20 ماسک حجم دهنده؛ انواع ماسک ارزان و طبیعی برای حجم دهندگی به صورت

20 ماسک حجم دهنده؛ انواع ماسک ارزان و طبیعی برای حجم دهندگی به صورت


منبع: تاپ ناز

2

1402/7/22

09:50


20 ماسک حجم دهنده؛ انواع ماسک ارزان و طبیعی برای حجم دهندگی به صورت

برخی افراد هنگام کاهش وزن، افزایش سن و یا بیماری، تناسب و حجم صورتشان را از دست می‌دهند، معرفی 20+1 ماسک حجم دهنده، ارزان و طبیعی برای حجم دهندگی به صورت برای این دسته افراد است. اگر می‌خواهید تغییراتی در صورتتان ایجاد کنید یا اگر می‌خواهید صورت پر و زیباتری داشته باشید و نمی‌خواهید سراغ تزریق ژل و چربی و انجام بوتاکس بروید، ما در ادامه شما را با بهترین روش‌های طبیعی و در دسترس برای چاقی صورت آشنا خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

ماسک برای چاقی صورت

برای ساختن ماسک برای چاقی صورت، به کمی مهارت و صبر نیاز دارید، چون برای دیدن نتایج آن باید بیشتر از یک ماه  صبر کنید، این ماسک‌های خانگی را هر روز یا هفته‌ای دو یا سه بار تهیه کنید، علاوه بر افزایش حجم صورت به شادابی، آبرسانی و تغذیه پوست نیز کمک می‌کنند. قبل از شروع هر کدام از این ماسک‌ها، آن را روی پوست بازوی خود تست کنید بعد از بیست و چهار ساعت اگر واکنشی مانند حساسیت یا قرمزی نشان نداد، روی پوست صورت خود امتحان کنید.

 از طرفی شل‌شدن و لاغری پوست بخشی طبیعی از فرایند افزایش سن است و شما با رعایت رژیم غذایی سالم و انجام حرکات ورزشی به‌ویژه ماساژ پوست تا حدودی می‌توانید اثرات این اتفاق طبیعی را کم کنید.

 شستن صورت با آب گرم بعد از قراردادن انواع ماسک، مهم است تا منافذ پوست تمیز و برای تنفس پوست آماده باشند، اما شدت آن نباید زیاد باشد؛ چون سبب خشکی پوست می‌شود، شستن صورت با آب سرد را در ادامه حتماً انجام دهید، آب سرد برای پوست صورت همانند یک تونر طبیعی عمل می‌کند.

  • ماسک خیار

خیار برای آبرسانی و افزایش آب میان‌بافتی سلول‌های پوست بی‌نظیر است، برای تهیه ماسک خیار کافی است یک خیار را رنده کنید و آن را بیست دقیقه روی پوست صورتتان بگذارید، بعد گذشت بیست و دقیقه و تکرار آن به مدت یک ماه نتایج آن را خواهید دید.

  • ماسک گلاب و گلیسیرین

شاید تهیه این ماسک برای شما راحت‌تر باشد، برای تهیه آن به مقدار مساوی گلاب و گلیسیرین را باهم مخلوط کنید و شب قبل خواب روی پوست صورتتان ماساژ دهید، صبح‌ها صورتتان را با آب گرم ملایم شستشو دهید تا در طول روز چرب نباشد، البته اگر پوست صورت چربی دارید، ممکن است این ماسک برای شما مناسب نباشد و پوست شما را مستعد جوش کند.

  • ماسک خاک رس و گلاب

برای تهیه این ماسک اگر به خاک رس تمیز دسترسی دارید، آن را (یک قاشق غذاخوری خاک رس)  با یک قاشق مربا خوری گلاب مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند، این ماسک را 15 دقیقه روی صورتتان نگه دارید و سپس با آب سرد بشویید.

  • ماسک سیب‌زمینی و ماست

آب یک عدد سیب‌زمینی را با یک قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید و به مدت 15 دقیقه روی صورتتان نگه دارید. سپسس آن را با آب گرم خوب بشویید.

  • ماسک جوانه گندم و موز

شاید تهیه این ماسک کمی وقت‌گیر یا پر هزینه باشد، اما نتایج آن شما را شگفت‌زده می‌کند،  به نصف یک عدد موز، دو قاشق چای‌خوری روغن‌زیتون و یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم نیاز دارید، آنها را خوب باهم مخلوط و یکدست کنید و به مدت سی دقیقه روی صورت گذاشته و سپس با آب ولرم آن را شستشو دهید.

  • ماسک جوانه گندم و ماست

برای چاقی صورت، جوانه گندم همیشه مؤثر است، این بار یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم را با دو قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید، اگر به آووکادو دسترسی داشتید می‌توانید نصف آن را به این ترکیب اضافه کنید تا حالت خمیری و یکدست پیدا کند. بیست دقیقه روی صورت بماند کافی است و سپس با آب گرم صورت را بشویید.

مطلب مشابه: روش داشتن گونه های برجسته و صورت چاق و تپل

  • ماسک سیب

سیب هم نسبت به مواد دیگر راحت‌تر و در دسترس تر است و هم برای سلامتی بدن و پوست بسیار ضروری و شفابخش است، یک سیب را رنده کنید، آن را بیست دقیقه روی صورت قرار دهید، بعد با آب گرم بشویید.

  • ماسک شیرخشک

ترکیب شیرخشک، روغن‌زیتون و شکر به اندازه‌های مساوی، برای شادابی و حجم‌دهی به‌صورت عالی است،بعد از سی دقیقه آن را با آب بشویید.

  • ماسک سفیده‌ ‌تخم‌ مرغ

سفیده‌ تخم‌مرغ یک منقبض‌کننده طبیعی برای پوست است، عضلات صورت را جمع می‌کند و برای تغذیه و ترمیم پوست هم بسیار مفید است، یک عدد  سفیده تخم‌مرغ را خوب هم بزنید تا کف کند،  کف آن را به پوست صورت و گردن خود ماساژ دهید و بعد بیست دقیقه با آب سرد بشویید.

اگر بوی تخم‌مرغ برایتان غیرقابل‌تحمل است، سفیده تخم‌مرغ را با یک قاشق غذاخوری ماست ساده ترکیب کنید و بعد از گذشت بیست یا سی دقیقه روی پوست صورت، با آب گرم خوب بشویید.

  • ماسک ژل آلوئه‌ورا

ژل آلوئه‌ورا برای تغذیه و نرم پوست، حفاظت از پوست بی‌نظیر است، توصیه می‌شود برای سلامتی پوست همیشه آن را در خانه داشته باشید، برای چاقی صورت بدون تزریق بوتاکس، ژل یک برگ آلوئه‌ورا را خارج کنید و روی پوست صورت یا حتی هر نقطه از بدن ماساژ دهید، بیست دقیقه صبر کنید تا خشک شود؛ سپس با آب سرد پوست خود را بشوید، ژل آلوئه‌ورا برای پوست همانند یک اسکراب نیز عمل می‌کند.

  • ماسک گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی را دست‌کم نگیرید، مزایای آن برای سلامتی کم تر از خوردن یک سیب نیست، آب گوجه‌فرنگی سرشار از آنتی‌اکسیدان است و به درخشندگی پوست و پاک‌شدن منافذ پوست از آلودگی کمک می‌کند. آب گوجه‌فرنگی را با یک پنبة تمیز یا بطری اسپری روی پوست خود ماساژ دهید، ده الی بیست دقیقه صبر کنید.

این ماسک به سفت‌شدن پوست کمک می‌کند، البته می‌توانید به آن یک عدد آب‌لیمو ترش اضافه کنید و به صورتتان اسپری کنید. حواستان باشد خوب‌ صورتتان را بشوید و بعد از یک مرطوب‌کننده استفاده کنید؛ چون باید Ph  صورتتان به حالت تعادل برگردد. اگر پوست حساسی دارید این ماسک برای شما مناسب نیست.

مطلب مشابه: خواص ماسک سیر برای پوست؛ طرز تهیه 5 ماسک سیر برای پوست صورت

20 ماسک حجم دهنده؛ انواع ماسک ارزان و طبیعی برای حجم دهندگی به صورت

  • ماسک ماست

ماست برای جمع‌شدن منافذ باز پوست و درخشش پوست عالی است و اثر آن همان لحظه اول قابل‌مشاهده است، آن را به‌صورت خالی یا همراه با چند قطره آب‌لیمو ترش به‌صورت ماساژ دهید. ده دقیقه بعد بشویید و از درخشش پوست خود لذت ببرید.

برای تهیه ماسک ماست می‌توانید به آن، آب شنبلیله آن اضافه کنید، بعد از بیست دقیقه آن را بشویید.

  • آب برنج

این بار هنگام دم‌کردن و آب‌کشی برنج، آب آن را در یک ظرف نگهدارید و بعد از اینکه سرد شد به‌صورت خود اسپری کنید یا صورت خود را با آن بشویید. بعد از بیست دقیقه آن را با آب سرد بشویید.

  • ماسک مایونز

مایونز را با کمی آب رقیق کنید، بعد از بیست دقیقه و ماساژ صورت، آن را با آب سرد بشویید.

  • ماسک با یخ

یخ برای سفتی عضلات صورت، بی‌نظیر است؛ اما حواستان باشد نباید مستقیم روی پوست قرار گیرد؛ چون سبب پارگی مویرگ‌های ریز پوست می‌شود، آن را لای یک دستمال ترجیحاً پارچة ساتن بپیچید و روی پوست تمیز و بدون کرم صورت خود ماساژ دهید.

  • ماسک روغن آرگان

چند قطره از  روغن آرگان را روی پوست صورت خود به مدت پنج دقیقه ماساژ دهید، سپس با آب سرد بشویید.

مطلب مشابه: جوانسازی پوست در منزل؛ انواع روش های طبیعی و ماسک برای زیبایی پوست

20 ماسک حجم دهنده؛ انواع ماسک ارزان و طبیعی برای حجم دهندگی به صورت

  • ماسک روغن نارگیل

روغن نارگیل، یک حجم دهنده طبیعی صورت است، یک شب در میان، چند قطره از آن را روی صورت ماساژ دهید. صبح صورت خود را با آب سرد بشویید، اگر پوست چربی دارید ممکن است برای شما مناسب نباشد.

  • ماسک روغن‌زیتون

روغن زیتون همه مواد موردنیاز پوست صورت را در خود جمع کرده است، برای نتیجة بهتر، آن را با نصف یک عدد سیب له شده ترکیب کنید، بعد از دقیقه و ماساژ صورت، با آب سرد بشویید.

  • ماسک زردچوبه

آب جوشیده، یک قاشق غذاخوری زردچوبه برای چاقی طبیعی صورت معجزه می‌کند،بعد ازپانزده دقیقه صورت را با آب سرد بشویید، سه بار در هفته  از این ماسک استفاده کنید.

  • ماسک عسل

یک قاشق چایخوری عسل مرغوب، روی صورت به مدت ده دقیقه ماساژ دهید، با آب ولرم بشویید.

  • ماسک کره

کره همراه با کمی شکر، مانند یک اسکراب طبیعی و نرم کننده قوی عمل می‌کنند و بعد از ده الی بیست دقیقه صورت را با آب سرد بشویید. این ماسک برای افرادی که پوست چرب یا مختلط دارند مناسب نیست. در کنار آن ماساژ صورت با شیر نیز می‌تواند به نرمی، پرکنندگی و حجم‌دهی به‌صورت کمک کند.

مطلب مشابه: ماسک رفع سیاهی زیر چشم (چند ماسک عالی خانگی برای رفع سیاهی دور چشم)

20 ماسک حجم دهنده؛ انواع ماسک ارزان و طبیعی برای حجم دهندگی به صورت

رازهایی برای داشتن صورتی زیباتر

رازهایی برای داشتن صورتی زیباتر، البته دیگر راز نیستند؛ بلکه بیشتر واقعیت‌های دنیای امروز هستند که بسیاری از ما سعی می‌کنیم آن‌ها را نادیده بگیریم و به دنبال راه‌های سریع‌تر و معجزه‌آسا باشیم.

با ورزش از خود در برابر پیری محافظت کنید.

با افزایش سن، ساخت کلاژن در پوست کمتر می‌شود، پوست خاصیت کششی خود را کم‌کم از دست می‌دهد، عضلات بدن و صورت نیز با افزایش سن ضعیف و افتاده می‌شوند. این روند طبیعی بدن در تمام انسان‌ها است، اما رژیم غذایی سالم و ورزش‌هایی که به قدرت بدنی و عضله‌سازی کمک می‌کنند می‌توانند در کاهش اثرات این روند مؤثر باشند.

تعادل هورمون‌های زنانه و مردانه

هورمون‌های زنانه، بله استروژن‌ها نقش زیادی روی سلامتی، تغییرات وزن و زیبایی پوست دارند،  سعی کنید آن‌ها را در حد تعادل نگه دارید، دارچین یکی از ماده‌های غذایی دوستدار هورمون‌های زنانه است.

رژیم غذایی سالم

برای اینکه بدانید تا چه حد سالم هستید یا نه به غذای یک هفته گذشته خود نگاه کنید، یک رژیم غذایی سالم حاوی پروتئین و چربی‌های سالم مانند امگا سه، سبزی‌ها و انواع دانه‌های مغذی و کمی کربوهیدرات است.

نوشیدن آب کافی در طول روز، به شادابی پوست، ذخیره رطوبت پوست و آب میان‌بافتی سلول‌های پوستی کمک می‌کند. مدیریت استرس و دوری از دخانیات نیز به داشتن صورتی پر و پوستی شاداب‌تر کمک می‌کند.  

مصرف کربوهیدرات البته در حد اعتدال، نان، برنج، ماکرونی و پاستا به چاقی بدن و صورت کمک می‌کند، اما باید در نظر داشت مصرف بالای کربوهیدرات برای سلامتی مضر است. جوانه گندم کالری بالایی دارد و باعث چاق شدن بدن و صورت می‌گردد. همچنین پروتئین موجود در جوانه گندم سبب افزایش حجم عضلات بدن خواهد شد.

پوست صورت از شما بابت ماساژ و ضد افتاب تشکر خواهد کرد.

برای سلامتی و شادابی پوست، استفاده از یک ضدآفتاب بسیار مهم است، اما ماساژ صورت هم یکی از راه های طبیعی برای چاقی صورت است، حتما هنرمندان هالیوودی را دیده باشید که با چند حرکت ساده روی صورت در حال تبلیغ انواع کرم های آرایشی و روتین های پوستی هستند.

با کمی جستجو در اینترنت و به ویژه یوتیوب می توانید انواع ورزش های ساده برای چاقی صورت و گونه های برجسته را پیدا کنید و آن را هر روز انجام دهید تا پوستی جوان و شاداب داشته باشید.

مطلب مشابه: گریم صورت چاق و تپل + متد و تکنیک های جدید آرایشی و گریم صورت چاق

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو