بررسی ردمی 12C ؛ موشکافی سیستم، دوربین، عملکرد و باتری

بررسی ردمی 12C ؛ موشکافی سیستم، دوربین، عملکرد و باتری


منبع: تکراتو

2

1402/7/23

07:59


بررسی ردمی 12C نشان می‌دهد که این گوشی با نمایشگر بزرگ و سخت‌افزاری قدرتمند، یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی موجود در بازار است و به‌خوبی می‌تواند پاسخگوی نیاز کاربران کم‌مصرف باشد.

بررسی ردمی 12C ؛ موشکافی سیستم، دوربین، عملکرد و باتری

بررسی ردمی 12C نشان می‌دهد که این گوشی با نمایشگر بزرگ و سخت‌افزاری قدرتمند، یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی موجود در بازار است و به‌خوبی می‌تواند پاسخگوی نیاز کاربران کم‌مصرف باشد.

ردمی 12 سی نسبت به نسل قبلی، از حافظه داخلی بیشتر، نمایشگری بزرگتر و مشخصاتی جدیدتر برخوردار شده است که تعهد شیائومی را به تولید محصولاتی با ارزش و قابلیت‌های چشمگیر نشان می‌دهد. بررسی ردمی 12C نشان می‌دهد که با وجود پایین بودن قیمت شیائومی ردمی 12 سی این گوشی حس و حال محصولات مرغوب را دارد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه ردمی نوت 11 با نوت 12

مقایسه ردمی نوت 12 پرو با 12 پرو پلاس

بررسی ردمی 12C

قیمت ردمی 12C از حدود صد دلار شروع می‌شود. این گوشی در یک جعبه سفید شیک با طراحی مینیمال به دست کاربران می‌رسد. با باز کردن این جعبه اول از همه خود دستگاه را می‌بینید که به صورت امن و محکم در جعبه جاسازی شده است. زیر دستگاه یک سوزن سینی سیم‌کارت، یک شارژر 10 وات و یک کابل میکرو USB قرار دارد.

بررسی ردمی 12C

بررسی ردمی 12C

همچنین، این جعبه حاوی یک راهنمای شروع سریع است که همه اطلاعات لازم برای تنظیم دستگاه را به همراه یک جزوه اطلاعات امنیتی در اختیار شما قرار می‌دهد. یک کارت گارانتی هم در این جعبه موجود است و در مجموع، هر آنچه برای شروع کار نیاز دارید، در این جعبه قرار دارد.

جدول زیر مشخصات ردمی 12C را نشان می‌دهد. در ادامه مطلب بررسی این گوشی را از جهات مختلف ادامه می‌دهیم.

بررسی ردمی 12C مشخصات شیائومی ردمی 12C
طراحی و ساختار
  • 168.8×76.4×8.8 میلی‌متر
  • 192 گرم
  • دو سیم‌کارت (نانوسیم، dual stand by)
  • رنگ بندی خاکستری، آبی، سبز، بنفش
نمایشگر
  • IPS LCD، نرخ نوسازی 60 هرتز، روشنایی 500 نیت
  • 6.71 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 82.6 درصد
  • رزولوشن 1650×720 پیکسل، تراکم پیکسل 268 ppi
نرم‌افزار اندروید 12 با رابط کاربری MIUI 13
تراشه
  • مدیاتک Helio G85 (12 نانومتر)
  • پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (2 هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A75 و 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55)
  • پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2
رم و حافظه داخلی
  • رم 3 با حافظه 32 گیگابایت
  • رم 3 با حافظه 64 گیگابایت
  • رم 4 با حافظه 64 گیگابایت
  • رم 4 با حافظه 128 گیگابایت
  • رم 6 با حافظه 128 گیگابایت
  • نوع حافظه داخلی eMMC 5.1
  • پشتیبانی از درگاه حافظه microSDXC (اسلات اختصاصی)
دوربین اصلی
  • دوربین اصلی لنز واید 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز
  • لنز تشخیص عمق 0.08 مگاپیکسل
  • فلش LED و HDR
  • ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم‌برثانیه
دوربین سلفی
  • لنز واید 5 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.2
  • ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه
باتری
  • غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت
  • شارژ سریع 10 وات باسیم
صدا
  • اسپیکر معمولی
  • با پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو باند، وای فای دایرکت
  • بلوتوث نسخه 5.1، A2DP، LE
  • NFC دارد (بسته به بازار/منطقه)
  • رادیو FM
  • GPS، GLONASS، GALILEO، BDS
  • microUSB 2.0
سنسورها اثر انگشت (پشت گوشی)، شتاب‌سنج، سنسور مجاورت مجازی
  • تاریخ رونمایی
  • شروع قیمت ردمی 12C
  • 1 ژانویه 2023 (11 دی 1401)
  • 100 دلار  – از 4,550,000 تا 5,360,000 تومان

بررسی ردمی 12C از نظر طراحی و ساختار

بررسی شیائومی ردمی 12C را با نگاهی به طراحی این گوشی شروع می‌کنیم. این محصول شیائومی با لبه‌هایی تخت و پشت منحنی شکل طراحی شده است. طراحی شیک راه‌راه گوشی باعث خاص‌تر شدن آن شده و از سر خوردن گوشی در دست جلوگیری می‌کند.

بررسی ردمی 12C

پشت دستگاه، ماژول دوربین قرار دارد که در گوشه سمت چپ بالا نصب شده و کنار آن یک حسگر اثرانگشت پرسرعت با قابلیت واکنش فوری نصب شده که با استفاده از آن می‌توانید قفل گوشی را به راحتی و سرعت باز کنید.

گریل اسپیکر، بلستر مادون قرمز و پورت شارژ پایین دستگاه نصب شده‌اند. در بالای دستگاه هم یک جک 3.5 میلی‌متری وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید بدون نیاز به آداپتور یا دانگل از شنیدن موسیقی لذت ببرید.

در یک سمت دستگاه، دکمه تنظیم صدا در بالای دکمه پاور قرار دارد که با کمک آن به‌راحتی می‌توانید صدا را تنظیم کرده یا دستگاه را با یک دست خاموش و روشن کنید.

بررسی ردمی 12 سی

بررسی ردمی 12 سی

ردمی 12C دارای چهار رنگ مختلف است؛ یعنی: خاکستری نوک مدادی، آبی اقیانوسی، سبز نعنایی و بنفش کمرنگ. در مجموع بررسی ردمی 12 سی نشان می‌دهد که شیوه نصب دکمه‌ها و امکانات این گوشی به‌صورتی‌است که تجربه کاربری راحت و خوشایندی فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه ردمی نوت 12 با گلکسی M53

مقایسه نوت 12 با X4 Pro

بررسی ردمی 12C از نظر نمایشگر و صدا

در این بخش از بررسی ردمی 12 سی نگاهی به مشخصات نمایشگر این گوشی داریم. همان‌طور که در جدول مشخصات ردمی 12C مشاهده می‌کنید، این گوشی مجهز به یک نمایشگر 6.71 اینچی اچ‌دی پلاس Dot Drop است که تصویر واضح و فراگیری ایجاد می‌کند. نمایشگر این دستگاه با رزولوشن 1650×720، نسبت ابعاد 2.6 به 9 و نسبت کنتراست 1500 به 1، وضوح و جزئیات کافی را ارائه می‌دهد. همچنین نمایشگر گوشی قابلیتی برای حالت خواندن دارد که از چشم انسان در برابر نور مضر آبی حفاظت می‌کند.

بررسی ردمی 12 سی

در قسمت جلوی دستگاه یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی قرار گرفته که برای گرفتن عکس‌های سلفی یا تماس ویدیویی کاربرد دارد. همچنین این دستگاه نرخ نوسازی 60 هرتز دارد که باعث می‌شود انیمیشن‌ها و رابط کاربری بسیار روان بوده و سرعت واکنش دستگاه بالا باشد.

همان‌طور که در جدول مشخصات شیائومی ردمی 12C اشاره شده، این گوشی مجهز به اسپیکرهای معمولی با صدایی فراگیر و قوی است. برای اتصال هدفون یا اسپیکر به گوشی می‌توانید از بلوتوث یا از جک 3.5 میلی‌متری گوشی استفاده کنید.

بررسی ردمی 12C از نظر عملکرد

بررسی شیائومی ردمی 12C از نظر عملکرد نشان می‌دهد که این گوشی برای کاربرانی که زیاد از گوشی استفاده می‌کنند و به دنبال یک تجربه کاربری روان هستند، گزینه بسیار مناسبی است.

بررسی شیائومی ردمی 12C

بررسی شیائومی ردمی 12C

همان‌طور که در جدول مشخصات ردمی 12C اشاره شده، این گوشی مجهز به پردازنده مدیاتک هلیو جی 85 است که برای گیمینگ بهینه‌سازی شده و امکان اجرای سریع اپلیکیشن‌ها و عملیات مختلف را فراهم می‌کند. همچنین می‌توانید این گوشی را با حداکثر 128 گیگابایت حافظه داخلی بخرید تا ظرفیت لازم را برای ذخیره اطلاعات در اختیار داشته باشید.

این محصول شیائومی که با پردازنده‌ای پر قدرت ساخته شده، برای گیمینگ بهینه‌سازی شده و رم لازم را برای اجرای سریع کارهای مختلف دارد. برای اجرای بازی‌هایی مثل کال آف دیوتی یا PUBG، این دستگاه می‌تواند با استفاده از نرخ نوسازی متوسط تا حداکثری، تجربه کاربری روان و لذت‌بخشی برای شما فراهم کند.

مشخصات شیائومی ردمی 12C

ردمی 12C یک قابلیت مخصوص برای باز کردن قفل گوشی با هوش مصنوعی دارد که کاربران با استفاده از آن می‌توانند قفل دستگاه را به‌راحتی و با یک سیستم امن باز کنند. این قابلیت سریع و دقیق است و نیاز به وارد کردن رمز عبور را از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه ردمی نوت 12 با پوکو F4 فایو جی

بررسی ردمی نوت 12 فورجی

بررسی ردمی 12C از نظر دوربین

در این بخش از بررسی ردمی 12 سی نگاهی به دوربین این گوشی داریم. دوربین شیائومی ردمی 12C تصاویری بسیار طبیعی با جزئیات و وضوح بسیار عالی ثبت می‌کند. دوربین پشت 50 مگاپیکسلی دوتایی این گوشی مجهز به امکاناتی مثل تکنولوژی هوش مصنوعی، حالت شب و اچ‌دی‌آر پیشرفته است؛ قابلیت‌های پیشرفته‌ای که امکان فیلمبرداری با عمق و کیفیت عالی را فراهم می‌کنند.

بررسی شیائومی ردمی 12C

در صورت فعال بود حالت شب (Night Mode)، جزئیات تصویر به دلیل نورپردازی بیشتر تقویت شده و تصاویری با جزئیات بیشتر ایجاد می‌شوند.

بدون استفاده از حالت شب، عکس‌ها کمی محو و دانه‌دانه به نظر می‌رسند اما رنگ‌ها همچنان دقیق و درست هستند.

عکس‌های دوربین 5 مگاپیکسلی جلوی گوشی هم کیفیت خیلی خوب و ظاهری طبیعی دارند.

در مجموع، بررسی شیائومی ردمی 12C نشان می‌دهد که این گوشی در شرایط نوری مختلف، عکس‌های خوب و باکیفیتی ثبت می‌کند.

بررسی ردمی 12C از نظر باتری و ماندگاری شارژ

این گوشی یک باتری بزرگ و قدرتمند 5000 میلی‌آمپر ساعتی دارد که شارژ آن به راحتی تا یک روز کامل حفظ می‌شود.

مشخصات ردمی 12C

مشخصات ردمی 12C

تجربه کار با شیائومی ردمی 12 سی نشان می‌دهد که پس از یک روز استفاده کامل از این گوشی و انجام کارهایی مثل عکاسی، تماشای فیلم‌های نتفلیکس و اجرای بازی، باز هم مقدار زیادی از شارژ گوشی باقی می‌ماند.

بیشتر بخوانید:

بررسی ردمی 12 فایوجی

بررسی ردمی نوت 12 پرو فایو جی

یکی دیگر از امکانات و مشخصات شیائومی ردمی 12C قابلیت شارژ سریع این دستگاه است که با استفاده از آن می‌توانید حین رفت و آمد و در مسیر، گوشی را به سرعت شارژ کنید. تست این قابلیت نشان داده که می‌توان ظرف کمتر از یک ساعت دستگاه را از صفر تا صد در صد شارژ کرد؛ بنابراین لازم نیست برای شارژ شدن گوشی مدت زیادی منتظر بمانید.

مشخصات شیائومی ردمی 12C

ماندگاری شارژ گوشی ردمی 12 سی زیاد است و این دستگاه انرژی لازم را حتی برای یک روز استفاده سنگین دارد. چه یک کاربر معمولی باشید و چه کاربری با استفاده‌های سنگین، سطح ماندگاری شارژ ردمی 12 سی انتظار شما را برآورده خواهد کرد.

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی مشخصات ردمی 12C پرداختیم. در مجموع قیمت ردمی 12C نسبت به امکانات این گوشی مناسب است. از جمله این امکانات این موبایل هوشمند می‌توان به پردازنده مدیاتک هلیو جی 85، سیستم دو دوربینه 50 مگاپیکسلی، باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی و نمایشگر اچ‌دی پلاس 6.71 اینچی اشاره کرد. در مجموع این محصول مناسب کاربرانی است که به دنبال گوشی با قدرت لازم برای رفع نیازهای خودشان در زمینه گیمینگ و عکاسی هستند.

دوربین شیائومی ردمی 12 سی عکس‌هایی زیبا با جزئیات و وضوح بسیار خوب ثبت می‌کند. عملکرد روان و ماندگاری شارژ طولانی این گوشی هم آن را تبدیل به گزینه‌ای مناسب برای گیمرها و علاقه‌مندان به فیلمبرداری کرده‌ است.

در مجموع با توجه به قیمت شیائومی ردمی 12 سی می‌توان گفت که این گوشی یک محصول مناسب برای اشخاصی است که به دنبال یک گوشی اقتصادی پر امکانات با عملکردی خوب هستند.

سوالات متداول

قیمت شیائومی ردمی 12 سی چقدر است؟

قیمت ردمی 12C با 3 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی حدود 100 دلار است. این گوشی در بازار ایران با قیمت  4,550,000 تا 5,360,000 تومان به فروش می‌‌رسد.

آیا شیائومی ردمی 12 سی ضد آب است؟

خیر؛ این گوشی ضد آب نیست.

آیا شیائومی ردمی 12C ارزش خرید را دارد؟

قیمت شیائومی ردمی 12 سی نسبت به امکانات این گوشی مناسب است. این گوشی بدنه‌ای قوی و روکش خاصی دارد که از سرخوردن آن در دست جلوگیری می‌کند. همچنین مشخصات فنی این گوشی مثل پردازنده مدیاتک هلیو جی 85، سیستم دو دوربینه 50 مگاپیکسلی، ماندگاری شارژ باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی و نمایشگر اچ‌دی پلاس 6.71 اینچی، آن را تبدیل به محصولی مناسب برای گیمینگ و عکاسی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

منبع: digitalreg

نظر شما درباره بررسی ردمی 12C چیست؟ به نظر شما این گوشی ارزش خرید دارد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو