پرداخت هزینه اپلیکیشن فی و هزینه های دانشگاهی از ایران چگونه است؟

منبع: پلازا

4

1402/7/3

19:22


پرداخت هزینه اپلیکیشن فی و هزینه های دانشگاهی از ایران چگونه است؟

نحوه پرداخت اپلیکیشن فی چگونه است؟ آیا پرداخت هزینه اپلیکیشن فی را می‌توان به صورت ریالی هم انجام داد؟ این‌ها سؤالاتی هستند که به ذهن بسیاری از افرادی می‌رسد که می‌خواهند برای مهاجرت تحصیلی اقدام کنند. در واقع اگر شما بخواهید اپلیکیشن خود را برای دانشگاه‌های مختلف ارسال کنید باید هزینه‌ای بپردازید. اما بدون داشتن اطلاعات لازم درباره اپلیکیشن فی و نحوه پرداخت آن نمی‌توانید درخواست خود را به دانشگاه‌های دیگر به طور کامل ارسال کنید. شما می‌توانید با مطالعه مطلب زیر از پلازا با میزان اپلیکیشن فی دانشگاه‌های برتر جهان و نحوه پرداخت آنها آشنا شوید. در ادامه همراه ما باشید.

فهرست مطالب

اپلیکیشن فی چیست و چگونه از ایران پرداخت می‌شود؟

برای اینکه بتوانید در دانشگاه‌های مختلف درخواست خود را به ثبت برسانید باید هزینه‌ای بپردازید. این هزینه‌ها با توجه به کشورهای مختلف متفاوت هستند. واحد ارزی هم با توجه به کشوری که دانشگاه در آن قرار دارد، متفاوت است. بنابراین باید به کشور، مبلغ، واحد ارزی و راحت‌ترین شیوه پرداخت هزینه اپلیکیشن توجه داشته باشید.

معنای اپلیکیشن فی

یکی از مهم‌ترین مراحل ثبت درخواست تحصیل در دانشگاه‌های خارجی و دریافت نامه پذیرش، پرداخت هزینه‌‌ است. این هزینه اپلیکیشن فی نام دارد. شما با پرداخت این هزینه گویی سفارش خود را در سایتی خارجی تکمیل کرده‌اید. باید توجه داشته باشید که اپلیکیشن فی دانشگاه‌ها Non-Refundable است. به این معنا که اگر دانشگاه شما را برای ادامه تحصیل نپذیرد، پول شما را برنمی‌گرداند.

اهمیت اپلیکیشن فی برای دانشگاه‌ها

دانشگاه‌ها برای اینکه مطمئن شود که متقاضیان تحصیل، به درخواست پایبند هستند، اپلیکیشن فی را می‌گیرند. زیرا برای بررسی هر اپلیکیشن هزینه‌های مالی و زمانی از سوی دانشگاه صرف می‌شوند. اگر دانشجویان اطمینان کافی نداشته باشند و پیگیر درخواست خود نباشند، دانشگاه‌ها باید هزینه زیادی را خرج کنند.

مبلغ اپلیکیشن فی دانشگاه‌ها چقدر است؟

شاید برای شما سؤال پیش آید که چه مبلغی را باید پرداخت کنیم تا درخواستمان ارسال شود. در پاسخ باید بگوییم که دانشگاه‌ها هزینه‌های مختلفی را دریافت می‌کنند. این در حالی است که مبلغ اپلیکیشن فی در هر دانشگاه با توجه به دپارتمان و حتی رشته‌های تحصیلی متفاوت هستند. ممکن است در برخی دانشگاه‌ها این هزینه در هر رشته با توجه به مقاطع تحصیلی مختلف نیز متفاوت باشد. اما در ادامه نگاهی به اپلیکیشن فی تعدادی از دانشگاه‌های برتر جهان می‌اندازیم. البته باید بدانید که این هزینه در سایت رسمی دانشگاه‌ها و گروه‌های تحصیلی متفاوت است.

کشورنام دانشگاه اپلیکیشن فی
آمریکادانشگاه استنفورد90 دلار
آمریکادانشگاه کلمبیا85 دلار
آمریکادانشگاه بوستون80 دلار
کانادادانشگاه تورونتو125-180 دلار
کانادادانشگاه مک گیل125-135 دلار
کانادادانشگاه بریتیش کلمبیا168-175 دلار
انگلستاندانشگاه آکسفورد75 پوند
انگلستاندانشگاه منچستر60 پوند
انگلستاندانشگاه لندن90 پوند

آنچه در این جدول آمده تنها تعداد انگشت شماری از دانشگاه‌ها و هزینه‌های اپلکیشن فی آنهاست. برخی از دانشگاه‌ها نیز هیچ گونه هزینه‌ای برای ثبت اپلیکیشن دانشجویان دریافت نمی‌کنند.

ادمیشن فی و تفاوت آن با اپلیکیشن فی

ادمیشن فی یکی دیگر از انواع هزینه‌های مهاجرت تحصیلی به حساب می‌آید. بعضی از دانشگاه‌ها بعد از اینکه درخواست متقاضیان را برای مهاجرت تحصیلی دریافت کردند، پا را فراتر می‌گذارند. به این معنی که ابتدا هزینه اپلیکیشن فی پرداخت خواهد شد. این هزینه برگشت داده نمی‌شود. اما هزینه دیگری که حکم بیعانه دارد و به عنوان آخرین مرحله در روند ثبت نام قرار دارد و بعد از قبول شدن درخواست از متقاضیان گرفته می‌شود به آن Admission Fee می‌گویند. این هزینه را که دانشگاه‌ها به آن Deposit fee نیز می‌گویند، دانشجویان پرداخت می‌کنند. اما دانشگاه بعد از یک ترم آن را برمی‌گرداند.

آیا امکان پرداخت نکردن اپلیکیشن فی وجود دارد؟

پرداخت هزینه اپلیکیشن فی

بله. گاهی پیش می‌آید که دانشگاه‌ها گزینه View Application Fee دارند. این قابلیت در شرایط خاص به متقاضیان اختصاص داده می‌شود. اما اگر مشمول ویو اپلیکیشن فی نباشید، پرداخت را باید اجباراً انجام دهید. در حقیقت در سایت هر دانشگاهی با Admission Requirements برخورد می‌کنید. یکی از فاکتورهایی که در میان ملزومات اشاره می‌شود، هزینه Application Fee است. بعد از این فرم اپلیکیشن را در سایت دانشگاه پر کردید، وارد صفحه پرداخت می‌شوید.

اگر حساب بانکی یا کارت اعتباری مانند مستر کارت یا ویزا کارت داشته باشید، پرداخت آسان خواهد بود. اما اگر در ایران هستید یا حساب پرداخت ارزی و کارت اعتباری ندارید، راهکار ساده و ایمنی وجود دارد.

پرداخت هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه های مختلف در ایران

برای اینکه کار پرداخت هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه های مختلف را انجام دهید. باید در سایت واسط پرداخت ارزی مد نظر خود عضو شوید.

  • پس از اینکه در سامانه واسط پرداخت ارزی اطلاعات خود را وارد کردید، باید مراحل پرداخت را آغاز کنید.
  • روی گزینه خدمات کلیک کرده و از میان آنها پرداخت ارزی و سپس گزینه «پرداخت دانشجویی و آزمون‌های بین المللی» را برگزینید.
  • سپس روی گزینه «پرداخت اپلیکیشن فی» کلیک کنید تا بتوانید درخواست خود را ثبت کنید.
  • در گام بعدی نوبت به تعیین کارت اعتباری برای پرداخت هزینه اپلیکیشن می‌رسد.
  • پس از آن باید درخواست خود را بررسی و تأیید کنید.
  • پس از اینکه کارشناسان درخواست شما را تأیید و پیگیری کردند، هزینه پرداخت خواهد شد. سپس از دانشگاه به شما ایمیلی مبنی بر کامل شدن فرآیند اپلیکیشن ارسال می‌شود.

نکات مهم در پرداخت اپلیکیشن فی

پرداخت اپلیکیشن فی در مدت زمان معینی انجام می‌شود. به همین دلیل شما باید فرآیند پرداخت این نوع هزینه را به سرعت انجام دهید. با توجه به تحریم و موانعی که وجود دارند، باید زود دست به کار شوید. به این معنی که پیش از شروع پر کردن فرم اپلیکیشن در سامانه پرداخت ارزی عضو شده و اطلاعات کافی را ثبت کرده باشید. در ضمن مراحل مختلف ثبت درخواست را در این سامانه انجام داده باشید. به این ترتیب پس از تکمیل اپلیکیشن، سریع وارد مرحله پرداخت هزینه اپلیکیسن فی می‌شود. در ثبت هزینه اپلیکیشن فی باید دقت کنید. در غیر این صورت درخواست رد خواهد شد.

سؤالات متداول پرداخت هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه‌ها

اپلیکیشن فی چیست؟

هزینه ای است که هر دانشگاه بابت بررسی درخواست متقاضیان تحصیل در رشته تحصیلی در مقطعی خاص دریافت می‌کنند.

آیا امکان پرداخت نکردن اپلیکیشن فی وجود دارد؟

بله. اگر دانشگاه متوجه شود درخواست کننده تحصیل در دانشگاه قادر به پرداخت اپلیکیشن فی نیست، از ویو اپلیکیشن فی استفاده می‌کند. این نامه باید از سوی متقاضی به دانشگاه اطلاع داده شود تا بررسی و در صورت تأیید اعمال شود.

آیا ادمیشن فی و اپلیکیشن فی با هم فرق دارند؟

بله. اپلیکیشن فی هزینه‌ای است که بابت ثبت فرم اپلیکیشن و درخواست دانشجویان برای ادامه تحصیل در خارج از کشور پرداخت می‌شود. این هزینه را دانشگاه برنمی‌گرداند. اما ادمیشن فی هزینه ای است که از دانشجویان پذیرفته شده گرفته می‌شود و بعد از ترم اول به دانشجویان برمی‌گردانند

کلام آخر

در این مطلب با مفهوم اپلیکیشن فی آشنا شدید. شما متوجه شدید که دانشگاه‌ها برای اینکه درخواست دانشجویان را برای ادامه تحصیل بررسی کنند، این هزینه را دریافت می‌نمایند. اما از دانشجویان پذیرفته شده هزینه دیگری می‌گیرند که ادمیشن فی نام دارد. در ادامه با چند نمونه از اپلیکیشن فی‌ها در دانشگاه‌های معروف جهان آشنا شدید. شما با آشنایی با شیوه پرداخت هزینه اپلیکیشن فی می‌توانید این مرحله را به سهولت در ایران انجام دهید.

شما از چه طریقی هزینه اپلیکشن فی را پرداخت خواهید کرد؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو