گوشی وان پلاس 12؛ مشخصات، طراحی، تاریخ عرضه و قیمت

گوشی وان پلاس 12؛ مشخصات، طراحی، تاریخ عرضه و قیمت


منبع: پلازا

2

1402/7/9

13:16


گوشی وان پلاس 12؛ مشخصات، طراحی، تاریخ عرضه و قیمت

با وجود این که چندین ماه تا زمان عرضه گوشی وان پلاس 12 باقی مانده است، اخبار و اطلاعات قابل توجهی از این گوشی توسط منابع مختلف افشا شده است. با ما همراه باشید تا به این اخبار و شایعات پیرامون گوشی موبایل وان پلاس ۱۲ (OnePlus 12) بپردازیم.

در حال حاضر وان‌پلاس بیشتر تمرکز خود را روی اولین گوشی تاشو خود یعنی وان‌پلاس اوپن معطوف کرده است اما همزمان اخبار و اطلاعات زیادی هم از پرچم‌دار سال 2024 آن‌ها منتشر می‌شود. سال گذشته وان‌پلاس 11 توانست با استقبال قابل توجهی در بازار مواجه شود و رقیب سرسختی برایشیائومی 13 و گلکسی S23 باشد. اما کم کم نوبت به گوشی وان پلاس 12 می‌رسد که تمام نگاه‌ها را به خود جلب کند. در ادامه این مطلب پلازا قصد داریم به بررسی گوشی وان پلاس 12 با توجه به مشخصات احتمالی که از آن افشا شده است، بپردازیم.

فهرست مطالب

معرفی گوشی وان پلاس 12

وان‌پلاس با پرچم‌دار شماره 11 خود توانست بالاخره پس از چند سال یک گوشی رده‌بالای ارزشمند با قیمت رقابتی روانه بازار کند. بسیاری از منتقدین وان‌پلاس 11 را به‌عنوان یکی از بهترین گوشی‌های این شرکت معرفی کردند. اما حالا باید ببینیم این کمپانی برای پرچم‌دار بعدی خود چه برنامه‌هایی در سر دارد و مزایا و معایب گوشی OnePlus 12 شامل چه موارد خواهند بود؟

طراحی گوشی موبایل وان پلاس ۱۲

با معرفی وان‌پلاس 11 شاهد استفاده از یک زبان طراحی جدید در گوشی‌های این شرکت بودیم. طراحی که نظر مثبت بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد و آن گوشی را به یکی از گوشی‌های خوش‌قیافه سال 2023 تبدیل کرد. طراحی که این شرکت در گوشی OnePlus Ace 2 و نسخه پرو آن نیز با کمی تغییر مورد استفاده قرار داد.

برای سال آینده نیز به‌نظر می‌رسد نباید انتظار تغییرات زیادی داشته باشیم. با توجه به رندرهای اولیه منتشر شده از گوشی، طراحی آن نسبت به وان‌پلاس 11 تغییر چندانی نخواهد داشت و همچنان شاهد همان ماژول دوربین دایره‌ای شکل هستیم که با قاب گوشی ترکیب شده است.

البته از آنجایی که ظاهرا قرار است این گوشی برای اولین بار با دوربین پریسکوپی عرضه شود، نحوه چینش لنزها کمی متفاوت خواهد بود. براساس تصاویر گوشی OnePlus 12 که توسط OnLeaks منتشر شده، مثل مدل قبلی دو لنز در بخش بالایی هستند اما در بخش پایینی تنها یک لنز وجود دارد و در کنار آن تنها یک فضای خالی درنظر گرفته شده است. با توجه به این تصویر، برندینگ هسلبلد همچنان در بخش وسط قرار دارد اما فلاش دوربین به خارج از دایره و بالای سمت چپ آن منتقل شده است.

سخت افزار گوشی وان پلاس 12

پرازنده ی گوشی OnePlus 12 یکی از بخش‌هایی است که می‌توان با اطمینان بیشتری در مورد آن صحبت کرد. وان‌پلاس همیشه در پرچم‌داران خود از تراشه‌های پرچم‌دار کوالکام استفاده می‌کند و برای این گوشی نیز انتظار داریم به‌سراغ اسنپدراگون 8 نسل 3 برود. در این صورت شاهد عملکرد بهتری از پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی گوشی وان پلاس 12 نسبت به قبل خواهیم بود. البته که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 هنوز معرفی نشده اما براساس گفته‌ها، این تراشه تا حد قابل توجهی عملکرد بهتری نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 2 خواهد داشت.

در بخش حافظه داخلی و رم گوشی OnePlus 12 احتمالا شاهد معرفی یک پیکربندی جدید خواهیم بود. براساس گزارشات وان‌پلاس قصد دارد این گوشی را در گران‌ترین مدل با رم 24 گیگابایتی عرضه کند. گوشی همچنان قرار است پیکربندی‌های دیگر با رم 16 گیگابایتی خود را حفظ کند اما هنوز مشخص نیست در این مدل نیز شاهد عرضه مدل 8/128 گیگابایتی خواهیم بود یا این که وان‌پلاس نیز مثل اکثر رقبا نسخه 128 گیگابایتی را حذف می‌کند.

دوربین گوشی OnePlus 12

در بخش نمایشگر احتمالا شاهد تغییراتی نخواهیم بود و همچنان این گوشی با همان پنل 6.7 اینچی اولد با رزولوشن 1440p و رفرش‌ریت 120 هرتز عرضه شود. البته امیدواریم که وان‌پلاس حداکثر روشنایی این پنل را افزایش دهد تا این گوشی در برابر رقبای خود در این بخش حرفی برای زدن داشته باشد.

یکی از ویژگی های گوشی موبایل وان پلاس ۱۲ که انتظار داریم متفاوت از قبل باشد، ظرفیت باتری است. براساس شایعات، وان‌پلاس قصد دارد از یک باتری 5400 میلی‌آمپری در این گوشی استفاده کند. در این صورت گوشی به‌راحتی می‌تواند تا 2 روز هم دوام بیاورد به‌خصوص از آنجایی که وان‌پلاس 11 با باتری 5000 میلی‌آمپری خود از نظر شارژدهی عملکرد بسیار عالی دارد. از طرف دیگر سرعت شارژ گوشی بعید است تغییر کند و همچنان روی 100 وات باقی خواهد ماند.

دوربین گوشی OnePlus 12

وان‌پلاس پس از آغاز همکاری خود با هسلبلد توانست در زمینه دوربین به پیشرفت‌های قابل توجهی دست پیدا کند. با این حال کیفیت تصاویر آن همچنان در حد و اندازه‌های رقبایی مثل گوگل، شیائومی، سامسونگ و اپل نیستند. ظاهرا خود وان‌پلاس نیز به این موضوع واقف است و به همین خاطر گفته می‌شود قصد دارد بخش دوربین را با تغییرات زیادی همراه کند.

گوشی OnePlus 12

براساس گزارشات این شرکت قصد دارد از یک دوربین جدید تله‌فوتو 64 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابر استفاده کند. همچنین قرار است سنسور دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی گوشی نیز تغییر کند و از یک سنسور جدیدتر ساخت سونی استفاده شود. علاوه بر این ظاهرا دوربین فوق‌عریض نیز تغییر پیدا خواهد کرد و وان‌پلاس آن را با یک دوربین جدید 50 مگاپیکسلی جایگزین می‌کند.

قیمت و تاریخ عرضه ی گوشی وان پلاس 12

تاریخ عرضه گوشی هنوز مشخص نیست اما وان‌پلاس همیشه گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود را در ماه‌های دسامبر/ژانویه (آذر/دی) معرفی می‌کند. امسال نیز احتمالا در همین ماه‌ها شاهد معرفی گوشی در چین و سپس عرضه آن پس از چند ماه در بازارهای جهانی خواهیم بود.

قیمت گوشی می‌تواند یکی از مهمترین مزایای گوشی موبایل وان پلاس ۱۲ باشد. وان‌پلاس 11 با قیمت 699 دلار عرضه شده بود و در مقایسه با رقبا ارزش خرید بالاتری نسبت به امکانات ارائه می‌دهد. اما ممکن است شاهد افزایش قیمت گوشی هم باشیم. هرچند که بعید است وان‌پلاس قیمت آن را هم اندازه دیگر رقبا مثل آیفون 15 یا گلکسی S24 و در حدود 800 دلار قیمت گذاری کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو