کشف یک سوزن سه سانتی‌متری در مغز پیرزن روس ؛ تلاشی به قدمت 80 سال برای قتل!

منبع: تکراتو

2

1402/7/21

10:26


مسئولین یک درمانگاه در روسیه اخیراً اظهار به کشف یک سوزن سه سانتی‌متری در مغز پیرزن روس کرده‌اند که گفته شده تلاشی برای کشتن او در زمان نوزادی بوده است!

کشف یک سوزن سه سانتی‌متری در مغز پیرزن روس ؛ تلاشی به قدمت 80 سال برای قتل!

مسئولین یک درمانگاه در روسیه اخیراً اظهار به کشف یک سوزن سه سانتی‌متری در مغز پیرزن روس کرده‌اند که گفته شده تلاشی برای کشتن او در زمان نوزادی بوده است!

رادیولوژیست‌های درمانگاهی در جزیره ساخالین روسیه به تازگی موفق به کشف یک سوزن سه سانتی‌متری در مغز پیرزن روس شده‌اند که گفته می‌شود از زمان به دنیا آمدن این پیرزن 80 ساله در مغز وی جا خوش کرده است. این رادیولوژیست‌ها اظهار کردند که احتمالاً در زمان جنگ جهانی دوم، خانواده وی به‌دلیل وجود قحطی و مشکلات دیگر قصد داشتند وی را به قتل برسانند. اما در کمال ناباوری این نوزاد خوش‌شانس زنده مانده و حالا 80 سال سن دارد.

بیشتر بخوانید: ریشه ژنتیکی گیاهخواری توسط دانشمندان کشف شد

کشف یک سوزن سه سانتی‌متری در مغز پیرزن روس

مقامات بهداشتی جزیره ساخالین در روسیه می‌گویند یک سوزن سه‌سانتی‌متری را در مغز یک پیرزن ۸۰ ساله پیدا کرده‌اند.

رادیولوژیست‌های درمانگاه در این جزیره این سوزن را در جریان انجام یک تصویربرداری اشعه ایکس از مغز این زن یافته‌اند. پزشکان معتقدند این سوزن از زمان تولد این زن در مغز وی بوده و نشانه‌ای است از این که احتمالا والدینش در دوره نوزادی قصد کشتن او را داشته‌اند.

به گفته مقامات، در زمان‌های قحطی در قرن گذشته به قتل رساندن نوزادان رویه‌ای تقریباً شناخته‌شده محسوب می‌شده است که در آن بعضی والدین درمانده با هدف کشتن سوزنی را در نقطه نرمی از سر نوزاد تازه متولد شده، یعنی در ناحیه ملاج یا «فونتانل» او، فرو می‌کردند.

کشف یک سوزن سه سانتی‌متری در مغز پیرزن روس

این ناحیه به بخش‌هایی از جمجمه نوزاد گفته می‌شود که پس از تولد هنوز استخوان آن کاملاً کلسیفیه نشده و نرم است. سوزن به این ترتیب در کاسه سر نفوذ کرده و منجر به مرگ نوزاد می‌شود.

با این وجود زن سالمند که اکنون ۸۰ سال دارد و در حدود سال ۱۹۴۳ در میانه جنگ جهانی دوم متولد شده است از این سوءقصد نوزاد کشی جان سالم به در برده و به طرز عجیبی نیز هرگز به خاطر وجود سوزن در سرش دچار سردرد یا عارضه دیگری نشده است.

مطابق اعلام پزشکان سوزن در لوب جداری چپ مغز این زن جای گرفته است، با این حال از بیم اینکه عمل جراحی وضعیت او را بدتر کند آنها تصمیم گرفته‌اند سوزن را برندارند.

به گفته آنان وی توسط یک پزشک تحت نظر است و سلامتی او در خطر نیست.

ساخالین جزیره‌ای با جمعیت حدود ۵۰۰ هزار نفر در سواحل جنوب شرقی روسیه است. این جزیره در دریای اُخُتسک، در شمال هوکایدو ژاپن، قرار دارد.

کنترل ساخالین در اوایل قرن بیستم بین اتحاد جماهیر شوروی و امپراتوری ژاپن تقسیم شده بود، اما در طول جنگ جهانی دوم به تصرف کامل مسکو درآمد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کشف یک سوزن سه سانتی‌متری در مغز پیرزن روس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو