معمای تصویری ریاضی: باهوش ها جواب این سوال چند میشه؟

معمای تصویری ریاضی: باهوش ها جواب این سوال چند میشه؟


منبع: خبرنما

4

1402/7/15

13:00


فقط باهوش ها می توانند این معمای تصویری ریاضی را حل کنند. به تصویر نگاه کنید و به این سوال پاسخ دهید: قیمت پیتزا، برگر، سیب زمینی سرخ کرده و نوشیدنی را دریابید؟

معمای تصویری ریاضی: باهوش ها جواب این سوال چند میشه؟

فقط باهوش ها می توانند این معمای تصویری ریاضی را حل کنند. به تصویر نگاه کنید و به این سوال پاسخ دهید: قیمت پیتزا، برگر، سیب زمینی سرخ کرده و نوشیدنی را دریابید؟

بازی های فکری و معماها روشی آزمایش شده و مطمئن برای بهبود خلق و خو و ایجاد شادابی مورد نیاز به مغز شما هستند. مطالعات ثابت کرده که حل آنها به طور منظم، تفکر جانبی و توانایی های حل مسئله را تا حد زیادی بهبود می بخشد. شاید برخی ها فکر کنند حل کردن این معماها و سوالات هوشی چیزی جز هدر دادن وقت نیست، اما تحقیقات ثابت کرده که روزانه حل کردن 2 یا 3 معما می تواند تاثیر عمیقی بر عملکرد مغز شما داشته باشد.

معمای تصویری ریاضی

سوال ریاضی

در این معمای تصویری ریاضی باید قیمت پیتزا، برگر، سیب زمینی سرخ کرده و نوشیدنی را مشخص کنید. در تصویر چهار معادله را مشاهده می کنید:

  • 3 نوشیدنی = 18
  • 1 نوشیدنی + 2 برگر = 12
  • 1 برگر + 4 عدد سیب زمینی سرخ شده = 11
  • 1 نوشیدنی + 1 برگر x 1 سیب زمینی سرخ شده = 6 برش پیتزا

این معمای تصویری ریاضی از بینندگان می خواهد که ارزش 5 برش پیتزا را پیدا کنند. شما باید قبل از پاسخ دادن با دقت به تصویر نگاه کنید و سوال را خوب بررسی نماید، زیرا پیدا کردن پاسخ ساده کاری دشوار است. با این حال، به یاد داشته باشید که جواب درست در پایین صفحه قرار دارد. اما تقلب نکنید!

آیا می توانید 5 تفاوت این دو تصویر را پیدا کنید؟

.

.

.

آزمون تشخیص حیوانات: در عرض 15 ثانیه پروانه، اردک، خفاش و حلزون را پیدا کنید!

.

.

.

حل آزمون اشتباه تصویر آینه در 4 ثانیه: مشکل عکس چیست؟

جواب

اگر معادلات را یکی یکی نگاه کنید، می توانید قیمت تکی پیتزا، همبرگر، سیب زمینی سرخ کرده و نوشیدنی را پیدا کنید:

  • 3 نوشیدنی = 18، این یعنی 1 نوشیدنی = 6
  • 1 نوشیدنی + 2 برگر = 12. 6 + 2 برگر = 12. این یعنی 1 برگر = 3
  • 1 برگر + 4 سیب زمینی سرخ کرده = 11. 3 + 4 سیب زمینی سرخ شده = 11. این یعنی قیمت هر سیب زمینی سرخ کرده = 2
  • 1 نوشیدنی + 1 برگر x 1 سیب زمینی سرخ شده = شش تکه پیتزا. 6 + 3 x 2 = 6 برش پیتزا؛ این یعنی 1 تکه پیتزا = 2
  • 5 برش پیتزا = 10

جواب معمای تصویری ریاضی

بنابراین، پاسخ به این معمای تصویری ریاضی این است که ارزش 5 برش پیتزا 10 است.

آزمون زنبور عسل متفاوت: کدام زنبور از بقیه فرق دارد؟ در 9 ثانیه حل کنید!

پازل فوق راهی سرگرم کننده برای آزمایش هوش و مهارت های بینایی شماست. این نوع از پازل ها به جای مهارت های بینایی به  مهارت های ریاضی نیاز دارند.

خوانندگان عزیز و دوست‌داشتنی خبرنامه امیدوارم از این معمای تصویری ریاضی لذت برده باشید. همواره از طریق بخش تفریح و سرگرمی خبرنامه می‌توانید به جدیدترین تست‌ها، پازل‌ها، سوالات و معماها دسترسی داشته باشید. در صورت تمایل حتی می‌توانید این تست‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، به خصوص کسانی که علاقمند هستند خود را بهتر بشناسند! همچنین شما می توانید از طریق شبکه های اجتماعی ما در اینستاگرام و فیسبوک نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

فواید تست های هوش

تست های هوش برای ارزیابی مغز ما مهم هستند. در برخی افراد دانستن سطح هوشی به آنها کمک می کند تا اعتماد به نفس و روحیه خود را بهبود بخشند، بیشتر تلاش کنند و با چالش های مختلف بهتر مقابله کنند. امروزه روانشناسان و جامعه‌شناسان از این آزمون ها برای بررسی ویژگی‌های انسانی و عوامل آن‌ها بهره می‌گیرند؛ ویژگی‌هایی مانند تاثیرات ژنتیک، اقتصاد، نژاد و غیره در میزان هوش کودکان و حتی بزرگسالان.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو