بیوگرافی کریستین استوارت؛ از زندگی شخصی و خیانت تا بهترین فیلم های او

بیوگرافی کریستین استوارت؛ از زندگی شخصی و خیانت تا بهترین فیلم های او


منبع: روزانه

3

1402/7/4

12:44


کریستین استوارت یکی از نماد‌های جذابیت هالیوود است. بازیگری با استعداد، جذاب و دوست‌داشتنی که از همان سنین پایین در سینما حضور درخشان داشته است. ما امروز در مجله هنری و ادبی روزانه نگاهی بر زندگی این هنرمند خواهیم داشت پس در ادامه متن همراه ما باشید. تولد و اوایل زندگی کریستین در 9 آوریل […]

بیوگرافی کریستین استوارت؛ از زندگی شخصی و خیانت تا بهترین فیلم های او

کریستین استوارت یکی از نماد‌های جذابیت هالیوود است. بازیگری با استعداد، جذاب و دوست‌داشتنی که از همان سنین پایین در سینما حضور درخشان داشته است. ما امروز در مجله هنری و ادبی روزانه نگاهی بر زندگی این هنرمند خواهیم داشت پس در ادامه متن همراه ما باشید.

تولد و اوایل زندگی

تولد و اوایل زندگی

کریستین در 9 آوریل 1990 در آمریکا به دنیا آمد. پدرش جان استوارت تهیه کننده و مدیر صحنه شرکت فاکس است و مادرش جولز من استوارت کارگردان و اصالتا استرالیایی است، کریستین همچنین سه برادر بزرگتر از خود دارد.

او بازیگری را از دبستان با تئاتر مدرسه شروع کرد و سپس از طریق یک استعداد یاب هنری برای بازی در فیلمی به نام “سیزده سال” در سال 1991 وقتی 8 ساله بود انتخاب شد.

ورود جدی به دنیای هنر

ورود جدی به دنیای هنر

او در سال 2001 نقش “سم جنینگز” را در “ایمنی اشیاء” بازی کرد و مدت کوتاهی پس از پایان این فیلم، او در نقش دختر جودی فاستر روی پرده در “اتاق وحشت” بازی کرد که سال بعد اکران شد.

در آن زمان، این یک موفقیت بزرگ بود زیرا او در سن 12 سالگی در کنار یکی از بزرگترین ستاره های هالیوود نقش آفرینی کرد.

پس از موفقیت «اتاق وحشت»، او در یک فیلم هیجان‌انگیز با عنوان «Cold Creek Manor» انتخاب شد که در سال 2003 اکران شد.

 بار دیگر، او برای بازی‌اش مورد تحسین قرار گرفت و نامزد دریافت جایزه هنرمند جوان شد.

او قبل از ترک تحصیل تا کلاس هفتم در مدارس عادی تحصیل کرد. سپس تحصیلات دبیرستان خود را از طریق آموزش از راه دور به پایان رساند.

 از آنجایی که او بازیگری را در سنین جوانی شروع کرد، یادگیری از راه دور به او اجازه داد تا بیشتر روی حرفه بازیگری خود تمرکز کند.

مطلب مشابه: بیوگرافی کیت بلانشت؛ زندگی شخصی هنری او از ورود به دنیای هنر تا فیلم های معروف او

گرگ و میش و شهرت جهانی

گرگ و میش و شهرت جهانی

در سن 18 سالگی، استوارت نقش بازیگر اصلی را در فیلم گرگ و میش (2008/1) را در مقابل رابرت پاتینسون بر عهده گرفت؛ رابرت نقش خون آشام اصلی فیلم، ادوارد کالین را بازی می‌کرد. این مجموعه فیلم‌ها که بر اساس اقتباسی از کتاب هایی با همین نام اثر استفان مِیِر، ساخته می‌شوند.

 این کتاب طرفداران بسیاری دارد و دیدن عشق یک خون آشام بسیاری از این طرفداران را به وجد می‌آورد. استوارت به خاطر بازی در نقش بلا در سری اول این فیلم، جایزه بهترین بازیگر زن را در جایزه فیلم mtv از آن خود کرد.

فیلم دوم با عنوان ماه جدید (2009) و فیلم سوم با عنوان افسانه گرگ و میش: کسوف (2010) اکران شد. فیلم برداری سری جدید این فیلم از اواخر سال 2010 آغاز شده است.

استوارت که با مجموعه فیلم های گرگ و میش به یک ستاره تمام عیار تبدیل شد است، تلاش نموده تا خود را از زرق و برق ها دور نگاه دارد.

او همچنین در تعدادی از پروژه های مستقل حضور یافت، مانند adventureland  سال 2009 پیش از بازی در مجموعه فیلم های گرگ و میش و به ریلیس خوش آمدید (2010).

 او همچنین سال 2010 در نقش یه ستاره راک به نام جوان جت با عنوان runaways  در کنار داکوتا فنینگ بازی کرد. هرچند در این فیلم منتقدان به تحسین بازی داکوتا پرداختند و آن را ستودند، استوارت نیز به خاطر بازی خوب خود و اجراهای موزیکالش در این فیلم، مورد تمجید قرار گرفت.

بازی در کنار پیمان معادی

بازی در کنار پیمان معادی

در سال 93 او به همراه پیمان معادی بازیگر ایرانی در فیلم کمپ ایکس ساخت کشور آمریکا حضور داشت، استوارت در این فیلم نقش یکی از نگهبانان زندان گوانتانامو را ایفا کرده بود. همین بازی دوستی میان این دو بازیگر ایجاد کرد که تا به امروز پا بر جاست.

مدلینگ

مدلینگ

او به عنوان چهره تبلیغاتی برند مشهور شنل و مارک‌های معروفی چون Balenciaga است و لقب شیک پوش ترین زن دنیا را نیز از آن خود کرده است. کریستین استوارتِ زیبا در سال 2014 چهارمین زن جذاب دنیا انتخاب شد.

مطلب مشابه: بیوگرافی گوئینت پالترو؛ درباره زندگی شخصی و هنری از رابطه با برد پیت تا بهتری فیلم هایش

زندگی شخصی

زندگی شخصی

از زمان ملاقات رابرت پاتینسون در فیلم گرگ و میش، استوارت رابطه عاشقانه‌ای را با این بازیگر محبوب برقرار کرده است.

هرچند، این دو ستاره، هرگز داشتن چنین رابطه ای را به طور آشکار تایید نکرده‌اند، امّا عکاس‌های پاپارازینی و شاهدان عینی، سبب شده‌اند تا گمانه زنی‌ها افزایش یافته و توجهات رسانه و مردم به این شایعه یا واقعیت جلب شود.

 این رابطه به سوژه داغی برای رسانه ها تبدیل شده است. در مصاحبه ای با gq، هنگامی‌که از استوارت سوال شد که چرا علیرغم شواهد بسیار و پُر واضح از وجود چنین رابطه ای دوست ندارد در رابطه با آن صحبت کند؛ در حالیکه که صفحات وب بسیاری در رابطه با آن وجود دارد، او این طور پاسخ داد: “بله، من نیز این موضوع را می‌دانم … در رابطه با زندگی من داستان های زیادی در اینترنت وجود دارد. منظور من این است که بسیار شبیه به این جمله است: مردم بشتابید، این حقیقتی آشکار و واضح است!”

 هنگامی‌که از او سوال شد که چرا دوست ندارد درباره زندگی شخصی خود صحبت کند، استوارت این گونه پاسخ داد: “من خودخواه هستم. من چنین فردی هستم. امّا این من هستم! و من دوست دارم موضوعات مرتبط با خود را این گونه تحت کنترل قرار داده و هدایت نمایم. این بازی خنده داری است و شیب‌های لغزنده ای نیز دارد.

همواره به خود می‌گویم که من هرگز نمی‌خواهم چیزی را از دست بدهم، زیرا بدین طریق هیچ منفعتی نخواهم برد. من تضمین می‌کنم زمانی که ازدواج کردم و بچه دار شدم، مردم از آن آگاه شوند. قصد ندارم اسم فرزند خود را برای سال‌ها پنهان نمایم”.

این رابطه چندسال بعد به دلیل خیانت کریستین استوارت به جدایی انجامید.

ثروت

ثروت

کریستن استوارت بازیگر موفقی است که تا سال 2022 حدود 70 میلیون دلار دارایی خالص دارد. او از فیلم های گرگ و میش پول بیشتری به دست می آورد. او برای فیلم Charlie’s Angles که در سال 2019 اکران شد حدود 7 میلیون دلار دستمزد دریافت کرد.

مطلب مشابه: بیوگرافی نیکول کیدمن؛ درباره زندگی شخصی، ازدواج با تام کروز و لیست فیلم ها

آشپزی

آشپزی

کریستین دوست دارد اوقات فراغتش را با پخت و پز پر کند و می‌گوید بهترین غذایی که می‌پزم پای سیب است، اما به شدت به اسنک علاقه دارد، بخصوص اگر تند و آتشین باشد.

موسیقی و ورزش

موسیقی و ورزش

 کریستین در نواختن گیتار آکوستیک، الکتریک و ترومپت مهارت دارد و حتی آهنگ Tracy’s Song برای فیلم Into the Wild را نوشته و اجرا کرده است، کریستین در ورزش یک موج‌سوار ماهر است و همچنین به تازگی ورزش رزمی کیک بوکسینگ را شروع کرده است.

دوست دارم موهایم را کوتاه کنم

دوست دارم موهایم را کوتاه کنم

اگر یک ستاره سینمایی نبودم موهایم را بیشتر کوتاه میکردم، بیشتر رنگ میکردم، آرزوی من داشتن موهای کوتاه پسرانه است.

 نه از آن مدلهای کوتاه فانتزی دخترانه، بلکه یک مدل کاملا پسرانه، شاید شبیه مدل موهای جیمز دین.

 مطمئن هستم اگر یک روز به پایان عمرم مانده بود تمام سرم را میتراشیدم و تاتوهای گوناگونی روی سرم انجام میدادم و تا مدتها موهایم را بلند نمیکردم. مطمئن نیستم شاید روزی این کار را انجام دهم.

مطلب مشابه: بیوگرافی کامرون دیاز؛ درباره این بازیگر زن زیبا و فهرست فیلم های او

آرایش

آرایش

در مورد آرایش کردن نظر خاصی ندارم و هر روز کارهای مشابهی برای آرایش صورت و چشمانم انجام میدهم. او میگوید بیشتر مواقع آرایش چشمهایش را هنگام خواب پاک نمیکند و معتقد است وقتی با آرایش چشمها میخوابد روز بعد نتیجه بهتری از آرایش بدست می‌آورد.

دیگر موردی که این ستاره هالیوودی 23 ساله به آن اشاره میکند علاقه وی به شباهت به پسرهاست. او میگوید از زمان کودکی مثل پسرها لباس می پوشیده و هنوز هم تمایل دارد از لباسهای پسرانه استفاده کند.

بهترین فیلم های کریستین استوارت

بهترین فیلم های کریستین استوارت

ما در ادامه متن بهترین فیلم های کریستین استوارت را به شما عزیزان معرفی خوهیم کرد پس در ادامه متن همراه روزانه باشید.

گرگ و میش

گرگ و میش

  • نام انگلیسی: Twilight
  • کارگردان: بیل کاندون
  • بازیگران: کریسیتن استوارت، رابرت پتینسون، تیلور لاتنر، مک‌کنزی فوی
  • سال ساخت: 2008
  • ژانر: درام , عاشقانه , فانتزی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 5.3

اولین دلیل معروفیت کریستین استوارت،  به این مجموعه فیلم جذاب بازمی‌گردد که در آن با نامزد سابقش یعنی رابرت پتینسون همبازی بوده است. این فیلم تینجری فضای رمانتیک خاصی دارد که دیدنش خالی از لطف نیست.

داستان این فیلم درباره شخصیتی به نام ایزابلا یا همان بلا با بازی کریستین استوارت است که تصمیم می‌گیرد از خانه مادرش در آریزونا به شهر کوچکی به نام فروکس نقل مکان کند. او در این شهر درکنار پدر خود زندگی می‌کند و در مدرسه خود با شخصیتی به نام ادوارد آشنا می‌شود. ادوارد در حقیقت خون‌آشامی 109 ساله است که با ظاهر یک پسر 17 ساله در این جامعه حضور دارد.

مطلب مشابه: بیوگرافی الکساندر داداریو بازیگر چشم رنگی زیبا؛ لیست بهترین فیلم های او

اسپنسر

اسپنسر

  • نام انگلیسی: Spencer
  • کارگردان: پابلو لارائین
  • بازیگران: کریستن استوارت، تیموتی اسپال، جک فارذینگ، شان هریس، سالی هاوکینز
  • سال ساخت: 2021
  • ژانر: بیوگرافی , درام , عاشقانه
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.8

این فیلم تا به کنون تنها نامزدی کریستین استورات در آکادمی اسکار را به همراه داشته است، اما متاسفانه او موفق به کسب این جایزه نشد.

کریستین در این فیلم نقشِ پرنس دایانا، همسر سابق کینگ چالرز را ایفا کرده است.

داستان این فیلم درباره شاهزاده دایانا همراه با خانواده سلطنتی است که تعطیلات کریسمس را در عمارت سندرینگهام در نورفک انگلیس سپری می کند که تصمیم دارد به ازدواج خود با چارلز پایان دهد…

زیر آب

زیر آب

  • نام انگلیسی: Underwater
  • کارگردان: ویلیام اوبنک
  • بازیگران: کریستن استوارت، ونسان کسل، جسیکا هنویک، جان گلگر  جونیور، تی جی میلر
  • سال ساخت: 2020
  • ژانر: اکشن , ترسناک , علمی و تخیلی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 5.8

یکی از متفاوت‌ترین فیلم‌های کریستین استوارت، همین فیلم جذاب است که در ژانر ترسناک ساخته شده است. روزانه دیدن این فیلم را به شما عزیزان پیشنهاد می‌کند.

داستان این فیلم درباره کارکنان یک زیردریایی تحقیقاتی را به تصویر است که در حال کار می‌باشند. اما به زودی زلزله‌ای باعث می‌شود تا جانشان در خطر قرار بگیرد و برای همین مجبور می‌شوند تا راهی یک سفر دریایی خطرناک شوند و…

مطلب مشابه: بیوگرافی کلویی مورتز بازیگر جذاب؛ درباره زندگی شخصی و لیست فیلم های او

اتاق امن

اتاق امن

  • نام انگلیسی: Panic Room
  • کارگردان: دیوید فینچر
  • بازیگران: جودی فاستر، کریستن استوارت، فارست ویتاکر، جرد لتو
  • سال ساخت: 2002
  • ژانر: جنایی , درام , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.8

کریستین استوارت در 12 سالگی خود در این فیلم بازی کرد و بازی شگفت‌انگیز او تحسین‌ها را برانگیخت. این فیلم به کارگردانی دیوید فینچر بزرگ است و در آن بازیگرانی همچون جودی فاستر و جرد لتو به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان این فیلم درباره «مگ آلتمن» است که به تازگی طلاق گرفته است و دخترش سارا یک خانه جدید در نیویورک میخرند و خانه ای که میخرند دارای یک اتاق امن هست که غیر قابل نفوذ است. زمانی که سه سارق وارد این خانه می شوند مگ و دخترش به این اتاق می روند، اما این کار مشکل را حل نمیکند و سارقان میدانند که سارا کجاست و چیزی هم که میخواهند در این اتاق هست که…

کمپ ایکس ری

کمپ ایکس ری

  • نام انگلیسی: Camp X-Ray
  • کارگردان: پیتر ستلر
  • بازیگران: کریستن استوارت، پیمان معادی، جان کارول لینچ، لین گریسون، کوری مایکل اسمیت
  • سال ساخت: 2014
  • ژانر: جنگی , درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.9

یکی دیگر از بهترین فیلم های کریستین استوارت که در آن با ستاره سینمای ایران یعنی پیمان معادی همبازی بوده است، فیلم کمپ ایکس ری محصول سال 2014 است. این فیلم اثری به شدت احساسی و انسانی است که حتما باید آن را تماشا کنید.

داستان این فیلم درباره حملات 11 سپتامبر در مرکز تجارت جهانی نیویورک آغاز است که پس از صحنه بازداشت «علی» (با بازی پیمان معادی) در آلمان، به هشت سال بعد و زمان ورود نگهبان تازه‌ای به نام «ایمی کول» (کریستن استوارت) به بازداشتگاه گوانتانامو می‌رسد. ایمی که برای فرار از زادگاه کوچکش به ارتش پیوسته، در اثر تحقیر و آزار جنسی سربازان دیگر تبدیل به یک فرمانبردار مطیع شده‌است. اما در نهایت، با دوستی‌ای دور از جنبه‌های جنسی که بین او و علی به وجود می‌آید، کم‌کم حالت دفاعی اش فرو می‌ریزد و نوری از مهر و امید در درونش روشن می‌شود.

مطلب مشابه: بیوگرافی هیلاری سوانک؛ در مورد زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های او

سیبرگ

سیبرگ

  • نام انگلیسی: Seberg
  • کارگردان: بندیکت اندروز
  • بازیگران: کریستن استوارت، جک اوکانل، مارگارت کوالی،زازی بیتز، آنتونی مکی، وینس وان
  • سال ساخت: 2019
  • ژانر: بیوگرافی , درام , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 5.8

یکی از بهترین و کمتر دیده‌ شده‌ترین فیلم های کریستین استوارت، فیلم سیبرگ به کارگردانی بندیک اندروز است که در سال 2019 اکران شد اما نتوانست نظر مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کند.

داستان این فیلم درباره ستاره فرانسوی جین سیبرگ است که در اواخر دهه 1960 توسط اف بی آی به دلیل درگیری سیاسی و عاشقانه خود با فعال حقوق مدنی را مورد هدف قرار می دهد و…

در جاده

در جاده

  • نام انگلیسی: On the Road
  • کارگردان: والتر سالس
  • بازیگران: سم رایلی، گرت هدلند، کریستن استوارت، ایمی آدامز، تام استاریج، آلیس براگا، الیزابت ماس
  • سال ساخت: 2012
  • ژانر: درام , عاشقانه , ماجراجویی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6

از من بپرسید این فیلم یک شاهکار به تمام معناست که تمام معیارهای هنری را دارد. این فیلم اثری اقتباسی از یک رمان جذاب است که گویی در سینما نیز رسالت ادبی خود را حفظ کرده است. روزانه دیدن این فیلم را به شما عزیزان توصیه می‌کند.

داستان این فیلم درباره کسی است که با آمدن شخصی زندگی نویسنده جوان متزلزل میشود. او تصمیم میگیرد که در سراسر کشور سفر کند , در این سفر او با افرادی روبرو می شود که هر یک به طور غیر قابل حذفی بر سفر آنها تأثیر می گذارند…

مطلب مشابه: بیوگرافی امبر هرد بازیگر زیبا؛ درباره زندگی، روابط، جدایی و لیست فیلم های او

جنایات آینده

جنایات آینده

  • نام انگلیسی: Crimes of the Future
  • کارگردان: دیوید کراننبرگ
  • بازیگران: ویگو مورتنسن، لئا سیدو، کریستن استوارت
  • سال ساخت: 2022
  • ژانر: ترسناک , درام , علمی و تخیلی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 5.9

یکی از کارهای متاخر کریستین استورات که در ژانر ترس ساخته شده است، فیلم جنایات آینده به کارگردانی دیوید کراننبرگ است. کریستین استوارت در این فیلم با ویگو مورتنسن همبازی بوده است.

داستان این فیلم درباره نگاهی عمیق به آینده ای نه چندان دور است که در آن بشر در حال یادگیری سازگاری با محیط مصنوعی خود است. این تکامل انسان ها را فراتر از حالت طبیعی خود و به سمت دگردیسی سوق می دهد که ساختار بیولوژیکی آنها را تغییر می دهد.

برابرها

برابرها

  • نام انگلیسی: Equals
  • کارگردان: دریک دورمس
  • بازیگران: نیکلاس هولت، کریستن استوارت، گای پیرس، جکی ویور، آرورا پرینو
  • سال ساخت: 2015
  • ژانر: درام , عاشقانه , علمی و تخیلی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.1

این فیلم نیز همچون بیشتر آثار کریستین استوارت، اثری جذاب و متفاوت است که آینده بشر را به تصویر می‌کشد. او در این فیلم جذابیت بصری خاصی دارد که دیدنش را به طرفدارانِ این بازیگر پیشنهاد می‌کنم.

داستان این فیلم درباره یک آرمان‌شهر است که احساساتی وجود ندارد، چند فرد پس از اینکه یک بیماری موجب می شود که حس عواطفشان را به دست آوردند باعث ایجاد تنش میان آنها و جامعه‌شان می شود …

سفید برفی و شکارچی

سفید برفی و شکارچی

  • نام انگلیسی: Snow White and the Huntsman
  • کارگردان: روپرت سندرز
  • بازیگران: کریستن استوارت، کریس همسورث، شارلیز ترون، سم کلفلین، آناستازیا هیلی
  • سال ساخت: 2012
  • ژانر: اکشن , درام , فانتزی , ماجراجویی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.1

داستان معروف سفید برفی را حتما شنیده‌اید. ملکه بدجنس، سفید برفی و یک آینه جادویی. این فیلم نیز تقریبا اقتباسی از همین داستان معروف است که در آن بازیگرانی همچون شارلیز ترون، کریس همسورث حضور دارند.

داستان این فیلم درباره سفید برفی (کریستن استوارت)، تنها شخصی است که از ملکه شیطانی (شارلیز ترون)، زیباتر است و به همین دلیل، ملکه قصد کشتن وی را دارد. اما چیزی که ملکه هرگز تصور آن را نمی‌کند، این است که سفید برفی تهدیدی برای حکومتش است و توسط یک شکارچی (کریس همسورث)، هنر جنگیدن را یاد میگیرد. اکنون سفید برفی و شکارچی روبه روی ملکه قدرتمند می ایستند و …

کلام آخر

بسیار خرسندیم که تا پایان همراه ما بودید. ما امروز و در این مقاله سعی کردیم به زندگی شخصی و هنری کریستین استوارت پرداخته و همچنین ما در ادامه متن بهترین فیلم‌های او را به شما عزیزان معرفی کردیم. در پایان امیدواریم از خواندن این مقاله و همچنین دیدن فیلم‌های معرفی شده نهایت لذت را ببرید. / نویسنده امیرسالار کریمی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو