معرفی سریال اسم من فرح (Adım Farah) ؛ دمت اوزدمیر در نقش یک ایرانی!

معرفی سریال اسم من فرح (Adım Farah) ؛ دمت اوزدمیر در نقش یک ایرانی!


منبع: پلازا

3

1402/7/15

13:21


معرفی سریال اسم من فرح (Adım Farah) ؛ دمت اوزدمیر در نقش یک ایرانی!

سریال ترکی اسم من فرح یکی از سریال‌های جدید کشور ترکیه محسوب می‌شود که این روزها بین مخاطبان طرفدار پیدا کرده است. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی سریال اسم من فرح است بپردازیم.

کشور ایران در جهان به طور معمول بیشتر از لحاظ سیاسی و موقعیت منطقه دیده می‌شود و در چند فیلم‌ و سریال غیرایرانی نیز به ایران یا افراد ایرانی اشاره شده است. ظاهرا کشور ترکیه نیز پس از همکاری در فیلم سینمایی مست عشق با ایرانیان، به سراغ ساختن یک سریال با شخصیتی اهل ایران رفته است.

سریال ترکی اسم من فرح (Adım Farah) به کارگردانی رجای کاراگوز (Recai Karagöz) ساخته شد. فیلمنامه این اثر را دنیز دارگی (Deniz Dargı)، دنیز گورگچ (Cem Görgeç) و جنک بوغاتور (Cenk Boğatur) نوشته‌اند. در ادامه این مقاله پلازا به معرفی سریال اسم من فرح می‌پردازیم. شما می‌توانید برای با خبر شدن از بهترین سریال‌های ترکی به این مطلب سری بزنید.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال اسم من فرح

ژانر سریال نام فرح ترکی درام، جنایی و مهیج است. این سریال از تاریخ 1 مارس 2023 (10 اسفند 1401) از شبکه FOX بر روی آنتن رفت. ساعت پخش سریال ترکی اسم من فرح چهارشنبه‌ها ساعت 20:30 است. تعداد قسمت های سریال اسم من فرح است، تاکنون 12 قسمت حدودا 140 دقیقه‌ ای بوده است.

زمان پخش فصل دوم سریال اسم من فرح نیز سپتامبر 2023 اعلام شده است. چیزی تا شروع سپتامبر نمانده است و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، سریال ترکی اسم من فرح  پاییز امسال بازخواهد گشت. شایان ذکر است که سریال Adım Farah تنها نمایشی است که در پاییز امسال به FOX بازگشته است.

داستان سریال ترکی اسم من فرح

داستان سریال اسم من فرح ترکی

این اثر از سریال آرژانتینی خانم نظافتچی (La Chica Que Limpia) اقتباس شده است. در خلاصه سریال ترکی اسم من فرح می‌خوانیم که فرح ارشادی زنی ایرانی و 28 ساله است که در طی فرارش از ایران به فرانسه،‌ مجبور می‌شود در استانبول ساکن شود. او می‌فهمد باردار است و پسرش کریمشاه را نیز در استانبول وضع حمل می‌کند. اما فرزند فرح از بدو تولد به بیماری ای نادر مبتلاست و او مجبور است با کارهای نظافتی خرج خودش و فرزندش را دربیاورد تا روزی به فرانسه برود.

اما در یکی از شب‌ها فرح شاهد یک قتل می‌شود که مقتول یک پلیس مخفی بوده و قتل کار مافیاست. حال از طرفی مافیا طاهر لکسیز، مردی تنها و بی‌کس، را برای قتل فرح می‌فرستد. همچنین زن از سمت پلیس نیز تحت فشار قرار می‌گیرد. حال عاقبت او چه می‌شود؟

بازیگران سریال اسم من فرح

در ادامه به معرفی بازیگران این سریال می‌پردازیم. سریال Adım Farah دو بازیگر نقش اصلی دارد که بار روایت داستان بر دوش آنهاست و چند شخصیت کلیدی دیگر نیز در جریان این مجموعه تلویزیونی مشاهده می‌کنیم.

دمت اوزدمیر در نقش فرح ارشادی

بازیگران سریال اسم من فرح

  • سن: 31 سال
  • محل تولد: کوجالی، ترکیه

دمت اوزدمیر (Demet Özdemir) بازیگر ترکیه ای در 26 فوریه 1992 (7 اسفند 1370) به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 2013 با سریال بهت یک رازی می‌گم (Sana Bir Sır Vereceğim) و در سینما با فیلم روی قولت بمان (Tut Sözünü) شروع کرد. اوزدمیر با سریال سعید و شورا (Kurt Seyit ve Şura) به شهرت رسید و در آثار مطرحی همچون بوی توت فرنگی (Çilek Kokusu)، شماره ۳۰۹ (No: 309)، پرنده سحرخیز (Erkenci Kuş) و خانه تو سرنوشت توست (Doğduğun Ev Kaderindir) به ایفای نقش پرداخته است. دمت اوزدمیر در سریال ترکی اسم من فرح نقش اصلی را ایفا می‌کند.

انگین آکیورک ور نقش طاهر لکسیز

هنرپیشه‌های اسم من فرح

  • سن: 41 سال
  • محل تولد: آنکارا، ترکیه

انگین آکیورک (Engin Akyürek) هنرپیشه اهل ترکیه متولد 12 اکتبر 1981 (20 مهر 1360) است‌. او با سریال داماد خارجی (Yabancı Damat) وارد دنیای بازیگری شد و دو سال بعد با فیلم سرنوشت (Kader) وارد سینما شد. از سریال‌های معروف انگین آکیورک باید به عشق پول سیاه (Kara Para Aşk)، دختر سفیر (Sefirin Kızı) و محکوم (Mahkum) اشاره کنیم‌. آکیورک در سریال Adım Farah نقش اصلی دارد.

در این درام او به یک گروه مافیایی قدرتمند در استانبول تعلق دارد. فردی بی‌رحم و شکاک است که اساساً وظیفه کشتن خانم نظافتچی فرح را بر عهده گرفته است، اما بیماری کریم شاه پسر فرح او را مجبور به تغییر عقیده می‌کند. او سعی می‌کند برای بهبود وضعیت پزشکی کریم شاه یک اهدا کننده پیدا کند و از فرح و پسرش محافظت کند.

فیرات تانیش در نقش مهمت کوشانر

زمان پخش سریال اسم من فرح

  • سن: 48 سال
  • محل تولد: استانبول، ترکیه

نوری فیرات تانیش (Nuri Fırat Tanış) بازیگر اهل ترکیه در 5 مه 1975 (15 اردیبهشت 1354) به دنیا آمد. او بازیگری را از 2001 با سریال یدی تپه استانبول (Yeditepe Istanbul) شروع کرد. از آثار شاخص فیرات تانیش باید به سریال‌های جزئیات کامل شیطان (Şeytan Ayrıntıda Gizlidir)، عشق تبعیدشده (Aşka Sürgün)، خانواده پرجمعیت (Geniş Aile)، کلوپ (Kulüp) و درخت زیتون (Zeytin Ağacı) اشاره کنیم. تانیش بازیگر کلیدی سریال اسم من فرح است.

فیرات تانیش در این درام جدید فاکس، شخصیت مهمت کوشانر را به تصویر می‌کشد. او اساساً یک ناظر پلیس است که در تلاش برای حل معمای پرونده قتلی است که فرح شاهد آن بوده است. به عنوان یک پلیس صادق، مهمت سخت تلاش می‌کند تا حقیقت را فاش کند و عاملان قتل را مجازات کند.

سنان کارا در نقش ورا آکینجی

ساعت پخش سریال ترکی اسم من فرح

  • سن: 44 سال
  • محل تولد: ازمیر، ترکیه

سنان کارا (Senan Kara) بازیگر اهل ترکیه متولد 9 اوت 1978 (18 مرداد 1378) است. او بازیگری را از سال 2000 و سریال یک آینه در اداره پلیس (Karakolda Ayna Var) شروع کرد. این هنرپیشه سابقه زیادی در تئاتر دارد و از سریال‌های شاخص او می‌توانیم به وطنم تویی (Vatanım Sensin)، کلاغ (Kuzgun)، خانه تو سرنوشت توست و موهبت (Atiye) اشاره کنیم.

سنان کارا بازیگر جذاب ترکیه ای است که در نقش ورا آکینجی در سریال ترکی اسم من فرح دیده می‌شود. او مادر کان آکینجی و همسر علی گالیپ آکینجی است. متأسفانه او از فعالیت‌های مجرمانه شوهرش آگاه است و برای محافظت از پسرش کان از دنیای سیاه شوهرش تلاش زیادی می‌کند.

اوکتای چوبوک در نقش کان آکیجی

فصل دوم اسم من فرح / معرفی سریال اسم من فرح است

  • سن: 26
  • محل تولد: ازمیر، ترکیه

اوکتای چوبوک (Oktay Çubuk) یکی دیگر از بازیگران فصل دوم سریال Adım Farah در نقش کان آکیجی بازی می‌کند. این هنرمند متولد 12 دسامبر 1996 است. این بازیگر با بازی در “When I’m Done Dying” به شهرت رسید. اوکتای چوبوک همچنین در سریال اوه کجا (Ah Nerede)، سریال دوران (Duran)، سریال سمت چپم (Sol Yanım) و سریال عشق میگریاند (Aşk Ağlatır) نیز بازی کرده است.

مطمئناً کان آکیجی در مقایسه با آخرین نقش‌هایی که اوکتای بازی کرده، شخصیت متفاوتی دارد. کان در وضعیت ذهنی ضعیفی قرار دارد اما در مقابل دیگران وانمود می‌کند که یک مرد قوی است. می‌توانید او را در نقش پسر ورا آکینجی و علی گالیپ آکینجی در سریال اسم من فرح ببینید.

دریا پینار آک در نقش گونول کوشانر

سریال اسم من فرح / سریال ترکی اسم من فرح

  • سن: 20
  • محل تولد: استانبول، ترکیه

دریا پینار آک (Derya Pınar Ak) از هنرپیشه‌های سریال ترکی فرح است. دریا پینار متولد 7 آگوست 2023 است. این هنرمند پیش از حضور در سریال ترکی اسم من فرح ، در سریال پنهان کردن مادرمان (Annemizi Saklarken) و فیلم برف و خرس (Snow and the Bear) نیز نقش آفرینی کرده است.

دریا پینار با ظاهر زیبا یکی از جوان‌ترین هنرمندانی است که در سریال ترکی اسم من فرح بازی می‌کند. احتمالاً دریا را در نقش دختر هانده دوگاندمیر در Annemizi Saklarken دیده‌اید. خوشبختانه، طرفداران فرصتی دوباره برای دیدن این دختر زیبا به عنوان گونول در سریال Adim Farah دارند. او به عنوان پرستار بچه برای کریم شاه پسر فرح کار می‌کند.

مصطفی آوکیران در نقش علی گالیپ

هنرپیشه‌های سریال ترکی فرح / بازیگران سریال اسم من فرح

  • سن: 60
  • محل تولد: غازی عینتاب، ترکیه

مصطفی آوکیران (Mustafa Avkıran) از بازیگران سریال اسم من فرح و متولد است. این هنرمند در عناوین بسیاری از جمله سریال یکی از میان ما (Içimizden Biri)، سریال گودال (Çukur)، سریال تازه عروس (Yeni Gelin) و سریال کوزی گونی (Kuzey Güney) بازی کرده است.

زمان صحبت در مورد قدرتمندترین مرد در این سریال است که می‌توانید او را رئیس مافیا بنامید. بله، این علی گالیپ آکینجی است که پشت این قتل است. او دنیای تاریکی را اداره می‌کند و فعالیت‌های جنایتکارانه اش تأثیر بدی بر خانواده اش، به ویژه پسرش می‌گذارد.

سایر هنرپیشه‌های اسم من فرح عبارتند از:

  • لاله باشار (Lale Başar) در نقش پریهان کوشانر
  • مرت دوغان (Mert Doğan) در نقش بکیر
  • کمال بورا آلپر (Kemal Burak Alper) در نقش الیاس
  • راستین پاک نهاد (Rastin Paknahad) در نقش کریمشاه
  • و…

بررسی و نقد سریال ترکی اسم من فرح

سریال نام‌ من فرح با هوشمندی ساخته شده. اگرچه داستان آن چندان نو نیست و در واقع با اثری اقتباسی نیز روبه‌رو هستیم، اما این مجموعه‌ تلویزیونی توانسته موفق عمل کند. اگرچه باز هم مانند اکثر سریال‌های ترکی برخی صحنه‌های سریال بیش از حد درگیر فانتزی می‌شود و یا فارسی حرف زدن فرح به عنوان یک ایرانی چندان چنگی به دل نمی‌زند اما باز هم روندی خسته کننده یا غیرمنطقی ندارد. عوامل تمام تلاش خود را برای طبیعی جلوه دادن آن کرده‌اند و نمرات سریال ترکی اسم من فرح در سایل آی ام دی بی نمره 6.6 از 10 است که نشان می‌دهد مخاطبان تقریبا ارتباط خوبی با آن برقرار می‌کنند و نظرات درباره سریال نام من فرح مثبت است.

همان‌طور که در خلاصه سریال اسم من فرح گفتیم، داستان حول محور یک زن ایرانی به نام فرح می‌چرخد که به دلیل داشتن ارتباط با مافیا از دست نیروهای امنیتی ایران فرار می‌کند. در همین راستا او ابتدا برای فرار از ایران به فرانسه فرار می‌کند. اما بعداً مجبور می‌شود پس از بارداری در استانبول بماند. فرح بعد از به دنیا آوردن پسرش به عنوان نظافتچی در پایتخت ترکیه شروع به کار می‌کند، اما وقتی از بیماری پسرش آگاه می‌شود اوضاع تغییر می‌کند. اگرچه او در رشته پزشکی تحصیل کرده است، اما سیستم ایمنی ضعیف پسرش به شدت به او آسیب می‌رساند و باید تحت مراقبت ویژه باشد و این یک چالش بزرگ برای فرح است.

او به کار خود به عنوان نظافتچی ادامه می‌دهد و سپس یک روز شاهد یک قتل وحشیانه است. این قتل توسط یک مافیای قدرتمند انجام شده است و آنها می‌خواهند همه شاهدان را بکشند. از این رو افراد مافیایی این وظیفه را به طاهر لکسیز محول می‌کنند تا همه شاهدان را ترور کند. حالا طاهر با فرح آشنا می‌شود، اما اینکه او را خواهد کشت یا نه، معما است. انگین آکیورک را در شخصیت طاهر لکسیز و دمت اوزدمیر را در نقش فرح می بینید. خلاصه اینکه این سریال ترکی پر از درام، اکشن و هیجان است. باید منتظر ادامه ماجرای طاهر و فرح در فصل دوم اسم من فرح باشیم.

کلام آخر

نقد سریال ترکی اسم من فرح

در این مقاله با معرفی و بررسی سریال ترکی اسم من فرح همراه شما بودیم و سعی کردیم این اثر را کاملا به شما معرفی کنیم. آیا شما نسبت به دانلود سریال اسم من فرح اقدام کرده‌اید؟ چه نکات مثبت منفی ای در این مجموعه تلویزیونی شبکه فاکس ترکیه می‌بینید؟ لطفا نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌ها با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو