انقلاب همبرگر، مسابقات مربوط به این غذای محبوب آمریکایی

منبع: خبرنما

3

1402/7/5

13:41


در دنیای گسترده آشپزی، غذاهای اندکی توانسته‌اند شهرت و محبوبیت جهانی همبرگر را به‌دست آورند. این غذای ساده و در عین حال خوشمزه، متشکل از نان و گوشت چرخ کرده که بین دو تکه نان سرو می‌شود، به نمادی از فرهنگ فست فود آمریکایی تبدیل شده است. یکی از راه‌هایی که پرطرفدار بودن این غذا […]

انقلاب همبرگر، مسابقات مربوط به این غذای محبوب آمریکایی

در دنیای گسترده آشپزی، غذاهای اندکی توانسته‌اند شهرت و محبوبیت جهانی همبرگر را به‌دست آورند. این غذای ساده و در عین حال خوشمزه، متشکل از نان و گوشت چرخ کرده که بین دو تکه نان سرو می‌شود، به نمادی از فرهنگ فست فود آمریکایی تبدیل شده است. یکی از راه‌هایی که پرطرفدار بودن این غذا را نشان می‌دهد، انبوهی از رویدادهای رقابتی است که صرفا به این غذا اختصاص داده می‌شود. این مسابقات نه‌تنها علاقه‌مندان به برگر را گرد هم می‌آورد، بلکه خلاقیت و مهارت سرآشپزهایی را نیز به نمایش می‌گذارد.

ظهور همبرگر، افسانه غذاهای آمریکایی

قبل از اینکه وارد دنیای مسابقات برگر شویم، بیایید ریشه‌های این غذای لذیذ را بررسی کنیم. تاریخچه برگر را می‌توان در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 ردیابی کرد. در حالی که منشاء دقیق آن هنوز مورد بحث قرار می‌گیرد، به‌طور گسترده اعتقاد بر این است که برگر مدرن که امروز آن می‌شناسیم در ایالات متحده رایج شده است. اعتبار اختراع همبرگر خوشمزه اغلب به لوئیس لاسن تعلق می‌گیرد که طبق گزارش‌ها اولین برگر را در زمان صرف ناهار خود واقع در نیوهون – کانکتیکات، در اوایل دهه 1900 سرو کرد.

تاثیر گذر زمان بر این غذای خوش طعم

با گذشت زمان، برگر به سرعت در سراسر ایالات متحده و فراتر از آن محبوبیت یافت و به بخشی اساسی از غذاهای آمریکایی تبدیل شد. همبرگرها آسان برای تهیه، مقرون‌به‌صرفه و به‌صورت غیر قابل انکار خوشمزه هستند. از آنجایی که فرهنگ فست فود در اواسط قرن بیستم شروع به فراگیری کشور کرد، این غذا به‌عنوان یک فرهنگ مدرن در حوزه فست فود شناخته شده است.

 

مسابقات همبرگر: متحد کردن جهان از طریق برگرها

با افزایش محبوبیت این غذا، شور و شوق طرفداران و سرآشپزها نیز افزایش می‌یابد به‌طوری که مسابقات بسیاری در سراسر جهان با مضمون بهترین همبرگر برگزار می‌شود، رویدادهایی که این غذای دوست داشتنی را جشن می‌گیرند و علاقه‌مندان به برگر را از همه اقشار دور هم جمع می‌کنند. این مسابقات در سرتاسر جهان پدیدار شده‌اند و به شرکت‌کنندگان فرصتی می‌دهند تا مهارت‌ها و خلاقیت آشپزی خود را در عین ادای احترام به این غذا به‌نمایش بگذارند.

مسابقات قهرمانی جهانی برگرها

یکی از معروف‌ترین مسابقات همبرگر «قهرمانی جهانی برگرها» است که بخشی از مسابقات جهانی غذا است. این رویداد که سالانه برگزار می‌شود، رقبای کشورهای مختلف را فرا می‌خواند تا برای کسب عنوان آشپز بهترین برگر جهان با یکدیگر رقابت می‌کنند. البته در نظر داشته باشید که عنوان قهرمانی فقط به پخت یک برگر سنتی محدود نمی‌شود! شرکت‌کنندگان تشویق می‌شوند تا با مواد مختلف، طعم‌ها و تکنیک‌های پخت‌و‌پز آزمایش کنند که در نتیجه برخی خلاقیت‌های نوآورانه ایجاد می‌شود.

جشنواره بین المللی برگر – برلین، آلمان

در آن سوی اقیانوس اطلس، در برلین آلمان، علاقه‌مندان به برگر هر سال گرد هم می‌آیند تا جشنواره بین‌المللی برگر را جشن بگیرند. این رویداد پرجنب‌وجوش، علاقه‌مندان به برگر را از سراسر اروپا گرد هم می‌آورد و خیابان‌های شهر را به یک بهشت غذاهای خوشمزه تبدیل می‌کند.

جشنواره بین‌المللی برگر مجموعه متنوعی از همبرگرها را به‌نمایش می‌گذارد که همه سلیقه‌ها و ترجیحات غذایی را برآورده می‌کند. از لذیذ بودن گوشت گاو کلاسیک گرفته تا مرغ آبدار، گوشت خوک و محصولات خلاقانه گیاهی، این جشنواره هنر ساخت برگر را در تمام اشکال آن جشن می‌گیرد.

یکی از نکات برجسته جشنواره مسابقه برگر این است که در آن سرآشپزان با استعداد و صنعتگران برگر برای کسب عناوین معتبر در دسته‌های مختلف به رقابت می‌پردازند. داوران و مردم به‌طور یکسان مشتاقانه هر برگر را نمونه‌برداری می‌کنند و به برگر مورد علاقه خود رای می‌دهند.

سفارش همبرگر

این جشنواره همچنین دارای کارگاه‌های آموزشی با مضمون برگر، نمایش آشپزی و صحبت‌های سرآشپزان مشهور است که آن را به یک تجربه آموزشی و سرگرم کننده برای همه شرکت کنندگان تبدیل می‌کند. فروشندگان مواد غذایی و کامیون‌های برگر در خیابان‌ها صف می‌کشند و مجموعه‌ای جذاب از گزینه‌های مختلف از غذای خوشمزه، از برگرهای سنتی تا انواع مدل‌های عجیب و غریب را ارائه می‌کنند.

مسابقه بزرگ همبرگر – سیدنی، استرالیا

در سیدنی استرالیا، علاقه‌مندان به برگر برای یک مسابقه حماسی در “نمایش برگر بزرگ” گرد هم می‌آیند. این رویداد هیجان‌انگیز بهترین‌های صحنه رو به رشد برگر استرالیا و همچنین رقبای بین‌المللی را به‌نمایش می‌گذارد که به دنبال دریافت نشان بهترین آشپز هستند.

مسابقه بزرگ برگر در یک هفته برگزار می‌شود و در یک کلام، سیدنی را به بهشت برگر تبدیل می‌کند. این مسابقه هم سرآشپزهای حرفه‌ای و هم علاقه‌مندان آماتور و بااستعداد را به‌خود جذب می‌کند که همگی مشتاق اثبات مهارت‌ها و خلاقیت خود هستند.

هنر برگرسازی، مواد تشکیل دهنده و تکنیک‌ها

راز طرز تهیه همبرگر فوق‌العاده در هنر ترکیب گوشت و ادویه‌های آن نهفته است. شرکت کنندگان در مسابقات برگر اغلب از گوشت‌های باکیفیت مانند گوشت گاو پرایم یا واگیو برای ایجاد پایه برگر استفاده می‎کنند. با این حال، تکنیک پخت این غذا تنها به این قسمت خلاصه نمی‌شود.

چاشنی‌ها و مخلفات به‌همان اندازه نقش مهمی در طعم‌دهی این غذا دارند. از تاپینگ‌های کلاسیک مانند کاهو، گوجه‌فرنگی و پنیر گرفته تا انتخاب‌های ماجراجویانه‌تر مانند پیاز کاراملی‌شده، هالوپینو، برش‌های آووکادو و سس‌های مخصوص، هر یک می‌توانند طعم بی‌نظیری داشته باشند.

علاوه‌براین، نانوایان نیز به این رقابت ملحق می‌شوند تا مهارت‌های خود را در ایجاد نان‌های برگر منحصر‌به‌فرد و طعم‌دار به‌نمایش بگذارند. نان بریوش، بریتزل و حتی نان‌های دوناتی شکل امروزه طرفداران بسیاری در بین افراد داشته و طعم بی‌نظیری به این غذا می‌دهند.

فراتر از گوشت گاو، ظهور همبرگرهای جایگزین

همان‌طور که دنیای آشپزی تکامل می‌یابد، مفهوم همبرگر نیز تغییر می‌کند. در حالی که برگرهای گوشت گاو سنتی به‌عنوان یک غذای کلاسیک و جاودانه باقی می‌مانند، محبوبیت برگرهای جایگزین امروزه افزایش یافته است که صد البته ترجیحات غذایی مختلف را تامین می‌کنند. انواع برگرهای گیاهی ساخته شده از موادی مانند قارچ، لوبیا سیاه، سویا و غیره به‌طور فزاینده‌ای در جای جای این کره خاکی محبوب هستند.

در پاسخ به این روند، بسیاری از مسابقات برگر اکنون شامل دسته‌های جداگانه برای برگرهای جایگزین می‌شوند که به شرکت‌کنندگان وگان و گیاه‌خوار بستری می‌دهد تا خلاقیت و تخصص خود را در ساخت برگرهای گیاهی خوش‌بوکننده به‌نمایش بگذارند.

طرز تهیه همبرگر

همبرگر روح یک جامعه را تقویت می‌کند

فراتر از رقابت شدید و خلاقیت‌های خوشمزه، مسابقات برگر حس رفاقت و اجتماع را در بین شرکت‌کنندگان و طرفداران تقویت می‌کند. به‌همین دلیل است که پس از هر مسابقه درصد بالایی از سفارش همبرگر این رویدادها افرادی را با پیشینه‌های مختلف جذب می‌کند که عشق مشترکی به این غذای نمادین دارند. به اشتراک گذاشتن تکنیک‌ها، دستور العمل‌ها و ایده‌ها، فضایی از همکاری را ایجاد می‌کند؛ الهام‌بخش نوآوری مستمر و فراتر از مرزهای آنچه که یک برگر می‌تواند باشد.

علاوه‌براین، جشنواره‌ها و مسابقات برگر اغلب جامعه محلی را درگیر می‌کند و علاقه‌مندان به غذا و خانواده‌ها را تشویق می‌کنند تا برای یک روز خاص را جشن بگیرند و لذت دور هم جمع شدن را بچشند.

جمع‌بندی

همبرگر چیزی بیش از یک غذای فست فود معمولی است. این غذا یک پدیده فرهنگی است که مرزها را درنوردیده و به نمادی از خلاقیت آشپزی تبدیل شده است. مسابقات برگر در سرتاسر جهان جذابیت ماندگار این غذای کلاسیک را نشان می‌دهند و در عین حال سرآشپزها را تشویق می‌کنند تا مرزهای نوآوری را پشت سر بگذارند. این مسابقات چه با گوشت گاو سنتی، چه از مواد جایگزین و چه با چاشنی‌های آزمایشی تهیه شده باشند، امکانات بی‌پایانی را از یک ساندویچ برگر، ارائه می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو