بررسی ردمی نوت 12S ؛ موشکافی سیستم، دوربین، عملکرد و باتری

بررسی ردمی نوت 12S ؛ موشکافی سیستم، دوربین، عملکرد و باتری


منبع: تکراتو

2

1402/7/22

07:59


بررسی ردمی نوت 12S نشان می‌دهد که این گوشی اقتصادی با نمایشگر 6.43 اینچی، دوربین باکیفیت و پردازنده قوی، برای کاربرانی که بودجه محدودی دارند انتخاب مناسبی خواهد بود.

بررسی ردمی نوت 12S ؛ موشکافی سیستم، دوربین، عملکرد و باتری

بررسی ردمی نوت 12S نشان می‌دهد که این گوشی اقتصادی با نمایشگر 6.43 اینچی، دوربین باکیفیت و پردازنده قوی، برای کاربرانی که بودجه محدودی دارند انتخاب مناسبی خواهد بود.

ردمی نوت 12S یک گوشی اقتصادی از شیائومی است که امکان ایجاد تجربیاتی استثنائی را با قیمت مناسب فراهم می‌کند. این دستگاه با نمایشگر امولد 90 هرتزی، تصویر بسیار باکیفیت و روانی دارد. همچنین وجود تراشه قدرتمند مدیاتک هلیو جی 96 و رم زیاد باعث شده که این گوشی شیائومی سرعت بالایی داشته باشد و بتواند همزمان کارهای مختلف را به صورت روان انجام دهد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ردمی نوت 12S سیستم دوربین سه تایی 108 مگاپیکسلی این گوشی است که با استفاده از آن به‌راحتی می‌توانید عکس‌هایی زیبا ثبت کنید. این قابلیت‌ها در ترکیب با باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی و سرعت شارژ بالای این گوشی به شما امکان می‌دهند که بدون نگرانی درباره تخلیه سریع شارژ گوشی، از قدرت بالای آن استفاده کنید.

در ادامه مطلب، بررسی ردمی نوت 12S را از زوایای مختلف ادامه می‌دهیم.

بیشتر بخوانید:

مقایسه ردمی نوت 11 با نوت 12

مقایسه ردمی نوت 12 پرو با 12 پرو پلاس

بررسی ردمی نوت 12S

ردمی نوت 12 اس اوایل 2023 به عنوان جایگزینی ارزان قیمت‌تر برای سری ردمی نوت 12 روانه بازار شد؛ اما این گوشی هم مشخصاتی مثل نمایشگر AMOLED با نرخ نوسازی بالا، پردازنده‌ای سریع، دوربین‌هایی باکیفیت و ماندگاری شارژ بسیار زیاد دارد. همه این سخت‌افزارها و نرم‌افزارها با قیمتی بسیار مناسب در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

بررسی ردمی نوت 12S

بررسی ردمی نوت 12S

جدول زیر مشخصات ردمی نوت 12S را نشان می‌دهد.

بررسی ردمی نوت 12S مشخصات ردمی نوت 12S
طراحی و ساختار
  • 159.9× 73.9×8.1 میلی‌متر
  • 176 گرم
  • دو سیم‌کارت (نانوسیم، dual stand by)
  • رنگ بندی مشکی، آبی و سبز
نمایشگر
  • AMOLED، نرخ نوسازی 90 هرتز، روشنایی 700 نیت HBM و 1000 نیت peak
  • 6.43 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 84.5 درصد
  • رزولوشن 2400×1080 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسل 409 ppi
نرم‌افزار اندروید 13 با رابط کاربری MIUI 14
تراشه
  • مدیاتک Helio G96 (12 نانومتری)
  • پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (2 هسته 2.05 گیگاهرتزی Cortex-A76 و 6 هسته 2.0 گیگاهرتزی Cortex-A55)
  • پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2
رم و حافظه داخلی
  • رم 6 با حافظه 64 گیگابایت
  • رم 6 با حافظه 128 گیگابایت
  • رم 8 با حافظه 256 گیگابایت
  • پشتیبانی از درگاه حافظه microSDXC (اسلات اختصاصی)
دوربین اصلی
  • دوربین اصلی لنز واید 108 مگاپیکسل، فوکوس خودکار تشخیص فاز، دیافراگم f/1.9
  • لنز اولتراواید 8 مگاپیکسل با پوشش 118 درجه، دیافراگم f/2.2
  • لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
  • فلش LED، پانوراما و HDR
  • ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه
دوربین سلفی
  • لنز واید 16 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.4
  • ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه
باتری
  • غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت
  • شارژ سریع 33 وات باسیم
صدا
  • اسپیکر استریو
  • پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده
  • بلوتوث نسخه 5.2، A2DP ،LE
  • NFC (بسته به بازار/منطقه)
  • GPS، GLONASS، BDS، GALILEO
  • پورت اینفرارد
  • USB Type-C 2.0
سنسورها اثر انگشت (لبه گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب‌نما
قیمت ردمی نوت 12S حدود 180 دلار

بررسی ردمی نوت 12S از نظر طراحی و ساختار

بررسی ردمی نوت 12 اس نشان می‌دهد که این گوشی طراحی بسیار شیک و زیبایی دارد که به ظاهر شبیه به یک محصول گران‌قیمت به نظر می‌رسد. طراحی ظریف و ابعاد کوچک این گوشی هوشمند باعث شده که حمل و جابه‌جایی آن راحت باشد، بدون اینکه قابلیت‌های مربوط به عملکرد دستگاه افت پیدا کند. حمل و کار کردن با این گوشی 176 گرمی برای مدت طولانی بسیار راحت است.

بررسی ردمی نوت 12S

در ساخت ردمی نوت 12 اس از موادی باکیفیت استفاده شده که دوام و پایداری گوشی را افزایش می‌دهند. پنل پشت گوشی بافت صاف و همواری دارد و به هیچ‌وجه در دست سر نمی‌خورد. همچنین در ساخت این گوشی از طراحی ارگونومیک استفاده شده؛ طوری‌که کنترل‌ها و دکمه‌های گوشی به‌راحتی در دسترس هستند. حاشیه‌های گوشی نسبتا باریک است؛ در نتیجه نسبت نمایشگر به ابعاد گوشی مناسب بوده و تصویر فراگیرتر به نظر می‌رسد. قاب دستگاه هم استحکام آن را افزایش داده و از دستگاه در برابر ضربه و سقوط‌های ناگهانی حفاظت می‌کند.

در مجموع، بررسی شیائومی Redmi Note 12S نشان می‌دهد که در طراحی و ساختار این گوشی توازن بسیار خوبی بین زیبایی و قابلیت‌های عملکردی برقرار شده است. این گوشی طراحی جدید و شیک را با ساختاری بادوام ترکیب کرده، در نتیجه برای کاربرانی که به دنبال یک گوشی مطمئن و شیک هستند، انتخاب جذابی خواهد بود. همچنین، طراحی ارگونومیک گوشی باعث شده که استفاده از آن با یک دست بسیار راحت باشد تا تجربه کاربری لذ‌ت‌بخش‌تری فراهم شود.

بیشتر بخوانید:

مقایسه ردمی نوت 12 با گلکسی M53

مقایسه نوت 12 با X4 Pro

بررسی ردمی نوت 12S از نظر نمایشگر

همان‌طور که در جدول مشخصات ردمی نوت 12S اشاره شده، این گوشی یک نمایشگر 6.43 اینچی AMOLED با نسبت نمایشگر به بدنه 84.5 درصد دارد. این نمایشگر از رزولوشن 1080×2400 پیکسل پشتیبانی می‌کند و تراکم پیکسل آن حدود 409 ppi است. وجود فناوری AMOLED باعث شده که این نمایشگر امکان پشتیبانی از نرخ نوسازی 90 هرتز را پیدا کند و انیمیشن‌ها و پیمایش تصویر در آن بسیار روان باشد.

بررسی ردمی نوت 12 اس

بررسی ردمی نوت 12 اس

یکی از ویژگی‌های مهم نمایشگر ردمی نوت 12S سطح روشنایی بالای تصویر آن است. تصویر این نمایشگر با اوج روشنایی 1000 نیت حتی زیر نور مستقیم آفتاب هم کاملاً خوانا است. این ویژگی باعث شده که این گوشی برای استفاده در فضاهای باز بسیار مناسب باشد و در شرایط نوری مختلف، محتوای صفحه کاملاً واضح بماند.

شیائومی برای حفاظت از این نمایشگر در برابر خط و خش و آسیب‌های تصادفی، یک لایه گوریلا گلس کورنینگ روی نمایشگر قرار داده که قدرت مقاومت نمایشگر را افزایش می‌دهد.

از نظر دقت رنگ، ردمی نوت 12s طیف رنگی وسیعی دارد که باعث شده رنگ‌ها در تصویر این گوشی شاداب و چشم‌نواز باشند. همچنین این نمایشگر از تکنولوژی اچ‌دی‌آر هم پشتیبانی می‌کند که باعث افزایش کنتراست و جزئیات تصویر می‌شود. بعلاوه این نمایشگر زاویه دید وسیع و یک شیشه ضد انعکاس دارد که باعث می‌شود تصویر گوشی در محیط‌های روشن هم به خوبی قابل مشاهده باشد.

نمایشگر ردمی نوت 12S از حالت همیشه روشن برخوردار شده است. در این حالت می‌توانید بدون باز کردن صفحه، به اعلان‌ها و اطلاعات دیگر دسترسی داشته باشید. همچنین این نمایشگر فیلتر رنگ آبی و روشنایی تطبیق‌پذیر هم دارد که بر اساس میزان نور محیط، سطح روشنایی تصویر را تنظیم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه ردمی نوت 12 با پوکو F4 فایو جی

بررسی ردمی نوت 12 فورجی

بررسی ردمی نوت 12S از نظر عملکرد

بررسی شیائومی Redmi Note 12S را با نگاهی به قدرت و عملکرد این گوشی ادامه می‌دهیم. این محصول شیائومی به دلیل داشتن یک تراشه قدرتمند و سیستمی بهینه‌سازی شده، عملکرد بسیار خوبی دارد. این گوشیِ مجهز به چیپست مدیاتک هلیو جی 96، کارهای مختلف را به صورت روان و بدون تأخیر انجام می‌دهد.

بررسی ردمی نوت 12 اس

ردمی نوت 12S در بنچمارک‌های پردازنده، قدرت پردازشی پیکربندی 8 هسته‌ای خودش را به خوبی به تصویر کشیده است. این پردازنده توانایی اجرای همزمان چند کار و همچنین اجرای راحت اپلیکیشن‌های سنگین را دارد. سرعت بارگذاری اپلیکیشن‌ها بسیار بالا است و تجربه لذت‌بخشی برای کاربران این گوشی رقم می‌زند.

امتیازات این گوشی در بنچمارک‌های جی‌پی‌یو، عملکرد قوی پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 را نشان می‌دهند. ردمی نوت 12S قابلیت‌های گیمینگ قوی دارد و امکان اجرای بازی‌ها را با نرخ فریم روان و تصویری فراگیر فراهم می‌کند. بهره‌وری جی‌پی‌یوی این دستگاه باعث می‌شود که بازی‌هایی با گرافیک سنگین هم بدون افت عملکرد به خوبی قابل اجرا باشند.

بهینه‌سازی سیستم و توان مدیریت گرما هم نقش مهمی در توانایی ردمی نوت 12S برای کسب این امتیازات دارند. این دستگاه، مصرف منابع خودش را به خوبی مدیریت می‌کند تا در صورت استفاده طولانی مدت، ثبات عملکرد گوشی حفظ شود. مدیریت حرارت باعث می‌شود که حتی برای اجرای طولانی مدت بازی‌ها هم دمای دستگاه پایین بماند و از داغ شدن بیش از حد و افت عملکرد دستگاه جلوگیری شود.

سایر امتیازها و بنچمارک‌ها هم عملکرد فوق‌العاده‌ی ردمی نوت 12S را تأیید می‌کنند. در مجموع، شیائومی ردمی نوت 12 اس با داشتن یک چیپست قدرتمند، جی‌پی‌یویی کارآمد و سیستمی بهینه‌سازی شده، عملکردی روان و بدون تأخیر دارد. چه برای اجرای بازی، چه انجام همزمان چندین کار و چه اجرای اپلیکیشن‌های سنگین، این دستگاه عملکردی روان را برای شما فراهم می‌کند.

بررسی ردمی نوت 12S از نظر نرم‌افزار و رابط کاربری

در این بخش از بررسی ردمی نوت 12 اس مروری بر نرم‌افزار و سیستم عامل این گوشی داریم. ردمی نوت 12S با اندروید 13 که رابط کاربری MIUI 14 روی آن نصب شده به دست کاربران می‌رسد. این ترکیب، تجربه کاربری روان و ساده‌ای را برای کاربران رقم می‌زند. رابط کاربری MIUI 14 طراحی کاربرپسند و واضحی دارد که باعث شده استفاده و شخصی‌سازی آن برای کاربران راحت باشد. در این سیستم عامل، مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده وجود دارند که عملکرد گوشی را ارتقاء می‌دهند؛ مثل گوگل کروم، یوتیوب و جی میل.

بررسی ردمی نوت 12S

مشخصات ردمی نوت 12S

یکی از ویژگی‌های مثبت ردمی نوت 12S کم بودن نفخ‌افزارهای این گوشی است. برخلاف سایر گوشی‌هایی که تعداد زیادی اپلیکیشن غیرضروری از پیش نصب شده دارند، ردمی نوت 12 اس کاملاً تمیز و خلوت است. به این ترتیب، کاربران کنترل بیشتری بر اپلیکیشن‌های قابل نصب روی تلفن همراهشان خواهند داشت و نیازی به نگه داشتن یک مجموعه نرم‌افزار بی‌استفاده ندارند.

همچنین می‌توانید MIUI 14 را کاملاً طبق سلیقه و نظر خودتان شخصی‌سازی کنید. می‌توانید تم گوشی و سبک آیکون‌ها را تغییر دهید، تنظیمات اعلان‌ها را عوض کنید و غیره.

وجود تراشه مدیاتک هلیو جی 96 هم در ترکیب با رم 6 یا 8 گیگابایتی به اجرای روان اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بررسی ردمی 12 فایوجی

بررسی ردمی نوت 12 پرو فایو جی

بررسی ردمی نوت 12S از نظر دوربین

بررسی شیائومی Redmi Note 12S را با سیستم دوربین فوق‌العاده این گوشی ادامه می‌دهیم که به کاربران امکان می‌دهد تصاویر و ویدیوهایی جذاب ثبت کنند. با سیستم دوربین سه تایی شیائومی ردمی نوت 12S، از جمله دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی این گوشی می‌توانید تصاویری باکیفیت و وضوح زیاد ثبت کنید. دیافراگم عریض f/1.9 این گوشی امکان جذب هرچه بیشتر نور را فراهم کرده و باعث افزایش حساسیت دوربین در نور کم و قابلیت ایجاد عکس‌هایی واضح حتی در نور کم می‌شود. این گوشی یک دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی هم دارد که با استفاده از آن می‌توانید عکس‌های کلوزاپی با دقت و فوکوس عالی بگیرید.

بررسی شیائومی Redmi Note 12S

یکی از مشخصات ردمی نوت 12S تکنولوژی تشخیص صحنه مبتنی بر هوش مصنوعی این گوشی است که باعث ایجاد رنگ‌هایی شاداب و طبیعی می‌شود. این تکنولوژی به صورت خودکار صحنه را تشخیص داده و تنظیمات دوربین را برای افزایش کیفیت دوربین تغییر می‌دهد. دوربین شیائومی ردمی نوت 12 اس در نور روز هم کیفیت بسیار خوبی دارد و تصاویری با وضوح، محدوده پویا و جزئیات عالی ثبت می‌کند. سیستم لرزشگیر گوشی هم به کاهش لرزش و تار شدن تصویر در اثر حرکت دست کمک می‌کند.

بررسی ردمی نوت 12 اس نشان می‌دهد که قابلیت‌های کاهش نویز و حالت شب پیشرفته این گوشی باعث ایجاد تصاویری بسیار باکیفیت در نور کم می‌شوند. بزرگتر بودن اندازه حسگر گوشی باعث جذب نور بیشتر، حتی در محیط‌های کم نور می‌شود.

ردمی نوت 12S قابلیت ضبط ویدیوهای 1080 پیکسل را با سیستم لرزشگیر قوی دارد و از قابلیت‌هایی مثل ضبط ویدیوهای حرکت آهسته (slow-motion) و تایم لپس هم پشتیبانی می‌کند.

بررسی ردمی نوت 12S از نظر باتری و ماندگاری شارژ

ردمی نوت 12S مجهز به یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با ماندگاری شارژ قابل توجه است. این باتری پرظرفیت امکان اجرای کارهای سنگین را برای مدتی طولانی فراهم می‌کند. همچنین، ردمی نوت 12 اس از قابلیت شارژ سریع 33 واتی هم برخوردار شده است.

مشخصات ردمی نوت 12S

بررسی شیائومی Redmi Note 12S

در نرم‌افزار گوشی هم قابلیت‌هایی برای بهینه‌سازی مصرف شارژ باتری وجود دارد که باعث افزایش هر چه بیشتر ماندگاری شارژ گوشی می‌شود. در مجموع، ردمی نوت 12 اس ماندگاری شارژ طولانی، قابلیت شارژ سریع و امکاناتی برای بهینه‌سازی مصرف دارد که در ترکیب با هم باعث می‌شوند این گوشی از نظر باتری و حفظ شارژ تجربه خوبی را برای کاربران رقم بزند.

بیشتر بخوانید:

بررسی ردمی نوت 12 نسخه چین

بررسی ردمی نوت 12 پرو پلاس

بررسی ردمی نوت 12S از نظر شبکه و قابلیت‌های اتصال

بررسی ردمی نوت 12 اس را با نگاهی به قابلیت‌ها و سیستم‌های اتصال این گوشی ادامه می‌دهیم. این محصول شیائومی از تکنولوژی‌های GSM، HSPA و LTE پشتیبانی می‌کند که امکان انتقال سریع و مطمئن داده‌ها را فراهم می‌کند.

برای اتصالات بی‌سیم، ردمی نوت 12S از وای فای 802.11 a/b/g/n/ac پشتیبانی می‌کند و می‌توانید این گوشی را به شبکه‌های بی‌سیم 2.4 و 5 گیگاهرتزی متصل کنید تا همه جا به اینترنتی سریع دسترسی داشته باشید. این گوشی از بلوتوث 5.2 هم پشتیبانی می‌کند.

بررسی شیائومی Redmi Note 12S

برای اتصال فیزیکی می‌توانید از پورت USB Type-C 2.0 پرسرعت ردمی نوت 12S استفاده کنید. NFC و قابلیت پشتیبانی از دو سیم‌کارت هم از جمله امکانات دیگر این گوشی هستند.

برای مسیریابی هم می‌توانید از سیستم‌های جی‌پی‌اس، GLONASS، GALILEO و BDS استفاده کنید تا همه جا به سیستم راهبری دقیق و مطمئن دسترسی داشته باشید.

بررسی ردمی نوت 12S از نظر قیمت و محصولات رقیب

شیائومی ردمی نوت 12 اس یک گوشی میان‌رده با مجموعه امکاناتی قابل توجه و قیمتی مناسب است. این گوشی یک نمایشگر 6.43 اینچی AMOLED با نرخ نوسازی 90 هرتز دارد که شیائومی ردمی نوت 12 اس را در سطح گلکسی A52 سامسونگ با نمایشگر AMOLED قرار می‌دهد که از ردمی نوت 12 اس گران‌تر است. در مقابل، ریلمی 8 پرو یک نمایشگر سوپر AMOLED اما با نرخ نوسازی کمتر دارد.

ردمی نوت 12 اس با پردازنده مدیاتک هلیو جی 96 قدرت رقابت با تراشه کوالکام اسنپدراگون 720G گلکسی A52 و ریلمی 8 پرو را دارد.

از نظر مگاپیکسل، دوربین ردمی نوت 12S نسبت به گلکسی A52 و ریلمی 8 پرو برتری دارد؛ اما باید توجه داشت که مگاپیکسل به تنهایی کیفیت دوربین را تعیین نمی‌کند.

یکی از مزایای ردمی نوت 12 اس استراتژی قیمت‌گذاری این گوشی است. قیمت ردمی نوت 12S از حدود 180 دلار شروع می‌شود و نسبت به محصولات رقیب، ارزش خیلی خوبی دارد. گلکسی A52 سامسونگ و ریلمی 8 پرو نسبت به این گوشی قیمت بالاتری دارند. این گوشی در بازار ایران با قیمت 8,059,000 تا 8,500,000 تومان به‌فروش می‌رسد.

در مجموع، ردمی نوت 12S از نظر قیمت، نمایشگر و عملکرد، نسبت به محصولات رقیب برتری دارد.

جمع‌بندی

پس از بررسی شیائومی Redmi Note 12S می‌توان گفت که این گوشی یک پکیج خوب با قیمت مناسب و مجموعه امکاناتی قابل توجه است. این دستگاه دارای یک نمایشگر AMOLED خوش رنگ، عملکردی قوی به لطف چیپست مدیاتک هلیو جی 96 و یک سیستم دوربین قوی است. ماندگاری شارژ طولانی و قابلیت شارژ سریع این گوشی هم به ایجاد تجربه کاربری روان و بدون دردسر کمک می‌کنند.

این گوشی از اینترنت فایوجی پشتیبانی نمی‌کند و خوب یا بد بودن تجربه نرم‌افزاری ردمی نوت 12 اس بیشتر به سلیقه کاربران بستگی دارد. در مجموع این گوشی یک انتخاب خیلی خوب بین محصولات اقتصادی است که عملکردی عالی و مجموعه امکاناتی قوی دارد.

سوالات متداول

قیمت ردمی نوت 12S چقدر است؟

قیمت ردمی نوت 12S از حدود 198 دلار شروع می‌شود. این گوشی در بازار ایران با قیمت 8,059,000 تا 8,500,000 تومان به‌فروش می‌رسد.

آیا ردمی نوت 12 اس از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند؟

خیر؛ این گوشی شیائومی از اینترنت فایوجی پشتیبانی نمی‌کند.

آیا ردمی نوت 12S ضدآب است؟

خیر؛ این گوشی گواهینامه‌ای برای مقاومت در برابر نفوذ آب و خاک ندارد.

بیشتر بخوانید:

منبع:  mobgadgets

نظر شما درباره بررسی ردمی نوت 12S چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو