بررسی ناتینگ فون 2 ؛ موشکافی سیستم، دوربین، باتری و عملکرد

منبع: تکراتو

3

1402/7/30

07:58


بررسی ناتینگ فون 2 نشان می‌دهد که این گوشی جدید از برند نوپای ناتینگ، نسبت به مدل قبلی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته که جذابیت آن را برای کاربران بیشتر می‌کنند.

بررسی ناتینگ فون 2 ؛ موشکافی سیستم، دوربین، باتری و عملکرد

بررسی ناتینگ فون 2 نشان می‌دهد که این گوشی جدید از برند نوپای ناتینگ، نسبت به مدل قبلی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته که جذابیت آن را برای کاربران بیشتر می‌کنند.

ناتینگ فون 2 ساخت شرکت ناتینگ، یک گوشی اندرویدی با یکسری عناصر طراحی ساده، اما مؤثر است. ایده به کار رفته در طراحی ناتینگ فون 2 انقلابی نیست؛ اما به اندازه‌ای جذاب هست که متفاوت به نظر برسد و قدرت آن به‌حدی می‌رسد که ارزش توصیه کردن به خرید را داشته باشد. این گوشی نسل جدید گوشی ناتینگ فون 1 محسوب می‌شود.

طراحی ناتینگ فون 2 به قدری با گوشی‌های امروزی تفاوت دارد که باور وجود چنین محصولی بسیار سخت است. این گوشی، یک محصول اقتصادی از برندی با ایده‌های ساده، مؤثر و متفاوت است. اگر شما هم از طراحی تکراری گوشی‌های امروزی خسته شده‌اید، شاید ناتینگ فون 2 بتواند نظر شما را جلب کند.

به غیر از طراحی، ناتینگ فون 2 از نظر نرم‌افزاری هم نسبت به گوشی‌های امروزی تفاوت‌های قابل توجهی دارد. تنها ایراد این گوشی، دوربین آن است که نسبت به گوشی‌هایی در این رنج قیمت، کیفیت خوبی ندارد.

برای آشنایی بیشتر با این محصول متفاوت، تا پایان بررسی ناتینگ فون 2 ما را همراهی کنید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بررسی ناتینگ فون 2

برای ساخت ناتینگ فون 2 از پلتفرم موبایل اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 تولید شرکت کوالکام استفاده شده که در اواخر سال 2022، بهترین چیپست این شرکت محسوب می‌شد؛ اما از اوایل سال 2023، نسل دوم این پردازنده در گوشی‌هایی مثل وان پلاس 11 و گلکسی S23 سامسونگ قرار گرفت.

بررسی ناتینگ فون 2

بررسی ناتینگ فون 2

در حال‌حاضر، رم بعضی از گوشی‌های اندروید بیشتر از 12 گیگابایت است، اما انتظار می‌رود که این گوشی با همین پیکربندی حافظه هم خوب کار کند. همچنین، 128 گیگابایت حافظه داخلی برای بیشتر کاربران کفایت می‌کند؛ اما اگر زیاد فیلم ضبط می‌کنید یا فصل‌های سریال‌های مختلف را دانلود می‌کنید، ممکن است حافظه داخلی این گوشی برای شما کافی نباشد.

در جدول زیر مشخصات ناتینگ فون 2 را به طور کامل مشاهد می‌کنید.

بررسی ناتینگ فون 2 مشخصات ناتینگ فون 2
طراحی و ساختار
  • 8.6×76.4×162.1 میلی‌متر
  • 201.2 گرم
  • پنل جلو شیشه‌ای (گوریلا گلس)، پنل پشت شیشه‌ای (گوریلا گلس)، فریم آلومینیومی
  • گواهی IP54 (مقاوم در برابر گردوغبار و پاشش آب)
  • دو سیم‌کارت (نانوسیم، dual stand by)
  • چند چراغ ال‌ای‌دی در پنل پشت (اعلان‌ها، وضعیت شارژ، دور ماژول دوربین)
  • چراغ چشمک زن قرمز پشت (وضعیت ضبط ویدیو)
  • رنگ بندی خاکستری تیره و سفید
نمایشگر
  • LTPO OLED، نمایش 1 میلیارد رنگ، نرخ نوسازی 120 هرتز، پشتیبانی از +HDR10، روشنایی 1600 نیت HBM
  • 6.7 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 87.2 درصد
  • رزولوشن 2412×1080 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسل 394 ppi
  • گوریلا گلس
  • نمایشگر همیشه روشن
نرم‌افزار اندروید 13، رابط کاربری Nothing OS 2.0 2a
تراشه
  • اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 (4 نانومتر)
  • پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (1 هسته 3.0 گیگاهرتزی Cortex-X2 و 3 هسته 2.5 گیگاهرتزی Cortex-A710 و 4 هسته 1.80 گیگاهرتزی Cortex-A510)
  • پردازنده گرافیکی Adreno 730
رم و حافظه داخلی
  • رم 8 با حافظه 128 گیگابایت
  • رم 12 با حافظه 256 گیگابایت
  • رم 12 با حافظه 512 گیگابایت
  • درگاه حافظه ندارد
دوربین اصلی
  • 50 مگاپیکسل، لنز واید 24 میلی‌متری، دیافراگم f/1.9، سایز سنسور 1/1.56 اینچ، سایز پیکسل 1.0 میکرومتر، PDAF و OIS
  • 50 مگاپیکسل،‌ لنز اولترا واید با پوشش 114 درجه، دیافراگم f/2.2، سایز سنسور 1/2.76 اینچ، سایز پیکسل 0.64 میکرومتر، فوکوس خودکار
  • فلش LED، پانوراما و HDR
  • قابلیت ضبط ویدیو 4K با سرعت 30 و 60 فریم‌برثانیه، 1080 پیکسل با سرعت 30 و 60 فریم‌برثانیه، پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال تصویر، gyro-EIS و live HDR
دوربین سلفی
  • 32 مگاپیکسل واید، دیافراگم f/2.5، سایز سنسور 1/2.74 اینچ، سایز پیکسل 0.8 میکرومتر
  • ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم‌برثانیه
باتری
  • غیرقابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 4700 میلی‌آمپرساعت
  • شارژ سریع 45 وات، PD3.0 ،QC4، شارژ صد درصد طی 55 دقیقه (به ادعای کمپانی)
  • شارژ بی‌سیم 15 وات
  • شارژ معکوس 5 وات
صدا
  • اسپیکرهای استریو
  • جک هدفون 3.5 میلی‌متری ندارد
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6، دوبانده، وای فای دایرکت
  • بلوتوث نسخه 5.3، A2DP ،LE
  • NFC
  • GPS ،GLONASS ،BDS ،GALILEO ،QZSs ،NavIC
  • USB Type-C 2.0 با پشتیبانی از OTG
  • اینترنت 5G
سنسورها اثر انگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب‌سنج، مجاورت، ژیروسکوپ، قطب‌نما
قیمت ناتینگ فون 1 449 دلار – از 16,799,000 تا 22,850,000 تومان

بررسی ناتینگ فون 2 از نظر طراحی و ساختار

بررسی Nothing Phone 2 را با نگاهی به طراحی متفاوت این گوشی شروع می‌کنیم. این محصول برند ناتینگ به ظاهر بزرگتر و سنگین‌تر از محصولات رقیب به نظر می‌رسد؛ اما اینطور نیست. ضخامت آن به اندازه پیکسل 7 و وان پلاس 11 است. طراحی شیشه‌ای پشت گوشی و سطح براق و صاف آن باعث می‌شود که ناتینگ فون 2 دائماً سر بخورد و احتمال زمین خوردن این گوشی زیاد باشد.

بررسی ناتینگ فون 2

وقتی گوشی را از سمت نمایشگر روی میز قرار دهید، احتمال سر خوردن آن کمتر می‌شود. در این حالت می‌توانید چراغ‌های پشت گوشی را هم ببینید. در مجموع به نظر می‌رسد که طراحی ناتینگ فون 2 چه از داخل و چه از بیرون به صورتی انجام شده که کاربران کمتر از آن استفاده کنند! به‌خصوص با توجه به وجود چراغ‌های اعلان پشت گوشی و رابط کاربری سیاه و سفید آن.

با بررسی ناتینگ فون 2 متوجه می‌شویم که چراغ‌های ال‌ای‌دی پشت گوشی نقش تایمر را هم بازی می‌کنند. در حال حاضر این چراغ‌ها فقط با اپلیکیشن اوبر کار می‌کنند؛ اما انتظار می‌رود که به مرور با هر اپلیکیشنی که یک شمارش معکوس یا زمان انتظار داشته باشد هم سازگاری پیدا کنند. وقتی ماشین اوبر به کاربر نزدیک می‌شود، یکی از این نوارهای ال‌ای‌دی روشن شده و دائماً کوچک و کوچک‌تر می‌شود. یک تایمر هم در این بخش وجود دارد که به همین روش کار می‌کند و به مرور زمان کوچک‌تر می‌شود.

ایده کلی طراحی ناتینگ فون 2 این است که کاربر به‌جای چک کردن صفحه نمایشگر بتواند با دیدن چنین اعلان‌هایی در پشت گوشی، کمتر از گوشی استفاده کند و مثلاً اعلان‌های بازی‌ها، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌ها حواس شما را پرت نکنند.

بررسی Nothing Phone 2

بررسی Nothing Phone 2

این ایده جذاب و جالب به نظر می‌رسد اما هنوز ناتینگ فون 2 به طور کامل از پتانسیل‌های آن استفاده نمی‌کند. چون قطعاً می‌توان راه‌های بهتری را برای استفاده از صدها چراغ ال‌ای‌دی که در قالب یکسری نوار باریک در پشت گوشی تقسیم شده‌اند، پیدا کرد.

این گوشی هم کاملاً ضد آب نیست و تنها در برابر پاشیده شدن آب مقاوم است و باران سنگین یا خیس شدن کامل، می‌تواند به آن آسیب وارد کند.

نگرانی مهم و اصلی، گلس منحنی شکل این گوشی است که احتمال ترک خوردن آن زیاد است. متأسفانه با اینکه برای این موبایل از یک پردازنده قوی استفاده شده، اما برای بیرون آن از قوی‌ترین نوع گوریلا گلس استفاده نشده است. همچنین، در حال حاضر ناتینگ هیچ نماینده رسمی برای تعمیر گوشی‌های خودش ندارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های پوکو 2023

بهترین گوشی های شیائومی 2023

بررسی ناتینگ فون 2 از نظر نمایشگر

نمایشگر ناتینگ فون 2 هم مثل نسخه اول این گوشی بسیار زیبا و باکیفیت است؛ اما این بار ناتینگ برای این گوشی از یک تکنولوژی جدیدتر استفاده کرده که به صرفه‌جویی در مصرف باتری کمک می‌کند. طراحی رابط کاربری ناتینگ سیاه و سفید است؛ بنابراین فقط در مواقعی که اپلیکیشنی در حال اجرا باشد، صفحه رنگی خواهید داشت. نمایشگر OLED ناتینگ فون 2 با این طراحی بسیار زیبا به نظر می‌رسد؛ چون هر جا لازم باشد، تصویر تیره و کنتراست آن زیاد می‌شود. این ویژگی باعث شده که اسکین گوشی بسیار چشم‌نواز باشد.

بررسی Nothing Phone 2

با وجود فناوری LTPO، نرخ نوسازی نمایشگر ناتینگ فون 2 می‌تواند به یک بار نوسازی در هر ثانیه کاهش یافته یا در صورت نیاز به 120 هرتز افزایش پیدا کند. به این ترتیب، امکان ایجاد یک نمایشگر همیشه روشن فراهم شده که باتری گوشی را تخلیه نمی‌کند و کارایی زیادی دارد.

تصویر نمایشگر ناتینگ فون 2 به اندازه محصولات رقیب مثل پیکسل 7 شارپ نیست، اما سطح روشنایی آن نسبت به محصولاتی با قیمت مشابه بیشتر است که همین ویژگی باعث می‌شود تصویر نمایشگر این گوشی زیر نور مستقیم آفتاب هم کاملاً خوانا باشد.

نمایشگر ناتینگ فون 2

نمایشگر ناتینگ فون 2

اما همان‌طور که در قسمت بررسی طراحی ناتینگ فون 2 اشاره شد، مسئله دوام و ماندگاری این گوشی نگران‌کننده است، چون احتمال سر خوردن گوشی و ترک خوردن نمایشگر آن زیاد است.

بررسی ناتینگ فون 2 از نظر نرم‌افزار

بررسی Nothing Phone 2 را با نگاهی به نرم‌افزار این گوشی ادامه می‌دهیم که در مقایسه با تیم‌های چند هزار نفره گوگل و سامسونگ، یک تیم چند صد نفره طراحی آن را برعهده داشته‌اند؛ بنابراین، وجود ایرادهایی جزئی یا مهم در نرم‌افزار این گوشی دور از انتظار نیست.

مشخصات ناتینگ فون 2

تایمرهایی که با چراغ‌های LED نمایش داده می‌شوند برای همه اپلیکیشن‌های گوشی از جمله اپلیکیشن ساعت معمولی اندروید به شکل خودکار قابل استفاده نیستند.

مثلاً اگر نیاز به استفاده از تایمر این چراغ‌ها داشته باشید، باید با گشتن در منوی تنظیمات آنها را پیدا کنید و تغییر دادن زمان شمارش معکوس هم راحت نیست. مثلاً می‌توانید یک تایمر 6 دقیقه‌ای تنظیم کنید و بعد همیشه همین تایمر را خواهید داشت، اما برای داشتن یک تایمر 5، 10 یا 100 دقیقه‌ای باید دوباره به منوی تنظیمات برگردید.

در مجموع، چراغ‌های پشت گوشی به خوبی در سیستم‌عامل آن ادغام نشده‌اند. مثلاً وقتی آلارم تنظیم می‌کنید، این چراغ‌ها روشن نمی‌شوند. وقتی موزیک پخش می‌کنید، اکولایزری با این چراغ‌ها ندارید و غیره.

می‌توانید صدای زنگ گوشی را با چراغ‌های پشت شخصی‌سازی کنید و برای افراد یا اپلیکیشن‌های مختلف، نورهای متفاوتی را تنظیم کنید. همچنین می‌توانید از این چراغ‌ها برای نورپردازی بیشتر صحنه در هنگام عکاسی استفاده کنید اما نور آنها به اندازه‌ای نیست که سوژه‌ها را کاملاً نورپردازی کند، مگر اینکه کاملاً به سوژه‌ها نزدیک شوید.

مشخصات ناتینگ فون 2

مشخصات ناتینگ فون 2

بر خلاف مسئله چراغ‌ها، رابط کاربری نرم‌افزاری گوشی عملکرد خوبی دارد. NothingOS 2 یک پیاده‌سازی نسبتاً ساده از اندروید است. ناتینگ، بر خلاف آنچه در گوشی‌های سامسونگ دیده می‌شود قابلیت‌های اضافه زیادی را در این سیستم‌عامل پیاده‌سازی نکرده و در عوض سعی دارد با حذف رنگ و متون اضافه، تمرکز کاربر را بیشتر حفظ کند.

اپلیکیشن‌ها در این سیستم‌عامل سیاه و سفید هستند و برچسبی ندارند. این یعنی پیدا کردن آنها در ابتدا سخت‌تر است؛ اما به مرور که با آیکون‌ها آشنایی پیدا کنید، مشکلی با این رابط کاربری نخواهید داشت.

یکی از قابلیت‌های مفید این سیستم عامل، امکان بزرگ کردن 4 برابری اندازه آیکون اپلیکیشن‌ها است که با استفاده از آن می‌توانید راحت‌تر به اپلیکیشن‌های مورد علاقه و پرکاربرد خودتان دسترسی پیدا کنید.

مشخصات ناتینگ فون 2

بررسی ناتینگ فون 2 نشان داده که ناتینگ در پیاده‌سازی نمایشگر همیشه روشن این گوشی هم عملکرد بسیار خوبی داشته و نمایشگر ناتینگ فون 2 در این حالت نسبت به نمایشگر سامسونگ یا آیفون کارایی بیشتری دارد. البته، امکانات و قابلیت‌های تنظیم و سفارشی‌سازی این گوشی‌ها چندین برابر گوشی ناتینگ است، اما مهم‌ترین نکته در طراحی رابط کاربری ناتینگ، بحث سادگی است و ناتینگ یک صفحه هوم ساده اما کارآمد طراحی کرده که استفاده از آن بسیار لذت‌بخش است.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی 13 پرو

بهترین گوشی های میان رده 2023

بررسی ناتینگ فون 2 از نظر عملکرد

در نسل دوم ناتینگ فون شاهد ارتقای قدرت پردازشی این گوشی هستیم و همان‌طور که در جدول مشخصات ناتینگ فون 2 اشاره شده، حالا در این گوشی به جای یک چیپست میان‌رده، از پلتفرم پرچمدار اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده شده که قبلاً در گوشی‌هایی مثل گلکسی زد فولد 4 و موتورولا ریزر پلاس از آن استفاده شده بود. اسنپدراگون یک پردازنده جدیدتر، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 را تولید کرده که در وان پلاس 11 هم از آن استفاده شده، اما تفاوت عملکرد این پردازنده با پردازنده مورد استفاده در ناتینگ فون 2 چندان زیاد نیست.

بررسی ناتینگ فون 2

بررسی ناتینگ فون 2

ناتینگ فون 2 در تست‌ها عملکرد بسیار خوبی داشته و جدیدترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها را با سرعتی بسیار خوب اجرا کرده است. همه چیز در این گوشی به صورت کاملاً روان اجرا شده و نمایشگر پرسرعت ناتینگ هم همه چیز را به صورت روان و زیبا به تصویر می‌کشد.

در این گوشی موبایل، مشکلاتی از نظر زمان پاسخ اپلیکیشن دوربین مشاهده می‌شود، اما مشخص نیست که این مشکلات عملکردی هستند یا نرم‌افزاری؛ چون ناتینگ به جای استفاده از اپلیکیشن دوربین اندروید از اپلیکیشن دوربین اختصاصی خودش استفاده می‌کند.

ناتینگ فون 2 قدرت زیادی برای اجرای بازی‌ها با تنظیمات گرافیکی سطح بالا دارد و طراحی رابط کاربری این گوشی هم به صورتی است که همه چیز در آن به صورت روان اجرا می‌شود.

بررسی ناتینگ فون 2 از نظر باتری و شارژ

همان‌طور که در جدول مشخصات ناتینگ فون 2 اشاره شده، باتری این مدل نسبت به مدل قبلی کمی بزرگتر است و بررسی‌ها نشان می‌دهند که این باتری یک روز کامل ماندگاری شارژ دارد. البته، عوامل مختلفی بر ماندگاری شارژ این گوشی تأثیر دارند.

بررسی ناتینگ فون 2

یکی از این عوامل، رابط کاربری سیاه و سفید گوشی است که البته ممکن است تأثیر آن بر ماندگاری شارژ گوشی چندان زیاد نباشد. همچنین ممکن است ایده ناتینگ برای استفاده از سیستم ال‌ای‌دی‌های پشت گوشی به جای نمایشگر هم به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک کند.

برای تست گوشی از یک شارژر 65 وات Anker استفاده شده که نسبت به شارژر 45 واتی عرضه شده همراه خود این گوشی قدرت بیشتری دارد. به گفته ناتینگ، این گوشی ظرف 55 دقیقه 100 درصد شارژ می‌شود و بررسی ناتینگ فون 2 هم این موضوع را تأیید می‌کند.

برای مواقعی که گوشی در حال شارژ باشد، الگوی خاصی از چراغ‌های ال‌ای‌دی روشن می‌شود، اما ناتینگ می‌توانست به روش‌های بی‌شماری از این چراغ‌ها برای نشان دادن در حال شارژ بودن گوشی و زمان تکمیل آن استفاده کند. مثلاً می‌توانست این چراغ‌ها را به تدریج و متناسب با میزان شارژ گوشی روشن کند و غیره.

باتری ناتینگ فون 2

باتری ناتینگ فون 2

زمانی که گوشی را شارژ می‌کنید، یک نوار کوچک روشن در پایین گوشی و نزدیک شارژر روشن می‌شود اما فقط برای یک لحظه! این ال‌ای‌دی مصرف زیادی ندارد و در زمان شارژ، گوشی به برق متصل است، با یان‌حال نمی‌توانید انتخاب کنید که این چراغ روشن بماند. برای روشن شدن مجدد این چراغ، باید کمی گوشی را تکان دهید.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی 13

بررسی گلکسی A14 فایوجی

بررسی ناتینگ فون 2 از نظر دوربین

قبل از شروع بررسی دوربین ناتینگ فون 2 لازم است بگوییم اگر بودجه شما برای خرید گوشی حدود 600 دلار است، گوشی‌های خوب زیادی در بازار برای شما وجود دارند که ناتینگ فون 2 جزء آنها نیست. دوربین ناتینگ فون 2 نسبت به نسل قبلی ارتقاء پیدا کرده اما قیمت ناتینگ فون 2 هم نسبت به سری قبل این گوشی بیشتر شده است؛ با این‌حال کیفیت تصویر ناتینگ فون 2 به عنوان یک گوشی نسبتاً رده‌بالا، چندان خوب نیست.

دوربین ناتینگ فون 2

ناتینگ فون 2 از نظر محدوده پویا و تولید تصاویری با جلوه اچ‌دی‌آر دچار ضعف است. این یعنی نقاط تیره در عکس‌ها بسیار تیره هستند و خیلی از جزئیات تصویر در سایه‌ها از دست می‌روند. بیشتر گوشی‌های امروزی متمرکز بر ارتقای محدوده پویا هستند و این، مهم‌ترین تفاوت بین ناتینگ و رقبایی مثل پیکسل 7 و وان پلاس 11 است.

در واقع، دوربین ناتینگ فون 2 برای تصاویر اچ‌دی‌آر عملکرد بسیار ضعیفی دارد. همچنین اپلیکیشن دوربین هم از نظر واکنش کمی ضعیف و استفاده از آن سخت است. وقتی برای فوکوس روی یک قسمت خاص از تصویر ضربه می‌زنید، معمولاً دوربین این ضربه‌ها را نادیده می‌گیرد؛ به‌خصوص اگر ضربات شما کمی از مرکز خارج باشند. گاهی اوقات ممکن است دوربین ضربه وارد شده به شاتر را دریافت نکند.

برخلاف پیکسل 7، دوربین ناتینگ فون 2 فقط دو لنز دارد که شامل لنز واید و لنز اولتراواید هستند. زوم دیجیتال دوربین هم بی‌کیفیت است و تصاویر خوبی ثبت نمی‌کند.

دوربین ناتینگ فون 2

دوربین ناتینگ فون 2

حتی در بهترین شرایط هم تقویت هایلایت‌ها باعث از دست رفتن جزئیات زیادی می‌شود که این ویژگی هم ناشی از پردازش بد اچ‌دی‌آر در این گوشی است. برخی از عکس‌های این گوشی زیبا به نظر می‌رسند و گرمای اضافه‌ای که ناتینگ فون 2 به بیشتر صحنه‌ها اضافه می‌کند، باعث می‌شود که غذاها جذاب‌تر به نظر برسند. با این‌حال اگر ناتینگ همچنان به دنبال رقابت در این سطح از بازار باشد، انتظار می‌رود که دوربین گوشی‌های این شرکت پیشرفت قابل توجهی داشته باشند.

در مجموع، ناتینگ فون 2 مزایای زیادی دارند اما کیفیت دوربین جزء آنها نیست و گوشی‌های دیگری در این محدوده قیمت با دوربین بهتر وجود دارند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ویوو 2023

بررسی پوکو X5 شیائومی

بررسی ناتینگ فون 2 از نظر قیمت

بررسی ناتینگ فون 2 نشان می‌دهد که این بار ناتینگ تصمیم گرفته از قطعاتی قدرتمندتر، طراحی شیک‌تر و مشخصاتی سطح بالاتر برای گوشی جدید خودش استفاده کند؛ در نتیجه قیمت ناتینگ فون 2 نسبت به سری قبل بیشتر شده و از 599 دلار شروع می‌شود. این گوشی در بازار ایران با قیمت از 39,000,000 تا 43,500,000 تومان به فروش می‌رسد.

قیمت ناتینگ فون 2

قیمت ناتینگ فون 2 تقریباً برابر با قیمت گوگل پیکسل 7 یا وان پلاس 11 است. بین گوشی‌های سری S گلکسی مدلی با این قیمت وجود ندارد حتی گلکسی S22 سال 2022. اگر به دنبال آیفونی در این رنج قیمت هستید، می‌توانید آیفون 12 اپل را بخرید.

در مجموع، آنچه که ناتینگ فون 2 را نسبت به محصولاتی با قیمت مشابه متفاوت کرده، طراحی این گوشی است و نمی‌توان برای طراحی هم قیمت مشخصی قائل شد.

در حال‌حاضر مهم‌ترین سوال و ابهام در رابطه ناتینگ فون 2 مربوط به خدمات و پشتیبانی این شرکت است که هنوز سابقه‌ای از آن در دست نیست.

جمع‌بندی

پس از بررسی Nothing Phone 2 می‌توان گفت که این گوشی طراحی خاصی دارد که در هیچ محصول دیگری مشاهده نمی‌شود. بعلاوه، عملکرد ال‌ای‌دی‌های پشت این گوشی توسعه پیدا کرده و یک سیستم جذاب برای مشاهده اعلان‌ها و وضعیت گوشی ایجاد کرده‌اند.

ناتینگ فون 2 نسبت به ناتینگ فون 1 نمایشگر LTPO OLED بزرگتر و روشن‌تری دارد با نرخ نوسازی تطبیق‌پذیرتر. همچنین سیستم‌عامل Nothing هم نسبت به قبل بسیار روان‌تر و سریع‌تر شده است. اما مهم‌ترین تغییر این سری نسبت به سری قبل، چیپست پرچمدار اسنپدراگون 8+ نسل 1 است که باعث شده بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها در این گوشی به صورت کاملاً روان اجرا شوند.

سوالات متداول

آیا ناتینگ فون 2 تولید یک شرکت چینی است؟

خیر؛ ناتینگ، یک شرکت لندنی است که تحت هدایت کارل پی (Carl pi) فعالیت می‌کند. کارل پی هم‌بنیانگذار وان پلاس است که یکی از برندهای شناخته شده چینی محسوب می‌شود.

قیمت ناتینگ فون 2 چقدر است؟

قیمت این گوشی از حدود 600 دلار شروع می‌شود. این گوشی در بازار ایران با قیمت از 39,000,000 تا 43,500,000 تومان به فروش می‌رسد.

آیا ناتینگ فون 2 ارزش خرید دارد؟

این گوشی مجهز به پردازنده پیشرفته اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 و امکانات مختلف دیگری است اما از نظر مشخصات نسبت به هیچ محصولی با قیمت مشابه برتری ندارد و تنها برتری این گوشی نسبت به محصولاتی در این رنج قیمت، طراحی متفاوت و جذاب آن است.

بیشتر بخوانید:

منبع:  techradar

نظر شما درباره بررسی ناتینگ فون 2 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو