گوشی وان پلاس Open ؛ بررسی شایعات مربوط به اولین گوشی تاشو وان پلاس

گوشی وان پلاس Open ؛ بررسی شایعات مربوط به اولین گوشی تاشو وان پلاس


منبع: پلازا

3

1402/7/18

08:21


گوشی وان پلاس Open ؛ بررسی شایعات مربوط به اولین گوشی تاشو وان پلاس

 

1337

 

یکی از گوشی‌هایی که کاربران منتظر آن هستند، گوشی وان پلاس Open است. گوشی وان پلاس اوپن یک گوشی تاشو است که به عنوان رقیبی برای گوشی‌های فولد سامسونگ پا به عرضه خواهد گذاشت. در ادامه این مطلب گوشی OnePlus Open را بررسی خواهیم کرد.

مدتی است که می‌دانیم وان پلاس راه رقبای اصلی خود را دنبال خواهد کرد و در حال توسعه یک گوشی تاشو است. انتظار می‌رفت که OnePlus از نام “Fold” برای این گوشی استفاده کند، اما جالب اینجاست که شایعات اخیر نشان می‌دهد که این شرکت نام “OnePlus Open” را انتخاب کرده است. این نام جدید، جدید و بسیار زیبا به نظر می‌رسد. حال، بیایید مزایا و معایب گوشی وان پلاس اوپن را بررسی کنیم. با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب:

بررسی گوشی تاشو وان پلاس Open

در ادامه مطلب معرفی گوشی OnePlus Open را انجام داده ایم. برای دیدن مزایای گوشی OnePlus Open همراه ما باشید.

تاریخ عرضه ی گوشی وان پلاس Open

گوشی وان پلاس اوپن

اطلاعات رسمی که مستقیماً از OnePlus منتشر شده است، نشان می‌دهد که ما شاهد عرضه مشخصات گوشی وان پلاس اوپن در نیمه دوم سال 2023 خواهیم بود. باید دید دقیقاً چه زمانی تصاویر گوشی وان پلاس اوپن در اختیار عموم قرار داده خواهد شد. وان پلاس احتمالا پس از عرضه گلکسی زد فولد 5 در بازار کمی صبر خواهد کرد تا بتواند توجه عموم را به خود جلب کند.

سخت افزار گوشی وان پلاس Open

برخلاف برخی دیگر از گوشی‌های تاشو، به نظر می‌رسد وان‌پلاس در مورد سخت‌افزار داخل OnePlus Open سلاح‌های بزرگی را به همراه دارد. شایعات حاکی از آن است که پرازنده ی گوشی وان پلاس اوپن به مشخصات پرچمدار مناسبی مجهز خواهد بود.

ما بسیار خوشحال خواهیم شد که تراشه‌ای را که اولین گوشی تاشو OnePlus را تامین می‌کند، بشناسیم و برای این، باید منتظر اعلام رسمی وان پلاس بمانیم. پرچمداران OnePlus همیشه با جدیدترین تراشه‌های کوالکام عرضه می‌شوند و حدس می‌زنیم که OnePlus Open نیز از این قاعده مستثنی نباشد. با این حال، حدس می‌زنیم که تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 2 در این گوشی ارائه شود.

این تراشه در مقایسه با اسنپدراگون 8 نسل 2 معمولی با فرکانس 3.2 گیگاهرتز کمی سریعتر از سرعت کلاک 3.36 گیگاهرتز است و به طرز جالبی با مشخصات تراشه انحصاری سامسونگ یعنی «اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی» که سری گلکسی اس 23 را در تمام مناطق جهان تامین می‌کند، مطابقت دارد.

گوشی OnePlus Open

بنچمارک‌های اولیه انجام شده توسط DigitalChatStation نشان می‌دهد که اسنپدراگون 8 پلاس نسل 2 عملکرد CPU را 14٪ افزایش می‌دهد. همچنین عملکرد پردازنده گرافیکی گوشی وان پلاس Open، 5.9٪ بهتر خواهد بود.

از نظر حافظه داخلی و رم گوشی وان پلاس اوپن، به نظر می‌رسد به یک ترکیب 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی دسترسی خواهیم داشت. ما امیدواریم که نسخه 512 گیگابایتی نیز در نهایت به بازار عرضه شود. OnePlus Open مطمئناً یک تلفن با قابلیت اتصال 5G خواهد بود. با قضاوت بر اساس دستگاه‌های قبلی OnePlus، انتظار داریم Wi-Fi 6 و امیدواریم Wi-Fi 6E ظاهر شود.

طراحی گوشی تاشو وان پلاس Open

بر اساس رندرهای لو رفته از طراحی گوشی، می‌توانیم یک چیز بگوییم: Open بدون شک از طراحی امضای وان پلاس پیروی می‌کند که سال‌ها بر اساس آن گوشی‌های مختلف وان پلاس ساخته شده اند.

OnePlus از نوع تاشو به سمت داخل است، شبیه به سری گلکسی زد فولد و گوگل پیکسل فولد که از نمایشگر داخلی بزرگتر در برابر آسیب‌های خارجی محافظت می‌کند. با این حال، طبق گزارش‌ها، OnePlus مایل است با استفاده از نمایشگر بسیار بزرگ‌تر از دو رقیب دیگر خود، پیش قدم شود. ظاهرا OnePlus Open دارای صفحه نمایش داخلی 7.8 اینچی خواهد بود، اما ما اعداد دقیقی را در مورد صفحه نمایش خارجی نداریم.

گوشی وان پلاس اوپن

با قضاوت از رندرها و ویژگی های گوشی OnePlus Open، این گوشی می‌تواند از یک قاب آلومینیومی و لبه های کمی خمیده استفاده کند. به نظر می‌رسد در قسمت پشتی گوشی از چرم مصنوعی یا ماسه‌سنگ درشت استفاده شده است که پیچ و تاب زیبایی به طراحی گوشی می‌دهد.

یک مجموعه دایره‌ای، دوربین‌های سه‌گانه پشتی را در خود جای داده است که بیشتر شبیه محفظه دوربین وان‌پلاس 11 است. فلاش LED در گوشه بالایی دستگاه کمی نامناسب به نظر می‌رسد، اما ما مطمئن هستیم که OnePlus می‌تواند دلیل خوبی برای قرار دادن فلش در آنجا داشته باشد، البته به شرط اینکه رندرها 100٪ دقیق باشند.

ما پیش بینی می‌کنیم که OnePlus Open جمع و جورترین گوشی تاشوی موجود نباشد، اما امیدواریم که OnePlus بتواند وزن را پایین نگه دارد. مشابه OnePlus 11، انتظار داریم OnePlus Open در کنار Face Unlock، یک اسکنر اثر انگشت نوری را ارائه دهد.

نمایشگر گوشی وان پلاس Open

معرفی گوشی OnePlus Open

مشخصات صفحه نمایش خارجی در حال حاضر تقریباً ناشناخته است. با این حال، ما می‌دانیم که این گوشی دارای یک صفحه نمایش OLED داخلی 7.8 اینچی است که 0.2 اینچ بزرگتر از گلکسی زد فولد 4 و پیکسل فولد و احتمالاً گلکسی زد فولد 5 است.

علاوه بر این، صفحه نمایش دارای رزولوشن QHD 2560 در 1440 پیکسل و همچنین نرخ رفرش 1 تا 120 هرتز است که تجربه اسکرول بسیار روان و مفیدی را ایجاد می‌کند که به صورت پویا بر اساس محتوای روی صفحه تغییر می‌کند. ما امیدواریم که OnePlus از یک صفحه نمایش OLED روشن استفاده کند که در شرایط روز روشن به راحتی قابل مشاهده باشد.

از نظر بیومتریک، ما حدس می‌زنیم که از اثر انگشت اپتیکال در صفحه نمایش استفاده می‌شود، به احتمال زیاد در صفحه نمایش خارجی، اما نمایشگر داخلی نیز می‌تواند چنین سنسوری را داشته باشد.

دوربین گوشی OnePlus Open

شایعات حاکی از آن است که OnePlus Open از تنظیمات دوربین به این صورت استفاده خواهد کرد: یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با مشخصات کاملاً ناشناخته به یک دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی ملحق خواهد شد و در نهایت، یک دوربین تله فوتو 64 مگاپیکسلی نیز در مجموعه دوربین خواهد بود.

دوربین‌ها در یک ماژول دایره‌ای، شبیه به وان پلاس 11 قرار می‌گیرند. شما می‌توانید با دوربین خارجی 32 مگاپیکسلی یا داخلی 20 مگاپیکسلی سلفی بگیرید. به نظر می‌رسد که هیچ یک از دوربین‌ها مانند آخرین گوشی‌های گلکسی زد فولد در زیر نمایشگر قرار نگیرند. OnePlus از طراحی پانچ بسیار ساده تری استفاده خواهد کرد.

سیستم عامل و رابط کاربری

معایب گوشی وان پلاس اوپن

اگرچه اندروید 14 به احتمال زیاد برای همه دستگاه‌های واجد شرایط عرضه می‌شود، اما شک داریم که OnePlus با نسخه اصلی اندروید 14 عرضه شود. احتمال اینکه OnePlus با گوگل قرارداد داشته باشد و توسعه نسخه 14 اندروید رابط OxygenOS خود را آغاز کند، بسیار اندک است.

اگر OnePlus Open از نظر خط مشی پشتیبانی نرم افزاری از OnePlus 11 پیروی کند، انتظار داریم که چهار سال به روز رسانی‎‌های اصلی اندروید و همچنین پنج سال به روز رسانی امنیتی دریافت کند. این بدان معناست که تا سال 2027 پشتیبانی می‌شود و اندروید 14، 15، 16 و 17 را دریافت می کند. به روز رسانی‌های امنیتی نیز تا سال 2028 منتشر خواهد شد.

باتری گوشی وان پلاس Open

شایعات حاکی از آن است که یک باتری 4800 میلی آمپر ساعتی گوشی OnePlus Open را تقویت خواهد کرد. اگر درست باشد، آن را 400 میلی آمپر ساعت از گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فولد 5 جلوتر می‌اندازد. همراه با اسنپدراگون 8 نسل 2، این می‌تواند عمر باتری بسیار مناسبی را برای گوشی تاشو OnePlus فراهم کند.

طبق شایعات، OnePlus Open از سرعت شارژ تا 67 وات پشتیبانی می‌کند که به راحتی می‌تواند آن را به یکی از سریع‌ترین شارژها در بین گوشی‌های تاشو تبدیل کند.

جمع بندی

OnePlus Open پتانسیل این را دارد که نه تنها بازار گوشی‌های تاشو را به دست بگیرد، بلکه بتواند بهترین باشد. OnePlus One تمام ویژگی های یک گوشی پیشرو در صنعت گوشی تاشو را دارد.

در مورد قیمت گوشی OnePlus Open، ما واقعاً مطمئن نیستیم که از OnePlus Open چه انتظاری داشته باشیم، اما شک داریم که آن را با قیمت ارزان در دسترس قرار دهد. با این حال، با توجه به تمایل OnePlus به دستگاه‌های با قیمت کمتر، ما اندکی امید داریم که OnePlus Open ارزان‌تر از Galaxy Z Fold 5 یا Pixel Fold باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو