بررسی S23 FE میان رده محبوب سامسونگ

بررسی S23 FE میان رده محبوب سامسونگ


منبع: آرگا

2

1403/1/20

14:06


سامسونگ سال های زیادی است که در صدر بازار موبایل قرار دارد و گوشی های این شرکت نیز مورد توجه قرار گرفته اند. بدیهی است که تمام کاربران توانایی خرید گوشی های پرچم دار این شرکت را ندارند. به همین خاطر سامسونگ سه سال قبل از سری FE رونمایی کرد. این گوشی ها علی رغم این که به مدل های پرچم دار شباهت دارند، اما از قیمت مناسب تری برخوردار هستند. گوشی S23 FE به تازگی وارد بازار ایران شده است که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.

گوشی S23 FE یک مدل جدید و زیبا از برند سامسونگ است که قیمت آن پایینی دارد. این گوشی بین مردم محبوبیت زیادی دارد و به شدت مورد استقبال قرار گرفته است. گلکسی S23 FE در رنگ های زیبایی در بازار عرضه می شود. در بررسی S23 FE ذکر شده است که این گوشی دوربین اصلی سه گانه با جزیره های جداگانه، فلش ال ای دی و لوگوی سامسونگ دارد. برند سامسونگ در این نسل به دنبال قاب پشت شیشه ای رفته است و بر عکس نسل های گذشته، آن را تخت طراحی کرده است. یکی از مهم ترین ویژگی های طراحی S23 FE به لک پذیری پایین آن مربوط می شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی گوشی S23 FE سامسونگ بپردازیم.

بررسی S23 FE سامسونگ از نظر طراحی و ساخت

بیرون زدگی دوربین گلکسی S23 FE تقریبا زیاد است. به همین دلیل دست گرفتن این گوشی برای مخاطب رضایت بخش است، زیرا بدنه شیشه و فلزی آن بزرگ نیست و به راحتی در دست قرار می گیرد تا بعد از کار کردن با گوشی از آن خسته نشوید. سامسونگ برای طراحی گلکسی S23 FE به دنبال A54 رفته است. انتخاب شاسی این مدل گوشی به این معنا است که طراحی مدل S23 FE با پنل پشتی شیشه ای و دوربین جزیره ای با جدیدترین گوشی های پرچم دار کره ای تفاوتی ندارد. به همین خاطر برخی کاربران از تشابه ظاهری S23 FE به شدت استقبال می کنند.

نکته دیگری که باید در بررسی S23 FE ذکر کرد این است که ممکن است این گوشی دل شما را بزند. مواردی مانند وزن بیشتر و ابعاد بزرگ تر بیشتر در معرض دید قرار دارند. به همین خاطر حاشیه های عریض و انتظاری که از یک گوشی ۲۵ میلیونی در سال ۲۰۲۳ داریم، با چیزی که در ذهن داریم به هیچ عنوان هماهنگ نیست. گلکسی S23 FE با ابعاد ۱۵۸*۵/۷۶*۲/۸ میلی متر و وزن ۲۰۹ گرم از نسل گذشته تقریبا ۲ میلی متر کشیده تر، عریض تر، ضخیم تر و ۳۲ گرم سنگین تر است. حتی پیکسل A7 با ابعاد مشابه ۵/۱۵ گرم سبک تر است و هنگامی که شما گلکسی S23 FE را در دست می گیرید، این اختلاف وزن را به طور کامل احساس می کنید. افزایش ابعاد، حاشیه های بیشتری را برای S23 FE ایجاد کرده اند و دیگر خبری از افزایش نسبت نمایشگر به بدنه نیست.

کره ای ها روی فریم میانی گوشی های سامسونگ همان موارد قبلی مثل دکمه های ولوم، پاور، بلندگو و میکروفون ها، پورت USB-C و خشاب سیم کارت را قرار داده اند. جنس این فریم از آلومینیوم است که در مقایسه با دیگر رقبا کیفیت بهتری دارد. گلکسی S23 FE به سیستم بلندگوی استریو مجهز است که یکی از بلندگوها در بخش پایین قرار می گیرد و دیگری با بلندگوی مکالمه ترکیب شده است. بلندگویی که در این مدل گوشی قرار گرفته است، در بخش موسیقی های منتخب، صداهای شفاف و رسا تولید می کند. حجم صدای تولید شده از بلندگوهای این گوشی نیز کاملا قابل قبول است.

ارزان ترین گروه S23 تقریبا ۳۰ گرم از نسل قبل سنگین تر شده است که با توجه به استفاده از قاب پشت شیشه ای قابل توجیه است. سامسونگ برای محافظت از بخش های جلو و پشت دستگاه در برابر ضربه و خط و خش، از شیشه محافظ گوریلا گلس ۵ استفاده می کند که در این رده قیمتی گزینه بسیار مناسبی است. نشان استاندارد IP68 به گلکسی  S23 FE اجازه مقاومت در برابر گرد و غبار و نفوذ تا عمق ۱.۵ متر به مدت سی دقیقه را می دهد.

بررسی گوشی S23 FE سامسونگ از نظر طراحی

بررسی S23 FE از نظر کیفیت نمایشگر

گلکسی S23 FE از نمایشگری ۶.۴ اینچی با پنل داینامیک امولد ۲X برای نمایش محتوا برخوردار است. رزولوشن این نمایشگر ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل است و از استاندارد +HDR10 به طور کامل پشتیبانی می کند. پنل مورد استفاده در گلکسی S23 FE تفاوت زیادی با دیگر نمونه های گلکسی سامسونگ ندارد و می توان کیفیت آن را هم تراز پرچم داران سامسونگ دانست.

کمپانی سامسونگ در این باره می گوید حداکثر روشنایی نمایشگر گوشی جدید سری گلکسی S23 به ۱۴۵۰ نیز می رسد که تا حدی کمتر از دیگر پرچمداران این شرکت است. اما در حدی نیست که بتوانید در حین استفاده روزمره متوجه اختلاف روشنایی آن ها شوید. این رقم روشنایی نمایشگر به اندازه ای بالا است که حتی زمان کار کردن با آن زیر نور مستقیم آفتاب نیز مشکلی در تماشای محتوا برایتان ایجاد نخواهد کرد.

یکی دیگر از ویژگی های مهم نمایشگر گلکسی S23 FE پشتیبانی آن از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی به شمار می رود. البته سامسونگ امکان محدود کردن نرخ رفرش به ۶۰ هرتز را فراهم کرده است. بهتر است نرخ رفرش را روی ۱۲۰ هرتز تنظیم کنید. در این حالت همه چیز به بهترین شکل ممکن نمایش داده می شوند. به همین خاطر از کار با این گوشی نهایت لذت را خواهید برد.

بررسی مشخصات گوشی S23 FE سامسونگ

بررسی S23 FE از نظر امنیت

حسگر اثر انگشت اپتیکال قرار گرفته زیر نمایشگر سرعت و دقت فوق العاده ای دارد و با این که مانند حسگر اولترا سونیک سری S23 نیست، اما به نسبت عملکرد مناسب و سریعی دارد. حسگر دو بعدی چهره نیز دارد که گاهی اوقات سرعت مطلوبی دارد، اما ایمن و دقیق نیست.

بررسی گوشی S23 FE سامسونگ از سخت افزار

بررسی S23 FE از نظر نرم افزار و رابط کاربری

S23 FE در زمینه آپدیت بهتر از سری های قبل شده است و توانسته نسخه های جدید اندروید را برای گوشی های خود نیز عرضه کند. رابط کاربری این گوشی مانند پرچم داران سامسونگ است و از قابلیت هایی مانند Samsung DeX استفاده می کند. نام یکی از بهترین رابط کاربری های موجود در جهان One UI است که عملکرد فوق العاده ای دارد. بسیاری از افراد در گوشی S23 FE بازی های زیادی نصب می کنند. به همین خاطر اندروید در این زمینه مشکلی برای گوشی ایجاد نمی کند.

بررسی S23 FE از نظر باتری و شارژدهی

سامسونگ در بخش باتری تقریبا ضعیف عمل کرده است و از ظرفیت باتری و آداپتور نسل قدیمی برای این گوشی استفاده کرده است. افرادی که سرعت شارژ و شاردهی آن برایشان مهم است این مدل می تواند آن ها را کمی دچار ناامیدی کند. باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی در استفاده سبک و روزمره یک روز شارژ را نگه می دارد، اما با استفاده سنگین ممکن است به شارژدهی مجدد نیاز داشته باشد.

برای شاژ کردن گوشی S23 FE باید از یک آداپتور ۲۵ واتی استفاده کنید که درون جعبه نیز قرار نمی گیرد و این آداپتور می تواند در عرض ۳۰ دقیقه ۵۰ درصد گوشی را شارژ کند. شارژ کامل آن نیز تقریبا ۸۰ تا ۸۵ دقیقه زمان نیاز دارد. سامسونگ می بایست مقداری روی این قسمت از گوشی های خود زمان و هزینه بیشتری را صرف کند. شارژ بیسیم و شارژ معکوس بیسیم هم مانند نسل قبلی برای این گوشی استفاده شده و در این بخش امکانات کامل و مناسبی دارد. اما با توجه به شارژدهی معمولی و زمان شارژ زیاد، در این بخش نمره خوبی کسب نمی کند و هنوز جای کار دارد.

بررسی دوربین گوشی S23 FE سامسونگ

بررسی S23 FE از نظر عملکرد اسپیکر

اسپیکر استریو استفاده در گوشی S23 FE صدای بلند با کیفیت مناسب را پخش می کند، اما صدا معمولا بالانس نیست. البته نسبت به گزینه های مشابه عملکرد ضعیف تری هم ندارد. این گوشی جک ۵/۳ میلی متری ندارد و باید از تبدیل تایپ سی و یا هندزفری بلوتوثی استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از بلوتوث نسخه ۳/۵ از انرژی پایین تری استفاده کنید.

بررسی سخت افزار گوشی S23 FE سامسونگ

بررسی S23 FE از نظر عملکرد دوربین

یکی از مهم ترین بخش هایی که می تواند موجب جذاب تر شدن گوشی شما کند بخش دوربین است. شرکت ها به این بخش توجه زیادی می کنند. گوشی سامسونگ S23 FE از یک لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی استفاده کرده که تقریبا همان سنسورهای استفاده شده برای گوشی S23 است. اما بقیه لنزهای پشتی ثابت مانند و از همان لنزهای ۸ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم ۳ برابری و ۱۲ پیگسلی واید استفاده شده است.

عکس های لنز اصلی به صورت پیش فرض ۱۲ مگاپیکسلی ثبت می شوند و از کیفیت خوبی برخوردار هستند. جزئیات آن ها با رنگ های زنده و جذاب در عکس ها ثبت می شوند. عکس های شب و با نور کم نیز کیفیت بسیار خوبی دارند و نویز کمی در آن ها مشاهده می شود. این گوشی نیز به صورت خودکار حالت نایت مود را روشن می کند. گاهی اوقات نیز دستکاری نرم افزاری زیاد می شود و عکس ها کمی مصنوعی دیده می شوند.

لنز تله فوتو با زوم ۳ برابری اپتیکال و ۳۰ برابری دیجتیال می تواند عکاسی کند و عکس هایی با دینامیک رنج خوب و جزئیات مناسب تری به شما خواهد داد. اما با زوم بیشتر جزئیات کاهش پیدا می کند و مقداری ترکیب رنگ مصنوعی ایجاد می شود. البته احتمال دارد در آپدیت های بعدی این مشکل تا حد زیادی رفع شود. عکس های پرتره ای که با این لنز ثبت می شود بسیار با کیفیت و جذاب هستند و شما می توانید با این لنز پرتره های خوبی ثبت کنید.

بررسی نرم افزاری گوشی S23 FE سامسونگ

عکس های اولترا واید این گوشی عملکرد جذاب و خوبی دارند و با نور روز می توانند عکس های خوبی ثبت کنند. عکاسی در نور کم و شب هم کیفیت بسیار مناسبی دارد و عکس های شما قابل قبول خواهند شد. دوربین سلفی به جای لنز ۳۲ مگاپیکسلی نسل گذشته از یک لنز ۱۰ مگاپیکسلی استفاده می کند. به همین دلیل حتی عکس های سلفی که با این گوشی ثبت می کنید، کیفیت و ترکیب رنگ فوق العاده ای خواهند داشت.

با S23 FE قابلیت فیلمبرداری ۸K با ۲۴ فریم و کیفیت ۴K با ۶۰ فریم بر ثانیه را خواهید داشت. تمام لنزها کیفیت فیلمبرداری خوبی دارند، به همین خاطر لنز اصلی می تواند علکرد بهتری از خود به نمایش بگذارد. از لحاظ کیفیت شباهت زیادی به گوشی  S22دارد و می تواند فیلم هایی با رنگ جزئیات بی نظیر ضبط کند. لرزشگیر اپتیکال استفاده شده عملکرد بی نظیری دارد و با این گوشی می توانید ویدئوهایی با لرزش کم بگیرید. در مجموع قسمت دوربین گوشی S23 FE به نسبت قیمتی که دارد، دارای عملکرد فوق العاده ای است و به نسبت مدل های پایین تر پیشرفت خوبی کرده است. به همین خاطر می توان نمره بسیار خوبی در بخش دوربین به این مدل گوشی داد.

امیدواریم مطالب این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. در پایان پیشنهاد می کنیم مقالات بررسی s23 ultra، بررسی گلکسی s24 ultra، بررسی گلکسی a74 و بررسی گلکسی  a34 را نیز مطالعه فرمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو