مقایسه قیمت خودروهای خارجی در ایران و امارات [+جدول]

منبع: تکراتو

4

1402/7/18

19:30


در این نوشته به مقایسه قیمت خودروهای خارجی در ایران و امارات پرداخته‌ایم؛ دو بازاری که از زمین تا آسمان در ارائه قیمت‌ محصولات خارجی تفاوت دارند.

مقایسه قیمت خودروهای خارجی در ایران و امارات [+جدول]

در این نوشته به مقایسه قیمت خودروهای خارجی در ایران و امارات پرداخته‌ایم؛ دو بازاری که از زمین تا آسمان در ارائه قیمت‌ محصولات خارجی تفاوت دارند.

قطعاً مقایسه قیمت خودروهای خارجی در ایران و امارات روشن می‌کند که چقدر تفاوت قیمت در بازار ایران با بازارهایی مانند امارات وجود دارد. از زمانی که روند واردات خودرو به ایران آغاز شد و خودروهای وارداتی توسط شورای رقایت قیمت‌گذاری شدند، معلوم شد که قیمت خودروهای خارجی در بازار ایران بسیار غیرمنصفانه است و مشتریان ایرانی برای خرید این خودروها باید بهایی تا چند برابر قیمت اصلی محصول بپردازند. اما با پول همین خودروها در امارات می‌شود بهترین محصولات کمپانی‌های بزرگی مانند مرسدس بنز، BMW و دیگر برندهای معتبر و لوکس را سوار شد.

بیشتر بخوانید: واجدین شرایط واردات خودرو دست دوم به کشور چه کسانی هستند؟

مقایسه قیمت خودروهای خارجی در ایران و امارات

بازار خودروی ایران طی سال‌های گذشته به‌دلیل ممنوعیت واردات با افزایش قیمت شدیدی مواجه شده است. اگرچه طی چند ماه گذشته با انتشار اخبار مربوط به واردات، بهای خودروهای وارداتی افت کرده، اما این کاهش قیمت‌ها در برابر افزایش نرخی که سال‌های گذشته ایجاد شد، قابل‌توجه نبوده و همچنان قیمت خودروهای وارداتی در ایران بسیار بالاتر از امارات است.

در این مطلب فهرستی از قیمت خودروهای وارداتی پرطرفدار در بازار جهانی قرار دارد که مدل ساخت و کارکرد تقریباً مشابهی با یکدیگر دارند:

خودرو مدل قیمت در ایران قیمت در امارات
آلفارومئو جولیتا 2017 یک میلیارد و 900 میلیون تومان 387 میلیون تومان
مرسدس بنز CLA45 2017 هفت میلیارد تومان 858 میلیون تومان
بی‌ام‌و X4 2017 شش میلیارد و 655 میلیون تومان یک میلیارد و 273 میلیون تومان
پورشه ماکان 2017 یازده میلیارد تومان 2.5 میلیارد تومان
تویوتا پریوس 2017 یک میلیارد و 750 میلیون تومان 595 میلیون تومان
تویوتا هایلوکس 2016 پنج میلیارد تومان 872 میلیون تومان

بهای این خودروهای وارداتی در بازار ایران و امارات، از وب‌سایت‌های خرید‌وفروش خودرو در هریک از این کشورها برداشته شده است. همچنین خودروهای بازار ایران، از ارزان‌ترین تیپ انتخاب شده‌اند تا بهای پایین‌تری داشته باشند.

خودروهای وارداتی در بازار ایران، با قیمتی حدود سه الی هشت برابر بالاتر از بازار امارات به‌فروش می‌رسند. این مسئله نشانگر گران‌فروشی آشکار خودروهای وارداتی به بهانه ممنوعیت واردات خودرو است. به‌‌عنوان مثال، پورشه ماکان 2017 با کارکرد 137 هزار کیلومتر، تقریباً 8.5 میلیارد تومان گران‌تر از امارات به‌دست مصرف‌کننده ایرانی می‌رسد.

مقایسه قیمت خودروهای خارجی در ایران و امارات [+جدول]

برخی از کارشناسان بازار بر این باورند که به‌دلیل وضعیت صنعت خودرویی ایران، دولت باید تعرفه‌های گمرکی بالایی برای خودروهای وارداتی وضع کند تا حمایت خود را از صنعت خودرو داخلی نشان دهد. همین نکته منجر به گرانی بیش‌ازحد قیمت خودروهای خارجی در داخل کشور نسبت به سایر کشورهای حوزه خلیج فارس شده است.

ممنوعیت واردات در کنار تعرفه گمرکی بالا، باعث افزایش قیمت محصولات وارداتی باکیفیت می‌شود. درنتیجه قشر کم‌درآمد و ضعیف جامعه از آنها بی‌بهره می‌ماند. البته ممکن است با تسریع واردات خودروهای جدید، قیمت این محصولات کاهش یافته و کم‌کم شاهد معقول‌شدن قیمت‌ها باشیم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مقایسه قیمت خودروهای خارجی در ایران و امارات چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: دیجیاتو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو