تمام خدمات دولتی تا آبان 1402 الکترونیکی می‌شود

منبع: تکراتو

2

1402/7/10

16:30


معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات از الکترونیکی شدن خدمات دولتی و ادارات براساس قانون بودجه 1402، تا پایان آبان ماه خبر داده است.

تمام خدمات دولتی تا آبان 1402 الکترونیکی می‌شود

معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات از الکترونیکی شدن خدمات دولتی و ادارات براساس قانون بودجه 1402، تا پایان آبان ماه خبر داده است.

به گزارش تکراتو و به نقل از خبرگزاری فارس، «جواد موحد»، معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ظهر دیروز در جریان همایش «ایمنی، امنیت سایبری و دولت هوشمند» در یزد ضمن اشاره به توسعه دولت الکترونیک به‌عنوان یکی از طرح‌های تحولی دولت سیزدهم، بیان داشت: «اجرای این طرح با تکلیف 30 درصدی دستگاه‌ها برای اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند کلید خورد که سال گذشته تحقق یافت.»

بیشتر بخوانید: طرح بزرگ دولت سیزدهم: تبدیل سواحل مکران به دوبی و شانگهای

الکترونیکی شدن خدمات دولتی تا پایان آبان ماه

طبق اعلام موحد، در قانون بودجه 1402 تمام دستگاه‌ها موظف شده‌اند تا پایان آبان ماه کلیه خدمات خود را الکترونیکی سازند و همچنین تا پایان آذرماه تمامی استعلامات بین دستگاهی باید کاملا به شکل آنلاین تبادل شوند.

خدمات دولتی

معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات درباره جزئیات شرایط کنونی الکترونیکی شدن خدمات دولتی عنوان کرد: «در این طرح، سال گذشته 98 درصد دستگاه‌ها و ادارات دولتی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده و 26 میلیون نفر در این پنجره احراز هویت شدند و خدمات دریافت کردند. تاکنون 137 دستگاه، 200 سامانه ملی در قالب سامانه‌های مختلف دستگاهی در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ایجاد کرده‌اند.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «همچنین تا پایان سال باید دستگاه‌ها 20 درصد خدمات خود را کاملا به صورت هوشمند با حذف عامل انسانی و تصیم گیری در فرایند‌های ارائه خدمت مبتنی بر داده‌ها و اطلاعات ملی و استفاده از فناوری‌های نوظهور مثل هوش مصنوعی ارائه دهند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص الکترونیکی شدن خدمات دولتی تا پایان آبان ماه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو