سود فوق العاده سهام عدالت مرحله چهارم چقدر شد؟ | واریزی جدید سهام عدالتی مهر ماه !

سود فوق العاده سهام عدالت مرحله چهارم چقدر شد؟ | واریزی جدید سهام عدالتی مهر ماه !


2

1402/7/4

17:18


سود فوق العاده سهام عدالت مرحله چهارم چقدر شد؟ | واریزی جدید سهام عدالتی مهر ماه !

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

واریز سهام عدالت به زودی انجام می شود. سهام عدالت مبلغ چندانی نیست. سهام عدالت برای سهامداران حائز اهمیت است. سهام عدالت بنا به ارزش معاملات مربوطه تعیین می شود. جزئیات جدید سود سهام عدالت را بخوانید.​شاید کمتر کسی باشد که خبرهای مربوط به سهام عدالت را دنبال نکند. این روزها اخبار پیرامون سهام عدالت چه درباره پیامک‌های جعلی برای هک‌کردن اطلاعات تلفن همراه سهام‌داران تا تقسیم سود سهام عدالت و تغییر اعضای هیات‌مدیره شرکت‌های تعاونی استانی به گوش می‌رسد.

جاماندگان سهام عدالت

آغاز انتقال سهام عدالت متوفیان در مهرماه

سخنگوی قوه قضاییه گفت: وب سرویس احکام انحصار وراثت جهت انتقال سهام عدالت متوفیان مستقیما از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات به صورت بر خط در اختیار شرکت سپرده گذاری مرکزی قرار گرفته است.

انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث موضوعی است که رئیس سازمان بورس از تعیین تکلیف آن تا اواخر شهریور خبر داده بود حالا پیگیری‌ها حکایت از این دارد که در مهر ماه سامانه آن عملیاتی خواهد شد.

او در ادامه گفت: قوه قضائیه باید به سپرده گذاری یک سرویسی ارائه کند که در آن متوفیان را مشخص و اطلاعات را به ما دهد تا ما بتوانیم بر اساس گواهی انحصار وراثتی که قوه قضائیه اعلام می‌کند و زیر ساخت‌های سرویسی که به ما می‌دهند موارد را اجرایی کنیم. پیگیر این موضوع هستیم و این مورد یکی از خواسته‌های خود مسئولان بازار سرمایه و سپرده گذاری مرکزی است.

سهام عدالت

راه اندازی سامانه انتقال سهام عدالت به وراث که همچنان در هاله‌ای از ابهام بود تا این که در ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ محمد کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه درباره اطلاعات فردی متوفیان سهامدار سامانه سهام عدالت به صورت الکترونیکی مطرح کرد: سازمان ثبت احوال کشور این خدمت را ارائه می‌دهد و اطلاعات متوفیان را به صورت برخط در اختیار دارد.

او افزود: ما داده‌های خدمت انحصار ورثه را در اختیار سازمان بورس قرار داده ایم تا سهام عدالت متوفیان را به خانواده‌های آن‌ها منتقل کنند. این داده‌ها به صورت وب سرویس در اختیار سازمان بورس قرار گرفته و این سازمان می‌تواند در سامانه‌های خود استفاده کند.

اما برخلاف گفته رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه مبنی بر اعطای کامل اطلاعات فوت شدگان به سازمان بورس به علت انجام فرآیند انحصار وراثت به شکل دستی تحویل آمار فوت شدگان به طور کامل انجام نشده است که در همین رابطه باغستانی مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی در گفت و گو با رسانه ملی مطرح کرد: فوتی‌ها از سال ۱۳۸۵ بودند از سال ۹۷ به قبل تنها عکس انحصار وراثت مبتنی بر سرویس به سازمان داده شده است و سال ۹۷ به بعد عملا تعداد متوفیان را کاور (پوشش) نمی‌کند.

سازمان بورس و اوراق بهادر هم برای سرعت بخشیدن به روند راه اندازی سامانه انتقال سهام متوفیان به وراث، زیر ساخت فنی را مجدد تغییر داده و طرحی دیگر در شورای عالی بورس مطرح کرد که در همین رابطه عشقی رئیس سازمان بورس گفت: مصوب شد تقسیم بندی سهام عدالت بر مبنای گواهی انحصار وراثت از طریق شعب کارگزاری انجام شود.

سامانه‌ای که رئیس سازمان بورس عشقی در خصوص زمان عملیاتی شدن فرآیند آن در آخرین نشست خبری خود در اسفند ۱۴۰۱ مطرح کرده بود: این موضوع حداکثر تا ۲ الی ۳ ماه آینده قطعی می‌شود و این انتقال‌های قهری می‌تواند صورت گیرد.

۳ ماه گذشت و خبری از تعیین تکلیف سامانه انتقال سهام عدالت به وراث نبود؛ باشگاه خبرنگاران جوان نیز برای اطلاع از آخرین جزئیات، موضوع را از رئیس سازمان بورس در ۸ شهریور پیگیر شد. عشقی نیز بیان کرد: بحث انتقال دارایی‌های وراث سهام عدالت و بحث سود‌هایی که بعد از فوت شخص در حساب‌های سپرده گذاری مرکزی مانده است به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.

سود سهام عدالت

او افزود: سامانه آماده شده و تلاش این است که تا آخر شهریور اعلام کنیم که به مرور وراث متوفیان با در دست داشتن مدارک لازم به شرکت‌های کارگزاری مراجعه کنند. همین طور مذاکراتی که با دفتر قضایی داشتیم که دفاتر الکترونیکی قضایی مجدد اعلام آمادگی کردند که به این فرآیند کمک کنند در نهایت به امید خدا از اواخر شهریور این فرآیند آغاز خواهد شد.

شهریور هم به اتمام رسید و فصل پاییز آغاز شد، اما خبری از سامانه انتقال سهام عدالت به وراث نیست! باشگاه خبرنگاران جوان هم به سراغ پیگیری مجدد عملیاتی شدن این سامانه رفت در نهایت پیگیری‌های صورت گرفته حکایت از این دارد که در مهر ماه این سامانه عملیاتی خواهد شد.

حالا باید منتظر ماند و دید سرانجام سامانه انتقال سهام عدالت به وراث موضوعی که بسیاری از افراد چشم انتظار مشخص شدن آن هستند در مهر ماه عملیاتی خواهد شد یا بناست به زمان دیگری مجدد موکول شود؟

سهام عدالت

خبر مهم برای جاماندگان سهام عدالت

به گفته مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گیلان واریز مبلغی به عنوان سود سهام عدالت به حساب سهام داران واقعیت ندارد اما یقیناً این مهم در دستور کار دولت خدمتگزار قرار دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گیلان در گفت‌وگو با فارس در رشت با اشاره به اینکه اخیراً  پیامک‌ها و تماس‌هایی به منظور بررسی صحت یا عدم صحت  واریز مرحله جدید سود سهام عدالت با بنده و برخی دیگر از همکاران برقرار شده است، اظهار کرد: متأسفانه هر از چند گاهی شاهد بروز چنین مباحثی هستیم که تأمل برانگیز است.

وی با بیان اینکه یقیناً واریز سود سهام عدالت در دستور کار دولت خدمتگزار قرار دارد، گفت: بر اساس آمار موجود از مراحل واریز سود سهام عدالت توسط دولت آقای رئیسی، شاهد هستیم که در دوران فعالیت این دولت سود سهام عدالت در تاریخ هایی مشخص و با افزایش چندین برابری نسبت به زمان فعالیت دولت های پیشین پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گیلان با تأکید به اینکه زمان  پرداخت مرحله جدید سود سهام عدالت یقیناً از طریق رسانه اطلاع‌رسانی می‌شود، بیان کرد: پیامک‌ها و تماس‌های اخیر با این مضمون صحت  ندارد و با توجه به برخی از کلاهبرداری‌هایی که در گذشته تحت چنین عناوینی انجام شده، امیدوارم هم استانی‌های عزیز در این باره دقت بیشتری داشته باشند.

قنبرپور با تأکید به اینکه ثبت نام جدید برای جاماندگان سهام عدالت آغاز نشده است افزود: افراد نباید از این بابت ثبت نام انجام دهند و به   پیامک هایی مبنی بر آغاز ثبت نام جدید ، بی اعتنا  باشند و اطلاعات شخصی خود را به افراد نامعلوم ارائه نکنند./ فارس

 مهدی حاجی‌وند در برنامه میز اقتصاد شبکه خبر که با موضوع جاماندگان سهام عدالت برگزار شد، گفت: از سال 85 تا سال 94، تقریبا به 50 میلیون نفر سهام عدالت داده شد، به این شرط که طی 10 سال امکان فروش سهام خودشان را ندارند و از محل سود این سهام، اقساط آن پرداخت شود. در این راستا نیز چند سالی است که دارندگان سهام عدالت در حال دریافت سود سالیانه سهام خود هستند.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور سهام عدالت افزود: در سال‌های گذشته بحث اختصاص سهام عدالت به جاماندگان و یا سهامداران جدید مطرح شده و اعضایی که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند و بخشی از ایثارگران قرار است سهام عدالت دریافت کنند که به گفته وزیر اقتصاد، این دسته از مشمولان حدود 5 میلیون نفر را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: البته در یکی دو سال گذشته نیز این بحث مطرح شده بود که گویا منابع در نظر گرفته شد تکافوی اینکه به 5 میلیون نفر، هر کدام 10 میلیون تومان سهام عدالت بدهیم، نمی‌داد. البته به تازگی بر اساس اعلام وزیر اقتصاد نامه‌نگاری‌هایی در این زمینه انجام شده است.

حاجی‌وند همچنین در خصوص سازوکار شناسایی و تخصیص سهام عدالت به جاماندگان سهام عدالت اذعان داشت: اطلاعات مربوط به مشمولان کمیته امداد، سازمان بهزیستی و نیز ایثارگرانی که سهام عدالت ندارند، توسط سازمان خصوصی‌سازی به صورت خودکار از نهادهای مربوط دریافت شده و پس از راستی‌آزمایی، اگر تخصیص منابع هم صورت بگیرد به این افراد سهام عدالت اختصاص داده خواهد شد.

جاماندگان سهام عدالت

سود سهام عدالت چه زمانی واریز می شود؟

او در خصوص زمان و میزان احتمالی سود سهام عدالت جدید هم بیان کرد: به صورت سنتی مجامع شرکت‌ها که برگزار می‌شود این سود شناسایی و دریافت می‌شود و بعد از اطلاع رسانی به حساب افراد از طریق سپرده گذاری واریز خواهد شد تا زمانی که مجامع‌ها تشکیل نشود نمی‌توان برآورد دقیقی از میزان و زمان سود سهام عدالت ارائه کرد و مردم باید منتطر بمانند. در آخر سهامداران توجه داشته باشند اخبار سهام عدالت را تنها از مراجع معتبر رسمی پیگیری کنند.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: فعلا هیچ ثبت نامی برای سهام عدالت وجود ندارد. سهامداران اخبار سهام عدالت را تنها از مراجع معتبر رسمی پیگیری کنند.

زمان دقیق واریز سود سهام عدالت مشخص شد. سود سهام عدالت سال آینده چقدر می شود. افزایش سود سهام عدالت در سال آینده. آیا در تاریخ تعیین شده سود سهام عدالت واریز خواهد شد؟ مشمولان سود سهام عدالت چه کسانی هستند

حاجی‌وند،مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: سهامداران سهام عدالت برای دریافت سود سهام عدالت نیازمند به ثبت نام جدیدی نیستند و افرادی که سال گذشته سود خود را دریافت کرده اند امسال هم می‌توانند دریافت کنند.

او در ادامه بیان کرد: برخی از افراد ممکن است شماره شبای بانکی مسدودی داشته باشند که می‌توانند با مراجعه به سامانه سجام شماره شبای جدید خود را وارد کنند و امسال هم منتظر دریافت سود بر اساس اعلام رسمی که از رسانه‌های معتبر و رسمی انجام می‌شود باشند.

حاجی‌وند در خصوص ثبت نام برای دریافت سهام عدالت هم گفت: فعلا هیچ ثبت نامی برای سهام عدالت وجود ندارد این که در برخی از سایت‌ها تبلیغات ثبت نام انجام می‌شود تماما کلاهبرداری است و افراد نباید هزینه و مدرکی را جهت ثبت نام ارائه کنند.

او در خصوص زمان و میزان احتمالی سود سهام عدالت جدید هم بیان کرد: به صورت سنتی مجامع شرکت‌ها که برگزار می‌شود این سود شناسایی و دریافت می‌شود و بعد از اطلاع رسانی به حساب افراد از طریق سپرده‌گذاری واریز خواهد شد تا زمانی که مجامع‌ها تشکیل نشود نمی‌توان برآورد دقیقی از میزان و زمان سود سهام عدالت ارائه کرد و مردم باید منتطر بمانند. در آخر سهامداران توجه داشته باشند اخبار سهام عدالت را تنها از مراجع معتبر رسمی پیگیری کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو