سهمیه سوخت وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث قطع می‌شود

منبع: تکراتو

3

1402/7/16

18:32


اجبار در اجباری که به کام شرکت‌های بیمه تمام شد. به تازگی خبر رسیده که سهمیه سوخت وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث قطع خواهد شد.

سهمیه سوخت وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث قطع می‌شود

اجبار در اجباری که به کام شرکت‌های بیمه تمام شد. به تازگی خبر رسیده که سهمیه سوخت وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث قطع خواهد شد.

سید کاظم عزیزی معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور طبق یک اطلاعیه اعلام کرد که طبق قانون بیمه، سهمیه سوخت وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث قطع خواهد شد. ظاهراً همکاری عظیمی بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط با قوانین بیمه و پلیس راهور و دیگر ارگان‌های تصمیم‌گیرنده در این خصوص شکل گرفته است تا وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث از داشتن کارت سوخت بی بهره شوند.

البته باید به این موضوع توجه داشت که نرخ بالای بیمه‌هایی نظیر شخص ثالث و عدم ارائه تخفیف‌ها و طرح‌های اقساطی مناسب، منجربه این مسئله شده است که مالکین وسایل نقلیه، بویژه مالکینی که از خودرو خود به عنوان تنها راه امرار معاش استفاده می‌کنند، نتوانند هزینه شخص ثالث خود را به موقع بپردازند. با این وجود بهتر است دولت به جای فشارهای سختگیرانه، تمهیداتی را بیندیشد تا مالکین بتوانند به راحتی بیمه‌ خودرو خود را تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: تعرفه واردات خودرو کارکرده اعلام شد [+جزئیات]

سهمیه سوخت وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث قطع می‌شود

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسکانیوز، عزیزی معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور در گفتگو با رادیو اقتصاد اظهار داشت:

با همکاری و هماهنگی سازمان بیمه، شرکت ملی فرآورده‌های نفتی، پلیس راهور و دیگر دستگاه‌ها کارگروه راهبری اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با نمایندگان دستگاه‌های مرتبط تشکیل و در مرحله اول مصوب شد خودروهای نفت و گازسوز مشمول قانون در ۳ مرحله اطلاع‌رسانی و رصد شوند.

عزیزی افزود: «تا بحال ۴۰ هزار خودرو نفت‌گاز سوز فاقد بیمه شناسایی شد که طبق فرایندی در یک‌ماهه اول به دارندگان خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث، به‌هنگام سوختگیری پیغام “هشدار بیمه” ارسال می‌شود که همزمان سازمان راهداری، حمل و نقل جاده‌ای و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز پیامک‌هایی به این گروه ارسال می‌کنند.»

سهمیه سوخت وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث قطع می‌شود

وی ادامه داد:

اگر دارندگان وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث اقدام به تمدید بیمه‌نامه خود در یک‌ماه نکنند، وارد لیست خاکستری شده و به هنگام سوختگیری در ماه دوم پیغام” خطا بیمه” را دریافت خواهند کرد که به منزله غیرفعال شدن کارت سوخت‌شان است.

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور با اشاره به رشد ۳۰درصدی جامعه هدف برای تمدید بیمه بیان داشت: «از ۴۰ هزار خودرو طی یک ماه گذشته ۱۲ هزار خودرو نسبت به تمدید بیمه خود اقدام کردند که از لیست هشدار خارج شده‌اند و انتظار می‌رود این روند افزایش یابد.»

عزیزی هدف اصلی اجرای قانون را الزام به دریافت بیمه‌نامه شخص ثالث برای افزایش امنیت حوزه حمل و نقل دانست و تصریح کرد:

توصیه ما به رانندگان خودروهای وسایل سنگین دقت در تمدید بیمه‌نامه‌هاست تا از منافع بیمه در جبران خسارات بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ قطع سهمیه سوخت وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو