بررسی میزو ۲۰ پرو و کیفیت سخت افزاری این اسمارت فون

بررسی میزو ۲۰ پرو و کیفیت سخت افزاری این اسمارت فون


منبع: آرگا

1

1402/10/18

15:07


کمپانی میزو بعد از دو سال فاصله از بازار اسمارتفون ها در سال ۲۰۲۲ اعضای سری ۲۰ را به بازار معرفی کرد. در این مطلب به بررسی میزو ۲۰ پرو خواهیم پرداخت.

میزو ۲۰ پرو یکی از سه اعضای سری ۲۰ این کمپانی است که در سال ۲۰۲۳ معرفی شد و از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بهره می برد. علت نامگذاری این سری به مناسب بیستمین سالگرد تاسیس این شرکت می باشد. در ادامه با بررسی میزو ۲۰ پرو همراه ما باشید.

معرفی و بررسی میزو ۲۰ پرو

کمپانی میزو در بازار اسمارتفون های چین مدت ها حضور داشت ولی در دو سال گذشته به تدریج از حضور خود در دنیای گوشی های هوشمند کاسته و تصور می شد که این برند خوشنام از بازار اسمارتفون خارج شده است. ولی در سال گذشته اوضاع دیگری رقم خورد و شرکت خودروسازی جیلی در ژوئن ۲۰۲۳ از خرید برند میزو و ورود به بازار گوشی های هوشمند خبر داد.

نتیجه این رویداد ورود سه گوشی جدید خانواده میزو ۲۰ می باشد که شامل میزو ۲۰، میزو ۲۰ پرو و میزو ۲۰ اینفینتی است. این اسمارتفون ها هر سه با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ راهی بازار می شود. پس از گذشت دو سال و ارائه نشدن میزو ۱۹ سرانجام در سال ۲۰۲۲ میزو ۲۰ به بازار معرفی شد.

سنسور اثر انگشت اولتراسونیک و قابلیت SMA OIS از فناوری های سری ۲۰ پرو می باشد. اعضای سری میزو ۲۰ به مناسبت بیستمین سال حضور این برند در بازار موبایل نامگذاری شده است. نخستین پرچمداران این برند به شمار می روند که نزدیک به ۱.۵ تا دو سال گذشته معرفی شده زیرا بعد از معرفی میزو ۱۸ و میزو ۱۸ پرو در مارس ۲۰۲۱ آخرین مرتبه در سپتامبر ۲۰۲۱ نسخه های بروزرسانی شده این دو مدل با اسامی میزو ۱۸ اس و میزو ۱۸ اس پرو رونمایی شدند.

پس از آن در سال ۲۰۲۲ محصول جدیدی از این برند ارائه نشد. سکوت این کمپانی بالاخره با معرفی خانواده میزو ۲۰ شکست و با ارائه سه گوشی پیشرفته با طراحی مدرن بازگشت غرورآمیزی داشت. در ادامه به بررسی میزو ۲۰ پرو می پردازیم.

طراحی و کیفیت ساخت

در بررسی   طراحی میزو ۲۰ پرو قابل ذکر است به همراه دو عضو دیگر این خانواده از المان های یکسانی بهره می برد که از یک طرف شبیه خانواده آیفون ۱۴ اپل بوده و از طرف دیگر به سری اس ۲۳ سامسونگ شباهت دارد. بدنه گوشی کاملا تخت و بدون خمیدگی در لبه های نمایشگر و کاور قسمت پشتی طراحی شده و نوار اطراف آن نیز صاف با لبه های گرد در پایین و بالا همراه است.

دوربین های پنل پشتی به سبک خانواده اس ۲۳ سامسونگ با لنزهای مجزا از هم در یک ستون عمودی کناره سمت چپ قرار گرفته  و یک حلقه فلش در میزو ۲۰ پرو دیده می شود. حاشیه بسیار کم نمایشگر نکته جذاب در طراحی این سری به شمار می رود. این گوشی در رنگ های مختلفی از جمله خاکستری، نقره ای، صورتی متمایل به بژ و مشکی ارائه می شود.

طراحی پنل پشتی می تواند اکثر نور روی سطوح را جذب به طوری که با برداشتن گوشی انعکاس نوری که از آن ایجاد می شود به حدی صاف است که در تماس با دست سر نمی خورد و چرب نمی شود. و نکته جالب این بخش آن است که این سبک طراحی کمک کرده آثار لک و اثر و انگشت روی آن باقی نماند.

همچنین بررسی ها نشان می دهد طراحی میزو ۲۰ پرو نسبت به نسل های قبلی با تغییراتی همراه شده و عناصر طراحی نمایشگر هایپربولیک در این سری کنار گذاشته شده است. میزو اسم این نسل از طراحی را باندلس نام نهاده که نشانگر حس عاشقانه زیبایی شناسی میزو می باشد.

طراحی جدید این نسل از میزو ظاهر شیکی به میزو ۲۰ پرو بخشیده و نشان می دهد این برند در مسیر جدیدی از طراحی گام نهاده است. قابل ذکر است بزرگترین سایز نمایشگر و بیشترین ظریف باتری در این سه اسمارتفون به نسخه پرو متعلق است ولی برخلاف انتظار باریک ترین گوشی این خانواده است و هنوز چند گرمی از نسخه اینفینیتی سبکتر می باشد. میزو ۲۰ پرو دارای ابعاد ۷.۸*۷۶.۴*۱۶۴.۲ میلی متر بوده و حدود ۲۰۹ گرم وزن دارد.

این نسل از میزو ۲۰ به قاب میانی فلزی سفت و سخت با فرایند پردازش طلایی درخشان بهره می برد که بافت گوشی را به سطح بالاتری بهبود می دهد. ضخامت این گوشی همراه همانطور که اشاره شد فقط ۷.۸ میلی متر بوده و میزو ۲۰ پرو در میان اسمارتفون های پرچمدار این خانواده نسبتا سبک است.

نمایشگر

بررسی ها نشان داد که میزو ۲۰ پرو از نمایشگر LTPO با امکان تغییر سرعت بروزرسانی از رنج ۱-۱۲۰ هرتز بهره می برد. این نمایشگر با سایز ۶.۸۱ اینچی از نوع آمولد ای ۶ سامسونگ انتخاب شده و وضوح ۱۴۴۰*۳۲۰۰ پیکسل را با نسبت تصویر ۲۰:۹ و کنتراست یک به ۸ میلیون ارائه می دهد.

این نمایشگر حداکثر روشنایی نقطه ای را همچنان در حد ۱.۸۰۰ نیت ارائه می دهد و نمایش محتوای +HDR10 و مجوز SGS در فهرست مشخصات آن قرار دارد.  به این ترتیب تماشای بسیار عالی هنگام دیدن فیلم و عکس را تجربه خواهید کرد.

همچنین قابل ذکر است در بالای نمایشگر یک دوربین ۳۲ مگاپیکسل فاقد فوکوس خودکار تعبیه شده است. میزو ۲۰ پرو تحت ظاهر جدید عملکردهای کلاسیک میزو را نیز به ارث برده و سنسور اثر انگشت اولتراسونیک که اولین بار در سری ۱۸ این برند عرضه شد تا کنون به کار گرفته شده است.

این ویژگی در جدیدترین گوشی میزو ۲۰ پرو نیز مشاهده می شود که سبب شده ناحیه تشخیص اثر انگشت توسعه یابد. هنگامی که قفل صفحه گشوده می شود دیگر به تراز کردن دقیق ماژول سنسور اثر انگشت نیاز نیست و به راحتی با لمس گشوده می شود. در ضمن می توان این گوشی را با دست خیس نیز قفل گشایی کرد و حقیقتا لذت باز کردن قفل خازنی اثر انگشت را تجربه نمود.

سنسور اثر انگشت اولتراسونیک نیز درون نمایشگر تعبیه شده که به طور آشکار هدف گیری میزو برای تسخیر بازار پرچمداران سامسونگ را نشان می دهد که در سه مدل اس ۲۳، اس ۲۳ پلاس و اس ۲۳ اولترا به این قابلیت مجهز هستند.

دوربین

با توجه به بررسی ها می توان گفت اصلی ترین عامل تمایز بین اعضای سری ۲۰ مربوط به دوربین ها است. میزو ۲۰ پرو از دوربین سه گانه ۵۰ مگاپیکسلی در پنل پشتی بهره می برد که شامل دوربین اصلی با لنز ۶ مرحله ای و فاصله کانونی ۱.۹ مجهز به OIS ‌و فیلم برداری ۸K، دوربین اولتراواید با گشودگی دیافراگم ۲.۲، میدان دید ۱۲۹ درجه و امکان تصویر برداری ماکرو از فاصله بسیار نزدکی ۱۵ میلی متری و دوربین تله فوتو با دیافراگم ۱.۹ و قابلیت ثبت پرتره می باشد.

دوربین سفلی ۲۳ مگاپیکسل هم از نویز تصویر هنگام تماس ویدیویی یا ثبت سلفی جلوگیری می کند. چینش دوربین های عقب به صورت عمودی بوده که جذاب به نظر می رسد. چراغ ال ای دی حلقه ای کلاسیک هم در نوع خود جالب به نظر می رسد تا گوشی میزو ۲۰ پرو خوش دست احساس شود.

دوربین اصلی می تواند اثر لرزش دست را به صورت قابل توجهی بکاهد و نرخ خروجی فیلم هنگام تصویربرداری از صحنه های شب به طور قابل توجهی بهبود یابد. هنگام عکسبرداری در روز، تصاویر ثبت شده خیلی واضح بوده و سیاست میزو برای تنظیم تصویر، اشباع رنگ بالا می باشد.

این افکت عکسبرداری سبب می شود افراد به عکاسی بسیار علاقمند شوند و حتی در صحنه های با نور پس زمینه، می تواند به اندازه کافی رنگ ها را زنده ثبت نماید. قابل ذکر است در نور شب به کمک حالت صحنه شب با نوردهی زیاد، تصاویر ثبت شده کنترل معقولی بر تابش خیره کننده دارند.

نور و سایه میان نورها و ساختمان ها متمایز بوده به ویژه که هیچ تداخل نوری وجود ندارد. در ضمن با لرزشگیر اپتیکال به هر سبک که عکاسی نمایید تصویر تار نمی شود و از نظر پایداری و کنترل بصری عملکرد خیلی خوبی دارد. به کمک لنز تله فوتو با زوم اپتیکال دو برابر می توان بدون از دست دادن جزئیات نمونه برداری کرد و بازیابی رنگ هم تقریبا دقیق می باشد.

قابل ذکر است لنز فوق عریض با دیافراگم بزرگ جدیدترین الگوریتم عکاسی محاسباتی میزو را در اختیار دارد که توانایی ضد نویز شدن لنز را بهینه می نماید. هرچه زاویه بازتر شود، شکوه و عظمت تصویر بهتر شده و برای ثبت مناظر زیبای مکان های گوناگون خیلی مناسب می باشد.

باتری

این اسمارتفون از باتری ۵ هزار میلی آمپر ساعتی بهره می برد. ویژگی های شارژر میزو ۲۰ پرو نیز با پیشرفت هایی همراه شده است. قدرت شارژ سیمی از ۴۰ وات نسل قبل به ۸۰ وات افزایش یافته و همچنین از بالاترین مشخصات صنعت شارژ بی سیم ۵۰ وات هم پشتیبانی دارد و البته امکان شارژ معکوس بی سیم هم فراهم شده است.

به این ترتیب قدرت شارژ این گوشی دو برابر شده است. باتری میزو ۲۰ پرو بعد از تست می تواند در مدت نیم ساعت ۷۵ درصد و در ۴۵ دقیقه کاملا شارژ شود. همچنین در تست شارژ مشخص شد بعد از ۷ ساعت و ۲۷ دقیقه دو درصد از صد درصد شارژ مصرف می شود که برای استفاده روزانه کافی به نظر می رسد.

در صورتی که می خواهید شارژدهی بیشتری از گوشی میزو ۲۰ پرو داشته باشید با کاهش نرخ نوسازی عملکرد باتری را بهبود دهید. در ضمن این اسمارتفون از مادون قرمز هم بهره می برد که در بالای گوشی تعبیه شده است.

عملکرد

همانطور که در ابتدای بررسی میزو ۲۰ پرو اشاره شد از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بهره می برد. به این ترتیب به پیشرفته ترین و سریعترین تراشه دنیای موبایل مجهز است. حافظه رم در نظر گرفته شده برای آن ۱۲ گیگابایت و حافظه داخلی شامل ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت می باشد.

به این ترتیب می توانید قوی ترین سخت افزار را در این گوشی مشاهده کنید. میزو همواره تجربه کاربر را به عنوان استاندارد اصلی به منظور تست محصولات برای ۲۰ سال در نظر گرفته با این وجود این نسل از میزو با تغییرات عظیمی همراه شده است. اگر از طرفداران قوی میزو هستید که منتظر محصولات جدیدش بودید یا کاربر جدید این برند هستید باید اشاره کرد میزو ۲۰ پرو نسل جدید از گوشی های همراه است که می تواند همه نیازهای کاربری و سرگرمی روزانه شما را کاملا برآورده نماید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو