واکسیناسیون میلیون‌ها اردک در فرانسه برای مقابله با آنفولانزای پرندگان

منبع: تکراتو

3

1402/7/11

10:22


جهت مقابله با آنفولانزای پرندگان عملیات واکسیناسیون میلیون‌ها اردک در فرانسه شروع شده که بخشی از برنامه جلوگیری از شیوع این بیماری در اروپا محسوب می‌شود.

واکسیناسیون میلیون‌ها اردک در فرانسه برای مقابله با آنفولانزای پرندگان

جهت مقابله با آنفولانزای پرندگان عملیات واکسیناسیون میلیون‌ها اردک در فرانسه شروع شده که بخشی از برنامه جلوگیری از شیوع این بیماری در اروپا محسوب می‌شود.

فرانسه به‌تازگی کمپین واکسیناسیون به‌منظور مقابله با بیماری آنفولانزای پرندگان را برای اردک‌ها در اروپا آغاز کرده است. مقامات امیدوارند تا با واکسیناسیون میلیون‌ها اردک در فرانسه جلوی کشتار میلیون‌ها پرنده که طی سال‌های اخیر هزینه‌های گزافی را به صنعت مرغداری وارد آورده‌اند، بگیرند. طبق انتظارات حدود 60 میلیون اردک تا پایان تابستان سال آتی میلادی واکسینه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: پروژه جدید محققان: پیوند قلب چاپ سه‌بعدی به بدن خوک

واکسیناسیون میلیون‌ها اردک در فرانسه برای جلوگیری از آنفولانزای پرندگان

دز سال‌های اخیر، آنفولانزای پرندگان منجر به مرگ‌و‌میر تعداد فراوانی از پرنده همچون اردک شده است. به همین جهت، فرانسه کمپینی به‌منظور کاهش کشتار این پرندگان و همچنین جلوگیری از هدررفت هزینه‌ها ایجاد کرده است که طبق آن میلیون‌ها اردک واکسینه خواهند شد.

در این راستا، «جوسلین مارگری»، رئیس مرغداری در انجمن دامپزشکان اعلام کرده است: «فشار بالایی در مورد ویروس‌ها وجود دارد. با واکسیناسیون گسترده در تلاش هستیم با بیماری آنفولانزای پرندگان مقابله کنیم و جلوی مرگ‌ومیر اردک‌ها را بگیریم.»

واکسیناسیون میلیون‌ها اردک در فرانسه

در طول سال‌های 2015 تا 2017، فرانسه درگیر موجی از آنفولانزای پرندگان بود و طی سال 2020 هم این امر منجر به مرگ تعداد زیادی اردک در این کشور شد. با اینکه هم‌اکنون هیچ خبری در خصوص شیوع آنفولانزای پرندگان در دست نیست، اما کمپینی جهت کنترل شرایط و جلوگیری از ابتلای اردک‌ها به آنفولانزای پرندگان راه‌اندازی شده تا از شیوع این بیماری جلوگیری به عمل آید.

درواقع باتوجه به اینکه زمانی که یک مورد آنفولانزا در یکی از مزارع یافت شود، معمولاً منجر به در معرض قرار گرفتن کل پرندگان آن مزرعه و کشته شدن آن‌ها خواهد شد. این امر خسارت مالی سنگینی به کشاورزان تحمیل می‌کند. همچنین روند کار آن مزرعه را تا مدت‌ها با اختلال روبرو می‌سازد.

تعدادی از دارندگان مزارع در چند سال اخیر بارها با این مسئله دست‌وپنجه نرم کرده‌اند و شاید واکسیناسیون گسترده بتواند مانعی بر بروز مشکلات بعدی شود. چنانچه بتوان با واکسیناسیون گسترده از ابتلا به بیماری جلوگیری کرد، خسارت‌های فراوانی برای مزارع به بار نخواهد آمد. بنابر انتظار دامپزشکان به‌نظر تا تابستان سال آینده میلادی درمجموع حدود 60 میلیون اردک واکسینه خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص واکسیناسیون میلیون‌ها اردک در فرانسه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: دیجیاتو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو