قسمت جدید هک منتشر شد | این قسمت سایت وزارت علوم هک شد

3

1402/7/7

11:50


قسمت جدید هک منتشر شد | این قسمت سایت وزارت علوم هک شد

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وب‌سایت وزارت علوم، فناوری و تحقیقات ساعتی است که از دسترس خارج شده. یک گروه هکری وابسته به گروهک‌های مخالف دولت و حاکمیت کشور ادعا کرده که سایت وزارت علوم و فناوری‌ را هک کرده است. آن‌ها مدعی هستند که در راستای این حمله، به بیش از 20 هزار سند دسترسی پیدا کرده است.

حمله سایبری به زیرساخت‌ها کشور و هک وب‌سایت‌های دولتی و خصوصی همچنان ادامه دارد. پس از ادعای هک سازمان ثبت احوال، امروز یک گروه هکری نیز ادعا کرد که سایت وزارت علوم و فناوری را هک کرده است. درحال‌حاضر نیز وب‌سایت وزارت علوم از دسترس خارج شده است.

این گروه هکری مدعی است که 500 سرور، کامپیوتر، سایت و سامانه این وزارتخانه را هک کرده و به بیش از 20 هزار سند دسترسی پیدا کرده است.

این گروه هکری پیش از این مسئولیت هک‌شدن سازمان‌هایی مثل شهرداری تهران، وزارت امور خارجه، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت ارشاد، صداوسیما، نهاد ریاست‌جمهوری و… را هم بر عهده گرفته بود. این گروه درحال‌حاضر مشغول نشر اطلاعاتی درباره کارکنان این وزارتخانه است.

سایت وزارت علوم

گفتنی است تا لحظه انتشار این خبر، واکنش رسمی از سوی هیچ مقام و نهادی درباره این حمله سایبری صورت نگرفته؛ موضوعی که البته تبدیل به یک روال عادی در میان مسئولین شده است.

سامانه سازمان ثبت احوال نیز چندی پیش برای چند روز از دسترس خارج شده بود و توضیحی برای این موضوع از سوی مسئولین اعلام نشد، به‌جز اینکه بدون هیچ توضیح شفافی، تأکید شد که این سازمان هک نشده است.

این تکذیبیه برای این منتشر شد که یک هکر ادعا کرد توانسته است با هک‌کردن این سامانه به اطلاعات ۱۳۰ میلیون ایرانی دست پیدا کند. با وجود تکذیبیه‌ کوتاهی که سازمان ثبت احوال منتشر کرد، هکر با انتشار داده‌های بیشتری، تأکید کرده که به این اطلاعات دسترسی دارد.

همه این اتفاقات درحالی رخ می‌دهد که هنوز چند ماه از تأسیس اداره کل امنیت فضای مجازی سازمان ثبت احوال که برای اولین‌بار در تاریخ این سازمان صورت گرفته بود، نمی‌گذرد./دیجیاتو

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو