افزایش 10 برابری قیمت مسکن در 5 سال اخیر

منبع: تکراتو

3

1402/7/17

09:01


رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ضمن اشاره به افزایش 10 برابری قیمت مسکن طی 5 سال اخیر، به نتیجه اقدامات دولت جهت کاهش ناترازی عرضه و تقاضا در این بازار پرداخت.

افزایش 10 برابری قیمت مسکن در 5 سال اخیر

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ضمن اشاره به افزایش 10 برابری قیمت مسکن طی 5 سال اخیر، به نتیجه اقدامات دولت جهت کاهش ناترازی عرضه و تقاضا در این بازار پرداخت.

به گزارش تکراتو و به نقل از خبرگزاری تسنیم، «بابک نگاهداری»، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس طی نشست سراسری انبوه‌سازان مسکن و ساختمان ایران ضمن اشاره به افزایش 10 برابری قیمت مسکن و اجاره‌بها در بازه زمانی 5 ساله یعنی از سال 97 تا سال 1402، بیان داشت: «در سبد خانوارهای ایرانی، اصلی‌ترین هزینه مسکن است و اگر نتوانیم تورم مسکن را کنترل کنیم، تلاش‌های دولت برای مهار تورم در سایر حوزه‌ها خیلی در زندگی مردم ملموس نخواهد بود.»

بیشتر بخوانید: مبلغ وام ودیعه مسکن 1402 مشخص شد [+نحوه دریافت]

افزایش 10 برابری قیمت مسکن و اجاره‌بها طی 5 سال

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به ناترازی عرضه و تقاضا در بازار مسکن عنوان کرد: «این ناترازی مربوط به کاهش تولید مستمر در دهه 90 است.»

وی در ادامه افزود: «رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با هیئت دولت بر موضوع مسکن و جدی‌تر گرفتن آن تاکید کردند. این مسئله نشان می‌دهد باید تمرکز زیادی روی این موضوع داشته باشیم.»

نگاهداری درباره پیگیری‌های دولت در زمینه بهبود شرایط مسکن اظهار داشت: «قانون جهش تولید و به تبع آن، نهضت ملی مسکن، برای کاهش ناترازی و بهبود وضعیت مسکن توسط دولت در حال پیگیری است. حدود دو سال از اجرای قانون می‌گذرد که شاهد نقاط مثبتی در اجرای آن هستیم.»

افزایش 10 برابری قیمت مسکن

وی یکی از اثرات مثبت را تغییر نگاه دولت از نظاره‌گر به کنش‌گر قلمداد و اضافه کرد: «دولت مسکن را از اولویت‌های اجرایی خود قرار داده و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است. شخص رئیس جمهور نیز برای آن وقت می‌گذارد و فعالیت‌ها برای تامین گسترده مسکن در حال اجراست.»

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در پایان خاطرنشان کرد: «باید از تجارب گذشته در اجرای نهضت ملی مسکن استفاده کنیم ضمن اینکه باید برای سوداگری و اثربخشی در بازار مسکن برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص افزایش 10 برابری قیمت مسکن طی پنج سال اخیر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو