بهترین مقاصد برای سفرهای پاییزی در ایران

4

1402/7/3

11:16


بهترین مقاصد برای سفرهای پاییزی در ایران

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

 

بهترین مقاصد داخلی برای سفرهای پاییزی

پاییز هم مانند بهار یکی از بهترین زمان‌هایی است که می‌توانید برای سفر انتخاب کنید. چرا که آب‌وهوای آن به ویژه در اوایل مهر تا اواسط آبان معتدل و در بسیاری از مناطق ایران مطلوب است. از سوی دیگر شهرهای زیادی از شمال تا جنوب، غرب تا شرق و حتی مرکز طبیعت زیبایی برای سفر دارند. در ادامه برخی از بهترین مقاصد را به شما معرفی خواهیم کرد.

  1. مشهد

اگر شما هم می‌خواهید به پایتخت معنوی ایران سفر کنید، پاییز یکی از بهترین ایام سال برای سفر به این شهر است. زمانی که هوا در این شهر کوهستانی چندان سرد نشده و ضمن اینکه به دلیل باز شدن دانشگاه و مدارس، مسافران کمتری به این شهر سفر می‌کنند و می‌توانید در ایام خلوت خود را به آنجا برسانید. در ایام خلوت همچنین قیمت بلیط هواپیما کاهش پیدا می‌کند.

  1. اصفهان

یکی دیگر از مقاصد پاییزی برای سفر، اصفهان است. شهری که شما را به تاریخ صفویه با شکوه معماری‌اش دعوت می‌کند. اصفهان در پاییز آب‌وهوای مطلوبی دارد، ضمن اینکه می‌توانید به شهرها و طبیعت اطراف استان اصفهان مثل کاشان نیز سفر کنید. کویر مرنجاب نیز در نزدیکی کاشان قرار دارد که فصل پاییز بهترین زمان سفر به آنجاست.

5

  1. شیراز

یکی دیگر از مقاصد جذاب در پاییز، شهر شیراز است. شهری که شما را مهمان تاریخ، شعر و ادبیات، هنر و فرهنگ بی‌نظیر خودش می‌کند. جالب است بدانید که بسیاری از بناهای شیراز مثل مسجد صورتی در این دارای شبستان زمستانه هستند که در فصل‌های سرد زیبایی‌های آن دو چندان می‌شود و می‌توانید رقص نورها را در آن ببینید.

  1. یزد

شهر بادگیرها را حتما باید در فصل پاییز ببینید. یزد کویری که در این فصل علاوه‌بر تاریخ شما را به طبیعت زیبایش با سکوت و آرامش کویری دعوت می‌کند.

 

  1. استان هرمزگان

یکی دیگر از مقاصد دیدنی در پاییز، استان هرمزگان در جنوب ایران است. استانی که جزایر مختلفی از کیش و قشم تا هرمز و هنگام را در دل خود جای داده است. آب‌و هوای گرم جنوب ایران در این فصل بسیار معتدل و خنک می‌شود و زیبایی‌های خلیج فارس به اوج خودش می‌رسد.

  1. مازندران

شمال ایران نیز یکی دیگر از مقاصد دیدنی است که در فصل پاییز با وجود جنگل‌های هزار رنگ نباید سفر به آنجا را از دست بدهید. شهرهای مختلف استان مازندران مثل رامسر، نور، چالوس، نوشهر کلاردشت و غیره از بهترین مقاصد در این فصل هستند که شما را مهمان جنگل رنگارنگ و زیبایی دریای خزر می‌کنند.

نکات مهم هنگام برنامه‌ریزی برای سفر پاییزی

سفر در فصل پاییز با وجود زیبایی‌هایی که دارد نیازمند رعایت نکات مختلف است. چرا که در پاییز با وجود خنک شدن هوا، بارش‌های پاییز نیز بیشتر می‌شود و باید برخی از نکات ایمنی و همچنین مواردی را در برنامه‌ریزی سفر رعایت کنید.

اولین و مهم‌ترین نکته این است که پیش از سفر به هر مقصدی به ویژه شهرهای شمالی آب و هوا را بررسی کنید. در صورت بارانی بودن تجهیزات مناسب و همچنین لباس گرم همراه خود بردارید.

در صورتی که می‌خواهید با پرواز خود را به مقصد برسانید، بلیط‌های مختلف را بررسی کنید. در ایام کم مسافر امکان خرید بلیط هواپیما چارتر ارزان را خواهید داشت که هزینه سفر شما را تا حد چشم‌گیری کاهش می‌دهد.

انتخاب مقصد مناسب در سفر اهمیت زیادی دارد. در اینجا چند مقصد دیدنی را به شما معرفی کردیم ولی در سفر خود طبیعتگردی و شهرگردی را در نظر بگیرید و با توجه به آن شهر مورد نظر را انتخاب کنید.

اگر امکان سفر در غیر از تعطیلات را دارید، در آن زمان برنامه‌ریزی کنید چرا که هزینه بلیط و همچنین اقامت تا حد چشم‌گیری کاهش پیدا می‌کند.

سفر در فصل پاییز با وجود مقاصد دیدنی در بخش‌های مختلف ایران بسیار لذت بخش است. پس این فصل زیبا را از دست ندهید و برای شهرهای و طبیعت‌های دیدنی برنامه‌ریزی کنید. یکی از بهترین ابزارها برای برنامه‌ریزی سفر که امکان رزرو هتل و همچنین بلیط را به شما می‌دهد، مستربلیط است. در این پلتفرم می‌توانید مقصد خود را جستجو کرده و اقامتگاه‌های مختلف آن را بررسی کنید. همچنین بلیط‌های موج

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو