلیس کم کم رونق کسب و کارشان آغاز می‌شود و هر چه به فصل تابستان نزدیک‌تر می‌شویم بازدید گردشگران نیز بیشتر می‌شود. اوایل فصل بهار در تفلیس هوا همچنان کمی سرد است. از آنجایی که این فصل دومین فصل شلوغ گردشگری در تفلیس است پیشنهاد می‌کنیم اگر تصمیم دارید که در فصل بهار به تفلیس سفر کنید حتماً لباس گرم همراه داشته باشید.

تابستان‌های تفلیس آب و هوای کاملاً گرمی دارد. بارش‌های متوسط با میزان ۲ تا ۵ روز بارندگی در ماه در تابستان تفلیس مشاهده می‌شود. سفر به تفلیس در تابستان امکان دارد هزینه اقامت کمی بیشتر از حد معمول باشد. دمای هوای تابستان در تفلیس بین ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتیگراد است.

در فصل پاییز هوا کاملاً به تدریج سرد می‌شود. به طوری که اولین ماه پاییز می‌تواند چهارمین ماه تابستان باشد. آب و هوای پاییزی تفلیس رطوبت و باد ملایمی دارد و بسیار مطبوع است. باران و برف به میزان معمولی در این فصل می‌بارد. با آغاز فصل پاییز تعداد توریست‌ها و گردشگرانی که به تفلیس سفر می‌کنند رونق کمتری دارد بنابراین قیمت هتل‌ها ارزان‌تر از سایر فصول سال است.

اما زمستان‌های تفلیس به طور متوسط حدود ۲ تا ۳ بار در ماه باران یا برف می‌بارد. گشت و گذار در شهر تفلیس به دلیل سردی هوا در زمستان سخت است به همین خاطر تعداد گردشگران در این فصل کمتر خواهد بود چرا که سرمای هوا مانعی برای طبیعتگری و یک گردش درست حسابی در شهر تفلیس است.

بهترین فصل برای سفر به تفلیس

بهترین فصل برای سفر به تفلیس

بهترین فصل برای سفر به تفلیس

به طور کلی باید بگوییم که تفلیس دارای آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب است که با تأثیرات قابل توجه قاره‌ای نیمه خشک محسوب می شود. این شهر تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های متوسط، سرد و نیمه خشک دارد. بنابراین پیش‌بینی آب و هوای تفلیس به شدت تحت تاثیر توده‌های هوای خشک از شرق و توده‌های هوای اقیانوسی از غرب است.

با تمام این صحبت‌ها میتوان گفت: در ماه‌های اردیبهشت و خرداد شرایط آب‌وهوایی تفلیس بسیار مناسب می‌شود. از این رو، فصل بهار بهترین زمان سفر به این شهر و اقامت در بهترین هتل های تفلیس و بازدید از جاهای دیدنی و تفریح در مراکز تفریحی متنوع شهر تفلیس می‌باشد.

چگونه به تفلیس سفر کنیم؟

چگونه به تفلیس سفر کنیم؟

اگر قصد دارید برای سفر به تفلیس یک سفر هوایی را تجربه کنید باید بدانید که از فرودگاه تهران پرواز مستقیم به تفلیس انجام می‌شود سفر با هواپیما درست است که گران‌تر و پرهزینه‌تر از سایر روش‌ها است اما زمان کوتاه‌تری را در مسیر خواهید بود. برای سفرهای هوایی اگر ساکن شهرهای دیگری در ایران هستید حتما باید به تهران سفر کرده و از آنجا بلیط هواپیما به مقصد تفلیس را تهیه کنید.

برای سفر زمینی به تفلیس اتوبوس گزینه‌ای است که پیش روی شماست برای همچین سفری باید از مبدا تبریز یا تهران حرکت کنید یعنی همچون سفر با هواپیما اگر تصمیم دارید با اتوبوس به تفلیس بروید باید از شهر خود به تهران یا تبریز سفر کرده و از آنجا بلیط اتوبوس به مقصد تفلیس را تهیه کنید در طول مسیر زمینی ایران به تفلیس مناظر خیره کننده بسیاری را شاهد خواهید بود.

شاید هزینه سفر به تفلیس با اتومبیل شخصی چندان کمتر از سفر با اتوبوس نباشد اما باعث می‌شود تا حال و هوای کاملاً متفاوتی را در سفر خود تجربه کنید اگر زمان کافی دارید و حال و حوصله رانندگی طولانی مدت هم دارید سفر زمینی به تفلیس انتخاب بسیار خوبی است فقط کافی است مقدمات سفر را همچون پاسپورت و گواهینامه بین المللی، بیمه مسافرتی و عوارض خروج را آماده کنید.

چک کردن اتومبیل را حتما قبل از آغاز سفر فراموش نکنید.

متاسفانه باید بگوییم که، در حال حاضر، قطار مستقیمی از ایران به سمت تفلیس وجود ندارد و شما می توانید برای سفر ریلی خود را به یکی از کشورهای ترکیه، ارمنستان و آذربایجان برسانید و از آنجا به وسیله قطار به تفلیس سفر کنید.

اقامت در تفلیس

بهترین هتل‌ها برای اقامت در تفلیس

بهترین هتل‌ها برای اقامت در تفلیس

یکی از کم هزینه‌ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین، سفرهای خارجی سفر به تفلیس است کشوری زیبا با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیار زیاد که سالانه پذیرای گردشگران بسیار زیادی از تمام دنیا می‌باشد.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک سفر، تعیین محل اقامت در طول سفر است. بنابراین، لازم است که قبل از هر اقدامی برای سفر خود اول از همه به دنبال بهترین محل برای اقامت خود در آن کشور باشید تا در زمان رسیدن مشکلی برایان به وجود نیاید.

شهر تاریخی تفلیس که در کنار رودخانه کورا قرار دارد، دارای هتل‌های بسیار زیاد با امکانات رفاهی کامل است که بسیاری از این هتل‌ها نیز رو به سواحل و ساختمان‌های تاریخی بنا شده‌اند.

یکی از دغدغه‌های همیشگی گردشگران در سفر به تفلیس، انتخاب اقامتگاه و رزرو هتل است. در ادامه بهترین هتل‌های شهر تفلیس را از نظر مردم که در نقاط مختلف این شهر قرار دارند به شما معرفی کرده‌ایم.

هتل رادیسون بلو ایوِریا (هتل 5 ستاره)

  • آدرس: Rose Revolution Square 1, Mtatsminda , 0108 Tbilisi City, Georgia

هتل بیلتمور تفلیس (هتل 5 ستاره)

  • آدرس: The Biltmore Hotel Tbilisi 29 Rustaveli Avenue, Mtatsminda , 0108 Tbilisi City, Georgia

هتل تفلیس ماریوت (هتل 5 ستاره)

  • آدرس: Rustaveli Avenue 13 , Mtatsminda , 0108 Tbilisi City, Georgia

هتل کورتیارد بای مریوت ( هتل 4 ستاره)

  • آدرس: Freedom Square 4, 0105 Tbilisi City, Georgia

هتل بوتیک هتل بریتیش هاوس ( هتل 4 ستاره)

  • آدرس: Tamar Chovelidze Street 32 (ex. Belinski Street), Vera, 0108 Tbilisi City, Georgia

هتل ریور ساید ( هتل 4 ستاره)

  • آدرس: Right Side of Mtkvari, The Brosse Turn, Mtatsminda , 0110 Tbilisi City, Georgia

رستوران‌های تفلیس

رستوران‌های تفلیس

هزینه سفر نسبتا ارزان و مسافت نزدیک تفلیس به ایران باعث شده تا از جمله مقاصد محبوب برای گردشگران ایرانی شود. این شهر دارای غذاهای خوشمزه‌ای است که تحت تاثیر فرهنگ‌های مختلف از جمله روس‌ها، ترک‌ها و گرجی‌هاست. از این رو در گوشه و کنار شهر تفلیس شاهد بهترین رستوران‌هایی هستید که در این شهر خودنمایی می‌کنند.

خوردن غذاهای خوشمزه محلی، خوراکی‌های بین‌المللی در رستوران‌های درجه یک تجربه‌ای است که تنها در این شهر می‌توانید به دست آورید نکته بسیار جالب و مهم برای شمایی که به دنبال غذاهای حلال در کشورهای خارجی هستید این است که تمامی رستوران‌های شهر تفلیس غذای حلال به گردشگران می‌دهد.

از آنجایی که تفلیس دارای رستوران‌های درجه یک بی‌شماری است در این بخش از راهنمای سفر به تفلیس فهرستی از آنها را همراه آدرس برایتان آماده کرده‌ایم.

رستوران اِزو

  • آدرس: ۱۶ Geronti Kikodze St, Tbilisi, Georgia
  • تلفن تماس: ۰۰۹۹۵۳۲۲۹۹۹۸۷۶

رستوران سیسکویلی

  • آدرس: Akaki Beliashvili St, Tbilisi, Georgia
  • تلفن تماس: ۰۰۹۹۵۳۲۲۰۰۵۵۵۵

رستوران آذرپاشا

  • آدرس: ۲ Pavle Ingorokva St, Tbilisi, Georgia
  • تلفن تماس: ۰۰۹۹۵۳۲۲۹۸۲۳۴۶

کافه رستوران لولیتا

  • آدرس: Tamar Chovelidze St, Tbilisi, Georgia
  • تلفن تماس: ۰۰۹۹۵۳۲۲۰۲۰۲۹۹

رستوران ساخاچاپور

  • آدرس: Rustaveli Ave, Tbilisi, Georgia
  • تلفن تماس: ۰۰۹۹۵۳۲۲۶۰۱۵۰۰

ستوران زاخار زاخاریچ 

  • آدرس: Right Bank, Dry Bridge, Tbilisi, Georgia
  • تلفن تماس: ۰۰۹۹۵۳۲۲۱۴۴۲۰۰

بهترین جاهای دیدنی تفلیس در راهنمای سفر به تفلیس

معرفی بهترین جاهای دیدنی تفلیس

تفلیس، سرزمینی اصیل و کهن است که یک دورانی گذرگاه پررونق جاده ابریشم بوده است و امروزه مقصدی جذاب برای توریست‌ها به شمار می‌آید. جاذبه‌های دیدنی این کشور همچون تاریخش منحصر به فرد است و قطعاً که در هیچ کجای دنیا نظیرشان وجود ندارد. دژها و کلیساهایی با قدمت، هنرهای خیابانی زنده، گالری‌ها و تئاترها، معماری‌های قرون وسطایی و هزاران جاذبه دیدنی دیگر.

دیدنی‌های این کشور آنقدر زیاد هستند که شاید یک هفته هم برای گشت و گذار در این کشور زمان کم داشته باشید. پیشنهاد ما این است طبق علایق و مدت زمان سفرتان، تعدادی از بهترین جاهای دیدنی تفلیس را لیست کرده و برای بازدید از آنها برنامه‌ریزی کنید.

قلعه ناریکالا

  • آدرس: تفلیس، آباتونونی

کارتلیس ددا

  • آدرس: تفلیس، دزولی

کلیسای متخی

  • آدرس: تفلیس، دزولی تفلیس، خیابان متخی
  • تلفن: ۳۲۸۵۲۲۲۲۹۹۵۳+

پل صلح

  • آدرس: تفلیس، دزولی تفیس

برج ساعت

  • آدرس: تفلیس، دزولی تفلیس، خیابان ایوان شاوتلی، شماره 13

بهترین جاهای تفریحی تفلیس در راهنمای سفر به تفلیس

آشنایی با بهترین جاهای تفریحی تفلیس

با وجود رودخانه و چشمه‌های آب گرم و پارک‌های متنوعی که در تفلیس وجود دارد تعداد تفریحات پرطرفدار در این کشور کم نیست و شما می‌توانید سفر خود را به یک سفر مهیج تبدیل کنید. تفلیس به عنوان پایتخت کشور گرجستان از جمله مقاصدی است که برای سفر به آنجا نیازی به ویزا ندارد به همین خاطر است که مسافران ایرانی زیادی ترغیب می‌شوند تا به این کشور سفر کنند.

طبیعت بافت شهری و فرهنگی که در این کشور حاکم است در مقایسه با بسیاری از کشورهای توریستی خاص و زبانزد است از این رو تفریحات و طبیعت این کشور دو عامل محرک و انگیزشی برای سفر هر ساله توریست‌ها و گردشگران محسوب می‌شود. تفلیس به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب دارای مناظر طبیعی و جذابی است و با تمام این‌ها بهترین تفریحاتی که در این کشور می‌توانید انجام دهید به شرح زیر هستند.

پارک آبی جینو پارادایس

  • آدرس: تفلیس، خیابان بشنوا

مجموعه لبوسکی

آدرس: تفلیس، خیابان الکساندر توالچرلیدز

شهربازی متاتسمیندا

  • آدرس: تفلیس، پارک کوهستانی متاتسمیندا

پارک آسترا 

  • آدرس: تفلیس، خیابان کنستانتین چاچاوا

محدوده تیراندازی بتل گراند

  • آدرس: تفلیس، خیابان بوچورما

زیپ لاین باغ گیاه‌شناسی ملی تفلیس

  • آدرس زیپ لاین باغ ملی گیاه‌شناسی: تفلیس، باغ گیاه‌شناسی

تله‌کابین تفلیس

  • آدرس تله‌کابین تفلیس: تفلیس، پارک رایک

بالن سواری تفلیس

  • آدرس: تفلیس، خیابان ولادیمیر گاباشویلی

بازارها و مراکز خرید تفلیس

معرفی بازارها و مراکز خرید تفلیس

خوشبختانه با سفر به تفلیس لذت گشت و گذار در مراکز خرید و بازار را از دست نخواهید داد چرا که در شهر تفلیس مراکز خرید و بازارهای متعددی وجود دارد که ناخودآگاه گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند. برای اینکه بتوانید از خریدی که انجام می‌دهید رضایت کامل داشته باشید باید با بهترین بازارها و مراکز خرید تفلیس آشنایی داشته باشید. به همین خاطر در این بخش از راهنمای سفر به تفلیس لیستی از بهترین مراکز خرید تفلیس را همراه آدرس در اختیارتان قرار داده‌ایم.

نکته مهمی که در رابطه با مراکز خرید شهر تفلیس باید بدانید این است که آنچه این مراکز را در تمام دنیا مشهور کرده است بهره‌گیری از عناصر فرهنگی، هنری و جاذبه‌های طبیعی تفلیس در معماری منحصر به فردشان است.

مرکز خرید لیلو

  • آدرس: تفلیس، آزادراه کاختی ۱۱۲

مجتمع تجاری تفلیس مال

  • آدرس: تفلیس، ۱۶ کیلومتری داویت آقماشانبلی

مرکز خرید ایست پوینت

  • آدرس: تفلیس، خیابان الکساندر والچریلیدزه ۲

مجتمع تجاری گالریا تفلیس

  • آدرس: تفلیس، خیابان شوتاروستاولی ۴.۲

بازار درای بریج

  • آدرس: مرکز شهر تفلیس

سوغات تفلیس

سوغات تفلیس چیست؟

یکی از مواردی که در هر سفر ذهن ما را به خود مشغول می‌کند خرید سوغات برای دوستان و اقوام است. شهر تفلیس هم دارای سوغاتی‌های جالبی است که در هر گوشه و کنار این شهر می‌توانید بازارها و مراکز مربوط به فروش سوغات این شهر را مشاهده کنید. به طور کلی باید بگوییم که، بهترین سوغاتی‌هایی که می‌توانید از تفلیس برای دوستان و اقوام خود تهیه کنید به صورت خوراکی، تزیینی و تجملاتی هستند که از بهترین و مهم‌ترین آنها می‌توان به، چرچخلا (اسنک تهیه شده از انگور به همراه گردو در وسط آن)، کلاپی (لواشک)، خرمالوی خشک شده، مرباهای گرجی، آب معدنی کربنات دار برجومی، ادویه های خاص گرجی (مثل نمک سوانتی)، چای گرجی، کانتسی، دیوارکوب های گرجی، مگنت یخچال، تابلوهای نقاشی با طرح هایی از جاذبه های توریستی تفلیس، لباس های پشمی، خنجرهای دست ساز، زیورآلات دست ساز نقره و گلیم اشاره کرد.

غذاهای محلی تفلیس

خوشمزه‌ترین غذاهای محلی تفلیس

تفلیس علاوه بر داشتن مکان‌های تاریخی و گردشگری که باعث شده به یکی از مقاصد ایده‌آل برای گردش و تفریح در بین کشورهای خارجی شناخته شود دارای غذاهای فوق العاده و خوشمزه است.غذاهای محلی و سنتی بینظیری در این شهر وجود دارد. امتحان کردن وعده‌های غذایی بی‌نظیری در بهترین رستوران‌های تفلیس که برای یکبار هم که شده حتما باید آنها را تجربه کنید.

لازم است بدانید در تفلیس غذاهایی به جز غذاهایی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد وجود ندارد.

  • ام تی اس وادی و تیکیمالی (کباب با سس آلو ترش)
  • سیب زمینی سرخ شده با سس آلو ترش
  • لوبیو (لوبیا)
  • چاشوشولی (خورشت گوشت گوساله)
  • چاکاپولی (خورشت ترخون با نوشیدنی)
  • ماهی گزل‌آلا با سس انار
  • سوپ خارچو
  • بادریجانی نیگوِزیت
  • کباب متسوادی
  • خاچاپوری آجارولی
  • خینکالی

آداب و رسوم تفلیس

آشنایی با آداب و رسوم تفلیس

شهر تفلیس با آنکه یک کشور اروپایی-آسیایی به شمار می‌آید اما آداب و رسوم مردم آن تفاوت چشمگیری با دنیای غرب دارد. این کشور که در غرب آسیا و بین کشورهای روسیه و ترکیه قرار گرفته و به واسطه همجواری با دریای سیاه دارای آب و هوای گرم و مدیترانه‌ای است مردم آن به زبان گرجی صحبت می‌کنند و دو زبان یا حتی سه زبانه بودن در این کشور رواج دارد.

مهمان نوازی مردم تفلیس بسیار گرم است و زبان زده عام و خاص. این کشور جامعه‌ای مبتنی بر سلسله مراتب است و سن و سال، جایگاه و قدرت معمولاً باعث احترام بیشتر می‌شود. در این کشور مشابه سایر کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی هنگام تولد و ایامی همچون کریسمس هدیه داده می‌شود جالب این است که بدانید در این کشور “روزهای نام” نیز وجود دارد که به مناسبت تاریخ تولد افراد مقدس به کسانی که هم نام آنها هستند هدیه داده می‌شود.

از دیگر آداب و رسوم مردم تفلیس آداب غذا خوردن آنهاست که چندان هم سخت و دشوار نیست. آنها به وعده‌های غذایی به عنوان زمانی برای دورهمی و خوشگذرانی نگاه می‌کنند. مردم تفلیس در طول غذا گپ و گفت پرشوری دارند و معمولاً اول غذا را برای مهمان‌های مسن‌تر سرو می‌کنند.

شماره تلفن‌های ضروی

لیست شماره تماس‌های ضروری در کشور تفلیس به شرح زیر است.

  • پیش شماره تفلیس: 955+
  • آتش نشانی: 111
  • اورژانس پزشکی: 113
  • سوانح گاز :114
  • پلیس انتظامی: 122
  • پلیس امنیتی: 125

سوالات متداول راهنمای سفر به تفلیس

بهترین ماه های سفر به تفلیس کدام ماه ها هستند؟

اوردیبهشت و خرداد بهترین ماه های سفر به پایتخت گرجستان هستند.

بهترین هتل های 5 ستاره تفلیس کدامند؟

هتل استمبا، هتل مریوت و رادیسون بلو ایوریا از بهترین هتل های 5 ستاره تفلیس هستند.

جمع بندی

به عنوان حسن ختام باید بگوییم که تفلیس از محبوب‌ترین شهرهای اوراسیایی برای ایرانیان به شمار می‌آید که بخشی از دلایل آن را به صورت مختصر در این مطلب راهنمای سفر به تفلیس شرح داده‌ایم. هزینه سفر به تفلیس با توجه به بودجه‌ای که شما برای سفر خود در نظر گرفته‌اید با توجه به انتخاب روش سفر (هوایی، زمینی، ریلی)  و همینطور هتلی که برای اقامت خود انتخاب می‌کنید متغییر می‌باشد. اما باز هم نسبت به سایر کشورها هزینه سفر به تفلیس مقرون به‌صرفه‌تر است. در شهر تفلیس رستوران‌های متنوع و باکیفیتی وجود دارند که در آنجا می‌توانید انواع غذاهای محلی و سنتی خوشمزه تفلیس را امتحان کنید.

از آنجایی که تفلیس در همسایگی کشور ایران است و از جمله کشورهای اوراسیایی است که با ایران فاصله چندان زیادی ندارد و سالانه میزبان گردشگران بسیاری است دارای هتل‌ها و اقامتگاه‌های بسیار با امکانات رفاهی عالی است که می‌توانید قبل از آغاز سفر خود در رابطه با هر یک از هتل‌هایی که می‌خواهید اطلاعات به دست آورید.

برای سفر به تفلیس شما کدام روش مسیر را انتخاب می‌کنید؟ سفر هوایی، سفر با اتوبوس یا سفر با اتومبیل شخصی؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو