مایکروسافت هفته آینده قرارداد بزرگ اکتیویژن بلیزارد را نهایی می‌کند

منبع: گیمفا

4

1402/7/14

15:31


مایکروسافت (Microsoft) در حال آماده شدن برای بستن قرارداد اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) است که انتظار می‌رود با تصمیم رگولاتوری بریتانیا به صورت قریب‌الوقوع بسته شود.

مایکروسافت هفته آینده قرارداد بزرگ اکتیویژن بلیزارد را نهایی می‌کند

مایکروسافت (Microsoft) در حال آماده شدن برای بستن قرارداد اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) است که انتظار می‌رود با تصمیم رگولاتوری بریتانیا به صورت قریب‌الوقوع بسته شود.

کمپانی مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای نهایی کردن خرید ۶۸.۷ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد در هفته آینده است. یک منبع آشنا با برنامه‌های مایکروسافت به The Verge می‌گوید که این شرکت، جمعه ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر) را به عنوان تاریخ اختتامیه در نظر گرفته و در آن به دنیا اعلام می‌کند که فرآیند ۲۰ ماهه خرید شرکت سازنده Call of Duty، یعنی اکتیویژن بلیزارد به پایان رسیده.

با این حال، تاریخ مذکور هنوز به تصمیم سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا (CMA) بستگی خواهد داشت، رگولاتوری یاد شده در اوایل سال جاری میلادی مانع از معامله مایکروسافت شد. مایکروسافت به تازگی حقوق بازی‌های ابری فعلی و جدید اکتیویژن بلیزارد را به یوبیسافت (Ubisoft) واگذار کرد و در نتیجه، سازنده ایکس باکس در اواخر ماه گذشته تایید اولیه‌ای را از CMA دریافت نمود.

مهلت CMA برای جمع‌آوری نظرات در مورد اینکه آیا باید به مایکروسافت برای ادامه ادغام رضایت دهد یا خیر، امروز منقضی می‌شود. همچنین انتظار می‌رود تصمیم نهایی CMA هفته آینده اتخاذ شود و هرگونه تغییر ناگهانی در آخرین لحظات، به مایکروسافت اجازه خواهد داد تا قرارداد خود را ببندد.

تصمیم نهایی CMA قریب الوقوع است

مایکروسافت و اکتیویژن اخیراً مهلت معامله خود را تا ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) تمدید کردند، اما اگر مایکروسافت بتواند هفته آینده قرارداد خود را ببندد، روند ۲۰ ماهه تاییدیه‌های نظارتی و نبرد در سراسر اروپا و ایالات متحده را کمی زودتر از حد انتظار به پایان خواهد رساند.

اوایل سال جاری، CMA به دلیل نگرانی‌های مربوط به فضای ابری، معامله مورد بحث را در بریتانیا مسدود کرد، درست چند هفته قبل از اینکه اتحادیه اروپا قرارداد را تأیید کند. نبردهای نظارتی در اروپا ماه‌ها پس از آن رخ داد که FTC سال گذشته برای جلوگیری از خرید اکتیویژن بلیزارد در ایالات متحده، از مایکروسافت شکایت کرد. پس از آن، FTC نتوانست حکم اولیه را برای جلوگیری از نهایی کردن خرید اکتیویژن بلیزارد دریافت کند.

FTC هنوز در حال شکایت از نتیجه آن جلسه در دادگاه تجدید نظر ناحیه نهم است و تصمیم‌گیری در رابطه با آن به اوایل دسامبر موکول شده. FTC همچنین در حال برنامه‌ریزی برای از سرگیری پرونده اداری خود علیه خرید پیشنهادی اکتیویژن بلیزارد است.

پرونده اداری ۲۱ روز پس از قوانین رأی شعبه نهم در مورد درخواست تجدیدنظر FTC آغاز می‌شود و جلسه به صورت مجازی برگزار خواهد شد. FTC می‌تواند برای لغو قرارداد اکتیویژن بلیزارد با مایکروسافت تلاش کند، اما با یک نبرد سخت و بی‌سابقه روبه‌رو خواهد شد.


نظر شما در این باره چیست؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو