ورود معاون اول رئیس جمهور به ماجرای ممنوعیت واردات آیفون ؛ خبرهای خوشی در راه است!

منبع: تکراتو

2

1402/7/23

22:43


رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس به‌تازگی از پیگیری و بررسی جدی رفع ممنوعیت واردات آیفون از سوی معاون اول ریاست جمهوری خبر داده است.

ورود معاون اول رئیس جمهور به ماجرای ممنوعیت واردات آیفون ؛ خبرهای خوشی در راه است!

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس به‌تازگی از پیگیری و بررسی جدی رفع ممنوعیت واردات آیفون از سوی معاون اول ریاست جمهوری خبر داده است.

«مجتبی توانگر» رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس و عضو شورای عالی راهبری فناوری و تولیدات دانش‌بنیان در شبکه اجتماعی ایکس ضمن اشاره به خبر پیگیری رفع ممنوعیت واردات و رجیستری گوشی‌های ایفون 14 و 15 و پیگیری جدی موضوع ممنوعیت واردات آیفون توسط معاون اول رئیس جمهور بیان داشت: «چالش واردات تلفن‌همراه‌ آیفون با دستور سریع و‌ دغدغه‌مندانه دکتر مخبر (دیروز صبح) به جریان افتاد. امیدوارم وزیرصمت نیز با توجه به معضلات بازار تلفن‌ همراه‌، سریعتر به‌موضوع رسیدگی و گزارش را به مجلس و فرمانده اقتصادی دولت اعلام نمایند. کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس تاحصول نتیجه و حل مشکل پیگیر است.»

بیشتر بخوانید: چه ارتباطی بین ممنوعیت صادرات پسته و فرش ایران به آمریکا با ممنوع بودن واردات آیفون وجود دارد؟

پیگیری جدی رفع ممنوعیت واردات آیفون

هفته پیش، هفته نسبتا جنجالی برای گوشی‌های پرحاشیه آیفون بود. در همین راستا سه‌شنبه هجدهم مهر خبر رجیستر شدن آیفون 14 به نقل از مهدی اسلام‌پناه، رئیس سازمان استاندارد منتشر شد. این خبر با سرعتی شگفت‌انگیز در رسانه‌ها و بازارها دهان به دهان شد و باعث هیاهو در بازار موبایل شد؛ بااین‌حال هنوز نشست خبری رئیس سازمان استاندارد به پایان نرسیده بود که وی تذکری تلفنی دریافت کرد و پس از آن گفته‌های خود را تکذیب کرد. این تکذیب با اعتراض خبرنگاران حاضر در جلسه مواجه شد.

ممنوعیت واردات آیفون

از طرفی مجتبی توانگر هفته پیش نیز طی نامه‌ای به محمد مخبر، دلایل مخالفت خود با ممنوعیت واردات گوشی‌های آیفون 14 و بالاتر را عنوان کرد و خواهان شفافیت بیشتر در پروسه تخصیص ارز به واردات تلفن همراه و رجیستری گوشی‌های شیائومی و سامسونگ شده بود. توانگر طی این نامه اعلام کرده بود که واردکنندگان غیرمتخصص با خرید و فروش‌های صوری و فاکتورسازی، منجر به اختلال در سیستم بانکی و مالیاتی کشور شده و می‌شوند و کالاهای خود را با قیمت دلار آزاد و حتی بالاتر می‌فروشند.

در پی این خبر سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد نه‌تنها واردات آیفون‌های 14 و بالاتر و دانگل‌های آیکاس ممنوع بوده، بلکه جمع‌آوری این گوشی‌ها از سطح بازار در صورت مشاهده در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پیگیری رفع ممنوعیت واردات آیفون توسط معاون اول رئیس جمهور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: پیوست

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو