طرز تهیه دسر نارنگی ساده با ژلاتین بدون نیاز به قالب در بطری آب

منبع: آشمزی

3

1402/7/23

11:13


دسر نارنگی یکی از دسر های فوق جذاب است که با رنگ نارنجی خود حس شادابی را به وجود می آورد. در تهیه این دسر از نارنگی استفاده می شود از این رو به آن دسر پاییزی نیز می گویند. نارنگی از آن دسته میوه های جذاب پاییز محسوب می شود که طعمی خوبی دارد […]

طرز تهیه دسر نارنگی ساده با ژلاتین بدون نیاز به قالب در بطری آب

دسر نارنگی یکی از دسر های فوق جذاب است که با رنگ نارنجی خود حس شادابی را به وجود می آورد. در تهیه این دسر از نارنگی استفاده می شود از این رو به آن دسر پاییزی نیز می گویند. نارنگی از آن دسته میوه های جذاب پاییز محسوب می شود که طعمی خوبی دارد و از خواص آن می توان به منبع غنی پتاسیم و ویتامین ث می باشد که به بهبود سلامت قلب و تقویت سیستم ایمنی و… نیز کمک می کند. ترکیب رنگ نارنجی و سفید دسر این دسر را بسیار خاص و جذاب می کند. امروز در آشمزی طرز تهیه دسر نارنگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه دسر نارنگی

شیر۱ و نیم لیوان
شکر۱/۳ لیوان
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
ژلاتین۲ ق غذا خوری
وانیل ۱/۴ ق مربا خوری
نارنگی۴ عدد
سیخ چوبی۱ عدد

طرز تهیه دسر نارنگی

مرحله اول: آماده کردن نارنگی ها

برای تهیه این دسر به یک بطری که قطر آن از اندازه نارنگی کمی بزرگ تر باشد نیاز داریم که بطری شیر می تواند مناسب باشد. قسمت بالایی بطری را به کمک چاقو جدا کنید. نارنگی ها را پوست کنید و داخل سیخ چوبی قرار دهید.

مرحله دوم: اضافه کردن خامه

سیخ چوبی را در بطری قرار دهید در ادامه باید مواد دسر را تهیه کنید. برای این کار ابتدا شیر و شکزر را در یک قابلمه کوچک بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر کاملا حل شود سپس کمی ازط مواد را بردارید و با خامه ترکیب کنید و دوباره در قابلمه بریزید.

مرحله سوم: اضافه کردن ژلاتین

ژلاتین را در ۱/۳ لیوان آب بریزید و بزارید بنماری شود و بعد به مواد اضافه کنید در آخر وانیل را اضافه کنید و گاز را خاموش کنید. مواد دسر را بعد از اینکه کمی از دما افتاد در بطری بریزید و دسر را به مدت ۱۲ ساعت در یخچال قرار دهید سپس از یخچال خارج کنید و به آرامی از قالب درآورید.

طرز تهیه دسر نارنگی

طرز تهیه دسر نارنگی

فوت و فن های طرز تهیه دسر نارنگی

  1. باید از نارنگی های هم اندازه در تهیه این دسر استفاده شود.
  2. برای اینکه نارنگی ها به خوبی در جای خود قرار بگیرند بهتر است بزارید مواد دسر کمی سفت شود سپس به بطری اضافه کنید.
  3. برای اینکه شکر در شیر حل شود نیازی نیست شیر به جوش بیاید همین که کمی گرم شود شکر در شیر حل می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو