بررسی گلکسی m34 و مشخصات فنی و کیفی میان رده سامسونگ

بررسی گلکسی m34 و مشخصات فنی و کیفی میان رده سامسونگ


منبع: آرگا

3

1402/12/7

15:11


گلکسی m34 از دیگر میان رده های جذاب سامسونگ می باشد که قصد داریم در این مطلب شما را با مشخصات و قابلیت های آن آشنا نماییم. با بررسی گلکسی m34 همراه ما باشید.

گلکسی m34 از میان رده های سری ام سامسونگ می باشد که با قیمت اقتصادی در بازار کشور ارائه می شود. اگر به دنبال گوشی با قیمت پایین نسبت به رقبا هستید این اسمارتفون جالب توجه است. در ادامه به بررسی گلکسی m34 خواهیم پرداخت.

معرفی و بررسی گلکسی m34

گلکسی m34 یکی از گوشی های اقتصادی است که در بازار کشور ارائه می شود. این اسمارتفون میان رده از سری ام نسبت به سری گلکسی ای کیفیت ساخت تقریبا پایین تری دارد ولی در عوض قیمت اقتصادی داشته و برای افراد با بودجه کم مناسب خواهد بود.

از سویی این گوشی امکانات جالبی هم ارائه می دهد. به طور مثال باتری بسیار بزرگ و پشتیبانی از قابلیت ضبط مکالمات. گلکسی m34 به نوعی جانشین گلکسی m33 محسوب می شود. در ادامه به بررسی گلکسی m34 پرداخته تا ببینیم نسبت به گوشی های سری a مانند a34 یا رقبای دیگر مانند ردمی نوت ۱۲ شیائومی ارزش خرید دارد یا خیر؟

طراحی و کیفیت ساخت

بررسی ها نشان می دهد گلکسی m34 از لحاظ طراحی حرف بسیاری ندارد. وزن آن ۲۰۸ گرم بوده و ضخامتی حدود ۹ میلی متر دارد. به این ترتیب با گوشی تقریبا سنگین و ضخیمی روبرو هستیم که البته با توجه به ظرفیت زیاد باتری این ویژگی ها طبیعی می باشند. البته به علت خمیده بودن لبه های پنل پشتی خوش دست بوده و در دست به خوبی جای می گیرد.

گلکسی m34 همانند گلکسی a34 بدنه تمام پلاستیکی دارد اما نسبت به آن کیفیت ساخت پایین تری دارد. همچنین در گلکسی m34 از گواهی IP67 خبری نیست. از نکات جالب توجه در بررسی گلکسی m34 این است که از جک هدفون بهره می برد که خبر خوبی برای گیمرها و افرادی است که به هدفون های سیمی علاقمند هستند.

سنسور اثر انگشت نیز برای گلکسی m34 در نظر گرفته شده که سرعت خوبی دارد در حالی که a34 از سنسور زیر نمایشگر بهره می برد. اسپیکر این اسمارتفون نیز از نوع مونو بوده و کیفیت صدای بسیار خوبی دارد. در بخش طراحی همانند سایر گوشی های عرضه شده در سال جاری طراحی یکپارچه ای برای لنز دوربین به کار گرفته شده و برجستگی مربعی نسل قبل حذف شده است.

همچنین سنسورهای دوربین به صورت افقی زیر هم با بدنه ترکیب شده و از جزیره خاصی استفاده نمی شود. اطراف لنزها فریم فلزی تعبیه شده تا محافظت بشود و ظاهر بهتری پیدا کند. فلش ال ای دی نیز کنار لنز اصلی قرار گرفته است. بدنه گلکسی m34 تغییر خاثی پیدا نکرده و یکپارچگی گوشی های جدید را ندارد ولی پنل پشتی کمی خمیده ساخته شده است.

از پلاستیک برای ساخت این گوشی استفاده شده که بسیار براق بوده و به راحتی کثیف می شود همچنین جاذب اثر انگشت بوده و بهتر است برای حفظ ظاهر آن از یک قاب استفاده کنید. این بدنه براق موجب می شود تا حدی گوشی ارزان به نظر برسد و حس جذابی نداشته باشد.

البته برای آن سه رنگ نقره ای، آبی و سرمه ای در نظر گرفته شده که در نور انعکاس جالبی دارند و از سمت لنزها با تغییر نور حالت اشعه مانندی ایجاد که ممکن است جالب به نظر برسد. فریم به شکل خمیده بوده و گریپ خوبی در دست دارد. در لبه سمت راست کلیدهای پاور و ولوم تعبیه شده و سنسور اثر انگشت هم با کلید پاور ادغام شده است.

در سمت چپ پورت سیمکارت هیبریدی قرارا دارد که همزمان از دو سیمکارت یا یک سیم کارت و کارت حافظه پشتیبانی دارد. در لبه بالایی از المانی خبری نیست و در لبه پایین تک اسپیکر، میکروفن، پورت تایپ سی و جک ۳.۵ میلی متری صدا قرار دارد. در نمای روبرو نمایشگر طراحی قدیمی داشته و حاشیه زیاد به ویژه در پایین را حفظ کرده است که سبب می شود ظاهر گوشی کمی قدیمی دیده شود.

دوربین سلفی نیز در ناچ قطره ای در مرکز نمایشگر قرا دارد. گوریلاگلس ۵ برای محافظت نمایشگر در نظر گرفته شده است. در ضمن استفاده طولانی مدت از گوشی خسته کننده می شود. در مجموع طراحی گلکسی m34 ویژگی خاصی ندارد و حس گوشی های قدیمی سامسونگ را القا می کند.

نمایشگر

در این بخش به بررسی نمایشگر گلکسی m34 می پردازیم. به جز باتری پرظرفیت این گوشی از نمایشگر بسیار خوبی هم بهره می برد. نمایشگر ۶.۵ اینچی سوپر آمولد رزولوشن فول اچ دی پلاس را به همراه رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی ارائه می دهد. حداکثر روشنایی نمایشگر به هزار نیت می رسد که یعنی در محیط های بیرون برای استفاده از آن مشکلی ایجاد نمی شود.

نرخ نوسازی نیز تطبیقی نبوده و این یعنی اگر رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی انتخاب شود مصرف باتری به شدت افزایش پیدا می کند. نمایشگر می تواند رنگ ها را جذاب نشان دهد و عمق رنگ مشکی عالی می باشد. به این ترتیب برای تماشای انواع محتوا گزینه مناسبی خواهد بود.

البته ضخامت حاشیه های اطراف نمایشگر، کمی جذابیت آن را کاسته است. خوشبختانه روی این نمایشگر محافظ گوریلاگلس ۵ تعبیه شده که تا حد بسیاری خط و خش و آسیب رسیدن به پنل را برطرف می کند. نمایشگر گلکسی m34 کیفیت و جزئیات خوبی دارد و تجربه روانی را هنگام کار با گوشی فراهم می کند.

البته نرخ نوسازی همانطور که اشاره شد هوشمند نبوده و بایستی بین ۶۰ یا ۱۲۰ هرتز به شکل دستی انتخاب شود. روشنایی هزار نیت هم می تواند تجربه مناسبی را هنگام کار در محیط بیرون فراهم نماید. زاویه دید و عمق رنگ مشکی هم بسیار خوب است. البته قابلیت HDR  برای آن در نظر گرفته نشده است. در مجموع گلکسی m34 عملکرد خوبی داشته و تجربه مناسبی را هنگام کار با گوشی یا تماشای ویدیو به همراه دارد.

سخت افزار و نرم افزار

برای گلکسی m34 تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ در نظر گرفته شده که تراشه قوی برای یک گوشی میان رده به شمار می رود. این تراشه بازی کال آف را با گرافیک متوسط به خوبی اجرا می کند. تراشه مذکور نسبت به تراشه دایمنسیتی ۱۰۸۰ گلکسی A34 حدود ۱۰-۱۵ درصد ضعیف تر می باشد.

البته اگر بازی های سنگین انجام نمی دهد این تفاوت عملکرد را حس نمی کنید. سامسونگ در این قسمت تغییر خاصی نداشته و تراشه گوشی های M33 و A33 را در این اسمارتفون نیز اعمال کرده است. با آنکه پردازنده جدید و بروزی نیست ولی همانطور که اشاره شد قدرت مناسبی داشته و می تواند تجربه خوب و بدون لگی را در استفاده روزمره ارائه دهد و به همراه نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز تجربه روانی را هنگام کار با گوشی خواهید داشت.

به این ترتیب بررسی ها نشان می دهد گلکسی m34 از پس اجرای بازی های بروز با گرافیک مناسب نیز بر می آید. البته دمای گوشی بالا رفته و پشت دستگاه تقریبا داغ می شود ولی خیلی اذیت کننده نبوده و سبب افت قدرت بسیار در بازی ها نمی شود. این گوشی در دو نسخه با حافظه های رم ۶ و ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگا بایت عرضه می شود.

در بررسی نرم افزاری گلکسی m34 شایان ذکر است که بر مبنای اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.1 ارائه می شود که تجربه کاری آن با سایر گوشی های سامسونگ تفاوتی ندارد و می توان به راحتی از امکانات شخصی سازی مخصوص سامسونگ بهره برد و تجربه روزانه خوب و راحتی داشت.

ضمنا اپلیکیشن های اضافی و مزاحم خاصی هم ندارد. همچنین آپدیت ۴ ساله اندروید و ۵ ساله امنیتی را مانند دیگر گوشی های میان رده و اقتصادی برای گلکسی m34 در نظر گرفته شده است. البته گوشی های سری ام ممکن است دیرتر از بقیه گوشی ها آپدیت های نرم افزاری را دریافت نمایند ولی زمان طولانی پشتیبانی نرم افزاری موجب می شود خیال شما از بابت عمر نرم افزاری آسوده باشد.

دوربین

در بررسی دوربین گلکسی m34 شایان ذکر است که با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیسکل، اولتراواید ۸ مگاپیکسل و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسل ارائه می شود. دوربین سلفی نیز ۱۳ مگاپیکسلی است. در بین این دوربین ها دوربین اصلی و سلفی عملکرد خوبی دارند. دوربین اصلی در طی روز می تواند تصاویر با جزئیات خوب را به ثبت برساند.

دوربین اصلی می تواند با وضوح فورکی و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه به فیلمبرداری بپردازد. با این که دوربین از لرزشگیر اپتیکال برخوردار است ولی اگر مایلید ویدیوها بدون لرزش باشند بایستی وضوح ۱۰۸۰ پیکسل را با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را در نظر بگیرید.

تصاویر ثبت شده با لنز اصلی روشنایی و جزئیات مناسبی دارند و دقت رنگ هم خوب می باشد و حتی در محیط های بیرونی نیز می توان تصاویر قابل قبولی را با کمی نویز ثبت کرد. وقتی لرزشگیر اپتیکال  استفاده می شود سبب شده موقع عکاسی اگر دست لرزش داشته باشد عکس ها تار و محو نشوند.

قابلیت نایت مود تصاویر شب را کمی روشن تر و بهتر نموده ولی در بیشتر مواقع سبب شده تصاویر نرم و بدون جزئیات به ثبت برسند. دوربین اولتراواید برای داشتن زاویه دید گسترده کاربردی است ولی روی کیفیت آن نمی توان خیلی حساب باز کرد. دوربین ماکرو نیز صرفا جنبه سرگرمی داشته و دوربین سلفی رضایت بخش است. دوربین سلفی در نور خوب عملکرد مناسبی داشته و رنگ پوست را تقریبا واقعی نشان می دهد.

باتری و شارژ

در این گوشی باتری ۶ هزار میلی آمپر ساعتی به کار رفته است. در صورت استفاده سبک از گوشی این باتری سه روز هم دوام می آورد و اگر استفاده سنگین داشته باشید می تواند تا دو روز شما را همراهی نماید. این اسمارتفون شبیه سایر مدل های میان رده از شارژ ۲۵ وات پشتیبانی که برای باتری با این ظرفیت رقم کمی به حساب می آید.

از این رو برای شارژ کامل باتری بایستی حدود دو ساعت منتظر ماند. در پایان این مطلب همچنین می توانید برای بیشتری از مجله آرگا روی لینک کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو