گوشی شیائومی ردمی (XIAOMI REDMI K50I)  با اندروید 12 نصب شده و دارای صفحه نمایش LCD 6.6 اینچی است. صفحه نمایش با Corning Gorilla Glass برای مقاومت در برابر خراش محافظت می شود که برای محافظت از صفحه ما کافی است. برای اولین بار می توانم بگویم که این گوشی برای کاربران خاص ساخته شده است، برای همه چیز ساخته نشده است اما همه می توانند آن را بخرند زیرا با قیمت مناسب در دسترس است. در این مطلب از سلام دنیا درباره قیمت، مزایا و معایب، عملکرد، دوربین ها، بلندگوها، باتری و مزایا و معایب گوشی Redmi k 50 i5G صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

قیمت Redmi k 50 i5G

قیمت Redmi K50i 5G در هند از 25999 روپیه برای 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه شروع می شود در حالی که نوع رم 8 گیگابایتی و حافظه 256 گیگابایتی با قیمت 28999 روپیه است. این دستگاه در رنگ‌های آبی ، مشکی ، و رنگ‌های نقره‌ای موجود است. بنابراین در این بررسی خواهید دانست که آیا این گوشی هوشمند برای شما ساخته شده است یا خیر؟

بله، Redmi K50i 5G ارزش خرید دارد، اما برای همه ساخته نشده است، زیرا Redmi روی عملکرد تمرکز کرده است، و به همین دلیل، آنها ساختار و دوربین را نادیده گرفته اند، بنابراین اگر می خواهید یک گوشی هوشمند مخصوص بازی بخرید، می توانید آن را در نظر بگیرید. به هر حال، این تنها گوشی هوشمند گیمینگ موجود با قیمت 30000 روپیه نیست، ما گوشی هایی مانند IQOO Neo 6 5G و حتی POCO F4 5G داریم و هر دوی این گوشی ها دارای پردازنده های قدرتمند و حتی نمایشگرهای AMOLED هستند.اما POCO F4 5G با قیمت 28999 روپیه و IQOO Neo 6 5G با قیمت 29999 روپیه در دسترس است.


حتما بخوانید: بررسی گوشی وان پلاس 10 پرو


به طور خلاصه، اگر با صفحه نمایش LCD مشکلی ندارید و می خواهید یک گوشی هوشمند گیمینگ قدرتمند داشته باشید، فقط از Redmi K50i 5G استفاده کنید، اما اگر از آن دسته کاربرانی هستید که می خواهید یک گوشی بازی با پنل AMOLED بخرید، به شما توصیه می کنم POCO F4 5G را بخرید.در نهایت، همه چیز به بودجه شما یا میزان پرداختی شما بستگی دارد.

بررسی مشخصات گوشی شیائومی ردمی Redmi k50 i5G و مزایا و معایب

مزایا و معایب Redmi K50i 5G

مزایا

  • حافظه داخلی بزرگ XIAOMI REDMI K50I با 128 یا 256 گیگابایت. بزرگتر بهتر است زیرا ما حافظه خارجی برای افزایش فضای ذخیره سازی نداریم.
  • XIAOMI REDMI K50I این است که گزینه های رم چندگانه با 6 یا 8 گیگابایت شروع می شود.
  • صفحه نمایش XIAOMI REDMI K50I از صفحه نمایش بزرگ 6.6 اینچی و وضوح Full HD استفاده می کند. ما می‌توانیم با باتری بازی کنیم زیرا نرخ رفرش بالا 144 هرتز دارد.
  • XIAOMI REDMI K50I دارای ظرفیت باتری بزرگ با 5080 میلی آمپر ساعت است. این برای طولانی تر کردن کارکرد آن مهم است. این گوشی دارای شارژ سریع 67 وات می باشد.
  • XIAOMI REDMI K50I دارای جک 3.5 میلی متری هدفون است. XIAOMI REDMI K50I دارای پورت مادون قرمز است تا به عنوان کنترل از راه دور کار کند.
مزایا معایب
صفحه نمایش 144هرتز دوربین ها متوسط هستند.
پشتیبانی از دالبی ورژن Dolby vision صفحه نمایش ال سی دی
بلندگو های دوگانه بدون NFC
شارژ سریع 67 واتی بدون اسلات کارت Micro-SD
SoC قدرتمند مدیاتک Dimensity 8100 پر شده با Bloatware
جک 3.5 میلی متری صدا ساخت پلاستیکی
پشتیبانی از وایدواین ال وان (Widevine L1) اثر انگشت نصب شده در کنار
رم و ذخیره سازی سریع بدون OIS
IR blaster اسلات حافظه جانبی برای MicroSD ندارد.
باقیمت مناسب موجود است باتری قابل جابجایی نیست. دارای پوشش باتری نیست
وای فای 6 در برابر آب مقاوم  نیست
  انتقال داده یا پرداخت بی سیم ندارد.

صفحه نمایش Redmi k 50 i5G 

Redmi K50i 5G دارای صفحه نمایش 6.60 اینچی LCD با فرکانس 144 هرتز با رزولوشن 1080 در 2460 پیکسل و نرخ نمونه برداری لمسی 270 هرتز است. قاب پشتی و قاب آن از پلاستیک ساخته شده است در حالی که شیشه گوریلا 5 در جلو برای محافظت از نمایشگر وجود دارد. این جایی است که ممکن است برای برخی از کاربران به دلیل پنل LCD همه چیز تغییر کند. حالا، اگر از من بپرسید، من دوست ندارم از نمایشگرهای LED استفاده کنم زیرا تجربه ای که با AMOLED به دست می آورید شگفت انگیز است.

برای من نرم افزار، دوربین و نمایشگر مهم است، برایم مهم نیست که گوشی من پردازنده قدرتمندی دارد یا نه، من می توانم با یک پردازنده مناسب کار کنم زیرا با گوشی های هوشمند بازی نمی کنم.برای شما، ممکن است متفاوت باشد.همچنین باید به خاطر داشته باشید که همه چیز را با قیمت ارزان دریافت نخواهید کرد، باید برای دریافت صفحه نمایش AMOLED و پردازنده قدرتمند هزینه بیشتری بپردازید.


حتما بخوانید: بررسی مشخصات گوشی شیائومی 12 اس پرو


به طور خلاصه، Redmi می‌خواست قیمت این دستگاه پایین‌تر باشد، بنابراین آنها با یک ساخت محکم یا حتی پنل AMOLED همراه نشدند.حالا که در مورد صفحه نمایش صحبت می کنیم، پنل LED استفاده شده خوب است، در حین بازی یا تماشای ویدیوهای یوتیوب هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت، این یک پنل با کیفیت خوب است که با نرخ رفرش 144 هرتز نیز عرضه می شود.باز هم، دستگاه دارای تمام ویژگی هایی مانند Widevine L1 و حتی Dolby Vision است.

به هر حال، شما می توانید نرخ تازه سازی را از 60 هرتز، 90 هرتز و 144 هرتز انتخاب کنید. روشنایی 650 نیت همچنین هنگام استفاده از تلفن هوشمند در خارج از منزل کمک می کند.به طور کلی، هیچ نوع مشکلی برای نمایشگر وجود نخواهد داشت مگر اینکه  یک صفحه نمایش AMOLED بخواهید.

بررسی مشخصات گوشی شیائومی ردمی Redmi k50 i5G و مزایا و معایب

عملکرد گوشی Redmi k 50 i5G

گوشی هوشمند دیگری با پردازنده MediaTek Dimensity 8100 اما این دستگاه با قیمت 25999 روپیه در دسترس است در حالی که RealMe GT Neo 3 5G با قیمت 35999 روپیه در دسترس است در حالی که OPPO Reno 8 Pro 5G با قیمت 45999 روپیه در دسترس است و این گوشی ها دارای SoC یکسان هستند.به طور خلاصه، MediaTek Dimensity 8100 یک SoC بودجه محور نیست، پردازنده پرچمدار آن است.

ضمناً، حتی پس از داشتن نرخ رفرش صفحه نمایش 144 هرتز، گوشی از 90 هرتز در BGMI پشتیبانی نمی کند، اکنون مشکل پردازنده نیست، موضوع این است که سازنده بازی باید با سازنده چیپست کار کند تا موارد اضافی را ارائه دهد. ویژگی ها و در مورد مدیاتک، آنها این کار را نکردند.اکثر توسعه دهندگان بازی های موبایل بازی های خود را برای پردازنده های کوالکام بهینه کرده اند که در گذشته شاهد آن بودیم و اکنون نیز همین اتفاق می افتد. 90 هرتز را می‌توان با یک به‌روزرسانی OTA فعال کرد، اما Redmi باید با MediaTek کار کند تا همین کار را انجام دهد، همانطور که OPPO با سری 8 Reno انجام داد.


حتما بخوانید: بهترین مدل گوشی های شیائومی


Redmi K50i 5G بر روی MIUI 13 مبتنی بر اندروید 12 اجرا می شود،ردمی همچنین قول داده است که 2 سال به روز رسانی سیستم عامل و 3 سال به روز رسانی امنیتی ارائه کند.اگر عاشق MIUI هستید، هیچ چیزی برای گفتن وجود ندارد. برای کسانی که در تعجب هستند، این دستگاه دارای 12 باند 5G است.در حال حاضر، BGMI در Redmi K50i 5G تنها از نرمی و گرافیک بالا پشتیبانی می کند که به نوعی مشکلی ندارد. به طور کلی، هیچ نوع مشکلی در زندگی روزمره وجود نخواهد داشت، چیپست به اندازه کافی قدرتمند است که تقریباً تمام وظایف را انجام می دهد که شامل بازی نیز می شود.

بررسی مشخصات گوشی شیائومی ردمی Redmi k50 i5G و مزایا و معایب

کیفیت عکس و دوربین هایRedmi k 50 i5G

اینجاست که همه چیز تغییر می کند…اگر نمی خواهید همه چیز را بخوانید، در اینجا بررسی دوربین در یک پاراگراف است.انتظار نداشته باشید دوربین‌ها خوب باشند، دوربین‌های مناسبی که در نور خوب عکس‌های خوبی می‌گیرند، اما وقتی نوبت به نور کم می‌رسد، آسیب خواهند دید. تصاویر کمی اشباع می شوند، به طور خلاصه، دوربین ها معمولی هستند.

Redmi K50i 5G دارای سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی، لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی و سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی است در حالی که یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی در جلو وجود دارد. دوربین‌های پشتی می‌توانند با  سرعت 1080p@30 /60fps و  4k@30fps فیلم‌برداری کنند، در حالی که دوربین جلویی می‌تواند تنها  با سرعت 1080p@30fps فیلم‌برداری کند.به هر حال، هیچ پشتیبانی OIS وجود ندارد.مشکل اینجاست که دوربین جلو فقط می‌تواند با  سرعت 1080p@30fps فیلم‌برداری  کند که چیز خوبی نیست زیرا چیپست قادر به انتخاب ویدیو با کیفیت 4k است. امیدوارم Redmi   با به‌روزرسانی‌های OTA ، کیفیت 4k یا حتی 1080p@30fps را ارائه کند.

وقتی با سرعت 4k@30fps فیلم می‌گیرید، فیلم ثابت نمی‌شود، اما در 1080p@60fps این اتفاق نمی‌افتد. بنابراین برای ویدیوهای بهتر فقط به 1080p@60fps بچسبید.دوربین جلو می‌تواند فیلم‌هایی با سرعت 1080p@30fps بگیرد، اما کیفیت فیلم‌ها چندان عالی نیست، همچنین یک مشکل محدوده دینامیکی وجود دارد. بنابراین گرفتن فیلم در فضای باز و زیر نور مستقیم خورشید دشوار خواهد بود.سلفی نیز کمی سفید ظاهر می شود، احساس می شود که Redmi از قبل فیلتر زیبایی را اعمال کرده است.


حتما بخوانید: بالا بردن سرعت گوشی شیائومی با 3 ترفند ساده


سنسور 64 مگاپیکسلی پشتی تصاویر خوبی را تحت نور خوب می گیرد، اشباع در جریان است، اما این مشکل بزرگی نخواهد بود زیرا اکثر گوشی های هوشمند مقرون به صرفه همین کار را می کنند و کاربران آن رنگ های اضافی را دوست دارند. در مورد لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی، در اینجا احساس می کنم، لنز فوق عریض فقط یک افزونه دیگر مانند سنسور 2 مگاپیکسلی است. تصاویر با محدوده دینامیکی خوبی ارائه می‌شوند.

اگر مقدار خوبی نور داشته باشید، لنز  تصاویر خوبی ارائه می‌کند، اما وقتی نور یا نور کمی وجود ندارد، تصاویر آن خوب نخواهد بود.اگر تصاویر را دوست ندارید، هر زمان که Gcam در دسترس بود، آن را امتحان کنید زیرا Redmi K50i 5G از camera2api پشتیبانی می کند. به طور کلی، با قیمت 25999 روپیه، Redmi K50i 5G دارای دوربین های مناسبی است که تصاویر قابل استفاده را ثبت می کند، اما انتظار بیشتری از آن نداشته باشید.

بررسی مشخصات گوشی شیائومی ردمی Redmi k50 i5G و مزایا و معایب

کیفیت بلندگوهای گوشیRedmi k 50 i5G

Redmi K50i دارای بلندگوهای دوگانه است و آنها نیز خوب هستند. باز هم از کیفیت آن راضی خواهید بود. دستگاه دارای 2 × 2MIMO Carrier aggregation و دو میکروفون است، بنابراین هیچ مشکلی برای تماس وجود نخواهد داشت…از آنجایی که این یک گوشی هوشمند مخصوص بازی است، اگر از هدفون های سیمی استفاده می کنید، از آن لذت ببرید.

بررسی مشخصات گوشی شیائومی ردمی Redmi k50 i5G و مزایا و معایب

ذخیره باتری Redmi k 50 i5G

Redmi K50i 5G دارای یک باتری 5080 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع سیمی 67 واتی است که در 46 دقیقه دستگاه را از 1٪ به 100٪ شارژ می کند.مانند هر چیز دیگری، عمر باتری به کاربر  بستگی دارد.MediaTek Dimensity 8100-Max یک پردازنده باتری کارآمد است که به این معنی است که باتری یک روز دوام می آورد. همچنین، شارژ سریع 67 واتی کمک زیادی می کند، اما به خاطر داشته باشید، همیشه این شارژ و کابل را همراه خود داشته باشید، شارژرهای دیگر نمی توانند Redmi K50i 5G را با 67 وات شارژ کنند.


حتما بخوانید: چگونه گوشی شیائومی را به تلویزیون وصل کنیم


آیا XIAOMI REDMI K50I ارزش خرید دارد؟

XIAOMI REDMI K50I از پردازنده MediaTek Dimensity 8100 استفاده می کند. از فناوری 5 نانومتری FinFET برای کارآمدتر کردن پردازنده در مصرف باتری استفاده می کند. عملکرد با سرعت بالا با 2.85 گیگاهرتز و برای کارایی باتری با 2.0 گیگاهرتز Cortex A55 کار می کند. این گوشی می تواند برای هر برنامه و عملکرد بازی خوب کار کند، زیرا توسط GPU Mali-G610 MC6 برای رندر گرافیکی نیز پشتیبانی می شود.

این گوشی دارای اتصال 5G برای دسترسی به اینترنت  است. اگر موقعیت مکانی ما 5G نداشته باشد، این تلفن از 4G LTE در شبکه موجود استفاده خواهد کرد. ما می‌توانیم از این گوشی با سیم‌کارت دوگانه برای دو شماره تلفن مختلف استفاده کنیم که با هم می‌توانند در حالت آماده به کار باشند. اما ما فقط می توانیم یک تماس تلفنی در یک زمان دریافت کنیم. می توانیم حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایتی با رم 6 یا 8 گیگابایتی داشته باشیم. IT تجربه بسیار روانی برای بازی کردن دارد زیرا توسط LPDDR5 و UFS 3.1 پشتیبانی می شود.

این گوشی دارای سه دوربین پشتی با دو لنز بزرگ 64 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی و 8 مگاپیکسلی برای دوربین اولتراواید است. آخرین وضوح دوربین 2 مگاپیکسل برای ماکرو با لنز کوچکتر است. وضوح دوربین جلو 16 مگاپیکسل است که در بالای صفحه نمایش با طراحی سوراخ پانچ قرار دارد. دوربین اصلی پشتی ممکن است فیلم را تا 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کند و وضوح فیلمبرداری دوربین جلو 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه است. بیشتر ما نیاز به فیلمبرداری جدی با دوربین اصلی تا 4K داریم.

این گوشی دارای صفحه نمایش LCD 6.6 اینچی عالی برای انجام بازی است زیرا دارای نرخ رفرش بالا 144 هرتز در نمایشگر Liquid FFS است. XIAOMI REDMI K50I همچنین دارای موتور ارتعاشی X-Axis است تا هنگام انجام بازی کمی لرزش لمسی ایجاد کند. این گوشی همچنین تجربه صوتی خوبی با Dolby Vision ATMOS دارد. این گوشی همچنان دارای جک 3.5 میلی متری صدا برای اتصال به دستگاه های صوتی خارجی بدون نیاز به استفاده از مبدل USB-C به جک 3.5 میلی متری است. ما خرید XIAOMI REDMI K50I را توصیه می کنیم.

آیا XIAOMI REDMI K50I ارزش خرید دارد؟

سوالات متداول Redmi K50i 5G

1. آیا Redmi K50i 5G جک 3.5 میلی متری صدا دارد؟

بله.

2. آیا Redmi K50i 5G  از NFC پشتیبانی می کند؟

نه

3. Redmi K50i 5G چند به روز رسانی سیستم عامل دریافت می کند؟

Redmi K50i 5G بر روی MIUI 13 مبتنی بر اندروید 12 اجرا می شود، Redmi همچنین قول داده است که 2 سال به روز رسانی سیستم عامل و 3 سال به روز رسانی امنیتی را ارائه دهد.

4. نرخ به روز رسانی صفحه نمایش Redmi K50i 5G چقدر است؟

دارای LCD با نرخ تجدید 144 هرتز است.

5. آیا Redmi K50i 5G بلندگوهای استریو دارد ؟

بله.

6. آیا Redmi K50i 5G  Widevine L1 پشتیبانی می کند؟

بله.

7. آیا Redmi K50i 5G  دارای camera2api فعال است؟

بله

8. آیا Redmi K50i 5G از 5G پشتیبانی می کند؟

بله.

9. Redmi K50i 5G چند باند 5G  دارد؟

دارای 12 باند 5G است که شامل N1، n3، n5، n7، n8، n20، n28، n38، n40، n41، n77 و n78 است.

10. آیا Redmi K50i 5G از شارژ سریع پشتیبانی می کند؟

بله، دارای پشتیبانی از شارژ سریع سیمی 67 واتی است.

11. آیا Redmi K50i 5G دارای تجمع حامل است؟

بله، دارای Carrier Aggregation است.

12. آیا Redmi K50i 5G سنسور قطب نما دارد؟

بله.

13. آیا Redmi K50i 5Ghas دارای حسگر اثر انگشت درون نمایشگر است؟

خیر، Redmi K50i 5G دارای حسگر اثر انگشت در کناره است.

14. کجا می توان Redmi K50i 5G را در هند خریداری کرد

Redmi K50i 5G در وب سایت آمازون هند در دسترس است.

15. جایگزین های Redmi K50i 5G؟

  • POCO F4 5G
  • موتورولا اج 30 5G
  • OnePlus Nord 2T 5G
  • iQOO Neo 6 5G
سخن آخر

همانطور که قبلاً گفتم، Redmi K50i 5G یک گوشی هوشمند گیمینگ است که با قیمت مناسبی در دسترس است، بنابراین اگر نمی‌خواهید بیش از 26 هزار هزینه کنید، این یک گزینه خوب فقط برای بازی است، اما اگر می‌توانید تا 30 هزار هزینه کنید. سپس فقط با IQOO Neo 6 5G بروید.به طور خلاصه، Redmi K50i 5G یک گوشی هوشمند گیمینگ است.