بررسی گلکسی a74 و نگاهی به مشخصات فنی و قابلیت های آن

بررسی گلکسی a74 و نگاهی به مشخصات فنی و قابلیت های آن


منبع: آرگا

1

1402/11/5

15:09


گوشی های برند سامسونگ سهم خاصی از بازار گوشی های هوشمند دنیا را به خود اختصاص داده اند. در این مطلب به بررسی گلکسی a74 خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

انتظار بر آن بود که در کنار گوشی های A54 و A34 و A14 گلکسی a74 نیز راهی بازار شود. سری ای ۷۰ سامسونگ یکی از قوی ترین گوشی های میان رده سامسونگ به شمار رفته و طرفداران زیادی داشتند. این مطلب به بررسی گلکسی a74 می پردازد.

معرفی و بررسی گلکسی a74

می توان گفت گوشی های برند سامسونگ، سهم چشمگیری از بازار اسمارتفون های دنیا را به خود اختصاص داده اند و همچنان دارای طرفداران بسیاری هستند که با شوق منتظر ارائه مدل های جدید این برند می باشند. یکی از گوشی های مورد انتظار این کمپانی گوشی سامسونگ گلکسی a74 است.

این مدل با مشخصات جذاب از جمله حافظه رم ۸ گیگابایت،دوربین ۴ تایی با رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل و باتری با ظرفیت ۵ هزار میلی آمپر ساعت ارائه خواهد شد. گلکسی a74 به عنوان گوشی میان رده سامسونگ می تواند با تغییراتی که برای بازار گوشی های هوشمند ایجاد می کند بسیار موثر باشد.

انتظار می رفت به همراه گوشی های A54 و A34 و A14 گلکسی a74 نیز راهی بازار شود. قابل ذکر است سری ای ۷۰ سامسونگ از جمله قوی ترین اسمارتفون های میان رده سامسونگ و سری ای به شمار می رود که البته طرفداران بسیاری هم دارد. با این وجود بعد از این که سامسونگ سری اف ای را راهی بازار نمود توجهات به سری A7X کاهش یافت.

بعد از رونمایی گلکسی a73 انتظار می رفت گوشی گلکسی a74 سامسونگ هم در سال ۲۰۲۳ عرضه شود ولی این اتفاق روی نداد. در این مطلب به بررسی مشخصات احتمالی این گوشی در آینده می پردازیم.

گلکسی a74

برند سامسونگ یک کمپانی چند ملیتی اهل کره جنوبی می باشد که در سئول قرار دارد. این برند به عنوان مالک و مدیریت چندین شرکت تابعه و زیرمجموعه در صنایع شناخته می شود. به طور نمونه سامسونگ لایف، سامسونگ فایر، سامسونگ سی اندتی و … از شرکت های تابعه آن می باشند.

بررسی ها نشان می دهد گلکسی a74 به صورت رسمی در ۲۶ آگوست ۲۰۲۳ معرفی شد و تاریخ عرضه آن ۱۶ نوامبر ۲۰۲۳ اعلام شد. در صورتی که در این تاریخ گلکسی a74 عرضه نشد. در حال حاضر اسمارتفون های سری گلکسی ای سامسونگ جزو پرفروش ترین و محبوب ترین گوشی های این برند شناخته می شوند.

علت این موفقیت قیمت مناسب و تنوع در امکانات سخت افزاری و نرم افزاری می باشد. از جمله گوشی های محبوب این سری می توان به گلکسی ای ۵ ایکس اشاره کرد که سال ها به عنوان پرفروش ترین اسمارتفون سامسونگ شناخته می شد و هنوز نیز محبوبیت زیادی دارد.

سامسونگ تاکنون به عنوان پیشتاز این سری، گوشی ای ۷ ایکس را به بازار عرضه کرده است. از گلکسی ای ۷ تا جدیدترین مدل گلکسی ای ۷۳. با این حال به نظر می رسد که این برند کره ای دیگر به تولید گوشی های ای ۷ ایکس علاقه ای ندارد. به نظر می رسد گلکسی ای ۷۳ آخرین عضو این سری بوده و در سال بعد دیگر خبری از جایگزین با اسم گلکسی a74 نباشد.

سخت افزار

گوشی گلکسی a74 یکی از مدل های جدید که در دو نسخه با ظرفیت های مختلف قرار بود عرضه شود. یکی با حافظه رم ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و دیگری حافظه رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت. از نظر سخت افزاری این گوشی از تراشه کوالکام اسنپدراگون ۷ نسل ۱ پشتیبانی و به باتری لیتیوم با ظرفیت ۵ هزار میلی آمپر ساعت مجهز است.

نمایشگر

گلکسی a74 از نمایشگر سوپر آمولد ۶.۷ اینچی بهره می برد و ابعاد این اسمارتفون ۷.۶*۷۶.۱*۱۶۳.۷ میلی متر و وزن آن حدود ۱۸۱ گرم است. ضخامت گوشی فقط ۸.۴ میلی متر می باشد. تراکم پیکسلی نمایشگر ۳۹۳ پیکسل در اینچ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز گزارش شده است.

نمایشگر گلکسی a74 با محافظ کورنینگ گوریلا گلس ۵ محافظت می شود و در رنگ های خاکستری، نعنایی، سفید قرار بر عرضه این گوشی بوده است. در ضمن بررسی ها نشان داد گلکسی a74 به گواهینامه IP67 برای مقاومت در مقابل گرد و غبار و نفوذ آب نیز مجهز بوده است.

دوربین

گلکسی a74 در صورت عرضه به دوربین عقب ۴ تایی مجهز شده که حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد. این دوربین ها با قابلیت هایی مانند فلاش اچ دی آر و ال ای دی خودکار و قابلیت عکاسی پانوراما عملکرد بهتری برای تصویربرداری ارائه می دهند. در ضمن دوربین جلو این گوشی به حسگر ۳۲ مگاپیکسل با قابلیت اچ دی آر خودکار مجهز بوده که به علاقمندان عکاسی سلفی امکان عکسبرداری باکیفیت را می دهد.

این گوشی در ضمن قابلیت ضبط فیلم با کیفیت ۴K و ۱۰۸۰p با نرخ فریم ۳۰ ثانیه را دارد که به کاربر امکان فیلمبرداری باکیفیت عالی را نیز می دهد.

باتری

گلکسی a74 به باتری لیتیوم با ظرفیت ۵ هزار میلی آمپر ساعت مجهز شده که غیر قابل تعویض بوده و قدرت شارژ سریع ۳۰ وات را دارد. به این ترتیب امکان شارژ سریع دستگاه فراهم است. قابل ذکر است این گوشی در نسخه با رم ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت قیمت پایه ۵۶۹.۹۹ دلار و نسخه دیگر با رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت قیمت پایه ۵۹۹.۹۹ دلار برای آن در نظر گرفته شده بود.

دلیل تاخیر در عرضه گوشی گلکسی a74

برخی منابع اشاره می کنند که احتمالا گوشی گلکسی a74 هرگز راهی بازار نشود. هرچند سامسونگ به صورت رسمی علت این تصمیم را بیان نکرده است. ولی احتمالا سامسونگ تمرکز خود را به طور جدی بر دستگاه های بالارده معطوف نموده است. از این رو تصمیم به عرضه گوشی S23 FE به جای گلکسی a74 گرفت.

گوشی های سری A7X سامسونگ تا به حال اسمارتفون های قوی بوده اند و ممکن است مشخصات گلکسی a74 به دستگاه های پرچمدار این برند نزدیک باشد. با این وجود سامسونگ تصمیم به معرفی S23 FE به جای گلکسی a74 گرفت. احتمالا S23 FE به عنوان جایگزین برای گلکسی a74 عرضه شده و این دو اسمارتفون با یکدیگر تلفیق شده اند.

در پایان از همراهی شما سپاسگزاریم. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای آشنایی با دیگر محصولات برند سامسونگ از جمله گلکسی زد فولد ۵  و گلکسی زد فلیپ ۵ روی لینک ها کلیک و از این مقالات نیز بازدید نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو