چهار نقطه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از بخش خصوصی پس گرفته شده است

منبع: همگردی

4

1402/7/5

19:40


ایرنا/ براساس آخرین اخبار منتشر گشته، چهار نقطه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از بخش خصوصی پس گرفته شده است.

سعید طالبی پور در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته گردشگری افزود: تنگ گنجه ای و تنگ تامرادی از جمله مناطق گردشگری کهگیلویه و بویراحمد هستند که پس از هشت ماه تلاش و کمک مراجع قضایی به دولت باز گردانده شد.

وی بیان کرد: براساس قانون این فعالان باید به اندازه ای که دولت برای ایجاد زیرساختها در مناطق مذکور هزینه کرده برای توسعه زیرساختهای گردشگری مناطق مذکور سرمایه گذاری می کردند اما آنان به تعهدات خود در این خصوص عمل نکردند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: عمل نکردن سرمایه گذاران مذکور به تعهدات خود باعث شد تا همواره گردشگران از نحوه خدمات در این مناطق ناراضی و گلایه مند باشند.

طالبی پور از همکاری و حمایت مراجع قضایی برای باز پس گیری این مناطق که پیش از این به بخش خصوصی واگذار شده بود به عنوان نمونه عینی عدالت و شعار همه در برابر قانون برابرند یاد کرد.

وی پیش بینی 2 هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت به سرمایه گذاران بخش خصوصی به منظور تکمیل طرحهای نیمه تمام را از دیگر اقدامهای شاخص دولت سیزدهم ذکر کرد و افزود: سهم هر کدام از بانکهای استان برای پرداخت وام مشخص شده و به زودی روند اعطاء آغاز می شود.

مدیر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: 20 طرح سرمایه گذاری حوزه گردشگری استان برای دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شده اند.

طالبی پور عنوان کرد: هم اینک 46 طرح گردشگری حوزه گردشگری استان با حجم سرمایه گذاری هشت هزار میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی 40 تا 80 درصد در دست ساخت است.

وی گفت: این طرح های گردشگری در مقیاس خرد و متوسط در صورت بهره برداری زمینه اشتغال 900 نفر را فراهم می کنند.

چهار نقطه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از بخش خصوصی پس گرفته شده است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو