تنهایی و انزوای اسرائیل در سخنرانی نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل موج می زد

تنهایی و انزوای اسرائیل در سخنرانی نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل موج می زد


منبع: ساعد نیوز

3

1402/7/1

14:40


سخنرانی رئیس رژیم غاصب صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل حواشی بسیاری داشت. از تهدید ایران به حمله اتمی تا ناامیدی از تحریم های غرب علیه ایران. دکتر سید جعفر قنادباشی در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ساعدنیوز به تحلیل این سخنرانی پرداخته است.

تنهایی و انزوای اسرائیل در سخنرانی نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل موج می زد

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز، دکتر سید جعفر قنادباشی تحلیلگر مسائل خاورمیانه در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ما و در تحلیل سخنرانی رئیس رژیم غاصب صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: به نظر من، این سخنرانی برخلاف خواست نتانیاهو، به نفع ایران تمام شد. عجیب است که علیرغم تلاش صهیونیست ها برای انتخاب مؤثرترین روش های تبلیغاتی جهت منزوی ساختن ایران و مخدوش نشان دادن مواضع جمهوری اسلامی، زیانبارترین شیوه را اجرا می کنند، چنانکه سخنرانی نتانیاهو در عمل به جای تحقق اغراض او ، منافع ما را تأمین کرد. چرا که این سخنرانی انعکاسی بود از دو موفقیت بزرگ جمهوری اسلامی و همزمان چندین شکست فضاحت بار رژیم غاصب اسرائیل.

سخنرانی نتانیاهو در سازمان ملل

قنادباشی تصریح کرد: بودند کسانی که شکسته شدن نظام تحریم ها علیه ایران را نمی پذیرفتند ولی آقای نتانیاهو در سخنرانی اش به روشنی اعلام کرد: تحریم ها علیه ایران شکسته شده است و دیگر او امیدی به تحریم های غربی ها علیه ایران ندارد و این پیام بزرگی به تمام کسانی است که دستاوردهای بزرگ دستگاه دیپلماسی را نادیده می گیرند. نتانیاهو گفت که توافق هسته ای جایگاه خودش را از دست داده است و این مطلب هم باز نشان از توفیقی بزرگ برای دستگاه دیپلماسی ما است چرا که چیزی را کنار گذاشته ایم که منفعتی برای ما در بر نداشته است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به انزوای بیش از پیش رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد گفت: تنهایی و انزوای اسرائیل در سخنرانی نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل موج می زد. او دیگر از متحدان غربی اش سخن نمی گفت و به جای آن اعلام می کرد که "من تلاش خواهم کرد". دیگر "ما"ئی وجود ندارد. یعنی غربی ها پشیزی برای حرف ها و خواست های نتانیاهو قائل نیستند. او از غربی ها کاملاً ناامید شده است و دیگر از جامعه جهانی علیه ایران سخن نمی گوید و خب این خبر بسیار خوبی برای ما است. از اول انقلاب تا به امروز، اسرائیلی ها تلاش کرده اند تا چهره سیاهی را از ما نزد افکار عمومی در غرب ترسیم کنند. آرشیو گفتار های رادیو اسرائیل از اول انقلاب تا به امروز در ایران موجود است. از همان اولین روزهای انقلاب، در رادیو اسرائیل سخن از تولید بمب اتم توسط ایران بود. همه سرکردگان اسرائیل همانند اسحاق شامیر، اسحاق رابین، شمعون پرز و آریل شارون پیوسته از قریب الوقوع بودن تولید بمب اتمی در ایران سخن می گفتند تا آنکه در یازده سال پیش( مهرماه 1391) ، نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل با نشان دادن یک نقاشی از بمب در حال انفجار تلاش کرد تا همه را از نزدیک بودن تولید بمب هسته ای ایران وحشت زده نماید، ادعایی که امروز نادرستی اش بعد از یازده سال بیش از پیش بر همگان آشکار شده است.

سخنرانی نتانیاهو درباره بمب اتم

قنادباشی اضافه کرد: برخی‌ از غربی ها فکر می کردند که اسرائیلی ها اطلاعات قوی ای را در اختیار دارند و ادعاهایشان درباره ایران هم بر اساس این اطلاعات است. ولی گذر زمان نشان داد که همه این مطالب غلط بوده است و همه بر اساس اغراض صهیونیستی و اطلاعات نادرست بوده است. یکی از دلایل تنهایی نتانیاهو نیز همین است که همه می دانند او یک دروغگو است. علاوه بر این، نتانیاهو دارای پرونده رشوه و اختلاس است و شهروندان صهیونیست از این موضوعات خشمگین هستند. هیچ کشوری نمی خواهد خودش را در کنار چنین فرد فاسدی قرار دهد و شنونده سخنان یک تبهکار مورد تعقیب باشد.

این تحلیلگر مسائل خاورمیانه تأکید کرد: خون داغ جوانان فلسطینی که این روزها بطور پیوسته بر سنگ فرش خیابان های فلسطین می ریزد باعث می شود که سیاستمداران غربی نگران از واکنش ها ، از هر نوع حشر و نشر با نتانیاهو گریزان باشند. امروز اگر عربستان به دنبال سازش با چنین رژیمی باشد، خلاف هدفش حرکت خواهد کرد. اگر مشروعیت حکومت آتی بن سلمان در عربستان مد نظر باشد، این مشروعیت از طریق سازش با رژیم غاصبی که چنین در سازمان ملل متحد منزوی است، به دست نمی آید. نتانیاهو نقشه ای را نشان داد و سودان را دوست اسرائیل خواند. سودان همان کشوری است که به دست دو ژنرال حامی اسرائیل طی چند ماه گذشته به مخروبه تبدیل شده است. این پیشرفتی است که اسرائیل برای دوستانش می خواهد. سخنرانی نتانیاهو باعث رسوایی خودش و آشکار شدن ماهیت این رژیم شد. از سوی دیگر، منافع ایران را در عرصه تبلیغاتی نیز تأمین کرد چرا که او اعتراف کرد که دیگر کسی در جهان از شعار های اسرائیل در باره ضرورت تحریم ایران طرفداری نمی کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو