نخستین راکت فضایی اسپانیا توسط یک شرکت خصوصی پرتاب شد

منبع: تکراتو

2

1402/7/19

13:14


یک شرکت خصوصی به‌نام PLD Space در بامداد روز شنبه پرتاب نخستین راکت فضایی اسپانیا موسوم MIURA1 به فضا را با موفقیت پشت سر گذاشت.

نخستین راکت فضایی اسپانیا توسط یک شرکت خصوصی پرتاب شد

یک شرکت خصوصی به‌نام PLD Space در بامداد روز شنبه پرتاب نخستین راکت فضایی اسپانیا موسوم MIURA1 به فضا را با موفقیت پشت سر گذاشت.

شرکت PLD Space بامداد روز شنبه ساعت 02:19 به وقت محلی، نخستین راکت فضایی اسپانیا با نام MIURA1 را از یک پایگاه نظامی در جنوب اندلس در اسپانیا پرتاب کرد. این شرکت اسپانیایی در سال 2011 تشکیل شد و یکی از معدود استارتاپ‌های اروپایی محسوب شده که در حوزه توسعه راکت‌های حامل ماهواره‌های کوچک فعالیت دارند.

طبق اعلام این شرکت مأموریت آن‌ها با موفقیت همراه بوده و تمام اهداف فنی آن حاصل شده است. با این عملیات موفق، هم‌اکنون اسپانیا نیز به جمع کشورهایی پیوسته که شرکت‌های خصوصی در آن ادعاهای زیادی در حوزه فضا دارند.

بیشتر بخوانید: افزایش مساحت ایستگاه فضایی چین ؛ فضانوردان خارجی مستاجر چینی‌ها می‌شوند؟

پرتاب موفق نخستین راکت فضایی اسپانیا

این راکت بعد از جدایی از زمین، تا ارتفاع 46 کیلومتری بر فراز خلیج کادیز پرواز کرد. سپس بعد از 5 دقیقه در اقیانوس اطلس فرود آمد تا تیم بازیابی PLD به بررسی آن بپردازند. برنامه پرتاب این راکت 12 متری ابتدا در ماه مه بود، بااین‌حال به‌دلیل بادهای شدید لغو شد. سپس مجدداً بنای پرتاب آن در ماه ژوئن قرار داده شد که بروز مشکل در برخی از کابل‌ها منجر به عدم ایجاد شرایط برای پرتاب شد.

نخستین راکت فضایی اسپانیا

شرکت PLD در‌نهایت قصد دستیابی به تولید راکت MIURA5 را دارد که 35 متر ارتفاع خواهد داشت و از دو بخش تهیه می‌شود. این راکت قرار است از سال 2025 ماهواره‌هایی با وزن کمتر از 500 کیلوگرم را به مدار ارسال کند. براساس اعلام PLD، حدود 70 درصد قطعاتی که برای MIURA1 توسعه یافته‌اند، در MIURA5 بهره‌برداری خواهند شد.

«پدرو سانچز»، نخست‌وزیر اسپانیا، این عملیات را دستاوردی بزرگ برای این کشور عنوان کرده است. وی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «پرتاب Miura1، نخستین راکتی که 100 درصد آن با فناوری‌های اسپانیایی ساخته شده است، موفق بود؛ دستاوردی که تحقیق، توسعه و نوآوری‌های اسپانیا را در خط مقدم صنعت حمل‌ونقل فضایی قرار می‌دهد.»

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص پرتاب موفق نخستین راکت فضایی اسپانیا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: دیجیاتو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو