۷ کاربرد ارز دیجیتال که از آن بی خبرید!

منبع: دانش‌چی

3

1402/10/5

10:00


درباره کاربرد ارز دیجیتال بیشتر بدانید!

7 کاربرد ارز دیجیتال که از آن بی خبرید!

بر اساس اخبار منتشر شده از سایت کوین‌مارکت‌کپ در سال ۲۰۲۳، بیش از ۸۸۰۰ ارز دیجیتال برای کاربردهای مختلف به کار گرفته‌ شده‌اند که فقط ۱٫۶ تریلیون دلار مربوط به پرداخت و حواله‌های ارزی است. در این مقاله می‌خواهیم ۷ کاربرد دیگر ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم. اگر فقط هریک از این کاربردها ۱٫۶ تریلیون دلار ارزش داشته باشد، آیا آینده تجارت جهانی و مخازن پولی در دستان ارز دیجیتال نیست؟

از نظر شما امکان رسیدن به یک واحد پول جهانی دیجیتالی چقدر محتمل است؟ روند صعودی آمارهای به‌کارگیری ارز دیجیتال تا سال آینده به چه منوال خواهد بود؟ در کدام‌یک از کارهایتان می‌توانید از ارزهای دیجیتال استفاده کنید؟ از شما دعوت می‌کنیم تا آخر این مقاله با ما همراه باشید و با ده تا از کاربردهای متداول ارز دیجیتال آشنا شوید. در این مقاله به کلیه سوالات شما در خصوص به‌کارگیری رمزارزها پاسخ خواهیم داد.

۱- سودآوری از بازار کریپتوکارنسی؛ متداول‌ترین کاربرد رمزارزها

ترید کریپتوکارنسی به‌عنوان یک روش برای کسب سود از بازارهای رمزارزها به‌شدت موردتوجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است. این فعالیت امکان تحلیل نمودارها و روندهای بازار را با ابزارهای تحلیلی پیشرفته فراهم می‌کند. با افزایش پذیرش رمزارزها، تریدرها می‌توانند از نوسانات بازار و تغییرات قیمت به نفع خود بهره‌مند شوند. ترید کریپتوکارنسی در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷ روز هفته امکان‌پذیر است.

معامله‌گران با استفاده از برنامه‌نویسی ابزارهای اتوماتیک‌ ترید مانند ربات‌ها، ریسک‌ را کاهش و سودآوری از قیمت ارز دیجیتال را بهبود می‌بخشند. این امر یک فرصت جذاب برای کسب درآمد و سرمایه‌گذاری به‌صورت مستقل و پیشرو در دنیای مالی دیجیتال محسوب می‌شود.

سودآوری از بازار کریپتوکارنسی؛ متداول‌ترین کاربرد رمزارزها

۲- ماینینگ؛ کسب درآمد از استخراج یکی دیگر از کاربردهای کریپتوکارنسی

استخراج رمزارزها یک فرصت جذاب برای کسب درآمد در دنیای دیجیتال است. افراد و شرکت‌ها، به‌عنوان ماینرها با فراهم‌کردن قدرت محاسباتی برای شبکه‌های بلاک‌چین، از این فعالیت بهره‌مند می‌شوند. این ماینرها با حل مسائل ریاضی پیچیده، تراکنش‌های رمزارزها را تایید و بلاک‌های جدید را ایجاد می‌کنند.

به ماینرها در ازای هر بلاکی که استخراج می‌شود پاداشی به‌صورت رمزارز تعلق می‌گیرد. این فرایند، علاوه‌بر ایجاد رمزارز جدید، امکان کسب درآمد مستمر را برای ماینرها فراهم می‌آورد. هرچه بیشتر به توسعه ارزهای دیجیتال پرداخته شود، فرصت‌های کسب درآمد از استخراج نیز بیشتر می‌شود.

۳- سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های اکوسیستم بلاکچین

سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های بلاک‌چین، به‌عنوان یک راهکار نوآورانه، فرصتی برای سرمایه‌گذاران فعال در حوزه فناوری است. این استارت‌آپ‌ها بیشتر بر توسعه‌های جدید در زمینه بلاک‌چین و ارز دیجیتال تمرکز دارند. با توجه تکنولوژی بلاک‌چین بر امنیت و شفافیت، استارت‌آپ‌های بلاک‌چین مشکلات مختلف صنایع را حل می‌کنند. سرمایه‌گذاران در این استارت‌آپ‌ها به دنبال فرصت‌های بازدهی بالا، افزایش اعتبار و مشارکت در ایجاد تغییرات جدید هستند. از امنیت تراکنش‌ها تا بهبود زنجیره تأمین، این مشاغل باعث ایجاد ارزش‌افزوده برای جوامع و صنایع مختلف می‌شوند.

سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های اکوسیستم بلاکچین

۴- معاملات دیفای؛ کاربرد رمزارزها در تغییر روند قرض‌دهی

قرض‌های ارز دیجیتال، به‌عنوان یکی از کاربردهای برجسته کریپتوکارنسی، به افراد امکان اعطای وام و دریافت پول با استفاده از رمزارزها را می‌دهند. این فرایند بر اساس فناوری بلاک‌چین اجرا می‌شود. افراد می‌توانند بدون واسطه بانکی، با استفاده از کریپتوکارنسی‌ها، وام بگیرند.

این سیستم به کاربران امکان می‌دهد که به‌راحتی و با سرعت بالا به منابع مالی دسترسی داشته باشند. همچنین، معاملات دیفای از مزایای کاهش هزینه‌های تراکنش و افزایش شفافیت در فرایند اعطای وام برخوردار است که باعث توسعه اقتصادهای مبتنی بر ارزهای دیجیتال می‌شود.

۵- صدور اسناد ارز دیجیتال؛ انجام سریع‌تر فرآیندهای قانونی و معاملات مالی

استفاده از ارز دیجیتال برای صدور اسناد کریپتوکارنسی به‌سرعت و کارایی فرایندهای قانونی و مالی افزوده و تسهیلات بسیاری را به ارمغان می‌آورد. با بهره‌گیری از فناوری بلاک‌چین، این اسناد با امنیت بالا و شفافیت فراوان صادر می‌شوند. تراکنش‌های مربوط به این اسناد با سرعت فوق‌العاده‌ای انجام می‌شوند که به‌ویژه در موارد فوری مانند تصدیق قراردادها یا انتقال اموال، تأثیر به‌سزایی دارد.

این روند نه‌تنها زمان صرفه‌جویی می‌شود؛ بلکه خطاهای احتمالی در فرایند نیز به‌شدت کاهش می‌یابد. استفاده از ارز دیجیتال، اجرای قراردادها و معاملات را به‌صورت فوری و بدون واسطه امکان‌پذیر می‌سازد، این امر به سازمان‌ها و افراد این امکان را می‌دهد تا به‌سرعت و بادقت در فعالیت‌های قانونی و مالی مشغول شوند.

۶- کاربرد ارز دیجیتال در مهار افسار تورم؛ راهی برای حفظ ارزش دارایی‌ها

ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین به‌عنوان ابزار سرمایه‌گذاری محافظه‌کار شناخته می‌شوند، زیرا تعداد محدودی از آن‌ها وجود دارد. بر خلاف ارزهای ملی که تحت‌تأثیر تورم قرار می‌گیرند، ارزهای دیجیتال در مقابل افسار تورم مقاوم هستند. این ویژگی باعث می‌شود، سرمایه‌گذاران بتوانند ارزش دارایی‌های خود را در طول زمان حفظ و از ضررهای احتمالی کاهش ارزش پول محلی جلوگیری کنند. با استفاده از این روند سازمان‌ها مقاومت بیشتری در مقابل تورم نشان می‌دهند.

 

۷- کریپتو و تولید محتوا؛ راهی نوین برای درآمدزایی از خلاقیت

بسیاری از پلتفرم‌های تولید محتوا، از جمله وبلاگ‌ها، ویدئوهای آموزشی و پادکست‌ها، امکان پرداخت حقوق‌ومزایا با ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین و اتریوم را فراهم کرده‌اند. این ارزها به‌عنوان وسیله پرداخت به خدمات تولید محتوا و حمایت از خالقان محتوا مورداستفاده قرار می‌گیرند.

با این فرایند درآمد حاصل از تولید محتوا به‌صورت مستقیم به‌وسیله رمزارزها به کانتنت کریتور‌ها پرداخت می‌شود. بیشترین استفاده در این زمینه از بیت‌کوین و اتریوم صورت می‌گیرد، زیرا این ارزها به‌عنوان پایگاه معاملات اصلی در اکوسیستم ارزهای دیجیتال محسوب می‌شوند و پذیرش گسترده‌تری دارند. برای تبدیل ارزش قیمت اتریوم به تومان از این سایت استفاده کنید.

فعالیت بدون دغدغه در حوزه کریپتوکارنسی با خدمات نوبیتکس

در این مقاله به شما ۱۰ کاربرد برتر ارزهای دیجیتال مانند خرید خودرو، پرداخت حق‌الزحمه به تولیدکنندگان محتوا، کنترل و کاهش تورم‌ اقتصادی، انجام سریع‌تر معاملات مالی، ماینینگ، پرداخت و انتقال رمزارزها را گفتیم. از سودآوری، خدمات امن و درآمدزایی حوزه کریپتوکارنسی صحبت کردیم. همه فعالیت‌های خرید و فروش و انتقال رمزارزها در بستر امنیت و سرعت بلاکچین اتفاق می‌افتند. در ایران برخورداری از خدمات نقل‌وانتقال کوین‌ و توکن‌ها با استفاده از صرافی‌ها و کارگزاری‌های خارجی کار سختی است.

در سال‌های اخیر ریسک به مخاطره افتادن دارایی‌ها در صرافی‌های حارجی چند برابر شده است. صرافی ایرانی نوبیتکس، تمام مجوزات و اختیارات قانونی از سازمان مرکزی بورس کشور دارد. شما می‌توانید با خیال راحت در این صرافی به ترید، خریدوفروش و معاملات تجاری خود بپردازید. برای این‌کار کافی است نام نوبیتکس را در مرورگر خود جستجو کنید.

ℹ️

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو