معجزه کدو حلوایی را در درمان سرفه نادیده نگیرید!

معجزه کدو حلوایی را در درمان سرفه نادیده نگیرید!


منبع: خبرنما

3

1402/7/7

18:02


یکی از روش های پیشنهادی برای درمان سرفه، خوردن کدو حلوایی است. اگر از خواص کدو حلوایی برای سرفه بی‌خبرید، حتما این مطلب را بخوانید…

معجزه کدو حلوایی را در درمان سرفه نادیده نگیرید!

دوباره فصل پاییز رسیده و ممکن است دچار سرماخوردگی، آنفولانزا و حتی آلرژی های شدیدی شوید به طوری که سرفه امان‌تان را ببرد. اگر در طول فصل پاییز و زمستان زود به زود مریض می‌شوید و در طول سرماخوردگی و ابتلا به آنفولانزا سرفه زیاد دارید، بهتر است حتما از روش های خانگی یا مراجعه به دکتر به فکر درمانش باشید، زیرا سرفه می‌تواند باعث از بین رفتن ریه‌های شما شود. با این حال یکی از روش های پیشنهادی برای درمان سرفه، خوردن کدو حلوایی است. اگر از خواص کدو حلوایی برای سرفه بی‌خبرید، حتما این مطلب را بخوانید.

خواص کدو حلوایی برای سرفه

همانطور که گفتیم با نزدیک شدن به فصل آنفولانزا، باید رژیم غذایی‌تان را تغییر دهید و برنامه غذایی تهیه کنید که در آن مواد غذایی سرشار از ویتامین و دیگر مواد مغذی ضروری برای تقویت سیستم ایمنی بدن گنجانده شده باشد. یکی از این مواد کدو تنبل یا همان کدو حلوایی است. کدو حلوایی منبع سرشار از مواد مغذی از فواید برای سلامت بدن است. اما جدا از همه این‌ها شما با کدو حلوایی می‌توانید سرفه‌تان را تسکین دهید.

برای درمان سرفه کدو حلوایی بخورید!

برای درمان سرفه کدو حلوایی بخورید!

اما بیایید با هم خواص کدو حلوایی مرتبط با سرفه را ببینیم. چه عواملی باعث می‌شود که این ماده خوراکی پاییزه برای سرفه مفید باشد؟

به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند

شما برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود به ویتامین سی و بتاکورتن نیاز دارید و چه بهتر ماده غذایی را انتخاب کنید که هر دو را با هم دارد، مثلا کدو حلوایی. کدو حلوایی به بدن شما در مقابله با ویروس‌ها و بیماری های عفونی کمک می‌کند و تقویت کننده فوق العاده برای سیستم ایمنی شما به حساب می‌آید.

سرماخوردگی را بهبود می‌بخشد

کدو حلوایی با افزایش تولید گلبول‌های سفید خون در بدن‌ باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. به همین دلیل می‌تواند خیلی سریع مقاومت بدن را بالا برده و عفونت‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا را از بدن دفع کند. حتما در طول پاییز و زمستان از کدو حلوایی به عنوان سوپ، خورشت، دسر و اسموتی استفاده کنید.

خواص کدو حلوایی برای سرفه

خواص کدو حلوایی برای سرفه

هرچه تا به حال در مورد تاثیر کدو حلوایی بر درمان سرماخوردگی و سرفه گفته‌ایم کم است، زیرا هنگام سرفه، خوردن این ماده غذایی از خوردن هزاران داروی شیمیایی دیگر موثرتر است. اگر سرما خورده اید و سرفه زیاد دارید کدو حلوایی بخورید که به عنوان یک ماده غذایی ضد سرفه شناخته می‌شود.

از طرفی کدو حلوایی با داشتن کوکوربیتاسین، خاصیت ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد باکتریایی دارد. همچنین با وجود ویتامین سی و ویتامین ای باعث دفع هر گونه عفونت ریوی که علت سرفه است می‌شود، و در نهایت بهبودی و درمان سرفه را در پی دارد.

کدو حلوایی از بین برنده عفونت است

آنتی اکسیدان هایی مانند آلفا کاروتن، بتاکاروتن و بتا کریپتوکسانتین، ترکیبات خاص ضد میکروبی و باکتریایی هستند که هر گونه عفونت را از بین می‌برند که خوشبختانه کدو حلوایی نه تنها سرشار از ویتامین سی است بلکه سرشار از آنتی اکسیدان‌های ضروری برای دفع عفونت هم است.

برای مقابله با کرونا عالی است

ظاهرا دوباره کرونا خودی نشان داده و ممکن است در طول فصل سرما بیشتر از هر زمان دیگری در معرض ابتلا به این بیماری واگیر دار باشید. بنابراین حتما کدو حلوایی بخورید تا از شر سرفه های کرونا در امان بمانید.

در واقع آنچه به شما کمک می‌کند به کرونا مبتلا نشوید، بتاکاروتن و ویتامین E موجود در کدو حلوایی و سایر آنتی اکسیدان‌های مهم است که به شما در جلوگیری از ابتلا به کرونا کمک می‌کنند.

همانطور که اشاره کردیم یکی از بدترین اتفاقات در ابتلا به کرونا درگیر شدن ریه ها و سرفه است. به همین دلیل اگر می‌خواهید سرفه تان بهبود پیدا کند و هم خطر ابتلا به مشکلات تنفسی را کاهش دهید، حتما کدو حلوایی بخورید.

تسکین دهنده ریه و مجاری تنفسی شما است

تسکین دهنده ریه و مجاری تنفسی شما است

حتما می‌دانید که سرفه زیاد باعث از بین رفتن ریه‌ها می‌شود. به همین دلیل بهتر است حتما هنگامی که دچار سرفه های شدید هستید، کدو حلوایی مصرف کنید. زیرا آنتی‌اکسیدان‌های موجود در کدو حلوایی مثل آنتی‌اکسیدان‌های کاروتنوئیدی و ویتامین سی بهترین تسکین دهندگان سرفه هستند. در کنار آن کدو حلوایی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش دهد. اگر کمبود ویتامین A داشته باشید، امکان این که ریه‌هایتان رشد ضعیف داشته باشد، وجود دارد.

فواید و خواص کدو تنبل برای بدن

کدو حلوایی نه تنها سرفه را از بین می‌برد بلکه به سلامت کلی بدن نیز کمک می‌کند. موارد زیر برخی از مهم‌ترین خواص کدو تنبل برای بدن هستند:

ویتامین ث دارد

کدو تنبل سرشار از ویتامین سی است و می‌تواند به عنوان تقویت کننده سیستم بدن عمل کند. اگر روزانه تنها یک لیوان اسموتی کدو تنبل یا هر نوع غذای حاوی این ماده غذایی را میل کنید نه تنها در طول فصل سرما مریض نمی‌شوید بلکه اگر به بیماری مبتلا شوید، خیلی سریع بهبود پیدا می‌کنید. از طرفی ویتامین سی موجود در کدو تنبل باعث می‌شود سلامت دهان و دندانتان را تقویت کنید. این ماده غذایی از شما در برابر ابتلا به عفونت ها و بیماری‌های لثه نیز محافظت می‌کند.

حاوی بتاکاروتن است

بدن ما بتاکاروتن را به ویتامین A تبدیل می‌کند که به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می‌کند و از ما در برابر بیماری‌های قلبی، مشکلات چشمی و برخی سرطان ها محافظت می‎کند. به همین دلیل اگر یک فنجان کدو تنبل در روز بخورید، ویتامین A بدن تان به راحتی تامین می‌شود.

فیبر فراوان دارد

فیبر فراوان دارد

بسیاری از ما در طول روز به 25 تا 30 گرم فیبر نیاز داریم اما کمتر کسی به این نیاز بدن توجه می‌کند. اگر شما یک فنجان کدو تنبل کنسرو شده به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید 7 گرم از نیاز روزانه بدن به فیبر را تامین کرده اید. همچنین تخمه کدو تنبل بو داده سرشار از پروتئین و فیبر است. فیبر به ما کمک می کند وزن بدن را در حالت ایده‌ال حفظ کنیم. همچنین این ماده غذایی باعث کاهش خطر ابتلای فرد به بیماری های قلبی، دیابت و بیماری لثه می‌شود.

روی موجود در کدو سیستم ایمنی را تقویت می‌کند

کدو تنبل سرشار از روی، یکی دیگر از تقویت کننده های سیستم ایمنی است. این ماده غذایی به خصوص برای سلامت دهان و دندان مهم است و باعث تقویت سلامت استخوان‌ها، دندان‌ها و لثه‌ها می‌شود. اگر کسی به خونریزی لثه دچار باشد با کدو تنبل بهبود پیدا می‌کند.

منیزیم بدن را تامین می‌کند

این ماده معدنی در بدن ما معجزه می‌کند زیرا به حفظ فشار خون طبیعی بدن، سلامت استخوان‌ها و قلب‌ما کمک می‌کند. منیزیم همچنین با کلسیم همکاری و مینای دندان‌ها را قوی‌تر کرده و از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو