شرایط انتشار آگهی املاک در پلتفرم‌های آنلاین اعلام شد

منبع: تکراتو

2

1402/7/3

20:30


وزیر راه و شهرسازی به‌تازگی به بیان جزئیات شرایط انتشار آگهی املاک در پلتفرم‌ها پرداخته که طبق آن باید هویت ملک و مالک از طریق استعلام تایید شود.

شرایط انتشار آگهی املاک در پلتفرم‌های آنلاین اعلام شد

وزیر راه و شهرسازی به‌تازگی به بیان جزئیات شرایط انتشار آگهی املاک در پلتفرم‌ها پرداخته که طبق آن باید هویت ملک و مالک از طریق استعلام تایید شود.

«مهرداد بذرپاش»، وزیر راه و شهرسازی، طی گفت‌وگویی درباره شرایط انتشار آگهی املاک جهت مدیریت بهتر بازار مسکن، خبر داد که در این زمینه با اتصال پلتفرم‌های درج آگهی به سامانه املاک و اسکان، هویت ملک و مالک آگهی‌های مسکن احراز خواهد شد. وی در این راستا بیان داشت: «بخشی از سکوهای انتشار آگهی – که از آن‌ها تشکر می‌کنم – اخیراً همکاری خوبی با وزارت راه و شهرسازی و صمت انجام دادند. قرار شد مالکیتی که خانه‌ها را آگهی می‌کنند، هویت و ملکشان با اتصال سکو به سامانه املاک و اسکان تأیید شود؛ آن وقت بتوانند انتشار آگهی را انجام دهند.»

بیشتر بخوانید: انتقال سازمان ثبت اسناد و املاک به وزارت دادگستری

شرایط انتشار آگهی املاک

بنابر اعلام وزیر راه و شهرسازی از این پس تنها مالکان در صورت احزار هویت خود و ملکشان قادر به ثبت آگهی مسکن در پلتفرم‌های مجازی، هستند. این استعلام هم باید از طریق سامانه املاک و اسکان صورت پذیرد. به عقیده وی بعضاً خانه‌هایی که آگهی می‌شدند، خانه‌‍‌های واقعی نبودند و این امر خود باعث دامن زدن به پدیده قیمت‌سازی کاذب می‌شد. او در این زمینه اعلام کرد: «این خانه‌ها را یا املاک می‌‍‌گذاشتند یا هر شخصی که می‌توانست این کار را انجام دهد.»

شرایط انتشار آگهی املاک

درحال اظهاراتی درباره همکاری پلتفرم‌ها با وزارت صمت و راه مطرح شده که کمتر از یک ماه گذشته، درخواست تعلیق فعالیت دیوار و شیپور از سوی وزارت صمت عنوان شده بود. براساس نامه وزارت صمت، دلیل این درخواست به عدم رعایت ضوابط خاص درج آگهی حوزه مسکن بازمی‌گشت. همچنین طبق اعلام معاونت تجارت و خدمات وزارت صمت، کمیته نظارت بر عملکرد کسب‌وکارهای مجازی پیش‌تر در مورد نحوه درج قیمت مسکن در پلتفرم‌های نیازمندی آنلاین، به دیوار و شیپور اخطار داده بود.

وزیر راه ضمن اشاره به حرف‌هایی که در مورد تاکسی‌های آنلاین عنوان شده که چنانچه آژانس نباشد چه می‌شود، خاطرنشان کرد: «اما امروز مشاهده می‌کنید که سکوهای مجازی بسیار آرام، ایمن و باکیفیت، موضوع حمل‌ونقل را مدیریت می‌کنند. برای خانه هم هیچ اتفاقی نمی‌افتد، اتفاق خوبی هم خواهد افتاد.»

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص شرایط انتشار آگهی املاک در پلتفرم‌ها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: دیجیاتو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو