تعویض مفصل زانو

منبع: تاپ ناز

3

1402/7/16

00:10


این روزا که هزینه ویزیت پزشک توی این شرایط بد اقتصادی واقعاً اذیت کننده است، واقعاً خیلی خوب میشد اگه میتونستی حداقل هزینه ویزیت و تشخیصت رایگان بشه! اسن غیر ممکن نیست!

مشکلات ارتوپدی یه چیزیه که ممکن واسه همه ما پیش بیاد. آسیب های ورزشی، تصادف، ضربه و… (دور از جونتون) ولی حداقل چند باری برای خودمون یا اطرافیانمون پیش اومده! ما اینجا کمکت میکنیم تا بتونی راجع به علت دردت اطلاعات کسب کنی! تازه مشاور متخصص هم داریم که به صورت کاملاً رایگان میتونه بهت تو انتخاب روش درمان کمک بکنه! میتونی برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیری!

درد مفصل زانو یکی از شایع ترین مشکلات و درد هایی که خیلی ها تجربه میکنن! اینجا باهم دلایل اصلی و شایع درد مفصل زانو و همچنین چگونگی تعویض مفصل زانو رو بررسی میکنیم.

تعویض مفصل زانو

علت درد در مفصل زانو چیست؟

برای درک بهتر این مسئله بهتر است ابتدا راجع به ساختار زانو کمی بیشتر بدانیم. زانو از استخوان ران، درشت نی (استخوان ساق پا) و کشکک (کاسه زانو) تشکیل شده است. آسیب دیدگی در این بخش ها، که معمولاً بر اثر ضربه رخ می دهد میتواند باعث احساس در در ناحیه زانو شود.

مفصل زانو دارای چهار رباط است که کشیده شدن یا پاره شدن هرکدام از این رباط ها میتواند باعث ایجاد یک وضعیت دردناک شود. شایع ترین این آسیب ها در رباط صلیبی خلفی (PCL) و رباط صلیبی قدامی (َACL) رخ میدهد.

منیسک، غضروف نرم بین استخوان ران و درشت نی، به عنوان یک بالشتک عمل کرده و به جذب ضربه در حین حرکت کمک می کند. آرتریت (التهاب مفاصل)، جراحت یا سایر بیماری های مفصلی می تواند به این لایه محافظ غضروف آسیب برساند و باعث درد شدید و دشواری در انجام فعالیت های روزانه شود.

در صورتی که گزینه های درمانی غیرجراحی و یا جراحی هایی که به منظور بازساری اجزا آسیب دیده انجام می شوند، نتوانند علائم را کاهش دهند، پزشک ممکن است جراحی تعویض مفصل زانو را توصیه کند.

تعویض مفصل زانو یه درمانیه که بعد از طی کردن دوران نقاهت میتونه مشکل شما رو کاملاً برطرف کنه. چرا که انگار یه زانوی جدید داری! واین زانو مدت زمان زیادی (احتمالاً تا آخر عمر) برات کار میکنه. ما میتونیم از انتخاب بهترین پروتز مفصل زانو تا انتخاب بهترین جراح کمکت کنیم! ولی اول باید ببینیم تعویض مفصل زانو چی هست!

جراحی تعویض مفصل زانو چیست؟

تعویض مفصل زانو شامل جایگزینی مفصل زانو آسیب دیده با یک پروتز مصنوعی ساخته شده از قطعات فلزی و پلاستیکی است. این روش معمولاً زمانی در نظرگرفته می‌شود که درمان‌های محافظه‌کار نتوانسته اند تسکین کافی ایجاد کنند. در حالی که درمان‌های محافظه‌کارانه مانند دارو و فیزیوتراپی می‌توانند برای برخی تسکین دهنده باشد، نقطه‌ای وجود دارد که ممکن است اقدامات شدیدتری لازم باشد. تعویض مفصل زانو که به عنوان آرتروپلاستی زانو نیز شناخته می شود، یک روش جراحی است که می تواند درد طولانی مدت و بهبود عملکرد را برای کسانی که شرایط شدید زانو دارند، ارائه دهد.

تعویض مفصل زانو معمولاً برای موارد شدید آرتریت توصیه میشود ولی در بعضی موارد برای آسیب های شدید مفصل زانو (مثل شکستگی های غیرقابل ترمیم یا پارگی رباط به صورتی که بازسازی آن غیر ممکن است) نیز مورد تجویز پزشک قرار میگیرد.

حالا اگر تصمیمتو گرفتی و میخوای جراحی تعویض مفصل زانو انجام بدی بهتره قبلش آمادگی داشته باشی. باید بدونی از این روش درمان میتونی چه انتظاری داشته باشی.

تعویض مفصل زانو

آمادگی قبل از عمل جراحی تعویض مفصل زانو

قبل از انجام عمل تعویض مفصل زانو، چندین فاکتور مهم وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. اولین مورد زمان جراحی است. این تصمیم با همکاری جراح ارتوپد و با در نظر گرفتن عواملی مانند شدت علائم، سلامت کلی و ترجیحات شخصی شما گرفته می شود. داشتن انتظارات واقع بینانه در مورد زمان بهبودی و درک خطرات و مزایای بالقوه این روش بسیار مهم است. در طول جراحی مفصل زانو ، شما تحت بیهوشی خواهید بود در حالی که جراح ارتوپد با دقت غضروف و استخوان آسیب دیده مفصل زانو را خارج می کند. سپس اجزای مصنوعی کاشته می‌شوند و سطح مفصل جدیدی را فراهم می‌کنند. عمل جراحی معمولاً چند ساعت طول می کشد و قبل از انتقال به اتاق بیمارستان، مدتی را در اتاق ریکاوری سپری می کنید. پس از جراحی، تعویض مفصل زانو شما با یک فیزیوتراپیست برای بازیابی قدرت، انعطاف پذیری و تحرک در مفصل جدید زانوی خود کار خواهید کرد. هدف از جراحی تعویض مفصل زانو تسکین درد و بازگرداندن تراز و عملکرد زانو است. حین عمل، قسمت‌های فرسوده یا آسیب‌دیده مفصل زانو با قطعات مصنوعی جایگزین می‌شوند و امکان حرکت نرم‌تر و کاهش درد را فراهم می‌کنند. قبل از شروع سفر به سمت زانوی بهتر، داشتن یک درک جامع از این روش و پیامدهای آن ضروری است. شما میتوانید با تماس با مشاوران ما مشاوره تعویض مفصل زانو را به صورت رایگان دریافت نمایید.

به علاوه این، باید یه سری کارها هست که باید قبل از عمل جراحی انجام بدی.

آرامش خودتو حفظ کن!

آمادگی ذهنی و فیزیکی

آمادگی ذهنی و فیزیکی برای یک جراحی تعویض مفصل زانو بسیار مهم است. با بحث در مورد هر گونه نگرانی یا سوالی که دارید با تیم پزشکی خود شروع کنید. درک این روش، مزایای آن و خطرات احتمالی به کاهش اضطراب و ایجاد انتظارات واقع بینانه کمک می کند. علاوه بر این، شرکت در تمرینات قبل از جراحی توصیه شده توسط ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی می تواند به بهینه سازی نتیجه جراحی کمک کند.

خانواده، دوستان، آشنایان و پزشک معتمد

ایجاد یک شبکه پشتیبانی

داشتن یک شبکه پشتیبانی قوی هنگام آماده شدن برای تعویض مفص زانو بسیار ارزشمند است. چه خانواده، دوستان یا یک گروه پشتیبانی، داشتن فردی که در طول روند بهبودی به او تکیه کند، می تواند تفاوت قابل توجهی ایجاد کند. برای به دست آوردن اطلاعات درباره هزینه تعویض مفصل زانو و یافتن بهترین پزشک مفصل زانو، به اشتراک گذاشتن تجربیات و یافتن تشویق، با دیگرانی که تحت عمل جراحی تعویض مفصل زانو قرار گرفته اند، تماس بگیرید.

ایجاد فضای مناسب برای ریکاروی

آماده سازی خانه

انجام برخی تنظیمات ساده در محیط خانه می تواند تجربه شما را پس از جراحی به میزان قابل توجهی افزایش دهد. نصب نرده ها یا میله های دستگیره را در حمام خود در نظر بگیرید و فضای زندگی خود را برای تحرک بهتر تغییر دهید. برای کاهش نیاز به خم شدن یا کشش بیش از حد، مواردی را که اغلب به آنها دسترسی دارید، مرتب کنید. به یاد داشته باشید، یک خانه امن و در دسترس به شما کمک می کند تا سریعتر و راحت تر بهبود پیدا کنید.

مهمترین کاری که باید بکنی!

پیدا کردن بهترین جراج زانو

هنگام شروع جستجوی خود برای بهترین جراح تعویض مفصل زانو، انجام تحقیقات کامل و جمع آوری اطلاعات بسیار مهم است. بهتر است با درخواست از پزشک خود بررسی را شروع کنید. آنها اغلب اطلاعات ارزشمندی در مورد جراحان معتبر در منطقه شما دارند. بعلاوه بر این، توصیه هایی را از دوستان، خانواده یا همکارانی که ممکن است تجربیات مثبتی در زمینه مراقبت های ارتوپدی داشته باشند، جویا شوید.

متخصص های ما آماده مشاوره دادن به شما هستند! خیالتون راحت باشه که ما بهترین پزشکان جراحان ارتوپد کشورو بسته به منطقه و وضعیتتون بهتون پیشنهاد میدیم!

پیدا کردن جنس خوبم خیلی مهمه!

پیدا کردن بهترین پروتز مفصل زانو

پروتز یکی از مهم ترین عوامل در میزان کیفیت و هزینه تعویض مفصل زانو است. پروتز مفصل زانو معمولاً از قطعات فلزی و پلاستیکی ساخته می شود و عملکرد قابل اعتمادی را برای بسیاری از افراد فراهم می کند. با این حال، ممکن است محدودیت‌هایی برای ارائه دامنه طبیعی حرکت یا مقاومت در برابر فعالیت‌های با ضربه زیاد داشته باشد.برند های مختلفی از هستند که مفصل مصنوعی زانو یا همان پروتز مفصل زانو را تولید میکنند. برندهای آلمانی و آمریکایی از بهترین برندهای موجو در بازار هستند. همچنین در کشور ماشرکت های مختلفی هستند که پروتز مفصل زانو را به کشور وارد و توضیع می کنند. اکثر پزشکان جراح با یک شرکت یا برند خاصی کار می کنند. توصیه پزشک شما در انتخاب پروتز مفصل زانو بسیار موثر است.

باز هم نگران نباش! ما اینجا هستیم! درسته که قیمت ها و اجناس توی بازار خیلی متفاوت ان. ولی میتونی با مشاوره با متخصصین ما علاوه بر بهترین پزشک و جراح، بهترین و به صرفه ترین پروتز مفصل زانو با توجه به وضعیتت پیدا کنی! یعنی هم توی هزینه ویزیت و مشاوره صرفه جویی کردی، هم توی هزینه خرید پروتز!

خلاصه، ما اینجا در یارطب همون طور که از اسممون مشخصه یار و همراهتیم تا حالت دوباره خوب بشه! علاوه بر مشکلات زانو میتونی تو هر زمینه دیگه ای از ارتوپدی از متخصصین ما کاملاً رایگان مشاوره بگیری.

تعویض مفصل زانو

“یارطب همراه سلامتی شما”

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو