احتمال افزایش قیمت بلیط هواپیما در بهار1403

منبع: ساعد نیوز

1

1402/9/26

08:58


هواپیما یکی از وسیله‌های محبوب برای سفرهای مختلف داخلی و خارجی است. افراد زیادی از پروازهای مختلف برای جابه‌جایی‌ها و سفرهای خود استفاده می‌‌کنند. همیشه قیمت یکی از فاکتورهای مهم سفر برای مسافران مختلف است. در این‌مطلب می‌خواهیم درباره موضوع احتمال افزایش قیمت بلیط هواپیما در بهار 1402 صحبت کنیم.

اگر شما هم ازجمله افرادی هستید که دوست دارید برای سفرها و جابه‌جایی‌های خود هزینه را مدیریت کرده و روی آن‌ها تسلط بیشتری داشته باشد، حتما این‌مقاله را بخوانید. در این‌مطلب می‌خواهیم درباره موضوع احتمال افزایش قیمت بلیط هواپیما در بهار 1402 صحبت کنیم.برای افرادی که می‌خواهند بلیط ارزان هواپیما بخرند و افرادی که از سفرهای هوایی استفاده می‌کنند، این‌موضوع مطلب مهمی است که در این‌مقاله آن را بررسی خواهیم کرد. افزایش قیمت بلیط هواپیما روی همه انواع بلیط‌ها ازجمله بلیط هواپیما چارتر و سیستمی تاثیر می‌گذارد و نمی‌توان آن را فقط برای نوع خاصی از پروازها یا بلیط‌ها محدود دانست.

افزایش قیمت بلیط هواپیما

یکی از موضوعات مهمی که مسافران زیادی دوست دارند درباره آن اطلاع داشته باشند، افزایش قیمت بلیط هواپیما است. قیمت بلیط هواپیما از سال 1400 به‌صورت رسمی تغییری نداشته و این‌موضوع در حال پیگیری است. خبرهای زیادی را هم دراین‌باره خوانده‌ایم که قیمت بلیط هواپیما و به‌صورت‌کلی بسیاری از دیگر وسایل نقلیه در روزهای شروع سال و نوروز افزایشی ندارند. گفته شده که افزایش قیمت بلیط پروازها، بعد از عید در شورای ترابری بررسی می‌شود. حال باید بدانیم که آیا در بهار 1402 قیمت بلیط مانند بلیط هواپیما چارتر افزایش خواهد داشت یا خیر؟

همان‌طور که گفته شد قرار است در تعطیلات و روزهای نوروز قیمت بلیط هواپیما بیشتر نشده و بعد از این‌بازه زمانی موضوع افزایش قیمت بررسی شود. اگر قصد خرید بلیط هواپیما یا چارتر دارید باید بدانید که احتمال افزایش قیمت‌ها برای بهار 1402 وجود دارد. بعد از تصویب قیمت‌های جدید هر شرکت برای بلیط‌هایی که از قبل با قیمت‌های قبلی فروخته تصمیم‌گیری می‌کند و باید توافقی برای این‌موضوع وجود داشته باشد. اگر قصد خرید بلیط هواپیما چارتر یا انواع دیگر بلیط را دارید حتما این‌مقاله را تا پایان بخوانید.

بلیط هواپیما

افزایش قیمت بلیط هواپیما در بهار 1402

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی بیان کرده که قیمت‌ بلیت هواپیما در نوروز زیاد نمی‌شود و بعد از عید، افزایش قیمت برای سال 1402 در شورای ترابری بررسی خواهد شد. هرساله میزان تقاضا برای بلیط ارزان هواپیما و انواع دیگر بلیط‌های پروازها در ابتدای سال شمسی افزایش پیدا می‌کند. همین موضوع فرصت خوبی را برای شرکت‌های هواپیمایی به وجود می‌آورد تا آن‌ها نیز جان تازه‌ای پیدا کنند و افزایش قیمت بلیط می‌تواند فرصت خوبی برای آن‌‌ها باشد. در آستانه شروع سال 1402 نیز مواردی برای افزایش قیمت انواع پروازها مطرح شد. برای کاهش نگرانی افرادی که قرار بود سفر نوروزی داشته باشند و خریداران بلیط ارزان هواپیما، اعلام شد که قیمت بلیط در نوروز افزایش ندارد و بررسی قیمت‌ها به بعد از تعطیلات موکول شد. البته در برخی از موارد افزایش قیمت‌‌های غیررسمی اعلام شد که واکنش سازمان هواپیمایی کشوری و دادستانی را در پی داشت.

بررسی قیمت بلیط هواپیما در بهار 1402

همان‌طور که تا این‌جا بیان شد، در تعطیلات نوروز 1402 افزایشی برای قیمت بلیط هواپیما وجود نداشت و بررسی آن قرار است در روزهای بعد از تعطیلات انجام شود. معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی اعلام کردند که در سال گذشته مردم نزدیک دومیلیون و 300 نفر سفر هوایی داخلی و خارجی داشته‌اند که امسال نیز سعی می‌شود تا این‌رقم و ظرفیت حفظ شود. افزایش قیمت بلیط هواپیما باید براساس مصوبات باشد. جالب است بدانید قیمت بلیط هواپیما از آذر 1400 زیاد نشده و افزایش‌هایی که مسافران می‌بینند از سوی سایت‌های مجهول رخ داده است. این‌موضوع و افزایش‌های غیرعلنی قرار است از طریق قوه قضاییه پیگیری شود. به همین دلیل بهتر است مردم از سایت‌های معتبر نسبت به خرید بلیط هواپیما اقدام کنند.

هواپیما

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی اعلام کردند که اگرچه قیمت‌ها در نوروز افزایش ندارد، اما پس از عید، افزایش قیمت بلیت هواپیما برای سال 1402 در شورای ترابری بررسی خواهد شد. با همه این‌اوصاف تکلیف قیمت‌ها چطور می‌شود؟ آیا بعد از تعطیلات نوروز قیمت بلیط افزایش دارد؟

جمع‌بندی

در ‌این‌مقاله درباره این‌که آیا احتمال افزایش قیمت بلیط هواپیما در بهار 1402 وجود دارد یا خیر توضیحاتی اولیه را مطرح کردیم. با‌توجه‌به مطالبی که گفته شد، باید نتیجه‌گیری کلی داشته باشیم. همان‌طور که می‌دانید علی‌رغم این‌که مصوبه رسمی برای افزایش قیمت بلیط هواپیما بعد از آذر 1400 وجود نداشته؛ اما مسافران زیادی بلیط‌هایی را با قیمت بیشتر از مصوب از سایت‌ها خرده‌اند. البته مبلغ نه درصد مالیات بر ارزش‌افزوده در بهمن 1400 به قیمت بلیط هواپیما اضافه شد. با همه این‌اوصاف موضوع افزایش قیمت بلیط هواپیما بعد از تعطیلات بررسی خواهد شد. احتمال افزایش قیمت بلیط بسیار بالا است و باید دید که این‌افزایش تا چه میزانی خواهد بود. شرکت‌های هواپیمایی نیز به این‌افزایش قیمت نیاز دارند تا بتوانند خدمات و امکانات بهتری را به مسافران در سال‌های بعد ارائه دهند. باید درباره این‌موضوع تصمیم‌گیری صحیح و دقیقی انجام شود تا مسافران و شرکت‌‌ها راضی باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو