در حال حاضر عناوین شگفتانگیزی در دست توسعه هستند. در این مطلب به معرفی ۱۵ مورد از بازی هایی میپردازیم که احتمالاً از وجودشان بیخبر هستید.
با توجه به اینکه تعداد زیادی از بازیها پشت سر هم و به سرعت معرفی میشوند، پیگیری اتفاقات پیش آمده و زمان عرضه آنها واقعا سخت خواهد بود. اوضاع زمانی بدتر میشود که بدانید بسیاری از توسعهدهندگان AAA شروع به معرفی بازی قبل از تولید کردهاند. همین مسئله منجر به سکوتهای خبری طولانی مدت میشود.
در این مقاله ۱۵ مورد از بزرگترین بازیهایی که احتمالاً نمیدانستید در حال توسعه هستند، آورده شده است.
Black Panther
مارول (Marvel) در حال همکاری با استودیوی تازه تاسیس EA Cliffhanger برای ساخت یک بازی بر اساس ابرقهرمان محبوب، یعنی Black Panther، است. تقریباً هیچ جزئیاتی از بازی وجود ندارد اما میدانیم که قرار است تجربهای تکنفره باشد و از منظر سوم شخص روایت خواهد شد. علاوه بر این، چهرههای کلیدیای مانند کوین استفنز (Kevin Stephens) پروژه را هدایت میکنند، بنابراین به نظر میرسد که با یک محصول خاص روبهرو هستیم. بازی هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار دارد، پس فعلاً انتظارات خود را کنترل کنید.
Iron Man
استودیوی EA Motive اوایل امسال بازسازی فوقالعادهای از Dead Space ارائه داد و حالا نیز سخت مشغول کار روی عنوان بعدی خود است. بازی مورد بحث یک IP جدید با نام Iron Man خواهد بود که تجربهای تکنفره و سوم شخص را رقم میزند.
EA Motive با این محصول، داستانی اورجینال را روایت خواهد کرد، داستانی که نه تنها از تاریخچه غنی این ابرقهرمان استفاده میکند، بلکه از ویژگیهای شخصیت کاریزماتیک تونی استارک (Tony Stark) نیز تاثیر میپذیرد. جزئیات بازی هنوز در هالهای از ابهام قرار دارند، بنابراین باید مدت زمان بیشتری منتظر بمانیم.
Everwild
استودیوی Rare مدتی است که روی عنوان Everwild کار میکند اما چیز خاصی از آن به نمایش نگذاشته. به این ترتیب، قابل درک است اگر بسیاری از طرفداران حتی فراموش کرده باشند که این بازی در وهله اول وجود داشته است. طبق گزارشات اخیر رسانهی VGC، عنوان Everwild ممکن است با مکانیکهای شبیهسازیاش چیزی شبیه به بازی Viva Pinata باشد و متأسفانه این تنها موردی است که در حال حاضر از بازی میدانیم.
Control 2
بازی Control از استودیوی رمدی اینترتینمنت (Remedy Entertainment) در سال ۲۰۱۹ موفقیتی بزرگ بود. مدتی است میدانیم که توسعهدهنده آن روی دنبالهاش کار میکند. پروژه به صورت داخلی “Codename Heron” نامیده شده و با بودجهای ۵۰ میلیون یورویی و پشتیبانی ۵۰۵ Games، سطح بالایی از انتظارات را برای خود به ارمغان آورده است. احتمالاً بسیاری از طرفداران با نفسِ بند آمده منتظر هستند تا اطلاعات بیشتری در مورد این بازی کسب کنند و امیدواریم در ماههای آینده و پس از عرضه Alan Wake 2، این اتفاق رخ دهد.
ریمیک Max Payne 1 & 2
یکی دیگر از پروژههای مورد انتظار رمدی، بازسازی Max Payne 1 & 2 با همکاری راکستار گیمز (Rockstar Games) است. این دو بازسازی با استفاده از موتور داخلی Northlight ساخته خواهند شد و به عنوان یک بسته منتشر میشوند؛ حتی این احتمال وجود دارد که دو بازی با یکدیگر ادغام و به عنوان یک داستان عرضه شوند. پروژه هنوز در مراحل ابتدایی ساخت قرار دارد و به تازگی وارد مرحله اثبات مفهوم توسعه شده است. به این ترتیب، مدتی طول میکشد تا بتوانیم اولین نگاه را به این پروژه داشته باشیم. خوشحالیم که مکس سرانجام باز میگردد.
The Witcher 4
سیدی پراجکت رد (CD Projekt RED) به تازگی اعلام کرده که قسمت جدیدی از فرنچایز Witcher هماکنون در حال ساخت است و شروع یک حماسه جدید خواهد بود که سهگانه دیگری را در بر خواهد گرفت. این بازی که به صورت داخلی با نام پولاریس (Polaris) شناخته میشود، با استفاده از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 ساخته خواهد شد. در حال حاضر، جزئیات مربوط به بازی یا حتی قهرمان داستان در هالهای از ابهام قرار دارند، بنابراین باید مدت بیشتری منتظر بمانیم.
Mass Effect جدید
سهگانهی Mass Effect یکی از بهترین تجربیات علمی تخیلی است، اما این فرنچایز امیدوارکننده پس از شکست سخت Mass Effect Andromeda به حالت تعلیق در آمد. خوشبختانه EA قصد دارد این سری را با یک عنوان کاملاً جدید احیاء کند. طبق گزارشات، این بازی با استفاده از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 به جای Frostbite Engine – که ثابت کرد مشکلی بزرگ برای Andromeda است – ساخته میشود، در نتیجه انتظار داریم روند توسعه بسیار روانتر باشد. پروژهی مذکور هماکنون در مراحل اولیه / ایدهپردازی قرار دارد.
Splinter Cell remake
همانند Mass Effect، عنوان Splinter Cell هم یکی دیگر از فرنچایزهای امیدوارکنندهای است که زمانی به اندازه یک عقاب اوج میگرفت، اما همین که قسمتهای بعدی به سود پیشبینی شدهی خود نرسیدند، سری نیز به درون حفرهای سقوط کرد. پس از یک دهه وقفه، این فرنچایز با بازسازی کامل بازی اول، بار دیگر به زندگی بر میگردد. این پروژه توسط شعبه تورنتوی یوبیسافت (Ubisoft Toronto) هدایت میشود و مجموعهای از بازسازیهای بصری و گیمپلی اصلی را به همراه خواهد داشت.
توسعهدهنده همچنین تایید کرده که Splinter Cell را به یک سری جهان باز تبدیل نخواهد کرد و همین موضوع، یک آسودگی خاطر بزرگ برای طرفداران است.
Marathon
قبل از اینکه بانجی (Bungie) با کار روی سهگانه Halo بر سر زبانها بیفتد، بیشتر به خاطر ساخت یک شوتر علمی تخیلی دیگر با نام Marathon شناخته میشد. این سری قرار است پس از دههها غیبت از بازار با پروژه بعدی بانجی که به سادگی Marathon نامیده میشود، بازگشتی بزرگ را رقم بزند. با ریبوتی بیسروصدا از این فرنچایز مواجه هستیم که قرار است یک شوتر مبتنی بر PvP باشد و در آن، بازیکنان در حین گشتوگذار در محیطهای علمی تخیلی زیبا، در مقابل یکدیگر قرار بگیرند. تریلر منتشر شده نیز قطعاً جذاب به نظر میرسد و جهتگیری هنری جالبی را به نمایش میگذارد.
Project 007
استودیوی سازنده سری بازیهای Hitman، یعنی آیاو اینتراکتیو (IO Interactive)، به سختی روی پروژه ۰۰۷ کار میکند. این محصول بازیکنان را در نقش یکی از محبوبترین جاسوسان روی این سیاره قرار خواهد داد و از آن به عنوان یک بازی اکشن سوم شخص یاد میشود.
نمیدانیم که آیا این پروژه دارای عناصر مخفیکاری مانند Hitman خواهد بود یا خیر، اما مطمئناً با توجه به سابقۀ سازنده رگههایی از آن وجود خواهد داشت. همانطور که گفته شد، پروژه ۰۰۷ هنوز با انتشار فاصله زیادی دارد، بنابراین انتظار نداشته باشید که به این زودی آن را در فروشگاهها مشاهده کنید.
TimeSplitters جدید
TimeSplitters به راحتی یکی از بهترین شوترهای PS2 بود و اگر فکر میکنید Future Perfect آخرین بازی از این سری به شمار میرود، حق با شماست. اخیراً استودیوی فری رادیکال دیزاین (Free Radical Design) با بسیاری از توسعهدهندگان اصلی اصلاح شده و میدانیم که یک عنوان جدید از فرنچایز TimeSplitters در دست ساخت دارد. توسعه به تازگی آغاز شده است، بنابراین اطلاعات زیادی از آن در دست نیست، اما حداقل میتوانیم در مورد این احیاء هیجانزده باشیم.
Kingdom Hearts IV
Kingdom Hearts 4 سال گذشته در رویداد بیستمین سالگرد این فرنچایز معرفی شد و تریلر رونمایی از آن چیزی جز یک اثر بسیار تماشایی نبود. Kingdom Hearts 4 که با استفاده از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 ساخته خواهد شد، دنیای خود را با ترکیبی عجیب اما زیبا از تصاویر واقعی و کارتونی ارائه میدهد. اتفاقات این نسخه پس از وقایع Kingdom Hearts 3 رخ خواهند داد و ما بار دیگر وارد ماجراجوییهای سورا (Sora) و دوستانش خواهیم شد. عنوان مذکور هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار دارد، بنابراین انتظار نداشته باشید که به این زودیها منتشر شود.
Wonder Woman
باز هم مارول. این بار Wonder Woman را داریم که توسط مونولیت پروداکشنز (Monolith Productions) توسعه مییابد. این محصول داستان ابرقهرمان محبوب ما را دنبال خواهد کرد که سعی میکند خانواده آمازونیاش را با بقیهی بشریت متحد سازد. این فرضیه چیز زیادی را لو نمیدهد، بنابراین باید منتظر شنیدن جزئیات بیشتر باشیم.
توسعهدهندگان اشاره کردهاند که بازی ممکن است سیستم Nemesis را در خود داشته باشد؛ این سیستم روایتهای انشعابی و دیالوگهای رویهای را ممکن میکند که قطعاً از نظر مفهومی جالب به نظر میرسند. هیجانزده هستیم تا ببینیم که در نهایت چه خواهد شد.
Blade Runner 2033: Labyrinth
Blade Runner 2033: Labyrinth که در حال حاضر توسط آناپورنا اینتراکتیو (Annapurna Interactive) توسعه مییابد، پس از وقایع Blackout و بین دو فیلم اول و Blade Runner 2049 اتفاق میافتد. بنابراین قطعاً جالب خواهد بود که ببینیم بازی چگونه فاصله زمانی بین دو فیلم مذکور را پر کرده و زمینه بیشتری را برای محصولات آینده این برند فراهم میکند. جزئیات گیمپلی در حال حاضر بسیار کم هستند اما به نظر میرسد که با یک تجربه عمدتاً روایت محور مواجه خواهیم بود.
Metal Gear Solid Delta: Snake Eater
وقتی به نظر میرسید که Metal Gear Solid یک فرنچایز فراموش شده است، کونامی (Konami) جلو آمد و Metal Gear Solid Delta: Snake Eater را معرفی کرد که یک بازسازی تمام عیار از عنوان کلاسیک سال ۲۰۰۴ محسوب میشود.
علاوه بر داشتن جلوههای بصری کاملاً جدید، این بازسازی دارای تغییرات اساسی در گیمپلی نیز خواهد بود تا مخاطبان جدید را هم جذب کند. خالق سری و مولف مشهور بازیهای ویدیویی، یعنی هیدئو کوجیما (Hideo Kojima)، در این پروژه مشارکتی ندارد، بنابراین کمی شک و تردید پیرامون همه چیز به چشم میخورد، اما از صمیم قلب امیدواریم که ارزش صبر کردن را داشته باشد.
منبع: GamingBolt