موج خوش بینی در پیش بینی قیمت ارز دیجیتال

منبع: پلازا

3

1402/7/18

19:07


موج خوش بینی در پیش بینی قیمت ارز دیجیتال

تحلیل و پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال یکی از مهارت‌های اصلی در بازار رمز ارزها به شمار می‌آید. این مهارت شامل استفاده از روش‌های مختلفی از جمله تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی و الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای پیش‌بینی قیمت‌های آتی ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین است.

وقوع رویدادهای دوره‌ای، تغییرات مهم در اقتصاد جهانی، تصویب ضوابط و قوانین جدید و بسیاری عوامل دیگر، توانایی ایجاد موج‌های یاس و امید در بازارهای سرمایه را دارند. موج خوش‌بینی نمایانگر امید و اعتماد به رشد و افزایش قیمت ارز دیجیتال است. طی یکسال اخیر، شاهد وقوع جریانی امیدبخش در بازار ارزهای دیجیتال هستیم. آیا این موج ادامه دارد؟ برای پاسخ به این سوال، با ما همراه شوید تا تحلیل دقیق‌تری از ارزهای دیجیتال و حرکت‌های آتی بازار داشته باشیم.

قیمت ارز دیجیتال به سمت صعود یا سقوطی بی بازگشت؟

قیمت ارز دیجیتال به سمت صعود یا سقوطی بی بازگشت؟

برای کسانی که در بازار ارزهای دیجیتال فعال هستند این سوالات مدام تکرار می‌شوند: آیا بیت کوین به مدار صعودی بازمی‌گردد؟ آیا مقررات نقش مهم‌تری در تعیین قیمت لحظه ای ارز دیجیتال ایفا خواهند کرد؟ کدام نوع ارز دیجیتال بهترین سودسازی را در سال آینده خواهد داشت؟ باید بدانید که به تعداد تحلیل‌گرانی که آینده ارزهای دیجیتال را ترسیم می‌کنند، پیش بینی وجود دارد. اما تمام تحلیل‌هل به قیمت بیت کوین گره می‌خورد.

به گزارش CNBC، شناخته شده‌ترین ارز دیجیتال، یعنی بیت کوین، سال خوبی را سپری کرد. این ارز دیجیتال از ابتدای سال 2021 تقریبا 70 درصد افزایش یافته و ارزش کل بازار کریپتو را به مجموع 2 تریلیون دلار رسانده است.

با نگاهی به آینده ارزهای دیجیتال و با الهام از گذشته، سرمایه‌گذاران در ارزهای دیجیتال انتظار یک سفر هیجان‌انگیز را می‌کشند. برخی از پیش‌بینی‌های جذاب ارزهای دیجیتال که باید در سال 2023 نیم نگاهی به آنها داشت عبارتند از:

افت یا صعود قیمت ارز دیجیتال؛ مساله این است!

افت یا صعود قیمت ارز دیجیتال؛ مساله این است!

علی رغم وجود تحلیل‌هایی که سقوط قیمت بیت کوین را تا 10000 دلار پیش بینی می‌کنند، سایر تحلیلگران با این سقوط موافق نیستند. یویا هاسگاوا، تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال در صرافی دارایی دیجیتال ژاپن Bitbank، معتقد است مهم ترین عامل خطر [کاهش کمی] توسط فدرال رزرو است. در Analytics Insight، Sanyal آمده است که تحلیل‌گران بازار پیش بینی می‌کنند که بیت کوین تا پایان سال 2023 به 100000 دلار خواهد رسید.

برخی تحلیل‌گران باور دارند که با توجه به نوسانات اخیر قیمت در بازار کریپتو، یک فرصت طلایی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد. از سوی دیگر، افرادی نیز نگران افت احتمالی قیمت‌ها هستند.

تاثیر تکنولوژی بلاکچین و پذیرش عمومی بر رشد قیمت ارز دیجیتال

طبق گزارش The Ascent، ریک ادلمن، بنیان‌گذار شورای دارایی‌های دیجیتال حرفه‌ای‌های مالی، پیش‌بینی می‌کند که تا پایان سال ۲۰۲۲ بیش از ۵۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان صاحب بیت کوین خواهند شد. فلوری مارکز، بنیان‌گذار BlockFi، CoinTelegraph نیز این موضوع را تایید می‌کند.

تایید اولین ETF بیت کوین و تاثیر آن بر قیمت لحظه ای ارز دیجیتال در بازار

برخی از سرمایه‌گذاران بازارکریپتو پیش بینی می‌کنند که اولین صندوق قابل معامله در مبادلات بیت کوین (ETF) در ایالات متحده در سال جاری تایید می‌شود. این صندوق به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد مستقیما به معامله بیت کوین خود بپردازند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار، سال گذشته اجازه راه اندازی ETF استراتژی بیت کوین ProShares را داد. اما این صندوق فقط قراردادهای آتی بیت کوین را ردیابی می‌کند. با این حال، بازار اکنون به اندازه کافی بزرگ و بالغ شده است تا از این صندوق حمایت کند. بر همین اساس، تحلیل‌گران بر این باورند که یک ETF بیت کوین اسپات در آینده‌ای نزدیک، تایید خواهد شد.

رشد قیمت لحظه ای ارز دیجیتال با حرکت به سمت امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)

برایان گراس، مشاور شبکه در پلتفرم ارزهای دیجیتال ICHI معتقد است که توسعه‌ فناوری‌های نوظهور کریپتو مانند امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) «احتمالا بالاترین حوزه‌های رشد ارزهای دیجیتال هستند». هدف DeFi بازآفرینی محصولات مالی سنتی بدون واسطه است، در حالی که DAO ها را می توان یک جامعه اینترنتی جدید در نظر گرفت. سپرده گذاری در خدمات DeFi در سال 2021 از 200 میلیارد دلار گذشت و انتظار می رود تقاضا در سال 2023 رشد کند.

کارول الکساندر به سرمایه‌گذارانی که به دنبال کسب سود در حوزه‌های کوچک‌تر ارزهای دیجیتال هستند، توصیه می‌کند، در سال 2023 اتریوم، سولانا، پولکادوت و کاردانو را در واچ‌لیست خود داشته باشند.

CNBC گزارش داد که DeFi بخشی از یک روند گسترده‌تر به نام Web3 است. حامیان Web3 ادعا می‌کنند که پلتفرم‌های آنلاین تحت کنترل چند شرکت مانند آمازون، اپل، آلفابت و شرکت مادر فیسبوک متا هستند. Web3 خواستار تکرار جدید و غیرمتمرکز اینترنت با ترکیب بلاکچین و توکن های غیرقابل تعویض است. با این حال، کارآفرینانی مانند ایلان ماسک و جک دورسی همچنان به این خواسته، مشکوک هستند.

جفت ارزهای معاملاتی و تاثیر بر قیمت ارز دیجیتال

یکی دیگر از موضوعات مهم در پیش‌بینی آینده ارزهای دیجیتال، تاثیر جفت های معاملاتی است. این رمز ارزها مبتنی بر ترکیبات مختلف ارزهای دیجیتال هستند و می‌توانند تغییرات جذابی در بازار ایجاد کنند.

تاثیر تغییر و تحول قوانین در قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

انتظار می‌رود مقررات دولتی در زمینه ارزهای دیجیتال در سال 2023 یک موضوع کلیدی باشد. ویجی آیار، معاون توسعه شرکت‌ها و توسعه جهانی در صرافی رمز ارز Luno، پیش‌بینی می‌کند که امسال، سال مهم و تاثیرگذاری در عرصه نظارتی خواهد بود. آیار به CNBC گفت که انتظار دارد در مورد «منطقه خاکستری» قانونی ارزهای دیجیتال، شفاف سازی شود. یکی دیگر از حوزه‌های مورد علاقه قانون‌گذاران، احتمالا استیبل کوین‌ها هستند. قیمت این رمز ارزها با قیمت دارایی‌هایی مانند دلار آمریکا همبستگی دارد. تتر، در مورد اینکه آیا دارایی های کافی در ذخایر خود برای توجیه همبستگی با دلار دارد یا خیر، همیشه بحث برانگیز است.

جمع‌بندی

در این مقاله، به پیش بینی‌های مختلف در مورد آینده قیمت ارز دیجیتال پرداختیم. همچنین به عوامل تاثیرگذار بر این پیش بینی‌ها، از جمله تکنولوژی بلاک‌چین، جفت ارزهای معاملاتی، تغییر و تحولات قوانین و… اشاره کردیم. برای سرمایه‌گذاران، درک دقیق این عوامل برای تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه بسیار مهم است. با توجه به پیش بینی‌های مختلفی که ارائه شده است، می‌توانید استراتژی مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو پیش بگیرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو