افزایش قیمت سیگار قطعی شد؛ سیگار و تنباکو چقدر گران می‌شود؟

منبع: تکراتو

4

1402/7/29

14:16


در راستای اجرای برنامه هفتم توسعه، نمایندگان مجلس با افزایش میزان مالیات محصولات دخانی موافقت کردند که همین امر منجر به افزایش قیمت سیگار و تنباکو می‌شود.

افزایش قیمت سیگار قطعی شد؛ سیگار و تنباکو چقدر گران می‌شود؟

در راستای اجرای برنامه هفتم توسعه، نمایندگان مجلس با افزایش میزان مالیات محصولات دخانی موافقت کردند که همین امر منجر به افزایش قیمت سیگار و تنباکو می‌شود.

به گزارش تکراتو و به نقل از خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی جلسه علنی روز جاری و در راستای بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، بند الحاقی 5 ماده 73 این برنامه را تصویب کردند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


افزایش قیمت سیگار و تنباکو

مطابق با بند الحاقی 5 ماده 73 برنامه هفتم توسعه به منظور افزایش مالیات محصولات دخانی آمده است:

افزایش قیمت سیگار

«1.علاوه بر مالیات بر ارزش افزوده خاص محصولات دخانی موضوع بند «ت» ماده (23=6) قانون مالیات بر ارزش افزوده، مالیات عملکرد، حقوق ورودی و حق انحصار بر محصولات دخانی، از ابتدای سال 1403 مالیات هر نخ سیگار نسبت به قانون بودجه 1402 کل کشور سالانه به شرح زیر افزایش می‌یابد:

1-1 تولید داخل با نشان ایرانی پانزده درصد (%15)

1-2 تولید داخل با نشان بین المللی بیست و پنج درصد (%25)

1-3 سیگار وارداتی با هر نشان پنجاه درصد (%50)

1-4 هر بسته تنباکوی پنجاه گرمی تولید داخل بیست درصد (%20)

1-5 هر بسته تنباکو پنجاه گرمی وارداتی آماده مصرف پنجاه و پنج درصد (%55)

صددرصد (%100) درآمدهای حاصل از اجرای این جزء توسط سازمان امور مالیاتی وصول و به خزانه داری کل کشور واریز می‌گردد و در بودجه‌های سنواتی جهت کاهش مصرف دخانیات، پیشگیری و درمان بیماری‌های ناشی از آن، توسعه اماکن ورزشی با اولویت مناطق کمبرخوردار و توسعه اماکن ورزشی در مدارس اختصاص می‌یابد.

2. وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است:

2-1 امکان دسترسی برخط سازمان امور مالیاتی کشور به سامانه اطلاعاتی واردات، تولید و توزیع سیگار و انواع محصولات دخانی را فراهم نماید.

2-2 نسبت به شناسایی کلیه واحدهای تولیدی و عرضه کننده محصولات دخانی که به صورت غیرقانونی تولید و عرضه می شود اقدام و ضمن جلوگیری از فعالیت آنان متخلفین را به مراجع قضائی معرفی نماید.

3. ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به جمع آوری کلیه محصولات دخانی اعم از قاچاق و تقلبی شناسه (کد) رهگیری اقدام ومتخلف را به مراجع قضائی معرفی نماید.

4. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است چاپخانه‌هایی را که بدون مجوز قانونی نسبت به چاپ اقلام مورد نیاز تولیدکنندگان مواد دخانی خصوصا تنباکوی معسل با نشانه‌ای مختلف خارجی و داخلی اقدام می‌کنند، شناسایی و متخلف را به مراجع قضائی معرفی نماید.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مصوبه افزایش قیمت سیگار و تنباکو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو