طرز تهیه قرابیه بادام، شیرینی ساده و خوشمزه ترکیه ای!

طرز تهیه قرابیه بادام، شیرینی ساده و خوشمزه ترکیه ای!


منبع: نکته چی

3

1402/7/2

12:30


طرز تهیه قرابیه بادام قرابیه بادام یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و ترد دارد و خیلی راحت …

طرز تهیه قرابیه بادام

طرز تهیه قرابیه بادام, دستور پخت قرابیه بادام

قرابیه بادام یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و ترد دارد و خیلی راحت و سریع آماده و تهیه می‌شود این شیرینی شیک و خوش طعم را می‌توانید به روش‌های مختلف درست کنید و از آن برای پذیرایی و مهمانی‌ها استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه قرابیه بادام در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای شیرینی مقدار مواد
کره مارگارین یا کره معمولی ۲۵۰ گرم
روغن نصف پیمانه
پودر قند ۵ قاشق غذا خوری
نشاسته ذرت ۴ قاشق غذا خوری
پودر بادام ۱ پیمانه ( اختیاری)
وانیل ۱ بسته معادل ۵ گرم
آرد ۴ پیمانه و ۱ قاشق غذا خوری
مواد لازم برای رویه مقدار مواد
شکلات سفید به مقدار لازم
شکلات تلخ به مقدار لازم
بادام نصف پیمانه

طرز تهیه قرابیه بادام

مرحله ۱: آماده‌سازی مخلوط اصلی

ابتدا کره را که به دمای محیط رسیده و نرم شده است داخل یک کاسه بزرگ بریزید و سپس روغن مایع را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند بعد پودر قند را به ترکیب مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند. برای درست کردن قرابیه بادام به جای کره معمولی می‌توانید از کره مارگارین استفاده کنید.

مرحله ۲: افزودن نشاسته و وانیل

وقتی مخلوط تشکیل شده بافت یکدست و کشداری را تشکیل داد بعد مقداری نشاسته ذرت به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند و بافت مخلوط منسجم‌تر شود سپس وانیل را روی مخلوط مواد بریزید و خوب با هم ترکیب کنید.

مرحله ۳: ترکیب بادام با مخلوط

وقتی عطر وانیل در مخلوط پخش شد با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید مقداری بادام را در میکسر بریزید و کاملاً پودر کنید و به مخلوط مواد اضافه کنید و به هم بزنید تا خوب با هم ترکیب و یکدست شوند و طعم بادام به خورد مواد برود.

مرحله ۴: اضافه کردن آرد

سپس مقداری آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آن صاف و یکدست شود و بعد هم آرد را کم کم به مخلوط مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید و با هم ترکیب کنید، آرد را تا وقتی اضافه کنید که خمیر جمع شود و بافت آن یکدست شود.

مرحله ۵: ورز دادن و ترکیب آرد

سپس خمیر را کمی ورز دهید تا بافت آن یکدست و نرم و لطیف شود و دیگر به دست نچسبد اگر خمیر کمی حالت چسبندگی داشت مقداری آرد به آن اضافه کنید و ورز دهید تا بافت آن منسجم‌تر شود و به دست نچسبد و بعد از آن خمیر را کنار بگذارید.

مرحله ۶: برش دادن و آماده‌سازی خمیر

سپس نصف خمیر را روی یک سطح صاف قرار دهید و با وردنه پهن و باز کنید سپس خمیر را با یک چاقوی تیز مربعی برش دهید و بعد نصف دیگر خمیر را هم به همین ترتیب آماده کنید و سعی کنید که همه برش‌ها یک اندازه و یک شکل باشند.

مرحله ۷: چیدن خمیر در سینی

بعد کف سینی فر یا قالب مورد نظر را با روغن یا کره چرب کنید و یا کاغذ روغن کف قالب قرار دهید و برش‌های خمیر را با فاصله در سینی بچینید چون بعد از پخت کمی پف می‌کنند و حجم آن‌ها بیشتر می‌شود بهتر است که کمی فاصله داشته باشند.

مرحله ۸: پخت در فر

سپس سینی را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر را روی ۱۶۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا شیرینی‌ها به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در فر بپزند بعد از این که شیرینی‌ها پختند سطح آن‌ها کمی صورتی می‌شود.

مرحله ۹: خنک کردن و جداسازی

بعد سینی را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شود سپس شیرینی‌ها را به آرامی از کاغذ روغنی جدا کنید تا خرد نشوند و شکل آن‌ها خراب نشود و بعد از آن قرابیه‌ها را داخل ظرف دیگری بچینید تا کاملا خنک شوند.

مرحله ۱۰: آماده‌سازی شکلات

بعد مقداری شکلات سفید و شکلات تلخ را در دو ظرف جداگانه بریزید و به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم نگهدارید تا ذوب شوند و سپس ظرف‌ها کنار بگذارید تا شکلات‌ها به دمای محیط برسند بعد شکلات‌ها را داخل دو قیف مختلف بریزید.

مرحله ۱۱: تزئین با شکلات و بادام

سپس شکلات ذوب شده را روی قرابیه‌ها بریزید و کاملاً روی سطح آن‌ها پخش کنید و بعد با مقداری بادام خرد شده آن‌ها را تزئین کنید و سپس برای مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا شکلات روی آن‌ها خودش را بگیرد و سفت و منسجم شود.

مرحله ۱۲: سرو کردن قرابیه

بعد از این مدت قرابیه‌ها را از یخچال بیرون بیاورید و تعدادی از آن‌ها را در ظرف مناسب بچینید و سپس این شیرینی خوش طعم و شیک را به عنوان یک دسر پر طرفدار و مناسب برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با چای یا قهوه سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو